LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Hei kaikille! Löysin vasta tänään tämän palstan, ja olen hyvin iloinen, että tapasin "kohtalotovereita". Olen 34-vuotias ja odotan esikoistani, joka sai alkunsa 3. ICSI-hoidon tuoresiirrosta. Kaiken kaikkiaan yritystä kesti 5,5 vuotta, tämä on ensimmäinen plussa. Hedelmöitys 30.5., siirto 1.6., plussaa 13.6. ja laskettu aika 20.2.2008. Täällä taisi olla muitakin helmikuun odottajia, kivaa!

Eka neuvola oli maanantaina ja np-ultra on 9.8. Varhaisultrassa kävin rv 7+6, kaikki ok. Ei vuotoja eikä kipuja. Kuitenkin pelottaa ja jännittää, että onko pikkuinen vielä hengissä. Väsymys loppui kuin seinään rv 10+0. Onneksi kuvotusta on ollut vielä muutaman kerran päivittäin. Katsellaan ja pidetään peukkuja!

Miina rv 10+3
 
Matka oli ihana ja Italia maana on aivan ihastuttava kaikin tavoin.Matkakohteemmehan oli siis Cattolica ja majoituimme kolme ja plus tähden Hotel Presidentissä kahden viikon honeymoonimme ajan.Hotelli oli myöskin ihana ja joka ilta meillä oli siellä kolmen ruokalajin illallinen! nam nam...paljon syötiin pizzaa ja jäätelöä joka maistui taivaallisen hyvälle...Suomen pizzoja ja jäätelöä ei voi lainkaan verrata Italialaiseen.Liikenne oli Italiassa ihan hullua,semmoista ei päätä ei häntää meininkiä et suurinpiirtein sai henkestä edestä ylittää tienkin.Ihmiset ei juurikaan englantia osanneet eli melkolailla vaan aina Italiaksi tulivat paasaamaan ja siinä sitä vaan nyöykyteltiin että Si Si! puheliasta porukkaa todella olivat,tuli ainakin illallisella huomattua kun hotellissamme asusti aika paljon italialaisia perheitä.Meitä suomalaisia oli ihan vaan kourallinen :)

Käytiin San Marinossa joka oli ihana ihana keskiaikainen kaupunki Titano vuoren huipulla.Siellä oli todella huikeat näköalat ja ihania tunnelmallisia pikkukujia joissa oli kiva shoppailla.Viina oli muutes Italiassa tosi halpaa! ostettiinkin sitten vähä itelle ja tuliaisiksikin.Harmi vaan kun se oli puolipäiväretki niin ei keretty oleen siellä ku ihan vaan pari tuntia.San Marinon Reptilariumissa oli aivan ihania miniapinoita (semmosii korkeudeltaan 20cm) ja mie rakastuin niihin ihan kympillä eikä niitä saanu edes kuvata,peekeles!

Lämmintähän meillä riitti koko matkan ajan (päivällä +35-38c ja yöllä +25-28c) nii ja tietenki paljon aurinkoa!

Venetsia oli täysi pettymys! siellä oli ihmisiä niinku ihan hirveesti (kaikki turisteja) et siitä oli todellakin se romanttinen kuva mikä annetaan niin todella todella kaukana! mulle meinasikin iskeä paniikkikohtaus ja ahdistus siellä kapeilla kujilla kaiken sen väentungoksen keskellä.Ja kallis kaupunkikin oli kuin mikä,kaikesta otettiin maksua ja paljon! gondoliajelulla ei käyty kun oisi veneen vuokra puolelta tunnilta maksanu 100?! mut sentäs kuvia otettiin niistä :) arkitehtuuri oli Venetsiassa upeaa mut siihen se hyvä sanottava tuosta kaupungista jääkin.Paitsi Pyhän Markuksen kirkko oli aika vaikuttava kokemus vaikkakin sinne sai jonottaa tuhat ja yksi vuotta sisälle,mutta ne marmoriveistokset ja kaikki muu oli upeeta.Sielläkään ei toki saanut sisällä kuvata kuten ei missään museoissa ym.

Cattolicassa riitti myöskin paljon nähtävää ja koettavaa,käytiin Akvaario Le Navissa jossa nähtiin mm.eläviä isoja haita ja muita erikoisia upeita kaloja sekä saatiin silitellä semmosii isoja rauskuja.Iltaisin käytiin aina illallisen jälkeen kaupungilla kävelemässä ja shoppailemassa,rahaa reissulla menikin ihan mukavasti.Päivisin lähinnä lötköteltiin hotellin altaalla koska rannat olivat maksullisia.Yhtenä päivänä oltiin rannalla,hiekka oli ylikuumaa ja merivesi ihan sikasuolaista et ei ollut mitenkään miellyttävää siellä siis uida.

