R
rytmi poikki
Vieras
Olen kotona 2v4kk ja 1v vanhojen tyttöjeni kanssa. Vanhempi on aina ollut suhteellisen rytmitarkka tyttö, mutta viimeisen kuukauden aikana asiat ovat kääntyneet päälaelleen. Tyttö heräilee 03 ja 05 välillä, jos menee nukkumaan 20-21. Keskimäärin unta yössä tulee 8-9h. Eilen nukahti taas autoon kauppareissulla niin että heräsi 19. Klo 23 katsoin paremmaksi jo laittaa sänkyyn. Kukkui iloisena siihen asti eikä vieläkään olisi tahtonut mennä, vaikka oli ihan väsy. Nukkui aamu8 kuitenkin "vaan". Aamuun päästäessä on rättipoikki. Päivällä ei nuku ellei olla autolla liikenteessä. Pienemmällä on suht tasainen rytmi, hän nukkuu vielä huoneessamme, mutta nukkuu hyvin vain, jos minä en ole siellä. Olen nukkunut jo pitkään sohvalla. En imetä, joten en ymmärrä mistä levottomuus minun läsnäoloni kanssa johtuu. Tahtoisin päästä jo sänkyyn... Eli siirtää pienemmän lastenhuoneeseen. Mutta uskallanko? Varsinkin jos esikoisen kanssa elämä on tälläistä auton ja hereilläpitämisen tai vastavuoroisen sänkyynkantamisen välillä juoksemista. Mistä tämä johtuu? Koko joulukuun olimme kuumeessa ja flunssassa ja oli hirmupakkaset. Tuli oltua aika vähän ulkona. Alan olla niin rätti ja maassa että tekee mieli laittaa lapset tarhaan missä joku osaa heidät hoitaa paremmin
Mies on koulun ja töiden takia paljon pois, tämä on pitkälti yksin minun harteillani. Tahtoisin ajatella, että noin pieni lapsi nukkuu, kun unta tarvitsee, mutta mitä jos ei nuku?? Jos aamuyöstäkin herää 05 ja on 09 tosi väsynyt, tuntuu jotenkin järjenvastaiselta laittaa siihen aikaan "päikkäreille...?" Ja miten minä jaksan? Eikö tuo muka tarvitse unta?