Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

huomenia kaikille,

Saikos kukaan kukkia tai aamupalaa sänkyyn? Mut oltiin unohdettu täysin, oma äiti soitti ja onnitteli aamusta, oma äijä muisti kyllä oman äitinsä, halvatun ukot :(
Tosin kun kaveri vähän käskytti kuultuaan moisen kömmähdyksen antoi pusun ja sanoi onnea, siis mikä ihme. Ei aina voi ymmärtää miehiä, kosto elää, unohdan takuulla ekan isän päivän :kieh:

No ja sit kalluppiin, ekaa odotan jännityksellä ja kyllä sen pakkauksen aion ottaa vaikka kavereilla on vanhoja vaatteita joita tulee varmasti yli tarpeen.

Unista, no niitä näkee painajaisia en vielä muistaakseni ole nähnyt mutta sitäkin villimpiä härskejä unia, oikeen hävettää ajatella :ashamed:

hyvä sivusto löytynyt, kiitos marica

tiltalitti 7+6 ja pömppö
 
Maanantaita naiset!

Kiitos marica hyvästä linkistä! Mieki nään ihan ihmeellisiä unia. Välillä kauheita painajaisia ja välillä muuten vaan levottomia unia. Kiva kuulla etten ole ainoa joka niistä kärsii :).

Annuli, mullakin kaikki kivut pelottaa ja huolestuttaa! Ja kateellisuus nostaa välillä päätään. Olisi niin ihana jos uskaltaisi täysillä luottaa siihen että piskuinen pysyy mukana ja kaikki menee hyvin loppuun asti.

Kahdestoista raskausviikko alkoi. Eilen sanoin miehelle että jos vielä viikon-pari selviäis, vois ehkä luottaa siihen että kaikki menee hyvin loppuun asti. Eilen ja tänään on maha ollut kipeämpi kuin pitkään aikaan, pelottaa! Onneksi keskiviikkona on ultra ja pääse näkemään onko vauvalla kaikki hyvin. Tämä on kyllä yhtä vuoristorataa. Viime viikolla uskoin vahvasti siihen että kaikki menee hyvin. Nyt muutamana päivänä on taas pelottanut ja masentanut. Mistähän sitä taas löytäis positiivista mieltä ja uskoa?

Ristiriitaisin tunnelmin,
Tiiti
 
Heippa hei!

Kivoja ultrakuulumisia teillä! Odotan keskiviikon ylimääräistä tutkimusultraa, että pääsee taas vauvaa kurkkaamaan.
Viime perjantaina kävin työaikana viereisellä osastolla kuuntelemassa sydänääniä kun oli vaan sellainen tunne, että onkohan kaikki hyvin. Ja siellä se pikkuinen kasvoi. Äänistä päätellen sisälläni kasvaa höyryjuna. ;)
Olen tuntenut vasta muutamia liikkeitä silloin tällöin mutta viikonloppuna alkoi tuntua ihan kunnollisia kasvutuntemuksia. Painokin on lähtenyt tasaisen varmasti ylöspäin.

Ulpikselle toivon jaksamista parisuhteeseen. Ei ole helppoa ei.. :'(
Ota voimaa raskaudesta.

Kuunkulta: Mulle ei puhuttu mitään veriseulasta. Lain mukaan kunnan tulee tarjota se kaikille odottajille 2009 vuoden alusta, joten Tampereen kaupunki ei sitä vielä tarjoa.

Unia nähdään täälläkin.. Kaikenmaailman painajaisia. :|

Mutta hei.. Meillä halutaan uskoa, että kaikki menee hyvin.. Siitä osoituksena kävimme tänään vaunuostoksilla! :D


Mukaan lähti juuri ne vaunut mitä olin suunnitellutkin eli Teutonian Mistral S:t. Kuvan mallivauva ei ollut kovin innostunut ostoksesta. ;)
Ei me oikeesti oltais ehkä ihan näin aikaisin käyty mutta Vauvatalo Johannassa oli erä Teutonian vaunuja -30%, joten 780euron sijaan maksettiin näistä 546e. Pitäähän niitä toisaalta säilyttää nyt syksyyn asti mutta haitanneeko tuo. Vaunujen päivittäinen katselu auttaa lisäksi muistamaan sen ihanan asian, että raskaana ollaan ja vauva on tulossa.

