Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Meidän tarina:
Vuoden ensimmäisenä työpäivänä 2007 menin gynegologille, kun menkkoja ei ollut kuulunut ehkäisyrenkaan lopetuksen jälkeen 4 kk:een. Diagnoosina PCO ja hoidot aloitettiin heti. Terolut ja Clomifen käytiin läpi maksimiannokseen asti ja myös metformiini aloitettiin kesän alussa. Näillä ei saatu munasolua kypsymään, joten loppusyksystä aloitettiin Puregon-pistokset, ja pistin sitä reilun kaksi viikkoa ja irroitus Pregnylillä. Uuden vuoden kantissa oli ajoitetut yhdynnät ja positiivisen raskaustestin tein tammikuun puolivälin tienoilla. :heart:
Alkuraskauden ultrassa kävin kahdesti, kun antoivat ensin liian aikaisen ajan ja ultrassa näkyi vain musta möntti. Viikko kärvisteltiin ja mietittiin onko kyseessä tuulimuna vai myöhäisempi hedelmöittyminen. Seuraavassa ultrassa näkyikin sitten oma nallekarkkimme, jonka sydän hakkasi jo kiivaasti! :heart: :) Tunne oli mahtava ja loppupäivä meni sumussa ja hymyillessä. LA:ksi määriteltiin 25.9.

Maanantaina on ensimmäinen neuvola ja reilun parin viikon päästä taas ultra. Tuolloin mennään 12+4 ja jos kaikki on hyvin, pääsemme kertomaan ilouutisen vanhemmille ja kavereille. Olen kertonut muutamalle lähimmälle ystävälleni asiasta, samoille, jotka tiesivät hoidoistamme.

Olen päässyt kamalan helpolla oireiden suhteen. Rinnat ovat olleet koko ajan arat, mutta pahoinvointia ei juurikaan - jos muistaa syödä säännöllisesti. Muutama kamala päivä on mukaan mahtunut, mutta usein tulee mieleen, että onkohan kaikki hyvin, kun olo on näin normaali. Alaselkä on ollut alusta asti kipeä, ennen raskautta selän kanssa ei ole ollut ongelmia. Tätäkin asiaa olen välillä surrut, kun keskenmenon oireeksi joka paikassa sanotaan alaselkäkivut. :|

Summa summarun, vielä en osaa raskaudesta nauttia, pelot keskenmenosta ovat koko ajan niin suuret... :/

Habis ja nallekarkki 9+4
 
Miikkis ja Habanero,tervetuloa mukaan jännittämään! :flower:

Täällä on ihan samanlaiset fiilikset sen suhteen, ettei oikein uskalla tästä raskaudesta vielä iloita. Minulla on ollut ihmeellistä vihlontaa munatorven kohdalla, ja pelkään kauheasti kohdunulkoista raskautta. Olisin halunnut päästä jo aiemmin UÄ, mutta ei täällä Jyväskylässä yleisellä puolella tehdä vasta kuin aikaisintaan rv 7, enkä kyllä tiedä, näkyisikö siellä aiemmin edes mitään. Mutta 6.3 asti on jännättävä, onko maha-asukkia vai ei... :x

Kamalasti tulee jo luettua raskausajasta. Mulla on semmoiset kirjat, kuin "Näin kehityn...kohdussa!"ja "Suuri äitiyskirja", jotka olen tilannut aiemmassa raskaudessa Perhemediat-kirjasäätiöltä, ja melkein päivittäin tulee niitä katsottua. Tuntuu vain, että aika menee niin hitaasti eikä vielä ole päässyt seuraamaan viikoittain tapahtuvaa alkion kehitystä, kun selostukset alkavat vasta n. rv 5-6. Sitä tiputaan taas korkealta, jos tämä raskaus ei onnistukaan... :eek:

Mulle vois laittaa synnytyssairaalaksi KSKS.
Pidetään kaikki liput korkealla ja iloitaan plussasta!! :hug: Toivon meille kaikille vain sitä ihanaa kääröä!!Olemme sen ansainnneet...

Habanero, mullakin on ollut alaselkäkipuja, ja vielä niihin liittyen alavatsakipuilua, aivan samanlaista kuin menkkojen alkaessa, eikä niitä vaan kuulu. Yritä olla rauhassa! Monet ovat sanoneet, että nämä oireet kuuluvat asiaan..

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower:

kulti ja maha-asukki 5+3
 
Bea
Mikäs teidän kaikkien vointi on ? Onko oireet jatkuneet samana ? Mulla tuo pelottava vatsakipu sitten perjantain jälkeen hellitti onneksi. Oli ihan tajuton päänsärkykin joten oli pakko ottaa panadolia avuksi. Nyt sitten alkoi se kuuluisa pahoinvointi :( todella äklö olo mulla ollut koko viikonlopun ja tänään oli pakko lähteä töistä kotiin kun oksetti niin kovin. Onneksi mulla on mahdollisuus tehdä duunia kotoa käsin joten täällä nyt sängyn pohjalta yritän keskittyä työhön, ei vaan ihan helppoa....