Ps.Huomenna taas neuvola ja kromosomiseulontaverikoe!

Mami rv 16+0
 
Hellou naiset ja mahdolliset miehetkin!

Kaun pelätty rakenneultra oli sitten perjantaina. Pojan varustuksella näkynyt pienokainen jumppaili täysin kunnossa. :heart: Voi sitä onnen määrää, mieskin ihan liikuttui. Lääkäri ei turhia jutellu, kuviakaan ei saatu mukaan. Näytti onneksi kasvoista sivuprofiilin, kun pikkinen imutteli huulillaan.

Tuntuu, että perjantain jälkeen on liikkeetkin tuntuneet paremmin. Ehkä sitä antaa itselleen luvan tunteakin kaikki liikkeet. Meillä oikea jumppa menossa iltapäivisin neljän viiden välillä.

Onnellista odotusta jokaiselle meille!
-S-
 
Heips! Pisti silmään tos toi Miina 34:n laskettuaika...en ymmärrä mistä mulle on tempaistu la kun mulla hedelmöitys 29.5 ja siirto 30.5 ja laskettuaika 24.2???????? Onkohan lääkärille tullut virhe????? Viikkoja ois nyt 10+6
 
Kyllä sun laskettu aika on hedelmöitysajankohdan perusteella 19.2. Mulla varhaisultrassa koko ei vastannut viikkoja, mutta lääkäri ei muuttanut laskettua aikaa, sillä asiasta ei ole mitään epäselvyyttä, kun kerran tiedetään hedelmöittymispäivä. Neuvolan tietokoneohjelma yritti väkisin tarjota jotain ihan muuta, mutta sain neuvolantädinkin tajuamaan, että eihän se voi olla mahdollinen.
 
..ja älä hätäile niiden sykkeiden kanssa. Mieluummin itsekin olisin kuullut vasta np-ultrassa, kun 9+6 ei saatu kuulumaan mitään.. Ihan hyvä varotoimi tuo on niin ei tule suotta sitten sen takia hätiköityä :)

ON:
Minä täällä hissukseen katselen ja lueskelen. Alkaa olla sen verran tukala olla (turvotus iski pahemmanpuoleisesti viikon sisään), jotta ei tämä koneella istuminen ole enää sitäkään vähää nannaa. Koitan kuitenkin käydä aina vilkuilemassa... =)

pietu- 39+3 :wave:
 
Kyllähän minuakin pelotti se sydänäänten kuuntelu ja meinasin jopa pyytää, ettei tehtäisikään sitä.
Sitten kun sieltä alkoi syke kuulua, ajattelin sen olevan oma paniikissa takova sydämeni.
Herran jestas pietu! Olet jo noin pitkällä! Kohta sulla on jo vauva sylissä. =)
 
Itselläni oli toinen ICSI-kierros, punktio 11.7., siirto 13.7., ja testipäivä 27.7., joka vihdoin ja viimein näytti plussaa =) Tosin eipä tästä nyt vielä uskalla iloita, on niin tuore tapaus, mutta iloitsen nyt kuitenkin :hug:

Soitin tänään taysiin tulosesta, ja he antoivat miulle ekan ultra-ajan jo 17.8... Onko kenellekään muulle tehty ultraa vielä tuossa vaiheessa? Eihän siitä voi selvitä paljon muuta kuin että mahdollinen sikiö on oikeasssa paikassa?

Toivottavasti kaikki menee hyvin, kaikilla meillä, vaikka taidankin olla ketjun "tuorein" tulokas :hug:
 
Eihän siitä voi selvitä paljon muuta kuin että mahdollinen sikiö on oikeasssa paikassa?

Se onkin tärkeä tieto! Minä ainakin halusin varhaisultraan juuri siksi. Sydämenlyönnit näkyvät varmuudella rv 7.