Ja kiitos kaikille tukensa antaneille niistä lehti- ja uutisjutuista. Nyt pitää vähän kattella ja miettiä mitä kirjoittaa kun naama ja nimikin on tiedossa. :whistle:
Toivottavasti julkisesta puhumisesta olis kuitenkin jollekin apua ja nekin jotka ajattelee, että heissä on ihmisinä jotain vikaa kun lasta ei kuulu, niin saisivat toisenlaisen ajattelutavan asiaan.
Yllättävän vähän ihmiset yleisötilaisuudessa kyseli mitään "vaikeaa" kuten "miksi te haluatte lapsen" tai "miksi teillä pitäisi olla oikeus julkisiin hoitoihin". Lähinnä kyseltiin hoitojen eri vaiheista, että mitkä on olleet raskaimpia hetkiä jne.
Lehdistötilaisuudessa kysyttiin mm. miten parisuhde on voinut lapsettomuuden kanssa. Meillä nämä hoidot ovat entisestään tiivistäneet parisuhdetta.

Listamuutoksia siis vain Tiltalitille..? :)

t. Raitis ja PikkuKaveri rv 15+3
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini.....................Kaksoset.................PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

TAMMIKUU 2009

1.1
PeePee...................1.PAS.......................SEKS

Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Marli..........................

Maija-mamma...............3. IVF......................
[/quote]

 
Moi pitkästä aikaa!
Täällä voidaan hyvin. Tosin nyt kun viime ultrasta ja neuvolastakin on useampi viikko on pelko taas saanut valtaa...MUTTA minäpä se tilasin dopplerlaitteen, ja ette usko miten ihana oli äsken kuunnella, että siellä sitä jyskytettiin!!! :) =)
Tää laite on kyllä tällaiselle panikoijalle, mikä ei varmaan ihme ole, ihan ehdoton. Kyllä helpottaa. Nyt kun ei vielä varmaan useampaan viikkoon niitä liikkeitäkään tunne, koska esikoista odotan. Sitä meidän pikku ihmettämme.
Mutta kyllä osaa olla epätodellinen olo - voiko tämä oikeasti tapahtua ja MEILLE?

Onnea kaikille uusille plussaajille. Mä olen oikeasti oppinut, että se vauva todella tulee sitten kun se aika on - hoidoilla tai joillekin onnellisille ilmankin niitä.
Vointi mulla ihan hyvä - mitä nyt 24 h nälkä ja väsymys vaivaa...
Elämänperhonen rv 16+4
 
Tiiti, olisinkin kysynyt sulta, kun olet muutaman viikon itseäni odotuksessa edellä, että onko sua vaivannut oireettomuus? Millainen on ollut vointisi tuohon rv 12:lle? Mua on tosiaan alkanut mietityttämään, onko tuolla sisällä yhtään ketään... Aikaisemmat oireet alkaa pikkuhiljaa kaikkoamaan ja laimenemaan, joten sitä ihan oikeasti miettii kaiken maailman kauhuskenaarioita. Olisi kiva kuulla, jos muilla noin rv 10+ paikkeilla olevilla on ollut samanlaisia fiiliksiä.

Elämänperhonen, millainen tuo dopplerlaite on, kertoisiko siitä vähän tarkemmin? Kiinnostaa kuulla.

