Lapsi ei nuku!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Alan olla toivoton...Tyttö on nyt 3v 7kk ja nukkumisen kans on ollu aina vaikeuksia. Joka ilta sitä pitää nukuttaa, tänäänkin jo yhdeksästä asti.
Joka päivä ulkoillaan, syödään lämmin ruoka illalla, mobilen musiikkia kuuntelee nukkumaanmennessä, mutta ei mikään auta! Aina mun pitäs sen vieressä olla kaiket illat ja oon siihen lopen kyllästynyt! Mies kun laittaa sen nukkumaan, jättää vaan yksin jolloin mun se täytyy kuitenkin lopulta nukuttaa. Tyttö sanoo usein että isi aina jättää yksin...mulla ei oo sydäntä siihen! Päiväunet nukkuu vielä, n. tunnin mittaiset

Päiväunet pois tai ainakin aikaisemmaksi päivää. Niitä voi myös kokeilla lyhentää vaikkapa puoleen tuntiin.

Älkää aloittako nukuttamista noin aikaisin. Kerran lapsi ei nuku klo 21 niin hän ei nuku, vaikka kuinka nukahtaisitte. Kokeilkaa nukkumaanmenemistä siis myöhemmin.

Askel kerrallaan siirryt kauemmaksi nukahtavasta lapsesta. Jää vaikka lapsen huoneen lattialle lukemaan kirjaa (itsellesi), niin olet paikalla, mutta älä anna huomiota lapselle. Kohta siirryt jo ovelle jne.

Tykkäisikö lapsi kuunnella satukasettia ja saisi sen avulla unen tulemaan?

Meillä on ihan samanlaista kuin aloittajalla! :hug: Neitikin samanikäinen, kk vanhempi. Ihan väsynyt on, mutta ei nuku. pöpisee vaan sängyssä. Hyppää vessassa ja juomassa. Mä kun nukutan nuorinta niin en edes pysty vieressä seisoo. Sanon nätisti että pää tyynyyn, ainakin 20 kertaa. Laitan peiton ainakin sen 20 kertaa. Lopulta suutun ja huudan, että nyt hiljaa!!! :ashamed:

Vielä pahempaa on kun valvottaa isoveljeään samalla tuolla pelleillyllä. En mä tiiä mitä kummaa ton kanssa pitäis tehä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan ekaksi kannattaa yrittää päästä tuosta tavasta eroon, että joku siellä on lapsen kanssa siihen asti, kunnes nukahtaa.

Tämä vaije on todella väsyttävä ja raivostuttava, muistan sen hyvin vielä! mutta se jää pois myös itsellään lapsen kasvaessa. meillä poika halusi aina vieressä istuttavan ja ensimmäin kun oli, siihen oli myös mahdollisuus. Iän myötä kuitenkin muutos tapahtui kuin itsestään..

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan ekaksi kannattaa yrittää päästä tuosta tavasta eroon, että joku siellä on lapsen kanssa siihen asti, kunnes nukahtaa.

Tämä vaije on todella väsyttävä ja raivostuttava, muistan sen hyvin vielä! mutta se jää pois myös itsellään lapsen kasvaessa. meillä poika halusi aina vieressä istuttavan ja ensimmäin kun oli, siihen oli myös mahdollisuus. Iän myötä kuitenkin muutos tapahtui kuin itsestään..

Ehkä jääkin, mutta jos siellä ei nytkään halua enää istua.

Yhteistyössä