Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Nyt en enää muista kuka lugeista kyseli mutta jouduin siis lopettamaan ne allergisen reaktion takia jo viime viikolla. Olis alunperin pitäny jatkaa vkolle 9 asti.

Mari: Huh mikä yö!!! mä olisin kans ollu aiva paniikis! onneksi kaikki kuitenkin ok! :flower:

Raittis: MÄ oon miettiny aiva samaa tuosta kahden alkion siirrosta! Meillä vaihtoehtoja olis ollu eli niitä alkioita oli 9 ja kaikki hyviä ja silti halusin kahden alkion siirron. Toki meillä on tähän asti kaikki siirrot ollu kahden alkion siirtoja mutta oon miettiny ku niistähän voi tulla vaikka nelosetkin. Eli ku oon ahne ollu, niin käykö niin että komplikaatioita tulee jos ei jotain osa-eliminaatiota tehdä ja jos tehdään niin meneekö kesken kokonaa... Toki viikko vielä pitäis reiluun jaksaa siihen ekaan ultraan jossa nähään montako on ja missä.

(*.*)
Tissit on KIPEET! tänään myöhästyin töistä ku aamu meni arabialaisen ystävän kans keskustelles.. Mun on 24/7 huono olo. Siis ihan koko ajan. Syömisen ajattelusta tulee oksennus. Syömisestä tulee oksennus. Mahaan myös sattuu.... voih.


T. Ulpis
 
Onnittelut elämänperhonen! :heart: :flower: Tosiaan aivan uskomaton tarina teillä!
Ihmeiden aika ei ole ohi! Saatan kyllä kuvitella sun tunteet nyt. Kun on takana monta pitkää yrityksen vuotta ja hoirorumbaa, niin ei sitä osaa kuvitellakaan että luomuplussa ois mahdollinen. Ja kun te olitte jo harkitsemassa hoidoista luopumista. Kertakaikkiaan ihme!
Nyt vaan nautit olostasi ja onnen tunteesta ja yritä olla murehtimatta. Päivä kerrallaan. Kaikki menee varmasti hyvin. Eiks olekin ihanaa! Me ollaan raskaana!

Raitis
, Mustakin olis hienoa jos tulis tuplat! Jännittää! Vielä pitäis parisen viikkoa odotella, että näkee montako on kyydissä. Mullekin lääkäri jo sanoi, että he vähän epäilee , että saattais olla kaksoset, kun arvo oli vähän viiterajan yläpuolella. Menen nyt torstaina uuteen verikokeeseen katsomaan onko arvo noussut. Toivottavasti ois kaikki hyvin.
Kyllähän tässä pelottaa, että jatkuuko raskaus, mutta yritän vaan työntää kaikki pelot taka-alalle ja ottaa päivän kerrallaan. Ei se murehtiminen mitään hyödytä.
Mies ei oikein ole innoissaan ajatuksesta, että tulis kaksoset. Kyllähän se muakin pelottaa, kun ois sitten riskiraskaus. Mutta onhan siitä monet muutkin hengissä selvinneet ja lapset on ollu ihan terveitä.

Täällä oireina KAMALA nälkä. Oon heränny jo aamuyöstä 4 aikaan, kun maha kurisee niin vietävästi ja on ollu pakko herätä syömään jotain pientä. Tänä yönä heräsin jo 1 aikaa mahan kurinaan. Oon yrittänyt hillitä tuota syömähimoa ja yöllä kun olen herännyt, niin olen syönyt vaan 1 kiiwin ja juonut vettä. Mä voisin syödä ihan koko ajan. Tekee mieli oikeeta ruokaa...siis lihaa ja perunaa ja kaikkee sellasta ja salaattia voisin syödä kans koko ajan. Kaikkee suolasta tekee mieli. Ei siis mitään herkkuja tai makeeta onneks.
Jos tää tätä menoo jatkuu niin painoo kertyy. Vaiks emmä nyt toistaseks oo vielä lihonnu, vaaka näytti samat 61 kg kuin ennenki, et jotenki mun kropan aineenvaihdunta toimiin tuplateholla ja kuluttaa sen energian nopsaan.
Vessassakin saan juosta yöllä, kun rakkoa painaa.
Muita oireita ei ole, kuin sitten myös mahan nippailu välillä(joskus vähän kovaakin nippasee ja pelottaa, että onko tuo normaalia, mut se menee äkkiä ohi) ja selkä vähän vaivaa..sellaista issiastyyppistä. Tisut on täyteläiset ja välillä kipeät. Ja valkovuotoa lorahtelee runsaasti. Että tämmöstä täällä.

