Mummolle ongelma kun vauva ei nuku ulkona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

peanut

Jäsen
02.09.2007
105
0
16
siis kyllä meni äitini äskeisellä vierailulla taas hermot! sille on jotenkin ylitsepääsemätön ongelma kun tuo meidän vajaa 5kuinen ei nuku vaunuissa ulkona! se ei vaan nuku. jos mä sen laitan niin 10 min välein pitää olla siellä 10min heiluttamassa ja tuun sisällle ja heti kohta taas sama.
oon kokeillu eri vaatekerroilla ym mutta ei se vaan siellä saa nukuttua!
ei kyllä mikään paras nukkuja sisälläkään mutta nukkuu kuitenkin rauhallisemmin.

no, äitilleni tää on hirveä dilemma. jauhaa tästä joka kerta, antaa mulle hirveät morkkikset että oon huono ja surkea kun en saa lastani nukkumaan ulkona. kun kaikkien muidenkin vauvat nukkuu ulkona!
tosta nyt sit tulee varmaa joku saatananpalvoja vähintään kerta ei sit nukkunu vauvana ulkona :/

Meillä ei oo kukaan neljästä nukkunu ulkona (parvekkeella). Paitsi kaksospoika pari kertaa. Ja tietty jos ulkona kävelyllä nukathtanu. Mutta juu, kerro äidillesi, että se on suomalainen tapa ja saa sitten samantien morkata muiden maiden äitejä asiasta...

Sama ongelma oli meilläkin, sekä äitini että anoppi ihmettelivät kun vauva ei nuku ulkona. Antaa vaan ihmetellä! Sanot vaan että sinä toimit nyt näin ja sillä hyvä. En kanssa ymmärrä miksi se on niin suuri asia toi ulkona nukuttaminen.

No mun anopilla oli tuo sama ongelma joskus :xmas: Aina kun tytön vauva-aikana mentiin anoppilaan viikonlopuksi, anoppi tiedusteli melkein ensimäiseksi että onhan meillä vaunut mukana ja milloinkas vauva laitetaan vaunuun päikkäreille. Olin kyllä moneen otteeseen selittänyt ettei tyttö saa vankkureissa nukuttua elleivät ne liiku ja anoppi tuumas että hänpä voi mennä vaikka pariksi tunniksi heiluttelemaan vaunua pihalle että vauva saa nukutuksi. Asenteesta päätellen vauva anopin mielestä kuolee hapenpuutteeseen ellei nuku päivittäin vaunussa päikkäreitä...

Eläköön Arvo Ylpön kuolemattomat 50-luvun opit!

no ehkä hyväkin että ei opi nukkumaan,helpompi sitten tarhaan mennessä nukkua sisällä kun ei tarvi kitkeä opittua ulkonanukkumista pois.
Jokainen nukkuu just niinkuin lystää ja parhaiten se lapsi itse tietää missä mukavin,vanhemmat vaan monta kertaa muokkaa lapsiaan liikaa omien toiveiden mukaan.

Mun anopilla oli kanssa sama ongelma :whistle:
Meiän poika oppi nukkumaan vaunuissa vasta n. puolivuotiaana. Siis nukkui ennen sitä kyllä jos vaunut liikkuivat, mutta ei muuten...
Harmi kun äitisi tekee tuosta noin ison ongelman :/

Tuli mieleen kun mentiin kerran ravintolaan syömään, meidän molempien perheitten kanssa, niin anoppi oli ehdottomasti sitä mieltä, että vauva jätetään ulos, puun alle vaunuihin nukkumaan! Eihän vauva voinut sisällä vaunuissa, meidän pöydän vieressä nukkua! Arvatkaa mihin jätin vauvan nukkumaan? ;) En todellakaan puun alle :D

Mä en edes haluais opettaa lasta sellaseks, joka nukkuu VAAN ulkona. Parempi et nukkuu hyvin sisällä! ulkona vaunuihin voi mennä kissa tai vaikka orava, vaik kuinka ois verkko. Ja helpompi vahtia sisällä, kun kuulee koko ajan. Joten tuskimpa se nyt niin suuri ongelma on, vaikka ei ulkona nukkuskaan! Pääasia et nukkuu, ihan sama missä, jokainen tekee kuten parhaaks näkee, eikös se niin ole!?

ens kerran kun se tulee päivällä käymään niin annan sen pistää vauvan päiväunille ulos, siinäpä viettää sit kaks tuntia terassilla vaunuja hytkyttämässä ja itkua kuuntelemassa!
nytkin oli pari tuntia, piti hirveet palopuheet asiasta ja sit sopivasti häippäs kun tuli päiväuniaika!

Alkuperäinen kirjoittaja peanut:
ens kerran kun se tulee päivällä käymään niin annan sen pistää vauvan päiväunille ulos, siinäpä viettää sit kaks tuntia terassilla vaunuja hytkyttämässä ja itkua kuuntelemassa!
nytkin oli pari tuntia, piti hirveet palopuheet asiasta ja sit sopivasti häippäs kun tuli päiväuniaika!

Teepäs piruuttas tosiaan toi seuraavalla kerralla ;) Mun anoppihan sitä oikein itekin ehdotti kuten tossa mainitsin... Mä kun olen niin laiska äiti etten viitsi päivittäin seisoskella pihalla hytkyttämässä vaunua parin tunnin ajan, oli muutakin tekemistä :whistle:

Minä kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä lasta on hyvä nukuttaa ulkona. Nukkuu hyvin ja saa raitista ilmaa. Ei meillä olleet kissat, oravat tms. mikään ongelma koskaan ja itkuhälytin on keksitty. Poika nukkui pelkästään ulkona vaunuissa siihen saakka kun meni päiväkotiin 1 v 4 kk iässä ja oppi kyllä siellä ihan salamana nukkumaan päikkärit myös sisällä. Sitä ei kannata pelätä, ettei oppisi.

Mutta ei se mitään pakollista ole, se ulkona nukuttaminen.