Hienoa että saatiin listakin kasaan ja omani lasketun ajan voisi myös lisätä eli pitäisi olla 21.10 jos nyt olen laskenut oikein (meillä siis IVF hoito).

Ainut kurja puoli tuon pahoinvoinnin lisäksi on että en tiedä mitä tekosyitä keksisi kun on kaikenlaista synttäriä ja muuta juhlaa ja menoa jo buukattuna seuraaville viikoille. Johan ihmettelevät kun olen pelkällä vesilinjalla...viime perjantaina piti keksiä flunssa syyksi. Aiomme myös kertoa tutuille vasta kun ekassa ultrassa kaikki ok ja ilmeisesti kannattaisi odottaa muitakin testituloksia elikä menee varmaan huhtikuulle ennenkuin uskallamme kertoa tutuille. Muutama hyvä ystävä jo tietääkin ja ovat joutuneet myös läheltä seuraamaan näitä meidän hedelmöityshoitoja.

Hyyvää alkuviikkoa kaikille!
 
Bea
Mikäs teidän kaikkien vointi on ? Onko oireet jatkuneet samana ? Mulla tuo pelottava vatsakipu sitten perjantain jälkeen hellitti onneksi. Oli ihan tajuton päänsärkykin joten oli pakko ottaa panadolia avuksi. Nyt sitten alkoi se kuuluisa pahoinvointi :( todella äklö olo mulla ollut koko viikonlopun ja tänään oli pakko lähteä töistä kotiin kun oksetti niin kovin. Onneksi mulla on mahdollisuus tehdä duunia kotoa käsin joten täällä nyt sängyn pohjalta yritän keskittyä työhön, ei vaan ihan helppoa....

Hienoa että saatiin listakin kasaan ja omani lasketun ajan voisi myös lisätä eli pitäisi olla 21.10 jos nyt olen laskenut oikein (meillä siis IVF hoito).

Ainut kurja puoli tuon pahoinvoinnin lisäksi on että en tiedä mitä tekosyitä keksisi kun on kaikenlaista synttäriä ja muuta juhlaa ja menoa jo buukattuna seuraaville viikoille. Johan ihmettelevät kun olen pelkällä vesilinjalla...viime perjantaina piti keksiä flunssa syyksi. Aiomme myös kertoa tutuille vasta kun ekassa ultrassa kaikki ok ja ilmeisesti kannattaisi odottaa muitakin testituloksia elikä menee varmaan huhtikuulle ennenkuin uskallamme kertoa tutuille. Muutama hyvä ystävä jo tietääkin ja ovat joutuneet myös läheltä seuraamaan näitä meidän hedelmöityshoitoja.

Hyyvää alkuviikkoa kaikille!
 
Mukavaa alkanutta viikkoa köörille - ulkona on ihana keväinen keli!! Kyllä kehtuuttaa istua sisällä tällä ilmalla...

Heippa Miikkis, vanha tuttu =) ja tervetuloa porukkaan Habanero - oikein paljon onnea!! Sinulla alkaakin olla nt-ultra jo suht lähellä, millä rv:lla se teillä tehdään? Entäs Miikkis, onko ollut jo neuvolakäyntejä alku-ultran lisäksi?

Itse podin viikonlopun aikana flunssaa, onneksi melko mietoa sellaista. Muuten viikonloppu oli suht oireeton ja se tietysti vähän mietitytti. Tänä aamuna tuli sitten uusi oire; pyörrytti ihan kunnolla, kahteen otteeseen olin lattialla selälläni ja mies piteli koipia ylhäällä. Häntä vähän huvitti, kun just olin ehtinyt nurista että jotain on varmaan vialla kun ei oireita tunnu :D Olo helpotti kyllä heti, kun sain syötyä aamupalan, joten täytyy varmaan vaan vaihtaa tuo aamutoimien järjestys - heti ensimmäisenä ruokaa napaan :)

Miikkis, muutatko miun la:n kun muokkailet listaa seuraavan kerran - oikea on 20.10. ja EKKS. Eikös punktiopäivä siis lasketa hedelmöittymispäiväksi? Aluksi laskin punktiota seuraavasta päivästä.
 
Tervetuloa uudet minunkin puolesta!