Miina 10+5
 
Tärkeä tietopa hyvinkin, mutta tarkoitin lähinnäkin sitä, että näitä keskusteluita lukiessani harvoin törmään tapaukseen, että ultra olisi tehty näin aikaisessa vaiheessa, siksi lähinnäkin ihmettelen:) Tai johtuuko sitten iästäni, 35v, eikä yhtään aiempia raskauksia vielä takana :hug:
 
Paino: +350/vko
RR:121/67
B-Hb -
u-prot: +/-
u-gluk: -
Syke: ++ 158
Liikkeet: +

Näin taas täällä,kaikki hyvin paitsi et alkanu pari viikkoa sitten armottomat liitoskivut.Kaikki sattuu ja käveleminen erityisesti,ei ole kivaa!
Sydänäänet kuului hyvin ja vaavi potkiskeli kovasti menemään masussa vilkas kaveri kun on!
Tänään otettiin myös labrassa se Sikiön kaksoiskromosomiseulonta verikoe,toivottavasti ei ole mitään häikkää siinä sitten.

Ihanaa kun on alkanut tuntemaan jo pikkuisen liikkeet,tuntuu heti paljon todellisemmalta koko raskaus :)
 
Neuvola-aikani siirtyi neljännen kerran :eek: Puhelin sitten jo neljännen terkan kanssa puhelimessa, tämä olisi minun omani. EN MENE, kauhea noita-akka!!! :headwall: Sain kuulla aika asiattomia huomautuksia, mm. "olikohan tämä lapsi nyt tähän saumaan hyvä idea" ym. Millä HITSIN oikeudella se voi tulla tökkäämään sormella mun elämääni, kun ei olla edes koskaan tavattu! Aaaaarrrrghhhh!

Huomenna klo 14 olisi aika, ja kai siellä täytyy käydä yhden kerran. Soitan sitten seuraavan ajan toisesta neuvolasta.

Lampukka 8+4
 
Heips!
vielä ei oo vauva syntynyt :( Eli nopsa selostus: torstai iltana alkoi säännölliset supistukset alle 5min välein heti kivuliaina, jatkui koko yön ja seuraavan päivän ja illan. Ei olleet mitenkään sietämättömän kipeitä mutta sen verran etten nukuttua tai levättyäkään saanut lainkaan. Lauantaina kolmen aikaan aamulla lähdettiin käymään kättärillä kun olin jo ihan poikki kun en ollut kahteen vuorokauteen nukkunut. Kättärillä supistuksia ei näkynyt lainkaan käyrällä :/ Vauvan sydän äänet oli kuitenkin kunnossa :heart: olin sormelle auki ja käytävä kadonnut kokonaan. Sain jotain vahvempaa kipulääkettä ja unilääkettä mukaan ja ei muuta kuin kotiin nukkumaan. Noiden pillereiden avulla sainkin sitten nukuttua 12 tuntia, ihanaa!!! Lauantain supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti. Limatulppa irtosi lauantaina myöskin. Yön sain nukuttua ihan omin avuin tosin aika kehnoa oli uni kun vähänväliä supisti kuitenkin. Sunnuntain supisteli myöskin, mutta koitin olla kiinnittämättä supistuksiin mitään huomiota kun hermot meni kun tarttee moisia turhia kipuja kärsiä eikä mitään silti tapahdu. Ärsytti kun ei vauva voi edes syntyä niinkuin muut vauvat! Yöksi otin taas niitä sairaalasta saatuja kipu ja unilääkkeitä ja sain nukuttua hieman. Tänään aamulla sitten lirahti jotain mikä saattoi olla lapsivettä, mutta ei aamun jälkeen ole enää sitä tullut. On muutenkin tullut ihan vähän rusehtavaa vuotoa tänään, mutta niin vähän että tuskin sitä olisi edes huomannu jos olisi tummat pikkarit jalassa. Päivällä supistukset taukosivat pariksi tunniksi ekan kerran sitten tarstain ja sain nukuttua ihanan hyvin kaksi tuntia. Ja nyt supistelee edelleen säännöllisesti ja kipeämmin ja pidemmin kun aiemmin, mutta siedän kivun kyllä vielä. Supistukset tuntuu poltteena alaselässä ja pakaroissa, mutta vatsa ei oikeastaan tunnu kiristyvän lainkaan. mietinkin että onko nämä lainkaan supistuksia vai tulisiko kipu jostain muusta? pelottaa ensi yö jo etukäteen kun kättäriltä saadut lääkkeet on nyt jo loppu. Eli saas nähdä miten ens yö menee, varmaan torkun sen suihkussa. suihku auttaa kipuihin muuten ihanasti.

