Kaverin lapsi säälittää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surullinen"

Vieras
Äitiä (YH) ei lapsi tunnu kiinnostavan.lapsi on viikonloput hoidossa milloin missäkin ja mamma ryyppäämässä. Olen yrittänyt patistaa hakemaan töihin / opiskelemaan, että jättäisi edes arkipäivän bilettämiset pois (ei siis välttämättä juo,mutta jokatapauksessa on liikenteessä ja lapsi hoidossa).
Melkeinpä päivittäin! lapsi oli taas koko viikonlopun hoidossa,mamma oli yön kotona lapsen kanssa ja taas on lapsi hoidossa kun mamma on hakemassa uutta lävistystä..

Toissa viikolla tajusin miten paha tilanne oikeasti on; oli lapsen syntymäpäivät, ja vaikka tupa oli täynnä vieraita,mamma istui facebookissa chattailemassa miesten kanssa.. Oli kyllä tämä äiti pannut oikein parastaan tarjottavien suhteen; nami nami euroshopperin keksejä!
Silloin kun on lapsen kanssa kotona, istuu koneella.
En ole vielä koskaan kuullut että lapsi olisi päässyt ulos.Siis leikkipuistoon tms. Kotona leikkii yksinään kun äiti chattailee :(

Tämä äiti kysyi minulta ottaisinko lapsen hoitoon,ja kieltäydyin. lapsi alkaa olla jo niin käytöshäiriöinen (itkuinen,arka) että en pysty sellaista hoitamaan omien lasteni lisäksi. Olen useita kertoka kritisoinut tätä elämäntapaa. varsinkin sitä että hoitajat vaihtuvat. Ei mitään vaikutusta! ja tiedän että muutkin ovat koettaneet puuttua asiaan.

Miksi tällaiset ihmiset saavat lapsia??? Tekisi mieli laittaa välit kokonaan poikki,kun halveksin tätä ihmistä niin paljon.

Miksi porvoossa,onko tuo nyt niin vaikeaa uskoa että tällaisiakin mammoja on??
On hänessä hyvätkin puolet,esim.lapsen sairastuessa pitää kyllä huolen että lapsi pääsee lääkäriin ym.

Itteä on alkanut vaan ärsyttää, kun kehtaa vielä valittaa miten raskasta hänellä on lapsen kanssa. Jos on pe-su juhlimassa ja maanantaina valittaa miten raskasta on,niin eiköhän se johdu jostain muuta kun lapsesta!

[QUOTE="aapee";26596004]Miksi porvoossa,onko tuo nyt niin vaikeaa uskoa että tällaisiakin mammoja on??
On hänessä hyvätkin puolet,esim.lapsen sairastuessa pitää kyllä huolen että lapsi pääsee lääkäriin ym.

Itteä on alkanut vaan ärsyttää, kun kehtaa vielä valittaa miten raskasta hänellä on lapsen kanssa. Jos on pe-su juhlimassa ja maanantaina valittaa miten raskasta on,niin eiköhän se johdu jostain muuta kun lapsesta![/QUOTE]

On niin vaikeaa uskoa että on olemassa sinun kaltaisiasi mammoja, jotka jaksavat paheksua ja päivitellä muiden tilanteita nettipalstoja myöden tekemättä asialle mitään.

• Tykkää
Reactions: erinys
Säälittää kyllä tuollaisissa oloissa elävä lapsi mutta pistää kyllää myös vihaksi ap:n asenne. Arvotella halut mutta et sitten kuitenkaan auttaa tuota lasta?? Todella masentavaa että ihmisiä tuomitaan ja atvotellaan mutta ei kuitenkaan olla itse valmiita oikeasti tekemään asioille mitään ja tässä tapauksessa auttamaan pientä lasta.

On niin vaikeaa uskoa että on olemassa sinun kaltaisiasi mammoja, jotka jaksavat paheksua ja päivitellä muiden tilanteita nettipalstoja myöden tekemättä asialle mitään.

Kantaa ottamatta siihen mikä on ap:n tilane niin kyllähän näitä on.

Siis perheitä jotka säälittää ja huolestuttaa. Näkee ihan selvästi että kaikki ei ole hyvin, mutta toisaalta mikään ei ole niin huonosti että riittäisi perusteiksi esim. ls-ilmoon. Miten siinä sitten puutut... Jos sanot/puutut niin parhaimassa tapauksessa välit katkeaa ja kukaan ei sen jälkeen pidä silmällä enää senkään vertaa. Ja jos ei apu kelpaa niin senkin jatkuva tarjoaminenkaan ei hyödytä.. Mitäpä jää jäljelle?? No se voivottelu ja päivittely. Minäkin siihen välillä sorrun kun en muutakaan voi.

