Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Tulokset tulivat.

Kyseessä onkin triploidia! Ikinä ollut tämmöisestä kuullutkaan, vaikka luulin googletelleni kaikki (suomenkieliset) kromosomihäiriöstä kertovat sivustot.

Keskeytykseen menee. Riski jo äidillekin myöhemmillä viikoilla.

Kaikkia kromosomeja on 3 kappaletta.

Joku ihana voi poistaa mut tästä listasta.

Kaikkea hyvää teidän odotukselle ja toivottavasti olen täällä syksyllä paremmalla onnella!!
 
Voi taivas Ambro :hug:. Mä olen valtavan pahoillani :( Minulla on tuttu kellä myös triploidia keskeytys keskiraskaudessa. Murheellista, että tän piti mennä näin pitkälle. Voimia hirmuisesti ja upeaa jos jaksat jo ajatella syksyä.
 
Voi Ambrosia. Olen niin pahoillani.:'( En minäkään keksi mitään järkevää lohdutuksen sanaa, mutta eipä sellaisia varmaan oikein olekaan. Hirveästi voimia ja jaksamista tulevaan ja suruunne. Toivottavasti olet tosiaan syksyllä taas täällä onnellisin ajatuksin. Olet ajatuksissa.:hug:
 
Voi ei, Ambrosia! :'( Pahin mahdollinen uutinen sitten tuli. Olen ihan hirmuisen pahoillani. Ei tällaisessa tilanteessa osaa mitään sanoa, pää on ihan tyhjä ja todella paha olo puolestanne vain. Toivon teille jostain voimia ja jaksamista! Olet ajatuksissa. Halaus.
 
Voi ei Ambrosia!!! Mä olen niin kovin pahoillani teidän puolesta!!! :hug: :'( Voimia tulevaan ja suruunne.. ei tässä tosiaan mitään järkevää keksi sanottavaksi. Taas tuli vaan todistettua että elämä on julmaa, ja mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Olet ajatuksissa :hug:
 
Kiitos.

Ainoa hyvä asia on se, että ehditään raskaus keskeyttämään.

Tulen vielä kertomaan kuulumisia, ja blogia tulen varmasti pitämään vielä jonkin aikaa.. Pikkuhiljaa kyllä pakkailen nämä odotuksen laukut ja siirryn takaisin haaveilijoihin :(
 
Ilmoittautuisin uutena mukaan! Olen kirjoitellut tuolla toisella puolella, mutta nyt päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja uskaltautua odottajiin.

Ihan aluksi haluan kirjoittaa Ambrosiaa kohdanneesta murheesta ja surusta. Kävin lukemassa blogiasi ja uskomattoman väärältä tuntuu kohtalonne. Ei tähän osaa mitään muuta sanoa kuin, että toivon teille paljon voimia ja jaksamista.






Ensimmäisen IVF:n passista raskauduin ja esikoinen on tällä hetkellä 3-vuotias. Ikää minulla on 33 vuotta, miehellä muutama vuosi enemmän. Emme ole vielä uskaltaneet raskaudesta puhua, koska olen vuotanut koko alkuraskauden ajan. Vuotojen syyksi selvisi hematooma eli verihyytymä kohdussa. Kohta kahteen viikkoon vuotoja ei ole ollut olleenkaan ja ihmeelliset oireet myös hävisivät. Viimeisimmässä ultrassa kasvu oli kaksi päivää jäljessä ja nyt pelkäänkin, että ero on kasvanut. Neuvolassa meinattiin viime torstaina silti, että pikkuinen näyttäisi silmämääräisesti oikean kokoiselta. Ensi viikon tiistaina olisi np-ultra, joka kyllä pelottaa, mutta aion silti sinne mennä. Toivottavasti sen jälkeen voisin ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa edes hetkeksi hengähtää.

Tigridia: Kiva, että voimme täällä vaihtaa vähän useammin kuulumisia, kun en ole tuonne toiselle puolelle halunnut kovinkaan kirjoitella ettei kukaan pahoita mieltään.

