Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Bea
Hei Lady:t olkaa vain onnellisia vaikka teillä ei niitä oireita juuri nyt olekkaan! Jos ultrassa on kaikki ollut ok eikä vuotoa tullut niin varmasti asiat hyvin. Tekisin nyt mitä vain jotta olisin teidän tilassa =) tämä huono-olo ei ole helittänyt 2 viikkoon ja taas eilen päivä loppui pönttöä halaillen ja alkoi samalla tavalla aamulla....olen aivan rikki ja kohta varmaan masennus iskee....sängynpohja on ainut paikka missä olen olsekellut ja 200m kauppareissun jälkeen rojahdin sängyyn ja olin aivan veto pois. Voi kunpa voisinkin syödä spagettia aamiaseksi!! Kiloista en välittäisi lainkaan jos vain jotain saisin laitettua suuhun....täällä kilot karisee vaikka en ole ylipainoinen.... :/ Noh, tätä tämä nyt on, ja toivottavasti tuo ruokahalu vielä jonain päivänä palaa, odotan innolla!

Hienoja ultra uutisia monella & toivottavasti Ulpulummukalla myös kaikki hyvin.

Bea
 
Ulpiksen ja Kuunkullan verikoetuloksia täällä taas kurkkimassa... Ulpulummukka, vuoto on varmaan sitä vaaratonta, uskotaan niin!

Bea kuulostaa kyllä kurjalta tuo olosi :/ Ootko joutunut käymään lääkärissä huonon voinnin takia?
 
Muiden kuulumisia katsastelemassa. Itselläni eilen seurantakäynti ultraan hematooman takia. No siellä se viellä on ja kyytiläinen myös. Hematooma oli hieman kasvanut kuten myös kyytiläisemme! Lääkäri kirjotteli vaan lisää lomaa eli marraskuu menee tässä kotona ollessa ja mitään tekemättä. Töissä onneksi ovat hengessä mukana, joten siitä ei tarvitse murhetta kantaa. Pahaolo on nyt alkanut helpottamaan kuten myös rintojen arkuus. Onnea hienoista ultrakuulumisista ja Ulpulummukalle voimia :hug: .
 
niinhän siinä taas kävi pitiki alkaa kehuskeleen et äklötystä ei oo tänään ollu jne. noh kävin tossa kaupassa ja tulin kotiin ni ihan hirveen huono olo iski ällöttää ja oksettaa joten taidan lähtee tästä pitkäkseni jos se vaik auttas..
 
Huh huh! Myötätuntoinen puhina teidän huonovointisuudelle! Toivottavasti olot helpottavat!!!!

Minulla olo väsymystä lukuunottamatta hyvä. Tänään käytiin lääkärineuvolassa ja yllätys yllätys, lääkäri ultrasi! Mieskin pääsi mukaan, kun on molemmilla lomaviikko, ja näki ensimmäisen kerran livenä vauvelin :D . Sydämensykettäkin kuunneltiin. Lääkärin mukaan viikkoja olisi enemmän kuin hoitopaikan laskujen mukaan. Hoitopaikan laskutavan mukaan olisi 10+2, mutta lääkäri oli sitä mieltä että 10+6 ultrasta katsottuna. Mies hoksasi heti, että jos 10 + 6 on menossa, se tarkoittaa että huomenna alkaa viikko 12 ja suurimmat riskiviikot alkavat olla kohtapuolin ohi..
 
Ulpulummukka, Onnea hienosta HCG arvosta! :flower:
Ai sullakin on toi spagettihimo :LOL: Se on kyllä ainut mikä pitää nälän loitolla.

Bea, Jaksamista :hug: Rankkaa tuo oksentelu. Milloin sulla muuten alkoi toi pahoivointi?
Täällä vähän pelottaa, koska meikäläisellä alkaa. Oma äiti on aina raskauksissa ollut tosi kipeä ja joutunut sairaalaankin :eek:

