Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Moi kaikille!
Olisipa minullakin jo noin hyvin asiat - että neuvolassa käyty ja sydänäänet kuultu. Mulla nyt menossa sen uä:n koon mukaan 6+5. Ja tänään kova nälkä ja etova olo sen kun vaan jatkuu. Mä varmaan lihon ihan muodottomaksi tässä parissa viikossa, kun syön vaan....mutta kun tulee tosi heikko olo, jos ei parin tunnin välein jotain syö...ja porkkana ym. ei auta yhtä hyvin kun tukuisat suuhunpantavat.
Mulla on ensi viikolla uusi uä. Sitten tietää kasvaako siellä kukaan vai ei. En sitä ennen viitti neuvolaan soitella. Turhaan tulee muuten hätäiltyä sielläkin päässä. Silloin viimeksikin turhaan otettiin kokeita tms. ja sitten meni kesken. Mulla on myös paineet matalat (90 yläpaine omalla mittarilla), mutta ihme ja kumma ei huimaile...mutta väsyttää - kait se matala paine voi sitäkin tehdä.
 
Hei Kaikille!

Hienoja ultrakuulumisia monella, Onnea niistä!! :flower:

Ulpulummukka: Tiedän noi sun fiilikset! En oikein tunne itseäni näiden ensimmäisien raskauspäivien jälkeen. Ihan outoja ajatuksia/olotiloja! Sanoin suutuspäissäni miehellekin, että toivottavasti menisi kesken! Mitä en tietystikään pienimmässä määrin halua!

Pinnaa vaan kiristää tämä tilanne! Ei voi uskoa, että testi oli OIKEASTI positiivinen, vuotoa on ollut joka päivä enenmmän tai vähemmän! Joten jotain varmuutta haluaisi saada jostain asiasta.. Olenko raskaana heikosti vai edes pikkaisen vahvasti! Apteekin testeillä plussa pn vahvistunut joka aamu (olen tosiaan tehnyt testin joka aamu nyt viikkon ajan), mutta vuoto ei vaan lopu! Ja tänään sitten aamulla (erittäin selkeästi positiivisen raskaustestin jälkeen) tuli oikein kunnolla hyytynyttä verta tai jotain mitä lie oli! Nyt tietty toivotaan, että oli vaan kohdun ylimääräistä limakalvoa, eikä se sikiön alku.. Kohhdunlima kalvo on kyllä tosi paksuna, eli sieltä on varaa vähän vuotaakin..

Menen torstaina Väestöliittoon uudestaan siihen HcG arvo mittaukseen! Viime perjantaina oli 100, ja sillon vasta pp11 (ja tosiaan ne apteekin testit on siitä vahvistunut). Nyt jos ei oo to muuttunut/noussut varmaan voidaan alkaa suunnittelemaan ensimmäistä passia. Pakkasessa on 8 alkiota, eli eiköhän niistä joku idä vähän pidemmälle kuin tämä ensimmäinen yritys!

Että tällästä, ei kovin positiiviset fiilikset :)
 
Hyviä kuulumisia sai taas lukea! Onnea niistä! :flower: Ja onhan se niin että tää hormoonimyräkkä meidän kehoissa tekee meille kepposia. Mullakin on usein sellainen olo että en oikein tunne itseäni...Koitetaan yhdessä kestää! Se helpottaa kummasti kun saa lukea että muutkin kokee samanlaisia fiiliksiä! :heart:

Terveisiä neuvolasta!

Siellä vierähti mukavat 1,5h. Saatiin aikamoinen tietopaketti kotiin luettavaksi. Veri- ja pissanäytteet otettiin. Varattiin aika np-ultraan ja lääkärille ja vielä seuraava neuvolakäynti. Paikalla oli sijainen ja opiskelija. Oikea terkka on paikalla vasta ensi kerralla. Nämä olivat molemmat todella mukavat ja paljon asiota selvisi taas. Jotenkin harmittaa että ollaan muuttamassa kesäkuussa. Sitten vaihtuu neuvola ja terkka meinas että ehkä synnytyssairaalakin...voi kuitenkin ilmeisesti valita sen itse.