Oman navan jälkeen Onnittelut uusille plussanneille! Nopsasti se aika menee ja kohta tekin ootte tässä pisteessä, eli valmiina halkeamaan :D

Miauku kyllästyneenä, väsyneenä ja vittuuntuneena oloonsa rv39+6
 
Heissan kaikille,

lomalta palattu ja töissä jälleen. Loma menikin nukkuessa ja oksennellessa. :kieh: Nyt onneksi alkaa pahoinvointi hellittämään. Viime viikolla käytiin np-ultrassa rv 12+1 ja kaikki näytti olevan ok. Tuntuu aina vaan niin uskomattomalta nähdä se vauveli siellä mahassa, kun eihän sitä muuten vielä tunne. Kasvanut oli ja vastasi ihan aikaansa, joten on se ravintonsa jostain ottanut... =)

Mitä ne liitoskivut ovat ja miltä/missä tuntuvat? Itselläni on jotain ihmeen jomotusta ja kipua pakaroiden yläosassa molemmin puolin. Varsinkin kävellessä tuntuu, että persusta revitään molempiin suuntiin. Onkohan jotain muuta jumitusta sitten....

Ja vauvanvaatteitakin on jo pitänyt sortua ostamaan... Ovat niin ihania!

Sienna rv 12+5
 
Lampukka Siis mitä ihmettä se terveydenhoitaja sulle oikeen sano!?! Mitä se sille kuuluu koska kukakin lapsen "hankkii".. Koitahan jaksaa :hug:

Ja tervetuloa uusille.

Ja Miaukulle paljon paljon jaksamista, ei kuulosta mukavalta lainkaan, :hug:

Täällä omassa mahassa riehutaan ja aika paljon, öisinki taas heränny ku Nipsu potkii.. Vkon päästä olis 4D-ultra ja jos sitte seliväis kumpi on mahassa. Tytölle ja pojalle on kyl molemmille nimet valmiina...ainakin sairaalaa varten , mut luulen että on ihan lopullinen nimi kyllä sitte kans..

3 työpvää ja sit alkaa 4 vkon loma, jeeeee =) On sitä odotettukin.. Ja sit loman jälkeen 1½kk töitä ja alkaa äippäloma. Äkkiä tää aika tuntuu nyt menevän, ku aluks tuntu ettei aika mee mihinkään..

Mut nyt tekee ruokaa.. Hyviä vointeja kaikille :wave:

Sanna ja Nipsu 23+6
 
Sanna-78, mulla on jalkojen hermoissa sellanen lievä hermovaurio, joka tuli 6 vuotta sitten. Sain flunssan jälkitautina sellasen tulehduksen, joka vaurioitti niitä. NO, ne eivät juurikaan haittaa elämääni kun kipu ja "muurahaistuntemukset" pysyvät tosi pienellä lääkityksellä kurissa. Sitä lääkitystä vain ei voi käyttää raskausaikana...

Esikon aikana mulle ei määrätty mitään lääkitystä tilalle, vaikka on monta täysin turvallista lääkettä. Raskaudesta viimeset 10vk oli aivan he****iä ja jouduin oleen tämän tästä osastolla kipupiikillä nukkumassa. Silloin sovittiin, että otan heti äitipolille suoraan yhteyttä kun uusi raskaus alkaa.

Me muutettiin tässä välissä ja sairaala vaihtui. Nyt asia käskettiin hoitaan neuvolan kautta, ja se on ollut perin hankalaa. Varasin tästä syytä HETI ekan ajan neuvolaan, ja se tosiaan siirtyi jo neljännen kerran... Valitin sille terkalle maanantaina puhelimes, ja hänen mielestään ei olis pitäny raskautua ennen kuin on suunnitellut tällaiset asiat tarkasti. Olis kuulemma pitäny mennä äitipolille suunnittelukäynnille jo ennen ehkäisyn lopettamista (minkä ehkäisyn???!!) tai pyytää neurologilta etukäteen toinen lääkitys (haloo, ei niitä vaihdeta huonompaan josta tulee sivuvaikutuksia ennen kuin on pakko!). Sitten se kysyi, onko mulla kenties LÄÄKERIIPPUVUUS!?!!

Siinä vaiheessa meinasin pillahtaa itkuun, mutta onneksi tajusin kysyä, onko se edes vaivautunut avaamaan konetta ja katsomaan mun tietoja. EI OLLUT!!!