Tässä hädin tuskin pystyn kirjoittelemaan...Pahoinvointi iski kynsinsä minuun lauantaina ja edelleen jatkuu. Jatkuvast halailen pönttöä ekä mikään maistu. Hajut ovat todella voimakkaat. Huippaa ja heikottaa. Ainoa mitä saan alas on melonia. Mietin jo että pitäiskö kohta ottaa yhteyttä lääkäriin. Kova flunssakin samalla päällä joten ei mikään huippufiilis täällä... :snotty:

Amelia 5+2
 
Olotilasta täällä kysellään, viime viikolla iltaa kohden lisääntyi äklötyksen olotila. Nyt se piinallinen olotila jo alkaa heti aamusta syöminen helpottaa joksikin aikaa mutta palautuu taas jonkin ajan kuluttua, mutta ei auta valittaa kyllä tämän kärsii kun tietää tuloksen =) .
Neuvolaan olisi tarkoitus mennä huomenna. Tuntuu vaan niin kaukaiselta tuo LOKAKUU, että ei oikein viel uskalla ajatella mitä vauvalle, onko muilla samoja ajatuksia? Nyt tarvitsee yrittää tästä raahautua imuroimaan, mies kun sai päähänsä josko ruvettaisiin taloa myymään ja uutta tonttia + taloa rakentamaan, elikäs huomenna on kiinteistövälittäjä tulossa arviota tekemään. Ei siinä mitään kiva ajatus, kun asutaan sen verran syrjässä.
 
Huomenta pinoon!

Mahtuuko mukaan yksi plussastaan eilen iloisesti yllättynyt? :wave:
Täällä näyttäisi olevan useampi tuttukin! :)

Tämän nimimerkin takana oleskelee 27v Raitapaitainen kera 29v aviomiehensä. Meillä harmina PCO ja sen mukanaan tuoma aivan onneton hormonitoiminta eli mulla ei olisi kiertoa lainkaan ilman lääkkeitä. Viime toukokuussa aloitettiin hoidot Väestöliitossa. Clomit, inssit, Puregonit jne eivät tuottaneet tulosta mutta ekassa IVF:ssä saatiin kaksi siirtokelpoista alkiota ja molemmat laitettiin kyytiin 11.2.08. Plussa testattiin eilen ja ekaan ultraan Väestöliittoon mennään 11.3, jolloin rv 6+4. Ihanaa.. Pääsee katsomaan onko sekä Raita että Paita kyydissä! :heart:

Mulla on ollut n. pp6 lähtien kovia vatsakipuja öisin. Välissä on ollut muutama helpompi mutta kyllä viime yö oli taas aika järkky. Sängynpäätyä nostamalla sain oloa hieman helpottumaan ja sitten olen talsinut taloa päästä päähän.. :|
Toivottavasti ovat positiivisia kipuja!

Onko teille muille ohjeistettu laskemaan raskausviikot punktiosta vai siirrosta? Mä olin jotenkin ajatellut, että ne laskettais siirrosta mutta sanoivatkin, että punktiosta.

Kiitos Miikkis tuosta ihanasta pinosta! Mulle voit heittää Taysin synnäriksi.

En olisi uskonut, että pääsen tälle puolelle! Onneksi löytyi tälläinen "meikäläisten" pino! Kävin kurkkaamassa jotain toista pinoa missä olis ollu sopiva laskettu aika mutta se ei tuntunut yhtään omalta. Kai se on niin, että se lapsettoman identiteetti ei niin vaan rapise.. :hug:

t. Raitis + Raita & Paita rv4+4
 
Bea
Raitis & kaikkille muillekin hei =)
Onneksi olkoon & hyvin mahtuu tänne joukkoon! Olen samaa mieltä että tämä pino tuntuu enemmän "omalta" - siellä toisessa näyttää olevan niin hirmuinen vauhtikin päällä etten lainkaan pysy perässä vaikka lähes päivittäin kävisin kurkaamassa.

Raitapaidalle että kyllä mullakin oli todella paljon vatsakipuja ja hyvinkin menkamaisia heti siirron tokalla viikolla ja jatkui aina viime viikonloppuun asti - perjantaina taisi olla pahin päivä mutta nyt on täysin hellittänyt. Se kuulusia öklö olo iski myös minuun ja niinkuin Mari75 totesikin jos pystyy jotain suuhunsa laittamaan olo hetkeksi vähän helpottuu mutta tulee taas pian takas. En valita sillä vuosia jo tätä esikoisen odotusta on odotettu ja monent hoidot käyty läpi joten nyt yritän nauttia pahastakin olosta =)

Nyt jännittää ensi viikon työmatka josko tämä huono olo vielä jatkuu....siinä ei paljoa selitellä muuta kuin ehkä flunssa menisi vielä läpi...taidan ottaa jotain korppuja mukaan varmuuden vuoksi jospa ne auttaisi jos se öklö olo iskee.

Niin Raitapaidalle vielä että kerrohan ihmeessä näkyykö siellä 2 matkalaista kun menet ultraan. Mulla päivää aiemmin ja saattaa myös kummatkin selvinneet siirrosta - jännittää..!

T. Bea
 
Tervehdys!

Ensimmäinen kivuton yö takana!! =)
Aamulla piti sitä tietenkin jo hieman pelästyä, että "apua, ei kai vaan ole koko raskaus loppunut kun ei kipuja ole?"

Joko te olette lopettaneet jotain tiettyjä kiellettyjä juttuja? Siis graavilohia, homejuustoja jne mitä niitä nyt onkaan?