Pahoinvointi pysyy kurissa jos syön jatkuvasti. Onneksi ruoka on ruvennut maistumaan ainakin välillä että saa jotain mahaan. Väsymys on ihan mieletön,nukkua voisin ihan koko ajan ja on todella vaikeata päästä ylös aamulla. Mutta on tää niin ihanaa!! :heart:

Amelia ja pienokaiset
7+6
 
Onpa mukavia neuvolakuulumisia teillä!! =)

Kai sitä pitäisi varata se neuvola-aika lähipäivinä.. Ajattelin, että varaisin sitten sen ensiviikkoisen Väestöliiton ultran jälkeen.

Olin tänään hammaslääkärissä ja juttelin siinä hammaslääkärin kanssa, että "mulla olis reilut 30 viikkoa aikaa kun pitäisi mennä synnyttämään kaksoset, että ei kai tämä sen pahempaa voi olla.." Siinä päästin taas suustani lauseen, jonka merkitystä piti itsekin jäädä miettimään.. Mä siis todellakin olen raskaana! Koska tämän tajuaa?? :heart:

Pelkään ihan kauheasti hammaslääkäriä, joten kun käynti oli onnistuneesti takana niin kävin palkitsemassa itseni.. Ostin molemmille vauvoille 50/56cm farkut!!!! :heart: :heart:
Ei ehkä niin käytännöllistä mutta ah, niin ihanaa!! :LOL:

Mulla ei edelleenkään ole mitään muita oireita kuin kylmyys. Se oli hammaslääkärireissulla positiivista kun jännitti niin kamalasti, että hiki puski päälle ja olo oli kerrankin lämmin. ;)
No on mulla ehkä ihan vähäistä tissioirettakin. Öisin kun nukkuu mahallaan niin rintoja aristaa sen verran, että välillä ne pitää "asetella" paremmin. Ja mulla ei siis ole isot rinnat, että ei niitä ennen ole tarvinnut asetella..

Raitis ja R&P rv6+4
 
Hih, kerroin tänään yhdelle hyvälle ystävälle raskaudesta. Hän oli ihan että häh?!? Oliko se vahinko? En siis ole kertonut lapsettomuudesta enkä edes vauvahaaveista. Huvitti että monen vuoden lapsettomuuden jälkeen (ja rankan IVF-hoidon jälkeen) joku luulee tätä vahingoksi :LOL: . Ei millään pahalla kysynyt ja halasi onnitteluiksi, enkä tosiaankaan ottanut sitä negatiivisesti.

Pahaa olo on ollut pari päivää, pitikin mennä kehumaan, että olo hyvä. Joku täällä sivustossa vinkkasi että turkinpippurintapaiset karkit auttavat. Tänään niitä olen päivän mussuttanut ja olo on ollut parempi, suosittelen ;) !
 
Huomenta!
Babylonia tosta vuodosta, tiedän et on todella pinnaa kiristävää :kieh: . Itse olen viime torstaista asti tuhrutellu ja eilen sitten kävin neuvolassa kuunteluttamassa sydän äänet, vaik neuvolan täti kyllä sano et ei saa pettyä jos ei kuuluviin saada. No kyllä sieltä ne pienen haeskelun jälkeen kuulu :heart: rauhoitti taas hetkeksi mieltä. Ens viikolla ois lääkärineuvola ja sitten 1.4 se eka ultra. Tosin menen kyllä omalle klinikalle ens viikol seurantaultraan tän hematooman takia. Ja nyt olen tän tuhrun kans ajatellu et se sieltä vuotelee pikku hiljaa pois. Tulipas oma napaista näin aamusta =) .