Kati & Papu rv 9+1
 
Moi!
Vieläkö pääsee mukaan? =) Nyt tämäkin tyttö uskaltautuisi tähän ketjuun, kun eka ultra on takana.Onnellinen lottovoitto tapahtui 22.4 kahden viivan ilmestymisellä. Tänään on rv7 ja oys on paikka jossa tämä ihme saatiin aikaiseksi.Laskettu aika on 30.12 että uusi vuosi vauva :LOL:
Mukavia uutisia tänne kuuluu suurimmalle osalle ja tuttuja nimiä vilistelee. Täältä tullaan
 
Moi! Mä ostin sellaisen kuin angelsounds-merkkisen dopplerin eli siis laitteen, jolla voi kuunnella neuvolan tapaan sitä vauvan sykettä. Ostin sen mammaksi.fi sivuilta. n. 80 euroa tuli maksamaan. Siihen kuuluu korvakuullokkeet, mutta sen mukana tuli piuha, jolla sen voi liitettyä esim. tietokoneeseen, joten sitten voi kuunnella isojen kaiuttimien kautta ja samalla äänittääkin.
 
Taashan täällä on iloisia uutisia ollut, hauskaa...jospa omakin mieli piristyisi...
risto, tervetuloa vaan minun puolestani, onnittelut sekä plussasta että ultratuloksesta :heart: :flower:

Kyllä tuollainen elämänperhosen doppler varmaan olisi meikäläisellekin sopiva laite, kunhan nyt päästäisiin sinne saakka, että sydänäänet kuuluisivat :| Vielähän siitä ei ole toivoakaan, sentään vasta ihan alussa mennään, 5+3 tänään. Ja suoraan sanottuna en oikein usko, että kovin paljon pidemälle edes päästään. Varoitus, nyt jatkuu todella omanapaisena:
Olen itkenyt koko päivän, sillä oireita ei ole enää yhtään. Jopa lugeja laitellessani jo plussaa ennen tuntemani emättimen turvotus on poissa :'( :'( :'( Onnellinen ja raukea olo, jotka tähän sakka ovat 'vaivanneet' on myöskin kadonnut, tilalla migreeni-raivotar, joka ei löydä mistään mitään hyvää. Ja migreeni minulle iskee aina kun hormonitasot heittelevät eli juuri ennen kuukautisia.

Ultra-aika ensi viikon maanantaina, enkä tiedä, miten sinne saakka jaksan :headwall: . Pahinta on tämä epätietoisuus. Ja se, etten voi tehdä mitään!!! :headwall:

Halauksia kaikille, toivottavasti teillä muilla on ollut parempi päivä.
 
Täällä ollaan taas,
Kävin tänään ensiapu polilla toispuoleisen vatsakivun takia, epäilynä kohdun ulkoinen raskaus.
Onnekseni kaikki oli niin kuin pitikin ja saatoin huokaista.
Maukka et Maukka olivat ihan oikeassa paikassa ja sikiökaiku havaittavissa.
Nyt on siis rv.6
Kaksois raskaus siis. OHO :eek:
 
Kati, mulla alkoi muistaakseni viikolla 6 pahoinvointi, joka helpotti viime viikolla. Pahoinvointi ei tosin ollut jatkuvaa eikä edes jokapäiväistä. Ja väsymys on koko ajan ollut aika kovaa, nukun 9-12 tuntia yössä :/ Suurin ja häiritsevin oire on kuitenkin ollut nuo vatsakivut joitten takia oon ollut sairauslomalla pitkään.

Raitiksella on lystikkään näköinen malli :D Onko se harjakoira?

Onnea ristolle plussasta :flower: ! Ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan. Kirjoittelit joskus tuolla Oululaisia-ketjussa, muistan sinut sieltä. Saitteko plussan pas:sta?

Marlille onnea kaksosista!

Maija-mammalle :hug: Älä vielä luovuta. Onhan täällä muitakin joilla ei ole oireita ollenkaan ja ovat silti tukevasti raskaana :)

Tämä päivä meni lepäillessä, maha oli lähes koko päivän kipeä. Mutta jos jotain positiivista täytyy tästä minun piinasta hakea niin pääsenpähän usein ultraan näkemään että piskuinen voi hyvin =). Mieki olisin varmaan vielä enemmän stressissä jos ei pääsis ultriin ja pitäis vain uskoa siihen että kaikki on hyvin.
 
