säälitkö lapsia jotka eivät pääse koskaan ulkomailla käymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en sääli,ite kohta 40v enkä ole pietaria ja tallinnaa kauempana käynyt,enkä kyllä lähtis lasten kanssa ( tollasen eläväisen 2½v ) kanssa mihinkään lämpimään maahan,oikein ajatuskin puistattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim. yläasteikäisiä, jotka eivät ole käyneet koskaan tai ulkomailla tai korkeintaan Ruotsissa/Virossa. Tällaisia lapsiakin nimittäin on olemassa.

en tippaakaan.
ihailen perheitä jotka eivät matkusta ja näin saastuta lastensa planeettaaa. parempia ihmisiä ovat. sivistyneitä ja fiksuja.

Kuten joku jo totesi, jos vanhemmat matkustelevat ilman lapsia, niin sitten, muuten en. Itse olen kerran elämässäni ollut keskieuroopassa (lapsena), muuten pisimmät reissut olen tehnyt Tukholmaan ja Leville. Keski-Suomesta. Enkä sääli itseänikään, voisin matkustella, mutta en halua.

En ymmärrä, miksi pitäisi sääliä, jos ei matkustele. Toinen haluaa matkustaa ja antaa hänen matkustaa. Toinen ei halua matkustaa, joten mitä huonompaa siinä on. Ei kaikilla matkustamattomuudessa ole kyse siitä, ettei olisi siihen rahaa. Se on useinkin valintakysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
vastaus on siis että en sääli jos vanhemmat muuten lasten kanssa aikaa ja myös lomaansa viettää. Mutta jos äiti ja isä on joka talvi jossakin ja kesälläkin eikä lapset pääse mukaan vaikka ovat jotakin 5 v , niin silloin jo lievästi ihmettelen omassa mielessäni

Näin mäkin ajattelen. Jos vanhemmat vaan reissaa ja lapsi on aina hoidossa, niin silloin pidän kyllä epäreiluna ja käy lasta sääliksi.

Toisaalta mä en aina ihan ymmärrä sitä, että viedään ihan pieni lapsi jonnekin tukahduttavaan kuumuuteen. Tai sitten se johtuu siitä, etten itse kestä kuumuutta :p .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim. yläasteikäisiä, jotka eivät ole käyneet koskaan tai ulkomailla tai korkeintaan Ruotsissa/Virossa. Tällaisia lapsiakin nimittäin on olemassa.

:laugh: Älä mitää, on vai???

En sääli, ehtiihän sitä.
Mä en ollut ennen ammattiin valmistumista 21 vuotiaana ollut muualla 'ulkomailla' paitti Uumajan satamassa sen tunnin verran, minkä laiva oli laiturissa.

Miksi pitäisi sääliä?

Säälin jos vanhemmat matkustaa ja jättä lapset kotiin tai jos vanhemmmat matkustaa siihen asti kun saa lapsia ja lopettaa siihen syyllä että lasten kanssa on muka niin stressaavaa matkustaa.

Koskaan en omaa 3-vuotiasta oo nähnyt niin iloisena ja energisenä pitkiä jaksoja päivästä toiseen kuin kahdella ulkomaanmatkallamme 8kk ja 1,9v vanhana.

No voi hyvänen aika. Kuule, tiedätkö, että on yläasteikäisiä ja paljon vanhempiakin, jotka eivät koskaan ole käyneet edes Helsingissä?

Ei ole sääliminen. Ymmärrän kyllä, jos teiniä itseään harmittaa, mutta aikuisena pääsee omilla rahoilla matkustamaan, jos haluaa.

Juu, tiedän että heitä on olemassa. Olen yksi heistä! :D Ei mulle ole mitään traumoja jäänyt. Itse asiassa mieskään ei ole koskaan käynyt Ruotsia pidemmällä... Heillä tämä ei kyllä johtunut rahan puutteesta vaan lähinnä sen käytöstä tärkeämpiin kohteisiin (kesämökki, auto yms.). Suunnittelemme matkaa kaksin sitten kun joskus saamme aikaiseksi mennä naimisiin! B) Lapset on vielä niin pieniä, mutta varmasti heidänkin kanssa jonkun matkan teemme kun hieman kasvavat. Onhan se varmasti kokemus! Mutta "sääli" on kyllä aika vahva sana...

Yhteistyössä