lapsettomuushoitoihin kunnalliselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse asun Itä-Uudellamaalla. Lähellä Helsinkiä siis. Meidän paikkakunnalla on ikäraja 38-vuotta ja yritystä pitää olla takana vähintään 1 vuosi. Vuoden laskeminen alkaa alusta, jos on esim. keskenmeno. Meillä yritystä takana pian kaksi vuotta, välissä yksi keskenmeno, jonka jälkeen 1 v. 2 kk yritystä. Sain lähetteen kunnalliselle puolelle (ikää minulla muutamaa kuukautta vaille 37 vuotta), odotellaan kutsua sairaalaan lisätutkimuksiin. Lisäksi kunnallisella on ns. lapsiraja. Jos on ennestään kaksi lasta ja ikää yli 36-vuotta ei tehdä koeputkihedelmöitystä. Näin ainakin meidän paikkakunnalla.

Sari!

Näyttää olevan yleinen ikäraja tuo "nainen alle 38" julkisella puolella, mutta siis yksityisellehän pääset ilman lähetettä (maksaa vaan vähän enemmän) soittamalla!

Ei muuta ku selvityksiin ennenku on todella liian myöhästä! Minä ite täytin vasta 38, ehdin saada yhden hoitoyrityksen julkisella puolella, ottivat jonojen ohi. Nyt ollaan VL:n puolella ja jännäykset paraikaa menossa, tarttuvatko 2 valopilkkua :)

tv. pikkuenkeli ja Valopilkut

Asumme pk-seudulla, tarkemmin sanottuna Helsingissä. Muistelen kuulleeni, että ikäraja olisi 39 v. Ajattelinkin, että jos näin on, olisi jo kiire saada lähete. Jos pääsisi vaikka jonon ohi...väestöliiton hintojakin olen jo katsellut.

Yhteistyössä