(.) No niin tänään siis 5+0 ja HCG oli jo yli 3000! Aika nopsaan se sit nousee. Oon ymmärtäny et joka toinen päivä arvo aina tuplaantuu. Korjatkaa jos olen väärässä.
Pikkasen alkaa hiipimään etovuuden tunne. Suussa on sellainen ällö metallin maku ja jotkut hajut saa yökkäysrefleksin toimimaan...esim. miehen likaisten sukkien haju, pelkkä ajatuskin ällöttää. Söin tänään mäkkärissä salaatin, kun teki mieli, mutta eihän se nälkää vieny ollenkaan, sain heti perään hakee kiinalaisesta nuudeleita :) Ällö olo tulee kyllä heti jos nälkä pääsee pahaksi.
Ens viikolla on sitten jo ensimmäinen ultra, josko sieltä jo jotain näkyis, jos ei niin sitten seuraavalla viikolla uudestaan. Joskus kuulemma viikolla 6 ei nähdä vielä kunnolla alkiota, kun se voi vielä "piileskellä", ettei sais heti peljästyä jos ei näy, ei tarkoita heti sitä et ois tuulimuna tms. Ostin sellaisen raskauskirjan, jossa on upeita kuvia otettu sikiön kehityksestä viikko viikolta( ei siis mitään ultrakuvia, vaan ihan oikeita valokuvia)Tosi upeita!
Viikolla 5 alkaa jo alkion sydän lyödä! On kiva seurata noista kuvista pikkuisen kehitystä.
Siten tulee tämä raskaus jotenkin todemman tuntuiseksi, vaikka vieläkään sitä ei oikein usko todeksi.
 
Bea
Mun pahoinvointia on kestänyt nyt pari viikkoa eli alkoi rv 5 mutta oireethan ovat niin yksillöllisiä joten toivtaan ettei tämä iske teihin jotka voivat hyvin ja joilla ruoka maistuu =)
Tuo metallimaku suussa on tosi tuttua ja hajuaistikin on muuttunut hirmuisen herkäksi joten en voi edes jääkaappia avata ellen pidätä henkeä...saatika sitten oleskella ruoan hajuisessa keittiössä.

Olen lukenut että yhden teoria mukaan tämä pahaolo juontaisi "luola-ajoilta" elikä ennenkuin oli jääkaappeja tai muita hienoisuuksia, oli pilaantuneen ruoan nauttiminen helppoa ja kroppa näin suojelisi sikiötä myrkytykseltä elikä siten kaikki ruoat ja hajutkin jo ällöttää eikä oikein mitään voi syödä. Tosin tuo teoria ei sitten pidä paikkaansa yhtään teidän kanssa joilla kova ruokahalu ja kaikki maistuu :) Olen niin kateellinen!

Nyt sai tämä valitusvirsi loppua ja yritän ryhdistäytyä, tänään ehkä aavistuksen rauhallisempi olo tuolla vatsassa...

Hyvää viikonloppua kaikille & eläkää paksusti =)
 
Ootteko muut huomannut sellaista oiretta, että kaikki nivelet ja luut on jotenkin "löystyneet"? Sellaista naksumista?

Mulla on etenkin tuo lantion alue ihan erilainen ja on sellaista iskias-tyyppistä särkyä ja se "häntäluu" on tosi kipeä. Kai nuo hormonit alkaa jo näin alussa valmistaa tuota kroppaa raskauteen ja synnytykseen. Kattelin netistä ja tuo kivun aiheuttaja ei todellisuudessa ole Iskias vaan se kipu on takalantiossa risti suoliluu-nivelessä.
Mä en pysty kunnolla kävelemään. Eilen olin ihan vammainen kun olin koko päivän jalkojen päällä ja liikunnassa, niin se kipu yltyi niin pahaksi ja jumituin niin, etten pystynyt enää yhtään kävelemään ja kumartumaan. Tapahtuikohan siellä joku luksaatio? Mulla on nyt parina päivänä ollut tuollaista ja lämpö on helpottanut oloa. Otin sitten kuuman suihkun selkään ja pystyin taas jotenkin liikkumaan.
Apua! Jos tää on nyt jo tälläistä selkävaivaa ni mitä se on sit kun on iso maha?
Mulla on kyllä muutenkin huono selkä, että tää oli kyllä odotettavissa.
Nytkin se kipu on kyllä koko ajan tuolla perseluussa. Auts!
 
Heippa hei kaikki spagetinhimoiset ja/tai pahoinvoivat!!

Ulpiksella hurjat arvot!!!

Omaa napaa jos sopii.. Niitä ultrakuulumisia.. ;)

Meille on tulossa tuplat!! Kaksi sikiöpussia ja kaksi ruskuaispussia näkyi ultrassa eli kummankaan ei pitäisi olla tuulimuna. Pussien keskeltä näkyi hieman kiinteämpää ainesta eli siinä olivat R&P. Raidalla oli kokoa 1,6mm ja Paidalla 2,1mm. Kokoero ei kuulemma tässä vaiheessa tarkoita mitään.
Saatiin muutamia kuvia mukaan ja koska tänään oli vasta rv6 niin sykkeitä ei näkynyt. Seuraava ultra, sekin Väestöliitossa, on rv 7+5

Apua... Olo on ihan järkyttyneen onnellisen sekavan iloisen kauhistunut.. :D

Ai niin.. Profiilissani on aito Raitapaitainen..