Mä olen aika kova lipittämään Light-colaa ja teetä. Join kumpaakin varmaan litran päivässä mutta ne lopetin heti punktiopäivänä. Uusimmassa Simpukassa oli juuri tästä juttua, että kofeiini lisää keskenmenoriskiä. Kaksinkertaisen keskenmenoriskin aiheuttaman määrän kofeiinia saa kolmesta desilitrasta kahvia!! :eek:
Musta tosi pieni määrä..

Ootteko te muuten missä vaiheessa lopettaneet Luget? Tai onko joku syänyt Metformiinia? Milloin ootte sen lopettanu?

Kysyin asiaa klinikalta ja Metut kehotettiin lopettamaan heti plussapäivänä ja Luget samoin, mutta niitä oon kyllä vielä laittanu eilenkin.. :whistle:
Jotenkin sitä ei luota omaan kroppaan.. Ei liene ihme koska kroppani ei ole ikinä suostunut toimimaan yhteistyössä! :LOL:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

ps. Koska se väsymys alkaa? Rakastan päikkäreitä!!!! ;)
 
Huomentapäivää =) Ja onnitteluhalit Raitikselle vielä kertaalleen :heart: - ihanaa, että meidän joukkio vaan kasvaa!! Teillä onkin Bean kanssa tuplajännitys varhaisultraa ajatellen; varmasti veikeätä vihdoin tietää, onko matkassa yksi vai kaksi pikkuruista.

Mie olen lueskellut noita vältettävien syötävien listoja ja oon jättänyt pois mainittuja juttuja; esim. kaikki pastöroimaton, tuore- ja homejuustot, just nuo kalat, salmiakkia ja lakua koetan välttää :p Pakastevihannekset kypsennän nykyisin (en esim. ota saalaattipöydässä salaattia, jossa on herne-maissi-paprikaa, kun ei tod.näk. oo keitetty), juuston ja maidon käyttöä oon lisännyt ja kahvin oon jättänyt pois kokonaan just tuon keskenmenoriskin takia; juon kofeiinitonta teetä. Miulla on taipumusta välillä liioitella, mutta tässä asiassa liioittelen ihan mielelläni ;) 9 kk on niin lyhyt aika, että koitan välttää kaikkea, mistä mahdollisesti vois olla haittaa, vaikka välillä tiukkaa tekee... esim. eilen, kun olin ostanut pussillisen pehmeetä Kouvolan lakritsia, jonka sitten lahjotin kokonaan miehelle... :x

Vatsan vihlonta on hävinnyt, nippailee silloin tällöin, mutta selkeesti viime viikolla tuntui voimakkaammin. Muutkin oireet on pysyneet poissa, lukuunottamatta tota väsymystä; töissä päivät menee haukotellessa ja eilenkin kömmittiin kullan kanssa sänkyyn jo kasin jälkeen ja todellakin nukkumaan ;) Ihan mielelläni voisin vaikka pyttyä vähän halaillakin, huolettaa tämä oireettomuus... - taitaa tässäkin päteä se, että toisten asiat kuulostaa aina paremmalta :D

Noista Lugeista; sain tietää tuloksen tiistaina ja jatkoin jäljellä olevat Luget eli lauantaihin saakka. Hoitajan mukaan ne voi pikkuhiljaa jättää pois, jos ei ole mitään erityistä syytä jatkaa, mutta miun lääkäri sanoi, että ihan hyvin voin käyttää jäljellä olevat (en sitten tiedä oliko hänen mielestään erityistä syytä, ei ainakaan sanonut).

Lumista keskiviikkoa Kaakkois-Suomesta,
geri 6+2
 
Bea
meikeläinen taasen joutuu vielä käyttämään lääkkeitä useampi viikko, toimii niinkuin tukihoitona tuon IVF hoidon takia. Elikä ikävä kyllä monen monta Crinone laatikkoa (keltarauhashormonia kuten lugetkin) menee vielä ja viikossa uppoaa 84,- euroa pelkästään niihin - tietty vielä niitä ei kela korvattavia lääkkeitä :(

Tänään olo oli kamala iltapäivään saakka jolloin alkoi vähän helpottaa ja lounaaksi söin kokonaista 2 appelsiinia ja banaanin. Teki vain jotain raikasta mieli ja pikkuhiljaa iltaa kohden olo parani ja ruokakin jo hieman maittaa. Rinnat ovat selvästi turvonneet reilu viikossa mutta muuten ei mikään ole kropassa muuttunut kun ehkä väsyneempi naama :) En jaksa edes ulkoilla saatika urheilla jotenkin vain on tuo väsymys ja huono-olo ottanut ylivallan...toivottavasti pian taas jaksan terästäytyä ja lähteä liikkumaan niin olokin kevenee.

Ruokavalioon olen minäkin nyt alkanut kiinnittää huomiota ja tosiaan homejuustot, brie ja graavikala on jäänyt pois. Kahvia ei tee yhtään enää mieli (aika hassua) eikä edes suklaata (tosi outoa!). Muuten olen kyllä juustofani joten fetaa taikka vuohenjuuston en varmasti raaski jättää pois. Pesen kaikki vihannekset ja hedelmät vielä paremmin kuin ennen ja taidan myös välttää noita pakastevihanneksia kuten Geri mainitsi.