Onnittelut ristolle plussasta ja Marlille kaksosista!!

Muistaakseni raskauteni on ollut melko oireeton (huomenna viikko 20 täyteen) ja ainakin 2 viikkoa sitten kuului sydänäänet hyvin eli raskaana ollaan toivon mukaan :). Siskolla kans kaikki raskaudet olleet oireettomia, eli ei välttämättä oireita koko raskausaikana, jos ei mahan kasvua lasketa.

Raitikselle vielä kehuja rohkeudesta tuoda lapsettomuusasioita julkisuuteen!
 
Mielettömästi onnea ristolle plussasta!! Ja marlille ihanasta kaksosuutisesta :heart: :heart: - hienoa että kaikki oli kunnossa!

Täällä myös yksi oireeton ilmoittautuu tsemppaamaan - itsekin mietin ja pelkäsin tuon oireettomuuden takia. Taitaa tosiaan olla niin, että ei sitä osaa olla rauhallisin mielin oli niitä oireita sitten enemmän kuin tarpeeksi tai ei ollenkaan. Miulla pahimmat epäilyt taisi rauhoittua, kun maha alkoi pullistua - itsekin huomasi jotain tapahtuvan.

geri 17+0
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini...................1. IVF...Kaksoset...........PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
risto...........................1. PAS............................OYS

TAMMIKUU 2009

1.1
PeePee...................1.PAS.......................SEKS

Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Marli..........................Kaksoset..........................

Maija-mamma...............3. IVF......................
[/quote]

[/quote]

 
Heippa pitkästä aikaa!

Olen ollut laiska, väsynyt, unelias... jostain syystä palstailukaan ei ole oikein maistunut, vaikka sitten kun tänne pääsee, tulee aina hyvälle tuulelle.

Marlille onnea tuplista! Mitä minä sanoin... =) Mulla on ollut myös toispuoleista kipua parisen viikkoa sitten ja mietin ihan samaa, mutta onneksi selvisi ja kipukin lieventynyt ja enemmän tuonne keskelle asettunut.

Ristolle kovasti onnea minunkin puolesta. Onko tämä kevät jotenkin erityisen suosiollista aikaa vai kuvittelenko vain, että meitä lapsettomia on viime aikoina onnistanut mukavan paljon?

Raitis, laitatko minulle tuohon listaan hoidoksi 1.ivf kun taas listaa päivittelet, kiitos!

Täällä ei mitään ihmeempiä. Kuvotus vaihtelee päivittäin, tänään taas helpompaa. Odottelen maanantain neuvolaa ja ultraa aivan erityisesti. Ainainen huolihan sitä kuitenkin on, kuinka pikkuiset jaksavat siellä..

Miru, papu & nuppu rv. 8+1
 
Marlilletuplaonnittelut!! :heart: :heart:
Ja ristolleonnittelut plussasta!! :flower: :heart: Ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

Raitiksella, kivat vaunut ja söpö vauveli siellä :LOL:

Maija-mammalle tsemppiä oireettomuuden kanssa. Minäkin olen ollut koko ajan oireeton ja olo on kertakaikkiaan ihan normaali. Mitään tisukipujakaan, mitä monilla kuuluu olevan, ei minulla ole ollut alun alkaen ollenkaan. Sitä koko ajan jännittää, että onkohan siellä vauvalla kaikki hyvin ja toivois et pääsis taas pian ultraan.
Samoin kuin gerillä, niin helpotti kun masu alkoi kasvamaan. Nytkin kyllä toivoisin, et oispa jo isompi ja tuntispa jo ne liikkeet.