Ootteko jo kertoneet raskaudesta kelle?
Mä olen kertonut jo heti kaikille, jotka on tietäneet meidän hoidoista ja olleet mukana tukemassa ja toivoneet parasta. Heille kertosin myös jos keskenmeno tulis. Et siks voi huoletta kertoo jo näin aikasin.
Myös parille muulle kaverille, jotka ei kylläkään tiedä meidän hoidoista, mutta tietää meidän lapsettomuusongelmasta olen jo kertonut.


muoks* hui! Marilla ollut kyllä kamala yö:eek:. Kyllä tuollainen pelästyttää!
Onneks oli sitten vaan se hematooma ja kaikki on hyvin:hug: Tsemppiä sulle ja pikkuiselle lähetän.


T: Kuunkulta rv 4+4
 
Huomenna olis sit eka ultra, rupee kyl jännittää pikkuhiljaa.. Eilen alko sit outo kipu tonne mahaan alas vasemmalle, jotenki vähän vihloo ja jotku tietyt asennot sattuu.. Heti aloin pelkään kohdunulkoista.. Mutta huomenna ollaan viisaampia..

Kuunkulta: me ollaan myös kerrottu sellaisille jotka tietää meidän hoidoista.. ei uskalla vielä oikeen hehkuttaa..
 
Isot onnittelut elämänperhonen :flower: - kyllä niitä ihmeitä tosiaan aina joskus tapahtuu ja ihanaa, että semmoinen on sattunut teidän kohdalle! Tervetuloa pinoon :)

Mari, onneksi selvisitte säikähdyksellä!! Nyt ota vain rauhallisesti ja hellittele itseäs (ja mies hellimään tietysti kans ;) ).

heidh, monelta oot menossa huomenna ultraan? Miulla on aika klo 11. En uskalla edes ajatella koko asiaa... Muuten viikonlopun kuvotus on jatkunut tänäänkin ja on pahimmillaan puolen päivän aikaan. Ja tosiaan koko ajan on kamala nälkä. Nytkin vatsa oikein huutaa vaikka oon syönyt viimeeksi iltapäiväkahvilla kolmen aikaan välipalaa - ja kyllä sen painonnousussakin huomaa, vaikka lähtöpaino pieni onkin... En välitä kyllä tippaakaan - kilot tulee ja menee, ne on tässä tilanteessa murheista pienimpiä :D
 
Moikka!

Kiitos onnitteluista...vaikka kyllä tässä jalat maassa on.... Lääkärille soitin ja ultran sain loppuviikolle. Pelottaa, että on munatorvessa tai jotain, kun vähän nippailee oikealta...
tai vammainen, tai tuulimuna....SE EI VOI OLLA KERTAKAIKKIAAN OK! Lääkäri oli aika pessimistisen oloinen...no tästä on kyllä juteltu silloin siirtojenkin aikaan, että + ei merkitse mitään vielä tässä tapauksessa, kun km kerran ollut ja pco. Meillä kun alkioissa nimenomaan se vika, että eivät jakautuneet normaalisti. Mutta voisiko tämä olla se normaali??? Epätodennäköistä. Emme kyllä kerro tästä kenellekään. Silloin sillä ekalla km-kerralla kerroin kaikille ensin raskaudestani (kun silloin jo yritystä oli ollut 3 v) ja sitten tunsin pettäneeni kaikki. Sellaista en enää halua. ja tämä kuitenkin menee kesken....
KUITENKIN NYT mulla on oireita =) armoton nälkä! ja ruoka ei auta siihen. Kauhea turvotus, ja röyhtäyttää koko ajan. Ja palelee.
RV 7+1
 
Bea
Täällähän on ollut oikein säpinää =) Onnea kaikille juuri plussanneille ja tervetuloa kaikki uudetkin mukaan. Kiva että meitä on täällä näin monta!
Itse olen ollut laiska ja suoraan sanoen niin kipeä etten ole edes konetta saanut auki. Pahaoloa on 24h ja mikään ei maistu. Kaikki ruoat ja hajut etoo ja ainoastaan appelsiineja, vettä ja jugurtin olen saanut alas viimeisen parin päivän aikana. Mulla ei tuo konsti jota mainostetaan että syö vähän ennen sängystä nousua päde sitten lainkaan koska pahaolo on yölläkin eikä mikään tunnu auttavan...mutta enpä ole ainut :) se vähän helpottaa oloa!
Työmatkan peruin tänään mutta töitä vielä jotenkuten pystyn kotoa käsin tekemään (onneksi on se mahdollisuus)... eipä tässä paljoa vielä saikkuakaan voi anoa.