Mitäs muille kuuluu ? Kertokaahan kuulumisa ja oireiluja :) aina kiva verrata.

terkuin,
Bea
 
Voi itkujen itku, kaikki menee päin P*r*e*ttä. :'(

Saanko ensin omaa napaa rutista? No anyway...
Tänään, töissä ollessani, laitoin lugen n. klo 13. Töitä jäljellä 2 ja puol tuntia. Noh, meni noin 15 minuuttia kun työkaveri (oon tk:ssa töissä ea:ssa) Alkoi sanomaan, kun olin koneella, että sä oot ihan tulipunanen. Siinä vähän ihmeissäni, että mitä helv**tiä ja koitin kasvojani ja saman tien alkoi kauhea kutina/polte ja en saanut henkeä. Siinä sitten kaverit rupes pyöriin ympärillä ettien adrenaliini kynää jne. No se meni sillä onneksi sitten ohitte. Kävi nyt sitten ilmi että olen pahasti allerginen pähkinälle. KOLME VIIKKOA OON KÄYTTÄNY JA NYT VASTA OIREITA!?!?! Sen jälkeen soitin polille että mitäs nyt niin sano että ehdottomasti lopetettava että toivottavasti raskaus jatkuu ilman sitä. ? häh? siis voiko mulle nyt tulla keskenmeno????? olis vielä 4 viikkoa pitänyt käyttää.... No ei sitte.

Sitte:
Nyt illalla alkoi tuntumaan alamahalla jotenkin erikoiselta. koko ajan sai hypätä vessas ja sellanen inhottava olo. PISSATULEHDUS! nyt ollaan sitte antibioottikuurilla.... Viikon verran ainaski.

Vielä jatq:
Ei olla isännän kans nähty kolmeen päivään, ku se on ollu reissus ja mun on ollu sitä ainaski kamala ikävä. Ajattelin sitte yllättää sen herkullisella hampurilaisella, isolla sellaisella!!! Noh, Mies tulee kotiin, silittää koiran ja lässyttää sille. Mä odotan huulet rullalla että pusua tänne ja vähä vinkiää. Ei tullu pusua. Ei. SE sano vain, että TUOLLASEN PASKAHAMPURILAISENKO Sä toit....? Ei nyt huutanut ja lähinnä sarkastisesti sen sanoi ku se kyl tykkää siitä mutta sen mielestä kaikki grilliruoka on paskaa. NOH, itkuhan multa tuli. Itkin aivan hysteerisesti KAKSI TUNTIA. Nyt on pää kipeä. :snotty: Hormoonit? vaiko se etten ole itkenyt hetkeen aikaan ja tänään on muutenkin sattunut kaikenlaista... huoh. Pyysihän se sitte ajattelemattomuuttaan anteeksi, ei voinut kuulemma tietää etten tajua enää sen sarkasmia. Silitteli mahaakin ja pyysi "vauvalta" anteeksi myös...
Rintoihin sattuu aivan hillittömästi.... Ei pahaa oloa!
Siinä sitä omaa napaa... ( ¤ ) <--täynnä hampparia...

Tervetulua vaan kaikki uuret!
Raittis! :wave: :D

T. ÄrripurriUlpis ja Kyklooppi 5+ jotain
 
Mukava saada raitapaitainenkin mukaan ketjuun!!

Mulla merimona ja lugeja syötävä rv 12 asti. Ilmeisesti koska lääkkeelliseen kiertoon pas. Kalliiksihan se tulee, mutta tökin vaikka sukkapuikolla itseäni silmään, jos sillä tavalla vauvan saa :kieh: ! Meillä laskettuaika lasketaan hedelmäityspäivän mukaan eli siirtopäivästä 2 viikkoa taaksepäin alkaa viikkojen laskeminen. Tiistaina siirto niin tiistaisin aina tulee täydet viikot, nyt menossa hurjat 9+2. Toivottavasti vauva pysyy mukana synnytykseen asti terveenä ja hyvinvoivana!

Välillä öklö olo ja rinnat kipeät, muuten olen aika oireeton. Yhtenä aamuna oksensin aamupalan, kun tuli autossa huono-olo, muuten en ole oksennellut. Itkuherkkä olo, mutta en ole vielä itkenyt. Eka neuvolakin takana, täytettiin papereita ja sain hyvää materiaalia kotiin luettavaksi. Esim kirjanen, jossa tosi tarkkaa tietoa viikko viikolta, kielletyt ruuat´, yleisimmät oireet yms. yms. Ei tarvi maksaa mistään kirjasta, kun toi on tosi hyvä!

Jaksamisia ärripurrille!
 