Mäkin menin tilaamaan tuon Angelsounds doppler-laitteen netistä. Ebaysta tilasin ihan uutena yhestä lääkefirmasta 49 eurolla( ilman postikuluja). Siihen tarjoukseen sai vielä kuumemittarin kaupanpäälle. Parin päivän päästä pitäis tulla kotia. Pakko päästä kuulemaan vauvaa!

Me oltiin miehen kanssa pidennetyllä viikonloppumatkalla Itämeren saarella, juhlistettiin meidän 5.vuotishääpäivää. Aivan ihana ilma oli koko ajan. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja asteita oli 28. Valkoista hiekkarantaa ja meren pauhua. Ei tarvinnut lähteä etelään lomalle vaan meiltä katsottuna pohjoiseen :LOL:
Talviturkkikin tuli heitettyä pois 15-asteisessa meressä. :)
 
hei kaikille,

Onnea ristolle ja kaksosonnea marlille :flower: :flower:

Maijalle, melko oireetonta mulla oli alku myös, rintojen aristus hävis kun menkkojen olis pitäny alkaa, kunnon menkka juilinnat ja sitten se vuoto, silti vaan kyytiläinen on matkassa. Käy kaupsta hakeen kasa testejä ja testaa vaikka joka aamu niin helpottaa ultraan asti. Mulla muutenkin oireet loppui sitten kokonaan ja ihan oireetonta täällä elellään, mitä masu alkanut näkymään ja vasta 8+0 mennään tänään, yhtä odotetaan. Ymmärrän pelon koska se on tullut koettua myös niinkun me kaikki.

täällä odotellaan myös että pääsisi kuulemaan sydämmenlyönnit, toivottavasti jotain kuuluis jo ens maanantaina kun on virallinen neuvolapäivä.
Vinkki mahankasvattajille raskausarpien vähentämiseen, manteli, venhnänalkio tai kylmäpuristettu oliiviöljy+ appelsiini eteerinen öljy (pari tippaa 5ml öljyä, eli kouralliseen) ja pelkoja poistavana tuoksumaljaan frankinsesni eteerinen öljy. Greippi myös todella hyvä tuoksumaljaan ja ihovoiteen sekaan turvotusta pois viemään vaikka jaloista. nämä on turvallisia käyttää raskaana olessaankin. pari tippaa vartalovoiteen sekaan tai öljyyn, tuoksumaljaan voi laittaa n.10 tippaa. itsellä olen huomannut avun greipistä jalkoihin, itse kun teen hoitoja joudun seisomaan paljon ja siitähän kintut äityy turpoamaan. Mutta varokaa sit liiallista aurinkoa heti voiteen laitettuanne greippi ja appelsiini voi aiheuttaa nopeammin ihon kärvähtämisen, ei välttämättä kaikilla vaan niillä jotka palavat muutenkin herkästi.
Eli sellaisia kannattaa kokeilla ihan jo mielen tasapainottamiseksi näissä meidän jokapäiväisissä peloissa.

Aurinkoista päivää toivottelevat
tiltalitti ja kyytiläinen 8+0
 
Raitapaitainen plussa putkahti 1.pasista ja synnäri on oys.Aivan oikein laitoit.

Minäkin olen näitä oireettomia,että jos ei tietäisi niin ei tietäisi =)

Paitsi nyt hajoaa pää.Ensi olin niin onnellinen kun ultrassa kaikki hyvin,mutta yöllä alkoi vuoto.Soitin tänään polille ja hoitaja lohdutteli,että saattaa olla ultran tai lugeista johtuvaa ärsytystä.Jos tulisi kesken, vuoto olisi runsaanpaa ja kipujakin olisi.Eli säikähdyksellä selvittiin taas.Nyt hoitaja kehoitti ottamaan yhteyttä neuvolaan.En vain uskalla.

T.risto rv7+1
 
Risto, onnea plussasta! Taidettiinkin tuolla maaliskuun PAS-pinossa hetkisen aikaa palstailla samaan aikaan. Onneksi tuo vuoto sulla lakkasi. Meitä täällä tuntuu olevan aika monta, jolla on ainakin jonkinasteista vuotoa ollut. Suurimmalla osalla kaikki on mennyt hyvin vuodoista huolimatta.