Me ollaan kerrottu vain parille hyvälle ystävälle jotka tiesivät näistä hoidoista ja toinen heistä ollut myös hoidoissa. Äitini tietää myös mutta kellekään muille ei sitten olla vielä kerrottu. Päätin että saa odottaa vähintään tuonne 10 tai 12 viikolle ja kun ikäni takia aion mennä vielä sikiöseulontaan ym, niin tuskin vielä kerromme ennen tuloksia.
Sitä tuskin itsekään vielä uskaltaa ääneen sanoa olevansa raskaana ja mieskin topuuttelee ottamaan ihan iisisti ettei sitten tulisi kovaa pettymystä joten tällaisen varovainen suhtautuminen sopii meille, tosin vaikeaa sitä on olla kertomattakin =) varsinkin jos ensi maanantain ultrassa kaikki ok.

Tsemppiä kaikille pahoinvointisille & muillekin !
 
geri: mulla on ultra klo.12.00 :) ... mitkä rv. sulla on nyt menossa? mulla on omien laskujen mukaan 7+1

mulla on toi pahaolo kestää nykyään koko päivän ja samalla myös kauhee nälkä, maha murisee noin.1-2h välein ja tuntuu et ainut mikä auttaa hetkellisesti on jäätelö.. heh mua kyl pelottaa toi pinon nousu ku toi syöminen on kyl mitä sattuu mut ei voi mitään ja toisaalta haittaako tuo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja heidh:
geri: mulla on ultra klo.12.00 :) ... mitkä rv. sulla on nyt menossa? mulla on omien laskujen mukaan 7+1
Aika samoissa mennään, miulla on tänään 7+0 :) Yli kaiken toivon, että meillä molemmilla on huomenna hyviä uutisia kerrottavana!

Meillä melko laaja lähipiiri tiesi hoidoista ja niiden aikatauluista, joten ei raskaudestakaan olla malttettu pysyä hiljaa... Näille ihmiselle voisin kyllä kertoa myös keskenmenosta. Meillä minä olen auttamaton löppäsuu, mutta kyllä mieskin on itsekseen kertonut esimerkiksi joillekin ystävilleen. Meidän molempien luonteille on ominaista kai yleensäkin kertoa aika avoimesti niin hyvistä kuin huonoistakin uutisista.
 
Raitis Siis me oltiin lähdössä Vuokattiin käyttään tuota isompaa rinteessä. Kun ei poika ole ikuna lasketellu niin olis nyt saanu kokeilla. Varasin mökin ja kaikki mutta piti sitten perua. Mutta onneksi oli työpaikan mökki niin ei tarvi maksaa peruutus maksua. Nimittäin meillä isännän lisäksi tyttö sairastu kans. Nousi kuume. Ja katottiin parhaaksi jotta jäädään kotiin kun tytöllä sitten tulevana pe tuupien laitto korviin. Ja ei sais olla sairaana silloin.

Eilen sitten vietin laatuaikaa tuon mun esikon kans. Käytiin soppailemassa ja muutenkin oltiin vain kaksin ku meillä tuo yhteinen aika tahtoo olla pojan kans kortilla. Poika harrastaa jäkistä ja reenit 3 iltana viikossa ja sitten tuo tyttö on niin mustasukkanen musta. Poika ei sais viereenkään tulla ettei tyttö saa kohtausta.

Me ollaan kerrottu jo aika monelle. Silloin kun aloitettiin uudelleen lapsettomuushoidot niin jouduin olemaan aika ajoin paljon töistä pois. Niin silloin mainitsin asiasta ja kun sitten odotus varmistu niin tuli tulos sitten kerrottua. Odottelen sitten työkaverin kans samaan aikaan pienokaisia. Hällä tosin la 3 viikkoa ennemmin.