Mari rv.10+2
 
Täälähän on tapahtunut vaikka mitä. En ole töiltäni oikein jaksanut kirjoitella ja muutenkin käynnit on väihäiset.
Ei ole mitään kummempia tuntemuksia niin ei ole oikein mitään kerrottavaakaan.

Mä niin toivon että babylonia77 ja Mari75 tiputukset on vain tuota jotain pientä, mitä saattaa olla.
Mun kaverillakin oli kahen lapsen kanssa sama homma että tiputti ja sielä ne on nyt ilostuttamassa perhettä molemmat kersat.
Silloin ku se puhu näistä tiputuksista ja kun ne loppu niin musta se oli itsestäänselvyys että hän tulee synnyttämään tämän lapsen, mutta miksi mulla ei ole sitä tunnetta omalla kohalla.

Mieheni puhuu kokoajan, että sitten syksyllä kun mulla on niin iso vatsa niin se ei halua että mä olen yksin kotona, jos hän ottaa yhen työnvastaa. Meillä on ollut nyt suuria ongelmia nuitten töiden kanssa mitä ottaa vastaa ja mihin pitää kieltäytyä kun ei voi mennä sanomaan että oon raskaana kun sana lähtee kiirimään niin nopeaa. Läheppä sitten selittelemään jos menee kesken, että ei meille tulekkaan lasta.

Mulla on nyt 5+1 päivät menossa. Joskus näillä main mulla meni viimeks kesken tai sit se oli viikon edempänä. Eli se painaa ehkä eniten mieltä.
Ihana kuulla että tyypit on jo kuulleet ekat sydänäänet ja käyneet neuvolassa, ehkä se sitten alkaa pikkuhiljaa iskostumaan päähän että on raskaana.

Noi on muuten hyviä kun jossain vaiheessa kirjoituksia tulee nuo viikot esille niin tietää että mitä voi odottaa milläkin viikolla, kun ei sitä jokaisen kohdalla jaksa mennä listoja taakepäin ja kattoa että milläviikolla kukanenkin on. Kiitos niistä.
 
Heippa kaikille! :flower:

Itse jäin saikulle maanantaina, kun olo on ollut niin hutera, ja töissä tappotahtia...Lauantaina olin illassa, ja 8 tuntia koko ajan menossa, peräti 5 min ruokatauon ehdin häthätää pitää. Sitten olikin WC:hen mennessä ruskehtava läikkä pikkuhousuissa. Päätin, etten rupea itseäni rääkkäämään ja riskeeraamaan tätä raskautta töiden takia. Maanantaina soitin neuvolaan ja neuvolantäti tilasi ajan lääkärille. Hän olikin tosi symppis, antoi heti kaksi viikkoa saikkua ja tarpeen mukaan voi hakea häneltä lisää. Ymmärsi hyvin, että raskaat hoidot takana, jo koeputkihedelmöitys kyseessä.. :heart: Hänenkään mukaan ei kannata ruveta riskeeraamaan...

Kuvotus vain pahenee.. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta välillä tuntuu, että antaa tulla vaan, jos se oloa helpottaa. Aamulliset hampaanpesut on rankkoja.. En tiedä, saako hammastahna sen aikaan, mutta mulla tulee joka kerta voimakas yökkäilyrefleksi, ja sitten huohotellaan ja pidetään pesussa taukoa... Jännä juttu!! Väsymystä on edelleen.. Ja mieli herkkänä...

