M
Me
Vieras
Olen aiemminkin aiheesta kirjoittanut. Eli siis mun tuttavapiirissä on äiti jolla 2 poikaa (isä ei kuvioissa) Nuorempi 1.v joka vkl hoidossa ja yleensä yhden arkipäivänkin ja vanhempi 4.v viettää korkeintaan 2yötä viikosta kotona.Tilanteeseen on yritetty puuttua ,mun äiti suuttunut ja hoitajia tuntuu riittävän.Nyt vanhempi ollut viime perjantaista-sunnuntaihin vaarillaan. Sunnuntaina meni äidin kaverille. Ja keskiviikkona kummilleen. Tänään yhdeksi yöksi kotiin,huomenna taas äidin kaverille. Lapsi on tällä hetkellä kuumeessa ja flunssassa ja siis edes tämä ei saa äitiä pitämään lasta kotona.Ja tosiaan tämä tilanne jatkunut jo vuosia. Äiti ei käy töissä, puheista huolimatta ei saa aikaiseksi hankkia lapsille tarhapaikkaa.Kotona ei mitään rajoja,mies suhteet vaihtuvat tiuhaan.Viime kirjoituksen jälkeen puhuin äidinkanssa että nyt tarvii asioiden muuttua ja taas näköjään puheeksi vaan jäi kun kipeä lapsi tuolla heittopussina reppuselässä vaeltaa. Mitä ihmettä voin tehdä? Pistää niin vihaksi lapsien puolesta!!Joskus tuntuu että kuvittelenko että lapset ovat liikaa hoidossa kun äiti ei ole moksiskaan. Eihän niillä ole edes kotia ja ei lapsen paikka ole nukkua lattialla patjalla 6pv viikosta.Ja usein hoitajat tietämättömiä missä lapsi ollut edellisen yön,äiti kun vain lapsia kuskaa paikasta toiseen. Mutta lapseltahan se totuus tulee sitten.Help!