Pikkumyy 11+5
 
Ambrosia paljon jaksuja raskaaseen tilanteeseen:hug:Mitkään sanat eivät varmasti lohtuda, vain aika auttaa.Hienoa että pystyt kuitenkin ajattelemaan uudelleenhaaveilua.Olet ajatukissa.

Pikkumyy
tervetuloa ja paljon onnea plussasta!
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala


5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri tyttölupaus
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi


Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi


Neuvolat & ultrat

Vienda - neuvolalääkäri 16.4.
Tiggeri - neuvola 16.4.
TanZZZku - neuvolalääkäri 16.4.
Nuppuska - sokerirasitus 16.4
Nuppuska - neuvolalääkäri 18.4
Lila13 - neuvola 25.4.
Sannuliinu - neuvolalääkäri 25.4.
TanZZZku - pelkopoli 2.5.
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen - 13.5
Vienda - 11.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Viimeksi muokattu:
Voi Ambrosia kuinka ikäviä uutisia:'(. Todella suuri osanottoni ja paljon jaksamista sinulle:hug:. Hyvä kuitenkin, että jaksat jo tässä vaiheessa miettiä tulevaa ja mahdollista uutta raskautta. Päivitin sinut tuonne listalle suuren surun kohdanneisiin.

Pikkumyy-09, tervetuloa mukaan. Päivitin sinutkin listalle, vain laskettuaika puuttuu?

Sannuliinu ja pitkä jalkainen tytteli rv 24+6
 
abrosialle :hug: olen todella pahoillani. Tilanne johon kukaan ei haluaisi joutua, paljon teille voimia miehesi kanssa ja onnea tulevaan.

Onneksi mulla on jo loma alkanut opiskelun tiimoilta, ettei työssäoppimassa tarvii enää käydä mutta kotona pitäs saada koulu hommia tehtyä..enkä ole saanut tehdyksi mitään:ashamed: kaikkee muuta keksin aina. tanzzku taisi kysyä ylämaha kivuistani..kyllä niitä on vieläkin, mutta ne on selkeesti kasvuun liittyviä vaikka onkin todella kipeitä. Tänäänkin ylämahaa on repinut ihan kivasti, mutta on toi mahakin kasvanut. Painoa tullut jo 15kg:( mikä vituttaa ihan sikanaan.
[/URL][/IMG]
Enää max 10vk niin lapsi on sylissä meni se sitten yliaikaseksi tai ei..koitan lohduttautu siihen näiden kilojen ja maha/selkä kipujen lomassa. Kaikki on jo niin hankalaa ison mahan kanssa..ei voi istu lattialla ja leikkiä esikon kanssa kun vava painaa keuhkoja. En jaksa kävellä pitkiä matkoja jne.

tyty ja poika rv32+5
 
Ambrosialle edelleen paljon jaksamista ja voimia lähettelen. Yrittäkää tukea toisianne tässä rankassa tilanteessa. Se on mahtavaa, jos pystyt jollain tasolla luottamaan tulevaisuuteen ja miettimään tänne palaamista myöhemmin. Me kaikki toivomme sitä teille! Ja minä olen ihan varma, että kyllä teille vielä terve lapsi suodaan. Voimahali!

Oi Tyty onpa upea masu!! Ihana! Olisin veikannutkin vatsan muodon perusteella poikaa ;) Eikö se ole niin, että hoikille tuleekin suhteessa enemmän kiloja, mutta ne ylimääräiset myös lähtevät sitten helpommin pois? Älä huoli, +15kg ei ainakaan tuossa kuvassa näy missään!

Pikkumyy-09 tervetuloa ja onnea plussasta!