No yritetään kanssasisaret yhteisvoimin jaksaa nämä oireilut :hug: ja toivoa, että loppusyksystä saataisiin nauttia omista kääröistä. Toisilla on silloin jopa kaksi tuhisevaa kääröä.. :heart: :heart:

Viitsisikö joku osaava päivittää listaa... Mulle voisi laittaa la 23.10 ja se sairaala onkin jo listassa eli KSKS.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!! :flower: :flower:

Kulti + toukka 8+0
 
Kulti, mieki olen ollu tässä eilen sairaslomalla. Kaajuin portaissa ja nilkka meni nurin, ei mitään kauhean vakavaa, mutta eilen oli tosi tuskaset oltavat kun vessassa käynti sai jalan niin kipeäksi että itkuhan siinä välillä pääsi.
Tänään menen käymään töissä, koska sitä kestää vain 2h. Mutta ei tällä jalalla kauheasti kävellä, nilkutan hitaasti eteenpäin.
Kävin päivystävällä lääkärillä ja se kirjoitti sairaslomaa ja oisin saanu varmaan niinpitkäksi aikaa ku ois ollu tarvetta, mut sanoin, että huomenna meen töihin jos vain ei oo kipuja. Sanoin sille että oon raskaana siinä jossain vaiheessa niin totesi vain että no sitä paremmalla syyllä meet nyt vain kotia, että en kompuroi uudelleen ja tule vielä pahempia vaurioita.

Kyllä tuli siinä illalla aika epätoivonen olo ku meinasin alkaa tekemään ruokaa niin nilkkaa särki niin penteleesti, pahaolo iski yht äkkiä, ja alko itkettään niin paljon, että tuntu että ei tästä tule loppua. Makasin vain keittiön lattialla, että olo helpottuis ja mietin, että voihan vittu että joku yrittää nyt oikein mua koitella.

Niin et hyvä että tajusit ottaa sairaslomaa, ei ne työt ole niin tärkeitä, ei ne sitä sisältöä anna kauheasti elämälle.

Heli 5+1
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. 2. UÄ 25.3 ................ EKKS

21.10
Bea........................ 3. IVF .............. UÄ 10.3

23.10
Amelia.......... 2. ICSI, 3.PAS.......kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

28.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI ......UÄ

31.10
Raitapaitainen.........1.IVF........18.3 Nla, 19.3 UÄ Väestöliitto....kaksoset/TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI....UÄ 13.3

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......UÄ 25.3

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

marimilla...............

helba....................1. IVF

Babylonia77..........1.IVF..........................NKL

elämänperhonen.....Luomu...(2.IVF)........................

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
[/quote]

 
Tänään on ensimmäinen päivä kahteen viikkoon ku ei oo huono olo! Jee! paitti jos tulee nälkä niin sitte aika pian tulee oksuolo...

Noniin, tänään oli se ultra... Mitähän siitä kertois. Ei oikein tiedä. No sen ainaski josko listaan vois korjata että eräpäivä aikaistui eli 26.10 on se ja SeKs-synnytys.
Ja kyllähän sieltä elämääkin löytyi, isäntä järkyttyi ja itse en oikein vielä osaa ajatella, sydänääniä löytyi :heart: + :heart: :D
Eli kaksoset tulossa! Apua.... mittaa molemmilla on 10,2mm ja omissa pussukoissaan köllöttelivät. IIIIIIK!

Nyt on niin omaa napaa ku vain voi olla! huoh...

T. Ulpis ja armi+arvi 7+2

Toivottavasti tää onni kestää....
 
Vai on Ulpulummukallekin tulossa kaksoset, wau!!! :heart: :heart: Paljon onnea matkaan!!! Täällähän nyt noita kaksosia rupeaa tulemaan ihan järjestänsä, aivan rupee jo itteäkin jänskättämään...

Mites Kuunkullan ultra meni? Eikös sullakin ollut se tänään?
 