No jos olot ovat tuollaiset kotona, niin luultavasti lapsella on parempi olla hoidossa, tuskinpa ne kaikki hoitajat sentään aivan kelvottomia on. Jos olisin ap, ottaisin tällaisen lapsen hoitoon ja veisin leikkipuistoon, koska oikeasti välittäisin lapsesta ja minulle olisi se ja sama mitä tuttavani tekee sillä välin kun lapsi on minulla hoidossa. Ja mikäli lapseen tutustuessa lapsen tilanne näyttäisi vakavalta, soittaisin lastensuojeluun.

MUTTA EI, Ap tulee tänne haukkumaan ja pätemään, missä se ei auta ketään, kaikkein vähiten sitä lasta...

Parempi että on hoidossa niin saa virikkeitä elämäänsä. Jospa edes hoitajat leikkivät lapsen kanssa. Toisille lapsi on taakka, voisit vihjata kaverille ettei sitä taakkaa ole pakko vetää perässään. Jos viihtyy paremmin sinkkuna.

Saahan asioista puhua. Ja pitääkin. Kommenttisi oli taas niitä mukaviisaita. Voihan kunnon keskustelu poikia hyviä ideoita, ja tuo ap:n kerotma lapsi voi saada apua.

Mutta tuollaisilla heitoilla "itte oot", mitä itse kirjoitit et kyllä saa mitään aikaiseksi.

No jos olot ovat tuollaiset kotona, niin luultavasti lapsella on parempi olla hoidossa, tuskinpa ne kaikki hoitajat sentään aivan kelvottomia on. Jos olisin ap, ottaisin tällaisen lapsen hoitoon ja veisin leikkipuistoon, koska oikeasti välittäisin lapsesta ja minulle olisi se ja sama mitä tuttavani tekee sillä välin kun lapsi on minulla hoidossa. Ja mikäli lapseen tutustuessa lapsen tilanne näyttäisi vakavalta, soittaisin lastensuojeluun.

MUTTA EI, Ap tulee tänne haukkumaan ja pätemään, missä se ei auta ketään, kaikkein vähiten sitä lasta...

Ottaisitko todella? Taitaa tällaisten kommenttien kirjottajien lapsilla olla samanlaiset olot kun eivät kestä sitä että asioista puhutaan.

[QUOTE="vieras";26596198]Ottaisitko todella? Taitaa tällaisten kommenttien kirjottajien lapsilla olla samanlaiset olot kun eivät kestä sitä että asioista puhutaan.[/QUOTE]

Komppailen tätä. Ei mulla oikeasti riitä mielenkiinto siihen että lähtisin hyysäämään jokaista tuttavan lasta jonka kotiolot mua säälittää. Mä keskityn mielummin omiin lapsiini senkin ajan. Jos jotenkin voisin selkeästi auttaa niin toki sen tekisin, mutta kiviriippana en todella lähtisi vierasta muksua rahtaamaan joka paikkaan vain jotta lapsella olisi asiat muka paremmin. Ei ne kotiolot sillä parane, ja mä en ole äiti Teresa..

[QUOTE="vieras";26596184]Saahan asioista puhua. Ja pitääkin. Kommenttisi oli taas niitä mukaviisaita. Voihan kunnon keskustelu poikia hyviä ideoita, ja tuo ap:n kerotma lapsi voi saada apua.

Mutta tuollaisilla heitoilla "itte oot", mitä itse kirjoitit et kyllä saa mitään aikaiseksi.[/QUOTE]

Ei tuolla aloituksella kyllä haettu hyvää keskustelua. kunhan ilmaistiin omaa halveksuntaansa.

Onko sisälukutaito kadonnut? AP kertoo aloituksessaan sanoneensa suoraan lukuisia kertoja. Hän avautuu täällä asiasta luultavasti koska A) ivoo että joku toinen heräisi oman lapsensa suhteen ja B) koska asia painaa ja haluaa purkaa tunteitaan ja keskustella asiasta.

Voi että suututtaa kun täällä ollaan AINA puolustamassa kaikenlaista lasten heitteillejättöä ja käydään sen kimppuun joka näkee että nyt ei ole kaikki hyvin, kysyy neuvoa ja apua miten asia tulisi hoitaa.

Viimeksi muokattu:
Voi että suututtaa kun täällä ollaan AINA puolustamassa kaikenlaista lasten heitteillejättöä ja käydään sen kimppuun joka näkee että nyt ei ole kaikki hyvin, kysyy neuvoa ja apua miten asia tulisi hoitaa.

mua suututtaa enemmän nämä tyypit jotka halveksivat ihmisiä joita kutsuvat kavereiksi tai ystäviksi. Ja sitten tuovat sitä halveksuntaansa esille jollakin anonyymillä nettipalstalla kun päin naamaa leikitään kaveria...

Yhteistyössä