Omanapa: Meillä oli vuorossa tänään täkäläinen rakenneultra. Välillä tosiaan tuntuu hassulta, että monet tutkimukset tehdään kahteen kertaan, kun olen kesken raskautta muuttamassa maasta toiseen ja molemmissa maissa hoitava lääkärini on mielestään se YKKÖSlääkäri, joka AINAKIN haluaa tehdä ja nähdä sitä sun tätä tutkimusta... ;) Noh, minä en valita, on vain turvallinen ja huolehdittu olo ja vauvaahan on aina ihana nähdä :D Kaikki oli edelleen oikein hyvin, "täydellistä" sanovat molemmat lääkärit moneen kertaan. 45 minuuttia tutkivat, ensin yksi lääkäri ja sitten toinen (jälkimmäinen ilmeisesti erityisen kokenut) ja kaikki oli tosiaan hienosti kunnossa. Vauva oli nyt pää ylöspäin ja selkäranka minun selkääni kohden, joten selkää ei saatu tsekattua, sitä varten menen vappuaattona taas. Mutta en ole huolissani koska Suomen lääkärini jo tutki ja oli tyytyväinen selkärangan kanssa. Vauvallani olis tilaa vaikka kuinka, mutta hän näköjään tykkää pitää jalat ristissä ja varpaat naaman edessä :D Näin on ollut ennenkin! Valitettavasti en saanut 3D kuvaa kasvoista koska istukka näkyi kuvassa naaman edessä. Mutta profiili on edelleen ihan kuin mun äitini profiili (voi tulla kaunis tyttö, äitini on edelleenkin erittäin kaunis nainen!) Ai niin ja vauva on siis iso! Pituusmittaa en saanut, mutta ensimmäisen painoarvion hän nyt sai eli 420g :heart: Ja sanoivat, että normaalikeskiarvovauva olis tänään 50 (en tiedä yksikköä) ja mun on 94, joten tyttö on edelleen edellä kehitystä ja/tai vaan iso. Hänhän on tähän asti ollut joka ultrassa 1-5 päivää viikkojaan edellä. Periaatteessa heistä on ihan normaalia, että pitkällä äidillä on pitkä tytär ja sekin on siis normaalia. Minusta oli kiva kuulla, että hän on iso. Ehkä se, että on vain kaksi napasuonta ei ole estänyt ravinnon saantia ;)

Iltapäivällä soitan Suomen lääkärilleni ja saan sokerirasituksen tulokset. Alustavasti kuulin kyllä jo hoitajalta, että muut oli normaaleja mutta 2tunnin lukema oli liian koholla. Lääkäri saa selittää mitä se sitten tarkoittaa??

Gabriela ja iso tyttö 20+2 :)
 
Viimeksi muokattu:
Voihan voihan jumprahuiti! :mad:

Anteeksi etukäteen mutta nyt tulee Purkaus:

Mulla on nyt sitten todettu raskausajan diabetes. Paastotulos sokerirasituksessa oli normaali, samoin 1 tunnin jälkeen, mutta 2 tunnin jälkeen oli poikkeava = niin selvästi koholla, että diagnoosi on selvä :( Kyllä nyt ottaa päähän!! Suomen gyne sanoi puhelimessa, että mun täytyy nyt puhua tästä paikallisen gynen kansa, joka ei ole tietenkään paikalla.. Sain hänelle soittoajan ens maanantaiksi. Harmittaa aivan vietävästi, koska olen ihan itse aiheuttanut tämän. Kun alkuraskauden ruokahaluttomuudesta pääsin, olen alkanut syödä aivan älyttömän isoja annoksia ja ihan turhia, lihottavia ruokia ja herkkuja joka päivä. Kun ei paino kuitenkaan ole noussut niin lähti aivan lapasesta tämä. TÄYSIN itseaiheutettua, ja sekös pännii! Ei raskautta voi eikä saa käyttää tekosyynä sille, että alkaa elää kuin eläin. Tai ei edes eläin, nehän hyvin harvoin syövätkään yli tarpeensa. Prkl että ottaa päähän!!!

Mutta, nyt pitää rauhoittua ja vaan järkeistää toi syöminen, ja toivoa, että ruokavaliolla homma hoituu. Onneksi rakastan kasviksia ja salaatteja ja proteiinia pystyn helposti lisäämään ja taas leipää ja muita hiilareita helposti vähentämään, enkä ainakaan ennen raskautta ole tykännyt hirveästi makeasta, että eiköhän tää tästä...? Netistäkin saattaasin löytää jotain Dieettiohjeita? Tai olisko teillä jollain vinkkiä?