Olen ollut viime päivinä ihan sairaan väsynyt, voisin vaan nukkua koko ajan. Sitten alkoi tänään pahoinvointi. Oli työn ja tuskan takana, että pääsin hengissä klinikalle ultraan, niin on huono olo. Nälkä kuitenkin vielä...vuorotellen kova nälkä ja huono olo. Yölläkin on pakko syödä "yöpala".
Ultrassa selvisi, että kaksoset on tulossa! Siinä se syy tähän ahmimiseen.
:heart: :heart: :D :eek: Siellä ne köllöttivät omissa pusseissaan, pienen pienet valkoiset pisteet näkyivät keskellä mustia pusseja. Lääkäriä oikein nauratti kun olivat kiinnittyneet kumpikin mahdollisimman kauas toisistaan omiin nurkkiinsa kohdussa.( Tahtoovat oman rauhan:) ) Oikein hyvät paikat ovat valinneet kasvualustakseen. Kaikki näytti hyvän kokoiselta viikkoihin nähden. Ensi viikon torstaina 20.3 on toinen ultra ja lääkäri sanoi, että silloin voi jo sydänäänet löytyä.

IIIIK! Kaksoset! :eek: :D

T: Kuunkulta ja kaksoset rv 6+0

Ulpikselle myös tuplaonnittelut :heart: :heart: Ja onnittelut sydänäänistä. Sitten voi jo oikeastaan huokaista helpotuksesta, kun on sydänäänet löydetty, keskenmeno riski on sitten enää todella pieni.
Mun pitää vielä jännätä ensi viikolle, että pääsis noista pahimmista peloista. No nyt on kohdunulkoisen pelko jo ainakin poissa pelistä, kun tietää että pikkuiset kasvaa oikeissa paikoissa.
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. 2. UÄ 25.3 ................ EKKS

21.10
Bea..............................3. IVF .............. UÄ 10.3

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

31.10
Raitapaitainen.........1.IVF........18.3 Nla, 19.3 UÄ Väestöliitto....Kaksoset/TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI....UÄ 20.3..........Kaksoset

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......UÄ 25.3

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

marimilla...............

helba....................1. IVF

Babylonia77..........1.IVF..........................NKL

elämänperhonen.....Luomu...(2.IVF)........................

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus [/quote]

 
Siis hyvänen aika!!!!! Onnea ihan tuplasti Ulpis ja Kuunkulta!!!!!!!! Vähänkö mahtava pino meillä!!! Toivottavasti mahdolisimma moni vanhasta pinosta tulis tänne!! Aivan ikävä niitä kaikkia ihania!

Neljät kaksoset.. :whistle: :whistle: Mä jo päivitin listan Ulpiksen osalta ja sitten luen eteenpäin niin Kuunkultakin ilmoittaa samoja iluutisia.. :D :D

Päästään vertailemaan tuplavaunuja, mahan kokoja, monikkovauvojen kasvua ja vaikka mitä omassa pinossa. Meidän haikarat oli ehkä vähän hitaita mutta aika reiluja!

Mulla ei ole edelleenkään MITÄÄN oireita. Vähän vilponen olo on välillä mutta siinä se.
Varasin neuvola-ajan kun kerrankin oli aikaa soittaa 12-13 välillä kun soittoaika on. No, onneksi soitin. Seuraavat ajat ois menny niin pitkälle, että mulla olis ollu rv12-14! :eek:
Terkalla kun ei ole aina sijaista ja itse oli jäämässä lomalle.
Nyt siis päästään ensikäynnille tulevana tiistaina kun on rv 7+4. Tänään tuli jo kaikki paperit kotiin täytettäviksi. Keskiviikkona mennään sitten vielä Väestöliiton ultraan missä kattellaan sydänääniä. :heart: :heart:
Toivottavasti ne näkyis/kuuluis.. Pelottaa, jos ei vaikka löydykään..

Oikein hyviä vointeja teille kaikille ja voi, että.. Vähän mahtavaa.... Leijun täällä teidän puolesta!! :LOL:
 
Mahtavaa!!! Onnea Ulpulummukalle ja Kuunkullalle!!! :flower:
Hienoa että kaksoset tulossa, tupla onni!

Mulla on ens keskiviikkona eka ultra, toivottavasti sielä näkyy jotain niin vois sitten varata neuvolaan ajan.