Tuon terveisiä tuolta syksyllä plussanneiden pinosta. Monet teistä muistan tuolta hoitojen puolelta! Ulpis, kiva "nähdä" sinut täällä, eteläpohojalaisia tarvitaan aina lisää... :)

Meillä on meneillään jo 23+1 eli pian alkaa raskauden viimeinen kolmannes. Ensimmäinen kolmannes meni pahoinvoinnin merkeissä, hajut ärsyttivät myös, mutta tämä toinen kolmannes on ollut aivan ihanaa aikaa. Nyt varsinkin kun potkut ovat alkaneet tuntua... Ihan konkreettisesti uskoo että siellä on asukki jolla on oma rytminsä. Lapsivesipunktio on takana ja paljasti sen mitä ennustinkin että tyttö on tulossa! Ultrissa käyn 2 viikon välein omien sairauksieni vuoksi ja on aivan mahtavaa nähdä kuinka Inkku kehittyy...

Hyviä odotushetkiä teille kaikille!

t. Saara ja Inkku-neiti
 
Heippa hei!!

Ulpikselle täydet empatiat!! Kokemus on nyt osoittanut täälläkin, että mies ei ymmärrä..

Olin eilen syönyt aamulla voileivän, päivällä kaksi 10cm palaa mustaa makkaraa ja kourallisen taco-sipsejä. No, tultiin illalla kotiin 20.15 paikkeilla ja tein ittelleni 2 palaa leipää + jälkiruokakulhoon vadelmarahkaa. Ei siis mielestäni kovin iso annos.. Mutta mitä sanoo mies.. "Oho, Syötkö kahden edestä??" :'( :'(

Meillä ei siis todellakaan ole tapana huomautella toisen syömisistä ja tuo ei todellakaan ollut kahden annos. Ja tiedänkin, että oikeasti mies a) yritti saada sen toisen leivän ittelleen kun ei ois jaksanu laiskiainen mennä ite tekemään ja b) Naureskeli sille, että mä en kuitenkaan jaksa syödä niitä molempia koska mulle ei ole oikein ruoka maistunut nyt reiluun viikkoon ja oon aina antanu sille loput.

Eli ikäänkuin hyvällä tarkoitti mutta lähestyi väärällä tyylillä. :|
Menin tietenkin suuttuneena nukkumaan ja aionkin nyt heti, jahka mies herää, täräyttää päin naamaa, että en tod. syönyt kahden edestä, että miettii vähän jatkossa miten puhuu. Sitä paitsi painokin on koko ajan laskusuunnassa.

Mua kans harmittaa tää jatkuva rahanmeno.. Nyt joudun käydä klinikalla hCG-testissä kun eilinen testi omalääkärin kautta ei "oikein onnistunut"..

Olin eilen lääkärissä ihan muista syistä ja omalääkäri laittoi pyynnöstäni raskaustestinkin verestä otettavaksi. Sanoin, että se on kyllä positiivinen mutta haluan tietää sen lukeman kun on koeputkihoito ja kahden alkion siirto. Menin labraan ja sanoin bioanalyytikolle siinä pistoksen lomassa, että "ota sitten sellainen oikein suurilukuinen hcg.."

Hän vastasi, että "tämä antaa vain joko positiivisen tai negatiivisen vastauksen. Olisitko tarvinnut ihan sen lukemankin?"
Sanoin tarvitsevani/haluavani nimenomaan sen lukeman ja hän sanoi soittavansa omalääkärille, että tekee jälkikäteen lähetteeseen pienen muutoksen niin saadaan sellainen. Labra soitti vielä iltapäivällä perään, että ei saanut omalääkäriä kiinni mutta hoitaa asian aamulla.

No, soittivat sitten labrasta aamulla, että omalääkärini on sairaana ja eivät saaneetkaan sitä muutosta lähetteeseen kun "varalääkäri" oli sanonut, että "tämä määrätty koe riittää hyvin"!! :headwall: :headwall:

Ei riitä kun mä oisin nimenomaan halunnut tietää sen hCG-Pitoisuuden!!
Että voi ottaa päähän!! Jos potilas nimenomaan tietää pyytää oikeanlaista koetta niin kai hänellä on joku tarkoitus sille tiedolle??

No, nyt sitten menen päivällä käymään lääkäriasemalla ja kuulemaan onko se positiivinen vai negatiivinen. Hassua.. Vaikka sen tietää olevan positiivinen nii silti jännittää jos se vaikka onkin nega! :eek:

Marimilla: Oliko niissä neuvolan papereissa minkälaista kieltolistaa näistä philadelphiajuustoista, creme bonjoureista ym?
Mun tekis niin mieli tuorejuustokakkua.... :p

t. Oireeton Raitis
 
Ihanaa.. Oli se raskaustesti verestäkin positiivinen! Vaikka sitä lukua nyt ei saatukaan niin on olo silti taas varmempi. Hassua kun kaikki oireet on kadonnu.. Ellei sitten Light-jaffan ja mustanmakkaranhimoa lasketa! :p

Saas kattoa koska alkaa väsymys.. Yöksi pitäis mennä töihin, että toivottavasti jaksan valvoa.. |O
 