Onneksi lääkäri oli sitä mieltä, että vauvan suuri koko ei johtus minusta ja tästä negatiivisessa mielessä, vaan käsitin sen niin, että edelleen on niitten kahden napasuonten takia hyvä merkki, että vauva on iso. Jestas, en tullut heti ajatelleeksikaan, mutta Ehkä se on jopa eduksi hänelle, että napasuonia on vain 2 ja hän ei siksi ole saanut liikaa ravintoa mässyttelevältä äidiltään?? :(

Sori vuodatus, olen varmasti paremmalla mielellä huomenna taas...

t. Gabriela, joka kokee kyll nyt olevansa tosi huono ihminen

PS. Millaisia painoarvioita teille on annettu rakenneultrassa?

PS. 2) Kävin tänään ostamassa Philipsin kuulokkeet, joilla aion soittaa vauvalle musaa . Kuulema ainakin jos soittaa Mozartia niin lapsesta tulee fiksu! :saint: Onneksi minäkin tykkään Mozartista! En soittais mistään hinnasta ja millään verukkeella lapselle vaikkapa Death Metallia tai ranskalaista rappia, huh! :p
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen vastaus Gabriela :) Älä liikaa ruoski itseäsi saamastasi diagnoosista! Voihan olla, että et itse ole milläänlailla aikaan saanut kyseistä tilaa. Eikös siihen kuitenkin vaikuta myös monet tekijät joihin itse ei voi vaikuttaa (?). Toivottavasti ruokavalio toimii sulla hoitona :) Itsellänihän on vuosia (varmaan aina) ollu verensokeri rajalla :/ Lisäks lähisuvussa diabetestä ja itsellä PCO. Olin siis satavarma, että saan raskausajan diabetes diagnoosin. Mutta ainakin tähän mennessä kaikki on ollu kunnossa (mulla se eka arvo oli koholla). En noudata mitään tiukkaa ruokavaliota, ja varsinkin nyt raskausaikana on tullu herkuteltua :ashamed: Onneks suklaa nykyään närästää ihan järkysti muuten varmaan söisin sitä joka ruokailun yhteydessä :D Niin ja meidän Pikkulaisen painoarvio oli ru:ssa 380g :)
 
Gabriela, elä turhaan itseäsi ruoski. Rauskausdiabetestä ei voi itse aiheuttaa. Jos Se on tullakseen,niin Se myös tulee. Olit sitten ylipainoinen tai hoikka tai oli sitä suvussa tai ei. Minulle sanoi diabeteshoitaja,että monelle Se tulee täysin puskista ja itseä on turha syyttää. Itsellä pysynyt rv12 asti Suht normaalilla ruokavaliolla kurissa. Mittailen kahtena päivänä viikossa kuus eri arvoa,joten ei mikään maata kaatava asia. Esikoiselta minulla oli rd myös kylläkin vasta rv27 kärähdin arvoissa.

Meillä ru:saa painoarvio 411g ja toisessa viikkoa myöhemmin 506g,eikä mulle kyllä puhuttu mitään isosta koosta. Ihan normaali ja vastasi viikkoja.
 
Hyvää iltaa hyvät naiset ja vauvat! Ja terveisiä lomaviikolta.

Tervetuloa uudet, onnea plussasta!

Ihana masu Tytyllä! :)

Gabrielalle tsemppiä diabeteksen kanssa. Toivotaan, että tuo hoituisi ihan ruokavaliolla. Ja hyvähän se on, että seurataan ja hoidetaan, niin on odotus turvallisempaa teille molemmille. Itseään varmaan on ihan turha soimata liikaa, kuten muutkin tuossa edellä jo lohdutteli.

Meidän beibi painoi arvion mukaan 495g rakenneultrassa, viikkoja taisi olla silloin jotain 20 tai 21. Oli kai isohko silloin ja ilmeisesti nt-ultrassa myös, mutta silloin mitattiin jotenkin totaalipieleen, niin en osaa luottaa siihen tulokseen yhtään. Nyt ei ole tehty mitään arvioita, joten ei hajuakaan tuleeko jättiläinen vai normivauva...

