kuinka usein käyt ulkomailla vuodessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mary

Vieras
mistä teillä riittää rahat siihen? :o mä en ole koskaan käynyt ulkomailla, noh ei mulla kyllä ole tulojakaan. :( oon yrittäny säästää, mutta se on niin pientä, kun eläminen maksaa niin paljon. mutta luovuttaa en aio, sillä haluan ulkomaille!

No, viimeeksi kävin viime kesänä Tallinnassa 4 päivän reissulla. Sitä ennen vuonna 2004 Tukholman risteilyllä. Sitä ennen kavereiden kanssa Ibizalla vuonna 1991.

Että eipä tuota ole paljon tullut käytyä, eikä mennäkään koska ei ole rahaa. Emme saa säästettyä niin paljon että nelihenkinen perheemme voisi esim. viikon ulkomailla viettää. Ehkä joskus...

Enpä ole tullut miettineeksi. Mikä lasketaan ulkomailla käynniksi? Risteilyllä käydään muutaman kerran vuodessa, mutta maissa harvemmin.

Itse asiassa, ei se matkustaminen niin kallista ole, jos nyt ei 10 henkistä perhettä aio mukaan ottaa. Se on sit eri asia, miten paljon rahaa perillä kuluu. Toiset käy työn vuoksi useinkin vaikkeivät haluaisi.

yleensä kerran, korkeintaan kaks vuodessa. siskon kaa, miehen kaa, kaverin kaa....tänä kesänä ekaa kertaa koko perheen kanssa ( =X ) neljä lasta ja me aikuiset....

Ruotsissa 2-3 kertaa vuodessa ja silloinkaan ei maissa käydä :D

Tallinnassa käyty muutaman kerran joskus 6 vuotta sitten.
Saksassa oon käyny viimeksi ja aikaa on n. 10 vuotta.
Englannissa käyny kohta 17 vuotta sitten :D

Lämipimissä maissa ei olla käyty eikä ole mitään hinkuakaan.

7-8 kertaa. Useimmiten miehen kanssa sen työmatkalla yhdessä ja sitten kaksi-kolme
kertaa muuten vaan lapset mukana. Ulkomaanmatkailu on usein halvempaa kuin kotimaassa. Joku kylpyläviikonloppu tai laskettelureissu kotimaassa maksaa kultaa.

En ajatellutkaan, että risteily voisi olla ulkomaanmatka.

Matkustamme kerran vuodessa johonkin kauas ... Brasiliassa ja Thaimaassa käytiin viimeksi. Ja kohta lähdetään uudelleen Thaimaanhan :)

Ens vuonna voi olla että reissu jää väliin sillä miehen työtilanne näyttää vähän huonolta.

Ja emmekä ole edes keskituloisia. Pienistäkin tuloista pystyy säästämään koko perheen 2 viikon loman. Me emme käy muuten vuoden mittaan oikeastaan missään, emme polta, alkoholiin menee hyvin vähän rahaa, emme käytä ravintolapalveluita. Säästämme koko vuoden, laitan myös yleensä veronpalautusrahat + lomarahat lomakassaan ja avot näillä vuoden aikana kertyneillä rahoilla päästään reissuun :) Lisäksi kun kyttää äkkilähtöjä ja matkustaa muina aikoina kuin koulujen loma-aikoina niin säästää todella paljon.

Noin kerran kymmenessä vuodessa. Visbytä pidemmälle en ole vielä päässyt. Periaatteessa rahaa kai olisi, jos olisi kiinnostusta, mutta sijoitan rahani mieluummin miltei kaikkeen muuhun: kotiin, hyvinvointiin, vaatteisiin.

Vuodessa...heehee. :D Keskimäärin kerran VIIDESSÄ vuodessa, ja silloinkin useimmiten Tallinnassa tai Stokiksessa. Viime vuonna käytiin Lontoossa ja sitä ennen n. 8 vuotta sitten Skotlannissa...

Oikeesti-oikeesti mä olen matkustanut v. -97, jolloin oleskelin Intiassa, Nepalissa, Belgiassa, Englannissa...

Yhteistyössä