Marli, tuplaonnittelut täältäkin! Ihania uutisia! Teillä varmaankin siirrettin 2 alkiota, oletan.

Raitis, ihana vaavi teillä kyydissä! Onko harjakoiranne jo kenties mieltynyt vaunuissa oleskeluun vai pitikö se sinne laittaa "kuvausrekvisiitaksi"? Kavereillamme on tuollainen ihan samanlainen hauska pitkätukka.

Tiltalitti ja muut, kiitos kommenteistanne tuohon oireettomuusasiaan. Kaipa se vaan on hyväksyttävä, että toisilla niitä on ja toisilla ei niin paljon. Jos alkaa oikein ahistaa, niin voihan sitä käydä testin ostamassa ja sitä sitten tuijotella :LOL:

Kati & Papu rv 9+2
 
Karjahoira oli eilen ihan "romuna" kun joutui vähän väliä ajelulle pitkin taloa. Ei siis pidä vaunuista lainkaan. :D
Oon kyllä ajatellu, että hommaisin sille sellaisen lasten sisaristuimen, jotka on itseasiassa nykyään kiellettyjä, että voisi sitten lenkkeillä talvellakin meidän mukana. Hyvinhän se muuten kylmää kestää puetettuna mutta ei tykkää kävellä kun tassut jäätyy. Tossujakin se pitää mutta lumisen pakkaskelin pitää olla tosi kuiva, että fleecetöppöset pysyis kuivana.

Tuota oireettomuutta ja testien ostoa mietin.. Ei siitä testikasan ostamisesta taida olla paljon hyötyä sen kannalta, että se antaisi tietoa mitä kohdussa tapahtuu. Testitikuthan näyttää plussaa vielä useita päiviä, ellei jopa viikkoja vaikka raskaus olisi jostain syystä keskeytynyt. Hormonia on kuitenkin vielä elimistössä. :|
Doppler olis kyllä sen sijaan kiva.. Meillä vaan jäi ostamatta kun mies sai ylipuhuttua, että ei me sitä tarvita kun voin töissä käydä vaikka päivittäin kuuntelemassa ja kohta ne liikkeetkin alkaa tuntua. Noin viis kertaa oon jo tuntenu jotain pienen pientä! :heart:

Koen itseni oireettomaksi jos varsinaisia raskausoireita ajatellaan, mutta kurjaksi harmiksi on nousseet rytmihäiriöt ja huimaus.. Pitänee ottaa huomenna puheeksi kun on ylimääräinen ultra. "Ylimääräinen" siksi kun se on sen sikiön sydämen toiminta-tutkimuksen toinen ultrakerta.
 
täällä on masu jo sen kokoinen, että millainenhan norsu musta oikein tulee =) Marraskuulle on kuitenkin vielä pitkä matka. Ja kun se pyöristyy ihan päivittäin. Joka aamu jaksan ihmetellä sen kokoa. Mutta on se niin ihana pallo :heart: Tänään yksi työkaverini jo paijaili ja ihasteli sitä. Hänkin tokaisi, että onpa se jo iso. Ei puhettakaan, että mitkään vanhat housut mahtuisi jalkaan. Ja kohta täytyy painua rintaliivikauppaan. Jännä homma miten noi tissit turpoaa, muttei ne ole kipeät. Mieskin on oikein mielissään :) Luin jostain, että viikolla 14 vauveli tuntisi kosketuksen, ja yrittäisi hamuta kättä kuin tissiä. Voi kun sen näkisi ton vatsan läpi. Vähänkö odotan sitä, kun sitä alkaa tuntemaan vauvan liikkeitä. Siihen ei mene enää kovin montaa viikkoa.