Eilen se sitten pyyteli kovasti anteeksi moneen kertaan, ja oli NIIN asiallista, NIIN asiallista.... Saas nähdä, olen kyllä tosi herkästi vaihtamassa neuvolaa jos se noita vielä tekee samanlaisia temppuja. Äitiysneuvolassa varsinkin pitäis olla edes alkeellisia empatia- ja vuorovaikutustaitoja :headwall:

Lampukka 8+6 klinikan mukaan ja 9+0 neuvolan mukaan :headwall:
 
Hyvää elokuun ensimmäistä KAIKILLE! :wave:

Paljon on täällä tapahtunut taas... Onnea uusille ja kärsivällisyyttä loppumetreillä oleville!

Prinsessamme täytti tänään jo kuukauden. Aika menee ihan älyttömän äkkiä. Päivät vilahtaa yhdessä hujauksessa. Vauvan kanssa arki on ollut mukavaa. Tuntuu ihan siltä kuin hän olisi kuulunut aina elämäämme. Vaikeinta on aikataulun mukaan johonkin lähteminen. Voi hyvänen aika kuinka se onkaan vaikeaa.. =)
Välillä vain tuijottelen ihanaa tytärtämme ja pohdin kaikkia niitä vastoinkäymisiä joita kohtasimme ennen tämän pikkuenkelin saapumista luoksemme. Olemme niin onnellisia ja kiitollisia että haaveemme omasta lapsesta toteutui.. Lapsettomuutta en toivoisi kenellekkään, mutta täytyy sanoa sen kasvattaneen ja opettaneen paljon. Uskon että vaikeuksien jälkeen osaa nauttia arjesta vauvan kanssa aivan eri tavalla. Ja ymmärtää että oma lapsi voi olla pieni ihme, ei todellakaan mikään itsestäänselvyys.

Nauttikaa elämän pienistä hetkistä!
Siitä valtavasta masustakin vaikka la olisi jo yli, sitä tulee meinaan vielä taatusti ikävä... ;)

Mukavaa loppukesää kaikille
Anni ja tyttö 1kk :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Dooris-71: Onnittelut plussasta!!! Lisään listalle, ilmoittelehan sitten myöhemmin laskettu aika jahka tarkentuu :)

Sienna74: Nuo pakaran päällä olevat kivut viittaisi ennemminkin iskiakseen kuin liitoskipuihin. Itsellä ollut molempia. Liitoskivut tuntuu nivusissa ja häpyliitoksessa aika pitkälti... Ja ne kyllä varmasti tunnistaa.

Täällä yksi neuvola taas takana.. Paikat muokkautuu koko ajan ja lähtö voi tulla th:n mukaan milloin tahansa. Turvotus on kammottavaa ja painoakin tullut sen mukaan viikossa (1.3kg). Sf-mitta tosin pienentynyt 1cm samassa ajassa :)

Yhä siis odotuskannalla... rv 39+5 :wave:
 
Tervetuloa uudet munkin puolesta! Ja tsemppiä loppuvaiheen rutistajille!

Yh, täällä on kolmatta päivää ikään kuin krapula...no, tippaakaan en ole juonut, joten eiköhän tää kuvotus johdu sitten kyytiläisestä.

Enää kaksi yötä varhaisultraan, jännittää ja pelottaa jo, mutta toisaalta olen positiivisen toiveikas. Eiköhän siellä joku ole ja vielä oikeassa paikassakin. Perjantaina sen sitten kuulee ja näkee, peukut ja varpaat pystyyn vaan!

R ja toivottavasti joku 6+4
 
Tervetuloa joukkoon Dooris-71! Mulla oli varhaisultra viikolla 7+2 näkivät et alkio on oikeassa paikassa ja sydämensykkeen näkivät myös! Viikonpäästä ois sitten np ultra jolloin viikkoja 12+3...tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa,että näkee et siel masus on kaikki todella kunnossa! Kivuista sen verran et,mis ne tuntuu ne "kasvukivut/liitoskivut" mulla oikeallapuolen sellasta viiltävää kipua niinkuin veitsellä kääntäis :( Ja tätä on meilkein aina vaan siel oikeella puolen, joskus harvoin myös toisel puolen!??? Sit on tuntunut sellasta paineen tuntua niinkuin alamaha olis täynnä nestettä,eikä oloa helpota myöskään hirveä ummetus ihan verta saa välillä pyyhkiä!!! Onko vinkkejä ummetuksen hoitoon???
Huolestunut ja äitipoli aikaan viel viikko! Nyt siis viikot 11+2
 

Yhteistyössä