Ompas Ulpiksella ja Raitiksella ollut vastusta viime päivinä... Ihanaa, että testi oli positiivinen :D

Olen ymmärtäny, että noitten Lugesteronien kanssa on ilmeisesti tullut muutosta käytännöissä viime aikoina (?) - aiemmin ilmeisesti aina käytettiin pidempään eli rv12 (?) saakka, mutta nykyisin kai aika usein jätetään pois heti plussan tultua. Itselleni ohjeistettiin just näin Felicitaksessa ja muistelisin jonkun muunkin plussalaisen meidän IFV-pinossa niin kertoneen. Eli en uskois km aiheutuvan Lugejen poisjätöstä... (en tietenkään ole mikään ammattilainen, mutta ihan oman navan takiakin niin toivon!!) Tietysti jokaisella on personoitu hoitosuunnitelma ja kaikki lääkitykset on tapauskohtaisesti mietitty. Mutta pointtina oli siis rauhoitella Ulpulummukka :)

Raitis, eka neuvola on vielä käymättä, mutta monet on kehuneet tätä Espoon kaupungin listaa melko kattavaksi: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190 . Juustokakku taitaa jäädä väliin ;) :/ Mutta tässäkin taitaa olla kaksi koulukuntaa, toiset välttää pastöroimattomasta maidosta valmistettuja tuorejuustoja, toiset kaikkia tuorejuustoja - ota näistä selvää...

Nyt tuntuu siltä, että oon tunkenu nokkani jo joka asiaan - sori, sori... :x Mukavaa torstai-iltapäivää (eli miulla viikon vikaa työpäivää - meinasin pitää huomenna pekkasen =) )!
 
tänne varmaan säpinää saadaan kunhan kaikilla tuo alkujännitys laantuu. Itsellä vielä sellainen siirtymävaihe, etten koe olevani odottaja velä, mutta en lapseton enää...

Ja moni varmaan pelkää vielä keskenmenoa... ?

Rankka työpäivä taas ollut. aiva V*tuttaa...
 
Hih, sitä kun jo luuli, että hormoonihirviöpäivät on takanapäin, kun kerran hormoonihoidot tuottivat tulosta :D . Voi meidän miesraukkoja, taitavat joutua kestämään hormoonimyrskyjä ainakin seuraavat 9 kuukautta..

Kirjanen kieltää tuorejuustot, valitettavasti. Kirjanen kieltää myös hirvenlihan, mikäli hirvi asustellut säteilypitoisella alueella??? Mistä sen nyt sitten tietää, missä se hirvi on tallustellu.. Kirjanen kieltää tosi paljon kaikkea muutakin hieman turhankin tarkasti, sillä neuvolan lista oli paljon lyhyempi ja selkeempi. Neuvolatäti vielä sanoi, että kaikkea tuoretta ja oikein säilytettyä voi syödä kohtuudella.

Onko muilla lääkkeelliseen kiertoon siirto ja miten lugesteronejen kanssa? Olenko ainut vanhanaikainen, joka käyttää rv 12 asti lääkettä?

Perjantaina alkaa loma, ihanaa! Tosin se taitaa mennä peiton alla, kun väsymys on valtava.
 
Heippa kaikille! :flower:

Olinpa iloisesti yllättynyt, että täällä oli näin moni palstaillut viime käynnistäni. Kiva, kun tännekin palstalle saadaan juttua... :flower:
Olen kirjoittanut jonkin verran lokamasu-palstalle, mutta koen tämän vielä enemmän omakseni, koska meillä kaikilla on kovia kokemuksia takana.

Tervetuloa Raitapaitainen! Oli kiva nähdä, että sinäkin olet onnistunut, ja siirtynyt lapsettomuuspuolelta tänne :heart:

Itsellä on ruvennut kuvotus tulemaan kuvioihin mukaan. Tänäänkin anoppia viedessä kauppaan oli vaikeuksia istua autossa normaalisti, kun hänen voimakas hienhaju otti niin nenään. Ei voinut kunnolla hengittää syvään...Heh!! En kehdannut kyllä mitään sanoa. Hänelle ei ole kerrottu vielä tästä plussasta. Haluan ensin päästä selvemmille vesille... Muutenkin huomaa, että hajuaisti on paljon herkemmässä. Töissäkin, kun joudun olemaan paljon tekemisissä kakkojen ja pissojen, avanteiden kanssa, tekee herkemmin huonoa. :snotty: Oksentaa ei ole vielä tarvinnut.
Toinen paha vaiva mulla on ollut unettomuus. Ennen raskaaksi tulemista käytin silloin tällöin nukahtamislääkkettä pahojen univaikeuksien takia. Nyt en tietysti niitä käytä, ja mulla on mennyt useampi yö, etten ole nukkunut yhtään, kun miehen herätyskello soittaa aamulla klo 6.. Uskotte varmaan, että voimat rupeaa loppumaan. Nukun kyllä sitten aamusta pitkälle päiään, mutta sehän ei ole ratkaisu, jos joutuu menemään aamuun töihin. Onko teillä mitään neuvoja tai kotikonsteja, kuinka sais unen päästä kiinni?!