Molempien vanhemmat ja sisarukset myös tietää tulokkaasta. Anoppi tuumasi kun kuuli että älkää valehdelko. Tienny kuin hankalaa mein on ollu saada pikkuista. Mutta onneksi oli lopettanut tuon kyselemisen kun ennen tuota meidän yhteistä tytärtä oli jo esimerkkiä näyttämässä että miten niitä lapsia tehdään...... Sillon sattu ja lujaa. Olihan mulla ennestään jo poika. Silloin suutuin todella ja kun lapsettomuushoitoihin lähdettiin niin "vika" löytyi miehestä. Oli silloin anopilla nieleskelemistä. Ja kun tytärtä odotin niin sanoi ettei teille tyttöä voi tulla kun ei heilläkään ole..... :eek: Mutta niinpä vain tuli.

Olen jo suunnitellu äitiyshousujen ostoa kun ei kunnolla mene nykyiset housut jalkaan. Viimeksikin jo rv10 kieppeillä jouduin turvautumaan löysiin vaatteisiin ja äippä vaatteisiin kun mulla tuo massu tuppaa turpoamaan aikas vauhdilla. Ja nyt vasta menossa rv5+0

 
Täällä on palattu ultrareissusta :)

Oma lääkärimme on lomalla tän viikon, mutta en malttanut oottaa ensi viikkoon, joten tämä lääkäri oli uusi tuttavuus. Hän laski viikot hedelmöittymisestä ja sai 6+6 - omien laskujen mukaan oltais jo oltu 7+1, mutta oon näköjään vähän kirinyt ;) Taitaa noiden päivienkin laskemisessa olla eroa, kun toisillahan lasketaan punktiosta, mutta tämä laski punktiota seuraavasta päivästä. Ultrassa kaikki oli kunnossa - sikiö oli oikeassa paikassa ja syke näkyi ihan selvästi. Ja kuunneltiinkin sitä - ihan uskomatonta :heart: Kooltaan vastasi viikkoja; oli nyt 7,9 mm. Tai tuo vastaa kuulemma viikkoja 6+5, mutta tuollainen ero ei meinaa lääkärin mukaan mitään.

Oon ihan pilvissä :D
 
Aivan ihana tarina elämänperhosella! Tsemppiä teille ja tosiaan, toiveita ei koskaan kannata haudata...

Terveisiä taas Naistenklinkalta. Tällä kertaa vietin siellä yli vuorokauden eli maanantai aamuyöstä tiistai puoleen päivään. Ma-aamuna klo 5 heräsin taas järkyttäviin kipuihin oikealla alavatsassa ja melko pian laajenivat myös selkäpuolelle. Kaksi panadolia kiskaisin saman tien huiviin ja kun ei ollut mitään vaikutusta, lähdimme naikkarille. Siellä sain heti vahvempaa kipulääkettä -> ei helpotusta ja melko pian kipupiikin -> vei terän kivuista, mutta edellee vaikeroin tuskasta ja mikään asento ei ollut hyvä. Nallekarkilla edelleen kaikki hyvin, siellä toinen heilua hytkyi. Ottivat osastolle tarkkailuun ja samoin kuin perjataina, kymmene tunnin jälkeen kipu helpotti. Diagnoosi edelleen munasarja kysta, eli keltarauhanen on jostain syystä laajennut ja sen sisään on mennyt nestettä. Se oli tosin pienentynyt huomattavasti siitä mitä oli viikolla 7+0, jolloin se oli 5,7 mm. Nyt oli vain 3,5mm. Sen pitäisi poistua viikolla 12 mennessä itsestään.

Olin ekaa kertaa sairaalassa sisällä ja ihan positiivinen kokemus oli kaikin puolin. Ihan hyvillä mielin menee synnyttämäänkin sairaalaan, mutta ma aamuna teimme päätöksne, että synnytämme Kätilöopistolla. Tämä siitä syystä, että kuuden aikaan jo oli niin kovat ruuhkat ja matkalla sadat liikennevalot punaisella, että meinasin luhistua kipuihin. Ja oletan, että kun menee synnyttämään, ei kivut ainakaan ole pienemmät kuin näissä kipukohtauksissani...

Nyt lepäilen loppuviikon kotona lääkärin määräyksestä ja rukeilen, ettei kipukohtauksia enää tule!

Habis + Nallekarkki 11+0 (12. raskausviikko pyörähti juuri käyntiin! =) )
 
Ihania kuulumisia tänne!