Eilen oli taas sellainen päänsärkypäivä, että huh! Lopulta suostuin ottaa panadolin, muttei se juurikaan auttanut. Tänään on ollut jotenkin outoa kun ei ole särkenyt päätä ja ollut muutenkin seesteinen olo.

Mukavaa odotusta kaikille!! Nauttikaa olostanne.
 
Ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin!! Pieni potki menemään taas ihan reippaana ja sykekin oli 172! :heart:

Muistatteko yhtään vanhoja veikkauksia, että millainen maha, olotila, oireet yms on äidillä joka odottaa tyttöä/poikaa? Siis mitkä oireet viittaa mihinkin..

Meille nimittäin annettiin veikkaus tänään ultrassa, että kumpi olisi tulossa... ;)
Olisi kiva verrata, että mitä vanha kansa sanoo. Täytyy myöntää, että yllätyimme veikkauksesta. Kumpi tahansa on tervetullut mutta aina kai sitä jompi kumpi olo on ja sitä myötä ajatukset ajautunu enempi toiseen suuntaan.

Marica: Hienoa, että joku jaksaa innostua tissien kasvusta.. Mä en taas tykkää yhtään! Ja miestä ei tissien koko hetkauta suuntaan eikä toiseen. Kasvanu jo B:stä C:hen. Nyt sais riittää. :|
 
Uskomuksista: vatsa edessä->poika, vatsa leviää myös sivuille->tyttö. Tän mukaan meille tulisi selvästi poika :LOL:

Täälläkin kuppikoko kasvanu nyt jo yhdellä koolla c->d, ei siis kannata vielä ostaa uusia. En viitsi kovin monia eri kokoja ostella raskausaikana. Olen tosi tyytyväinen kun löysin äsken Anttilasta mustan trikoohameen joka menee isommallakin masulla. Ja voi pitää sittenkin kun ei ole raskaana. Mulla ei nimittäin löydy kaapista ainoitakaan hameita tai shortseja jotka mahtuisi enää päälle. Niitä hellekelejä siis odotellessa B)
 
Terveisiä ultrasta. Meijän piskuinen siellä oli päiväunilla. Ensin lääkäri yritti tökkiä sitä hereille mutta kun se ei auttanut, minun piti yskiä. Silloin piskuinen heräs ja alotti jonkin sortin jumppatuokion :D Pyydettiin sitten kuitenkin niskapoimu-ultrakin ja siinä kaikki hyvin. Muutenkin sikiö voi hyvin ja sillä oli kaikki niin kuin pitääkin. Munasarjat oli taas vähän pienentyneet. Ja verimäärä kohdussa oli vähentynyt. Lääkäri epäili että sikiö pikku hiljaa työntää verta pois kohdusta, veri imeytyy minun verenkiertoon. Seuraavan kerran meen ultraan neljän viikon päästä.

Päätin tänään että nyt luotan siihen että vauva pysyy matkassa loppuun asti. Kävin taas hiplailemassa vauvan vaatteita mutta en löytänyt mitään molemmille sukupuolille sopivaa. Kävin myös katselemassa vaunuja, mutta en kyllä ymmärtänyt niistä mitään :) Pitää odottaa että maha näkyy kunnolla ulospäinkin ja mennä sitten kyselemään tarkemmin.

Piti käydä ostamassa isommat rintsikat kun vanhat ei enää mahdu päälle. Kuinkahan paljon rinnat raskauden aikana turpoaa? Mietin että kannattaisko ostaa sellaiset raskausajalle suunnitellut tukiliivit? Tukiskohan ne rintoja paremmin ja ehkäisis raskausarpia? Eihän nämä minun rinnat kyllä vieläkään mitkään jättiläiset oo. Oonkohan taas mainosten uhri, kun suunnittelen kaikenmaailman tukiliivejä. :ashamed: (eikä se oikeasti ole edes kamalaa vaikka arpia tuliskin. nehän on vain merkki raskaudesta ja naiseudesta =) )

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille!

Tiiti 11+2
 

Yhteistyössä