Miten muuten muut jotka ovat käyneet yksityisellä, että minne mie oikein ilmotan sitten itteni, ku ei tuolla yksityisellä puolella kovin raski laukkoa? Mä kävin lapsettomuushoitoja Kättärillä ennen yksityiselle siirtymistä niin ilmottelenko mä sinne vai oman piirin neuvolaan???
No eiköhän ne osaa toisaalta vastata tähän ens viikollakin.

Helba 5+2
 
Siis aivan uskomatonta!!! Kuunkullallekin kaksoset, hurjaa!!! :heart: :heart: Waltavat onnittelut myös sinne!!!

Kiva toi Raitapaidan oireettomuus jotenkin lohduttaa aina meikäläistä... Tosin nyt täs lähipäivinä, tänään ja eilen on ollu taas uudestaan semmosta menkkakipuilua, jota oli alussakin... Onko teillä muilla muuten niin, että massu tuntuu jotenkin oudolta varsinkin silloin, kun meette nukkumaan, siis sängyssä, kun laittaa pitkällensä?
 
Mullahan oli kovia yövatsakipuja silloin pp 6-13. Mut sitten ei tosiaan mitään. En mä kyllä voi sanoa, että ois mitään erikoisia tuntemuksia iltaisin kun pitkälleen laittaa. Tissejä pitää välillä asetella.. ;)

Nukun pääosin mahallaan ja tiedän jo nyt, että sitä tulee ikävä kun kohta ei voi nukkua kuin selällään tai kyljellään.. |O

Tässä vielä linkki tuonne masukuvaketjuun. Ylimmäinen kuva on rv21 ja tuplamaha. Apua.. Me ollaan n. 20viikoilla kesäkuussa... B)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t619775,675
 
Taivaansilpoja, Kiitti onnitteluista. Kiva kun kävit täällä meittiä kurkkaamassa. Tulet sitten PAS:in kautta myös tänne odottelemaan. ;) :heart:
Ja toivottavasti tuot koko PAS konkkaronkan mukana. Toivoisin niin, että mahdollisimman moni meitin vanhasta pinosta siirtyisi piakkoin tänne puolelle!!

Lääkäri pystyi nyt jo sanomaan että ne on erimunaiset kaksoset. Olivat niin kaukana toisistaan ja omissa pussukoissaan. Eli oli siis molemmat siirretyt alkiot kiinnittyneet.
Tää kaksoisriski (25 %) otettiin ja lääkärikin otti, vaikka siis tarkoitus oli että vain yksi kiinnittyis, mutta näin kävi. Silleenkin vois käydä, että kahden alkion siirrosta tulee kolmoset. Et kahdet ois identtiset. Tosi harvinaista, mutta kaikki on mahdollista. Hui!

Mun mies oli aika järkyttynyt :eek: Meni ihan valkoiseksi. Sanoi vaan, että nyt menee kaikki suunnitelmat uusiksi. Täytyy hommata kaikki tuplana.
Kyllähän se muakin hieman kauhistuttaa, miten sitä selviää hengissä tästä raskaudesta ja synnytyksestä ja sitten vauvojen kanssa ja apua! Jos se maha on kesäkuussa niinkuin tuossa kuvassa B) Mut kiva, että täällä on meitä tuplaodottajia jo näin monta! Päästään kohta vertailemaan masuja.
Täytyy yrittää ottaa vaan rauhallisesti etappi kerrallaan ja toivoa parasta, että kaikki menee hyvin.