Paha olo on onneksi hellittänyt vähän. Varasin ajan akupunktioon ja olen saanut siitä hyvän avun. Kaksi kertaa olen käynyt ja voin nyt paljon paremmin. Suosittelen! Saan nyt yölläkin nukuttua taas ja jaksan paremmin.

Torstaina on ultra niin nähdään sitten yhdessä miehen kanssa ne meidän pikkuiset.
Oli keskustelua täällä kenelle on kerrottu raskaudesta...Mekin ollaan vanhemmille ja mun siskolle ja sitten ihan vaan niille kavereille kun ovat olleet tiiviisti hengessä mukana hoidoissa.

Ihanaa kun pystyy taas syömään ja olemaan ihmisten ilmoilla!

Hyvän olon tuulia ja tarrasukkia kaikille! :heart: :heart:
 
Ihania uutisia teillä! Paitsi Habaneron kivut mutta onneksi Nallekarkilla oli kaikki kunnossa!! :)

Nyt tulee sitten vaan omaa napaa...
Mä pelästyin aamulla kamalasti kun tunsin, että jotain tuli housuihin.. Iiiso klöntti valkkista mutta "vanhalla verellä" värjääntynyttä. :'(
Kipuja on vähän alamahalla ja olo on kuin ois virtsaputkentulehdus. Mulla on ollut molempien inssien jälkeen tulehdus, toisella kertaa kunnon vti ja toisella kertaa vaan putkessa.

Opiskelijaterveydenhuollosta laittoivat sitten lähetteen ja vein pissanäytteen. Huomenna saan tulokset. Laittoivat samalla myös sen oikean hCG-kokeen eli saan huomenna myös hCG-lukeman!!

Aamulla ehdin niin kovin pelästyä, että oliko tämä nyt tässä mutta ei kai se ainakaan vielä ollut. Mitään kirkasta ei tule ja kivut on hyvin vähäisiä. Normeja kasvukipuja mitä on tähänkin asti ollut + virtsaputken tuntemukset.

Voi että kun oisin saanu viime viikolla sen hCG-lukeman niin nyt sais mihin verrata!! Onneksi perjantaina on ultra. =)
 
moikka..

eka ultra takana ja kaikki hyvin, yksi sikiö köllötteli oikessa paikassa ja sydän hakkas kovasti.. pituuttaki oli jo huimat 1.17cm :)
laskettu aika ois sit 19.10.. on kyllä nyt niin onnellinen olo et ei oikeen tiedä miten päin olis :) huomenna ajattelin sinne neuvolaan tilata ajan..

t:heidh ja masuasukki rv.7+2
 
Ihanaa lukea noita teidän ultrakuulumisia! :heart:
Paitsi Habaneron ja Raitiksen kuulumiset peljästytti, mutta onneksi kaikki on hyvin.
Nyt vaan hellikää itteänne ja koittakaa ottaa rennosti :hug:

Voi kun tää aika matelee...keskenmenon pelko on läsnä ja nyt rupes jo hieman kaduttamaan kun kerroin kahdelle kaverille näin aikasin ( Ne ei tiedä meidän hoidoista, mutta siitä että ongelmia lapsensaannissa ovat tietoisia) He rupes tietysti kauheesti jo hehkuttamaan ja hössöttämään. Sain jo raskauskirjan ja ovat heti jo tuputtamassa omien pikkuisten vauvanvaatteita ja sänkyä jne. :LOL: Se hyvä puoli on, kun kerroin niin saa kokeneemmilta vinkkejä ja neuvoja, mutta en oikeen haluis vielä hehkuttaa :ashamed:
Voi kun vois vaan jo hypätä sinne 12 viikolle, kun keskenmenon riski pienenee tai edes nopsaan jo ens viikolle, että näkisin siellä ultassa jo jotain elämää.
Torstaina meen uudelleen verikokeeseen ja varaan sen ultra-ajan. Oispa kaikki hyvin.

T: Kuunkulta rv 4+5(kohta 5....)
 
Joko raitiksella on kaikki ok? Kuten varmaan muistat niin mullahan tytön odotuksen aikaan alkoi vuoto ruskealla mönjällä joka muuttui vereksi ( kirkkaaksi sellaiseksi ) Silti terve tytär syntyi. Se voi olla jotain vanhaa vuotoa mitä tulee. Mulle lääkäri ainakin alussa sanoi niin. Mutta ekassa ultrassa meinasi että toinen istutetuista alkioista vain tuli pois. Tiedä sitten.