Kuunkulta: Juuri lääkärin kanssa ultrareissulla puhuin ja sain selvennyksen, että ne munkaan kivut ei ole kohdusta johtuvia vaan munasarjoista ja lantion alueen nestekierron lisääntymisestä. Voihan ne selkäkivut mennä vielä poiskin. Kamalaa jos ne vaan lisääntyis koko yhdeksän kuukautta.. :eek:
Mulla on kans ihan varmaan niitä tulossa koska oon muutenkin alaselkävikainen.
 
Hei

Eilen tuli positiivinen tulos.MAHTAVAA!
Eli olen 29-v ,reilu kolme vuotta yrittäny lasta mieheni kanssa. Kaks vuotta ollaan hoidoissa oltu ja nyt tärppäs ekalla IVF. Yks keskenmeno takana vuosi sitten. Heti alussa meni kesken, viikolla 5-6?? joten nytten odotellaan jännittyneenä että kuinkahan kauan tämä kaveri jaksaa pysyä mukana menossa.
Nyt tosin voi olla paremmat mahikset kun aloitin heti eilen Klexanen pistoksen. Pistos päivässä pitää mielen virkeänä B)

Eli mulla oli alkion siirto 22.2.(poiminta oli 19.2) Tuota jotakin kiekkoa kattelin niin laskettu aika on tuolla Marraskuun puolella. Parin viikon kuluttua pitäs mennä käymään lääkärillä, olen yksityisellä puolella. Ajattelin varata tuon lääkäri käynnin jälkeen vasta neuvolaan ajan jos kaikki on ok.

Mukava lukea mitenkä kaikilla etenee raskaus. Mulla ei ole vielä oikeastaan mitään tuntemuksia, siksikin ehkä olo on vähän varautuvainen.
En ole siis perehtynyt mitenkä nuita viikkoja lasketaan, mutta eiköhän ne selviä tässä ajanmittaan.

Raitapaita, ihanaa että sulla on kaverukset masussa!!!
 
Raitapaitainen, IIIK!Ihanaa! tuplat tulossa. Ihanaa että sekä Raita ja Paita ovat kyydissä mukana!Onnittelut! :flower:

Muakin nyt alkaa jännittää josko molemmat mukana, kun tuo arvo oli kanssa samoissa arvoissa kuin sullakin. Voi tietysti olla, että nuo arvot on yksilöllisiä jokaisella ja korkeasta arvosta huolimatta voi olla silti vain yksi mukana.
Toivottavasti näkyis jo ensi viikolla jotain. Pääsis sitten jo tästä tuulimunan ja kohdunulkoisen pelosta ainakin pois. Luulis että tuo ensimmäinen ultra rauhottais jo tätä olo kummasti.

helba, Onnittelut :flower: ja tervetuloa mukaan!
 
Onnea hirmuisesti helba :heart: - ihanaa kun pino kasvaa!!!

Aivan mahtavaa Raitis!! Voi vitsit miten jännää... Täällähän alkaa olla tuplamammoja ja potentiaalisia sellaisia ihan enemmistönä :D Aito Raitapaitanen on oikea söpöliini.

Onnea myös Ulpikselle ja Kuunkullalle hyvistä hcg-arvoista. Millonkas Ulpulummukka pääset ultraan varmistamaan matkalaisten määrän?

Miten yksityisella hoidoissa olleet, meinasitteko jatkaa omalla lääkärillä käyntiä vai siirtyä neuvolalääkärille? Mie aion käydä omalla senkin takia, kun neuvolalääkärille on työpaikaltani 45 km ja tuohon "omalle klinikalle" se pari kilsaa - onnistuu käynnit mukavammin myös kesken päivän ja jotenkin tuntuu niin turvalliselta :) . Muutoin aion kyllä käydä neuvolassa ihan normaalisti. Oliskin kiva, jos pääsis sitten ultraan kaikilla lääkärikerroilla - tiiättekö, miten yleensä on?
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............