Kyselitte lugeista?! Minua on ohjeistettu, että käytän niitä vielä ainakin alkuraskauden ultraan eli 6.3. asti aamuin illoin. Sain luvan vähentää niitä kolmesta, kun ilmoitin lapsettomuuspolile plussasta. Käytännöt näköjään vaihtelee paikkakunnittain. Sekin on täällä erilaista, että ensimmäinen luge-kapseli laitettiin mulla jo alkionsiirto tilanteessa, ei sen päivän iltana, niinkuin moni on kirjoittanut.
Minusta siinä ei ole mitään väärää, jos haluaa käyttää lugeja rv 12 asti, kuin marimilla tätä ihmetteli. Parempi ottaa varman päälle!! :flower:

Mulle sanottiin myös, että rv lasketaan punktiosta eteenpäin. Elikä punktiota seuraava päivä on 0+1, ja viikko punktiosta 1+0. Oletteko sanut samoja ohjeita? :flower:

Itse odottelen malttamattomana ens viikon alku-ultraa. Jännitän, kuuluko maha-asukin toivotut sydämensykeet. Sehän meillä kaikilla on toiveissa.

Oon todella iloinen tästä palstasta ja mahdollisuudesta jakaa kokemuksia ja olotiloja. Jokapäiväisessä elämässä ei oikein näistä raskausoireista viitsi jutella, en halua kertoa edes vielä, että olen raskaana.Tämä on kuitenkin vielä niin alussa... Kiitos teistä ihmiset!! :heart: :hug:
Hyvää tulevaa viikonloppua!! Marimilla, hyvää lomaa!! Toivotaan, että pystyt siitä nauttimaan!!

T. kulti ja toukka 6+1(mies käyttää tätä nimeä maha-asukista) :flower: :flower: :flower:
 
Huomenta pinoon =)

En tietenkään tarkoittanut, että olisi mitään "väärää" jatkaa Lugesteroneja pidempään - pahoittelen jos kirjoituksestani sai sen kuvan. Jokainen luonnollisesti noudattaa oman lääkärinsä ohjeita; ei itsellänikään ollut kysymys siitä, että olisin erityisesti halunnut lopettaa lääkkeen käytön, vaan lääkärini näin ohjeisti. Käytännot on tosiaan erilaisia eri paikoissa sekä aloituksessa että lopetuksessa, itse aloitin heti punktion jälkeen eli pari päivää ennen siirtoa. Tottakai toivon, että nämä lääkärien määräämät annostukset olis toimivia ja just sopivia meidän jokaisen kohdalla :)

Tosi kurjaa tuo unettomuus Kulti - valitettavasti en osaa antaa vinkkejä. Jos tilanne käy sietämättömäksi (ja aiemminkin), neuvolasta varmaan antavat apuja.

Mukavaa perjantaita kaikille ja Marimillalle hyvää alkavaa lomaa!!
 
Onpas täällä paljon kirjoitettu siitä kun viimeksi kävin. En kyllä nyt jaksa hirveesti mitään kuulumisia lukea...antakaa mulle anteeksi,edelleen ihan kauhean paha olo.

Jouduin sitten eilen soittamaan klinikalle kun ei vaan mitään pysy sisällä. Käskettiin labraan ja lääkärille. Olin niin loppu että makasin vaan pritsillä käytävällä ja koitin pysyä hengissä. Labrat olivat ihme ja kumma ihan ok. Lääkäri päätti sitten vielä että katsotaan mitä massuun kuuluu ja teki ultran....

No siinähän ne meidän molemmat pienet ipanat olivat. :heart: Ja vieläkin aivan oikeassa paikassa ja mitä ihaninta...Syke näkyi molemmilla jo! :heart: Kyllä se oli aivan uskomaton tunne...Ei voi sanoilla kuvata....Sain kuvankin heistä kotiin mukaan. :heart:

Lääkäri oli sitä mieltä että tullaan molemmat uudestaan kuitenkin ultraan ensi viikolla niin kuin oli alunperin sovittu. Olihan se miehelle nyt vähän harmi kun ei ollut eka kerta mukana. Kun labrat oli ok niin ei tarvinnut vielä jäädä mihinkään tiputukseen mutta katsotaan labrat tasaisen välein jos sama olo jatkuu. Viime yönkin heräsin niin kuin nämä viimeiset yöt kolmen aikaan ja halailin pönttöä sitten aamuun asti. Ei kiva. Vie kaikki voimat ja muutenkin fiilikset kaikesta. Mutta en mä mitään lääkitystäkään halua, ainakaan vielä.

Lugeista kun näin että keskustelitte niin minulla ne loppuivatkin just sopivasti sinä päivänä kun testi oli. Luonnolliseen kiertoon kun tehdään siirto niin saa mun ymmärtääkseni lopettaa ne heti.

Sellaisia kuulumisia tällä kertaa....
 

Yhteistyössä