Mulla loppui tänään luget joten saa nähdä alkaako joku päivä taas pienoinen vuoto. ( olis mulla tuolla kaapissa vielä edellisestä passista jääneitä lugeja pari levyä. Ajattelinkin aamulla soittaa ivf hoitajalle josko käyttäisin myös ne loppuun. ) Päiväystä löytyy vielä ensi syksyyn. Jostain luin että jos alkuraskaudessa vuotaa niin olisi tytär tulossa. Ainakin itelle kävi niin ja kun kaveri odotti neljättä ja vuosi alussa niin tytön pyöräytti. Mulla tuntuu että ikuisena riesana tämä armoton väsymys. Tekis vaan kokoajan mieli nukkua. Mutta nyt on pakko lähteä tutimaan jotta jaksaa taas huomenna.

Kauniita unia teille kaikille. Ja huomiseen.

T. Löllykkä ja pikkuruinen haamu ( sen takia haamu kun ilmoitti testissä tulostaan haamuna... )
 
Heippa hei!

Täällä voidaan taas ihan hyvin. :)

(.) Mun hCG eilen eli rv 5+4 oli 2081. Vahvasti raskaana siis!! Oisko jopa molemmat viivavaatteet kyydissä??
Mitään ällötysoloa ei ole eikä tisseissä tunnu miltään. Mahakivut siis ainoita.

Kipuja olikin taas tänä aamuna.. Pissatesti oli kuitenkin puhdas eli taitavat olla Raidan ja Paidan aiheuttamia kipuja. Vuotoa ei ole enää eilisen jälkeen ollut.
 
Mukavaa, että säikyttelyvuoto on lakannut Raitapaita - ja onnea hienosta HCG:sta!!

Tosi kurjia nuo kivut Habanero, mutta varmistui kuitenkin ettei nallenamilla ole hätää. Ja kiva kuulla, että osastostakin jäi hyvät fiilikset. Heidh - onnea sykkeestä :heart: Siellähän on oikein pitkä pikkuinen :D
 
kiitos geri:)

onnea Raitapaitainen HCG:stä:)

varailin sinne neuvolaanki ajan ja se olis vasta 8.4 ku mulla on 2vko:n loma tossa välissä ni ei pääse aikasemmin.. sit ne anto sieltä ultra ajanki ja se on 11.4(rv12+5), aloin miettiin et mikä ultra on tohon ajankohtaan? sori tietämättömyyteni..

viime yönä alko sit tissi kipuilu, ihan hirvee särky ja pistely mollemmille puolille.. heräsin monta kertaa siihen.. heh jos ne tissit nyt sit kasvais, ei haittais yhtään, paitsi toi kipu oli ihan hirveetä..

t:heidh ja masuasukki rv.7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja heidh:
sit ne anto sieltä ultra ajanki ja se on 11.4(rv12+5), aloin miettiin et mikä ultra on tohon ajankohtaan?
Niskaturvotusseulonta (ultra) tehdään ymmärtääkseni yleensä viikoilla 11-13, näin meille eilisessä ultrassakin sanottiin. Tuolta löytyy juttua: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=37

Aika monissa paikoissa otetaan samalla myös vapaaehtoinen veriseula, Odotus&Vauva -lehdessa oli muistaakseni, että koko maassa se pyritään saamaan käytännöksi 2010 mennessä.
 
geri: ok ja kiitos.. onko toi niskaturvotusseulonta sama ku sikiötutkimus+lapsivesitutkimus? ku jostain tollasesta luin ni siinä keskenmenoriski lisääntyy 1:200, ku toi tuntuu jotenki pelottavalta ni en tiedä haluunko sitä jos se on se sama.. sori jos vaikuttaa vähän sekavalta, toivottavasti ymmärrät.. oon jotenki tosi tietämätön näistä..

PeePee77: toivottavasti pääset pian tänne ja tervetuloa:)
 
Raitis, Onnittelut hienosta HCG:stä! :flower: Toihan on tosi hyvä arvo. Taitaa olla sekä Raita että Paita kyydissä. Koska pääset ultraan kattelemaan?