Joanna,Mä luulen, että noi menkkakipuilut on ihan normaaleja alkuraskaudessa. Mullakin on ollu koko ajan sellaista. Välillä tulee sellaisia koviakin supistuksen tyyppisiä, jotka menee sitten nopeesti ohi. Kohdun kannattimet sun muut venyy jo nyt hormonien vaikutuksesta ja kyllä se kohtukin alkaa vähitellen kasvamaan ja sekin tuntuu.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Ihanaa lisää kaksosia! Kivaa kun päästään jakamaan kokemuksia! Onnea onnea Ulpulummukka ja kuunkulta! :flower: :heart: On se aluksi aika järkytys kun löytyy kaksi mutta onhan niistä enemmän kuin onnellinen! Me lasketaan nyt vaan leikkiä että tulipahan tehtyä kaksi kerralla niin eipä tarvi siellä klinikalla pitkään taas vierailla! Taitaa olla kädet täynnä lähivuodet ainakin! Toivotaan nyt kaikki että ne meidän pikkuiset pysyy mukavasti kyydissä ja kasvavat ja kehittyvät terveenä loppuun asti!

Mä ostin eilen ruotsinkielisen lehden "Vi föräldrar" koska siinä oli että mitä kaikkea tapahtuu 9kk aikana vauvalle ja muuta. Siinä luki että lohta pitäisi omega3 takia syödä kerran viikossa ja että äyriäiset ovat erinomainen rautalähde!!! Siis mä olen ymmärtänyt että kalaa mahdollisimman vähän ja että katkikset sun muut olisivat kiellettyjä...Kertokaa te muut...syöttekö kalaa ja äyriäisiä? Mun tekis kauheesti mieli katkarapuja mutta en ole uskaltanut syödä. Periaatteessahan se varmaan on niin että jos nyt ei mieleinmäärin syö niin voi mutta olis se kiva tietää miten se oikeesti menee...että ei vaan vahingoita pienokaisia... :heart:

Kivuista kun oli puhetta niin mulla on nyt viimeiset kolme päivää ollut melkein koko ajan alavatsakipuja, eniten silloin kun olen istunut pitkään. Maaten on parempi olla. Olen ymmärtänyt että just tällä viikolla kivut voivat lisääntyä kun kohtu venyy niin paljon. Ja tietty vielä enemmän kun sinne täytyy mahtua kaksi. :heart: :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille! Yhdessä tsempataan eteenpäin!
:heart:
 
Noista kaloista... Mä en nyt muista mitkä kalat olikaan kiellettyjä, niitten myrkkypitoisuuksien takia? Hauki tais ainakin olla. Ja kalanmaksaöljyäkään ei sais kuulemma syödä. En sit tiedä mistä sitä omega 3 saa, kun eiks niissä omega 3 kapseleissakin ole sitä kalanmaksaöljyä?
Katsoin kyllä jääkaapista, että mulla on siellä sellaisia omega 3 duo kapseleita joissa on kalaöljyä ja helokkiöljyä. Onko tuo kalaöljy sitten eriasia kuin kalanmaksaöljy?

Mä olen kyllä syöny kalapuikkoja :LOL: Katkaravuista en tykkää, mutta kaloja söisin kyllä mielelläni, jos uskaltais.
Mä ajattelin ottaa kyllä jossain vaiheessa kuvioihin mukaan sen yrttimehun missä on rautaa.
Luontaistuotekaupoistahan niitä saa. Kaksosraskaudessa kroppa on kyllä kovalla koetuksella.
Mulla toimii tuo aineenvaihduntakin tuplateholla. Koko ajan saa olla syömässä jotain tai iskee huono olo. Vuorotellen kamala nälkä ja pahoinvointi.

Koitetaan kestää! Hyviä vointeja ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Ompas täällä tullut hyviä uutisia :) onnea:)

Amelia3: mä olen lohta syönyt tai ainaki yrittäny syödä kerran viikossa ja sit joskus kalapuikkoja.. kyl mä ainaki noita katkarapuja olen syönyt esim. salaatissa ja pizzassa.. en oo kyl kuullutkaan et ois kielletty..

Täällä alkaa pikku hiljaa oireet väheneen, hyvä näin.. rinnat edelleen arat, pahoinvointi ja öklötys on siirtyny iltaan..

Hyvät viikonloput kaikille:)

t:heidh ja masuasukki 8+5
 

Yhteistyössä