20.10
geri.......................... 1. IVF................. UÄ 4.3 Felicitas Lpr / EKKS

21.10
Bea........................ 3. IVF .............. UÄ 10.3

28.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI ......UÄ


MARRASKUU

1.11
Raitapaitainen.......1.IVF.........UÄ 7.3 kaksoset / TAYS

4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI....UÄ 13.3

Ilman laskettua aikaa

Amelia................... 2. ICSI, 3. PAS UÄ 6.3

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

heidh....................1.PAS....................

marimilla...............

helba....................1. IVF

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




 
Hei,

Uskallaudun tänne ihan uhallakin =)

Plussasin kotitestillä keskiviikkona pp10 (sama tulos to ja pe, pakkohan se oli testata uudestaan, ja uudestaan..) Tänään veritestissä HcG 100, kuulema oikein hyvä näihin päiviin.. Veristä vuotoa on ollut, jo pari päivää, mutta ei Väestöliiton mukaan haittaa, jos ei ihan valtoimenaan tule. Siihen on nyt sitten luotettava, ja useisiin ystäviin, jotka ovat olleet samassa veneessä aikoinaa. Jotenkin vaan olisi luottavasempi mieli, jos vuoto loppuisi!

Taustaa sen verran, että lapsettomuutta takana vuosia, hoitojakin useita, nyt hoitotauon jälkeen ensimmäinen IVF ja tuoresiirrosta plussa. Aivan uskomatonta, koskaan aikaisemmin en ole eläessäni tehnyt positiivista raskaustestiä (testejä kyllä useita kymmeniä) Itse olen 30 v. (kesällä 31.) mies 41 v. ja jos synnytykseen saakka päästään, Naistenklinikka on osoite!

Vertaistukea saamaan, iloja ja suruja jakamaan! Mukavampi keskustella samoja asioita läpikäynneiden kanssa, kuin niiden jotka tekevät lapsensa "juuri siihen tiettyyn rakoon talonrakennuksen ja muuton väliin" :)
 
Oon nyt seuraillut viikon verran tätä keskustelua ja nyt en enää malta taustailla, vaan kai se on liityttävä mukaan, kun kerta ainakin tällä hetkellä raskaana ollaan!!! :D

Ollaan toivottu vaavia neljä vuotta, joista kolme ollaan oltu hoidoissa. Nyt toisen IVF:n ekasta (ja vipasta) pas:sta onnisti!!! La olisi 10.11., jos nyt sinne asti päästään, tuntuu nimittäin vielä niiiin kaukaiselta... Viime vuonna koin keskenmenon rv 6, joten se tässä nyt hieman vielä pelottaa, mutta oon kuitenkin päättäny, että just tänään ollaan ainakin raskaana, vaikka ei ens viikosta tiedetäkään! Tuolla motolla siis yritetän mennä eteenpäin... Ultra olis tulossa pääsiäisen jälkeen tiistaina.

Kiva löytää tällainen samanhenkinen porukka myös täältä odottaja-puolelta!

t. Joanna 4+4
 
tervetuloa uudet ja onnea:)

voisko joku atk-taitonen päivittää noita mun tietoja elikkä laskettuaika 19.10 ja synnäri TYKS.. kiitos..

taas näitä mun oireita niin pahoinvointi on tänään ollu kyl pahin mitä on ollu, kuinkahan pitkään tätä jatkuu.. pelottaa toi sunnuntai ku pitäs autossa istua noin.900km, hyi ällöttää jo valmiiksi..

t:heidh ja masuasukki7+5
 
Tuli mieleen, kun katselin tuota listaa, että te, jotka kans ootte raskautuneet pas:sta, kauanko ootte käyttäneet lugeja ja zumenoneja? Jos teillä siis on ollut lääkkeellinen pas... Mun pitää käyttää ainakin tuonne ekaa ultraan asti, joka on siis rv 7+.
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. UÄ 4.3 Felicitas Lpr / EKKS

21.10
Bea........................ 3. IVF .............. UÄ 10.3

28.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI ......UÄ

31.10
Raitapaitainen.......1.IVF.........UÄ 19.3 kaksoset / TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI....UÄ 13.3

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......UÄ 25.3

Ilman laskettua aikaa

Amelia................... 2. ICSI, 3. PAS UÄ 6.3

Kaneli-07.............. 1. PAS

Kulti...................... 1.IVF UÄ 6.3 ...............KSKS

marimilla...............

helba....................1. IVF

Babylonia77..........1.IVF..........................NKL

elämänperhonen.....Luomu...(2.IVF)........................

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 

Yhteistyössä