PeePee, Seuraavasta Pas:ista tärppää sulla varmasti. Olen kuullut niin monelta, ettei tuoresiirto ole onnannut, mutta PAS on tuonut sen toivotun plussan :heart:
Voi kunpa tänne siirtyisi vielä mahdollisimman moni hoitolaisista. Meitä on täällä vielä aika vähän .
Mutta eiköhän tuo lista ala tuosta kasvamaan. Sieltä tulee seuraavaksi oikein kunnon joukkoplussaus, kun tuo tammi/helmikuun pinon plussasaalis jäi vähäiseksi niin seuraavalla kerralla täytyy niitä plussia tulla tuplaten! :heart:

(.) Huominen jännittää. Sitten on rv 5+0 ja otetaan uusi verikoetesti. Toivottavasti tulis yhtä hyvä arvo kuin Raitiksella.
Täälläkään ei ihme oireita, tisutkaan ei nyt kipeät ole. Ainut on tuo nälkä ja väsymys ja uutuutena tuo ällöttävä "metallin" maku suussa. Päivät olen tosi väsy ja illalla pitää mennä aikaisin nukkumaan, mutta yöllä on sitten unettomuutta ja herään aina aamuyöstä 4 aikaan ihan pirtsakkana. Olen muuten huomannut, että kun syön pastaa, niin se pitää nälän edes jonkun aikaa loitolla. Eli täällä syödään aamupalaksi spagettia :LOL:
 
Onnea raittis hienosta lukemasta!

Miltä kuunkullan veri näytti? :wave:

Mulla on pari päivää ollut maha tosi kipeä ja verta vähän vuotanut, arvakkaa onko pieni pelko päällä. Tänään kävin verikokeessa jossa Hcg kattotaan, iltapäivällä pitäis vastauksen olla, viimeistään huomenna. APUA!

Oksetus on hieman hellittäny, hajuista silti tulee huono olo ja kauhea nälkä on koko ajan!!! Yöllä heräsin kauheaan kalvavaan nälkään ja oksetukseen ja oli pakko herättää mies että hakee mulle siivun lauantaimakkaraa ja juustoa ja lasin mehua. Ja taas sai hyvin nukuttua!

Meillä syötiin myös aamupalaksi Spagettia ja jauhelihakastiketta!!!!!!!!!!!!!!

T. Ulpis ja kyplookki 6+4 (sairaalan laskujen mukaan)
 
PeePee - kiva kun tulit meitä kattomaan :heart: Tosi kovasti halutaan sinut ja koko muukin meidän porukka tänne joukon jatkoksi. Täällä jännitetään ja peukutetaan varmasti jokaiselle toimenpiteelle!

Heidh: kokemusta ei tosiaankaan ole, joten älä usko miuta ihan sumeilematta :) ja jos joku muu tietää toista, niin korjatkaa - oon ymmärtänyt, että ensin tehdään tosiaan tuo nt-ultra ja jos siinä on jotain epäilyttävää, niin sitten otetaan veriseula eli ihan tavallinen verikoe (ultra ja veriseula voidaan tehdä myös samalla molemmat) ja vasta jos veriseulassa arvot hälyttää, tehdään tuo lapsivesipunktio (voidaan ottaa myös istukkanäyte?). Mutta oon ymmärtänyt, että tosiaan vasta noissa viimeisimmissä toimenpiteissä on toi keskenmenoriski, ei siis ultrassa tai veriseulassa. Ja näistä ihan kaikki on vapaaehtoisia eli mihinkään ei ole pakko osallistua.

(.) Ultra rauhoitti mieltä sitten päivän verran... :/ :D Tänään oon taas aloittanut aamun miettimällä onkohan kaikki hyvin - rinnat ei tuntuneet aamulla yhtä helliltä kuin aiemmin ja aamuyökötyskin on taas jäänyt pois. Pitäis tosiaan yrittää rauhoittua tän itsetutkiskelun suhteen, se ei ainakaan tee oloa helpommaksi ja paranna asiaa.
 
geri: Kiitos taas..

Mullaki jotenki oireet kadonnu, ei tosiaan sitä aamuöklötystä ollut tänä aamuna ja ei oikeen muutakaan.. Ainut oire on et tissit on kipeät ja hartiat tietty ku tuli taas sohvalla nukuttua viimeyö ku mies ei ollut kotona..

Ulpulummukka: Toivotaan et kaikki on hyvin..
 

Yhteistyössä