(.) Kovasti olen muka yrittänyt levätä nyt lomalla, mutta aikeeksi tuo on vain jäänyt. Esikoisella on joku nyhjäysvaihe ja vain äiti kelpaa mihinkään. Hävettää tunnustaa, että jopa ärsyttää toisinaan, kun ei saa yhtään pientä hetkeäkään rauhaa... Mutta rakas kullannuppuhan se on, joten olen koittanut sinnitellä. Mies liukenee - mun mielestä - turhan helposti takavasemmalle ja olen muutaman kerran taas vaihteeksi ollut herne nenässä näistä vastuun jakamisista :x

Muutenkin on jaksaminen ja pinnan riittäminen ollut aika kortilla viime aikoina. Harva se päivä tekisi mieli tirvaista jotakuta lättyyn ja yhtenä aamuna kun auton ovi temppuili, niin piti kävellä korttelin ympäri kerran etten potkinut sitä p*skaa lommoille. Yleensä olen ihan viilipyttynä, vaikka mitä tapahtuisi, enkä todellakaan rähise tai kiukuttele tälleen :ashamed: :kieh: Karmeeta. Toivottavasti tää laantuu, tai mut passitetaan johonkin vihanhallintakurssille tai heitetään synnäriltä ulos kesken actionin huonon käytöksen vuoksi! :|

Mulla on muuten verenpaine alkanut hiipiä ylöspäin, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole muita raskausmyrkytysoireita ollut. Voikohan se muusta syystä edes noustakaan? Neuvolasta passittivat lekurille, mutta se oli aika ympäripyöreää tietoa mitä sieltä tuli. Käski vaan soittaa heti polille jos tulee päänsärkyä tai pahoinvointia. Hyvä ohje ihmiselle, jolla särkee päätä harva se päivä ja joka oksentaa edelleen muutaman kerran viikossa. Jotenkin vaan tuli mieleen satu Pekasta ja sudesta :D

Vielä viikon verran töitä ja sitten ä-lomalle! Jipii! Huomasin just vasta, etten ole edes listoilla tietoineni, mutta jospa pysyn jatkossakin anonyyminä, kun pikkupaikkakunnalla asun ja niillä tiedoilla pystyisi tarpeeksi utelias haarukoimaan mut esiin irl.
 
Ambrosialle ihan mielettömän suuret pahoittelut :'( Niin käsittämättömän epäreilua :hug:


****

Painoarviota rakenneultrasta en muista tarkkaan, mutta alle 400g se oli ja ultra tehtiin 21+ viikoilla. Esikoisesta tehtiin melkein viikkoa aiemmin tuo ultra ja sekin oli kyllä alle 400g. Nelikiloinen vauva sieltä syntyi, mutta LAn aikoihin syntyessään olisi ollut noin 3,7kg eli ihan keskivertovauva.

Oon käynyt ihan säännöllisesti lukemassa teidän kuulumisia, mutta en tunnu saavan aikaiseksi kirjoitella mitään. Kotonakin on hirveän takkuista menoa, en saa mitään valmisteluja tehtyä. Jotenkin en ole vielä yhtään valmis vauvan tuloon henkisesti. Koko raskaus on mennyt niin kamalan nopeasti verrattuna ensimmäiseen kertaan, että pää ei ole ehtinyt mukaan. Kaikki hankinnat on tehty kyllä, mutta muut valmistelut pahasti vaiheessa. Ja tämä vauva on viikon kuluttua jo täysiaikainen, vaikka tuskin kovin ajoissa syntyy.
Silti kaikki tuntuvat "tietävän", että toinen lapsi tulee aina aiemmin, vaikka eka olisi mennyt yli. Pyh sanon minä. Varaudun yliaikaiseen ja kaikki muu on sitten vaan positiivinen ylläri =)

Onnittelut kaikille kellä oli hyviä ultrakuulumisia ja sukupuolilupauksia tai tietoja :heart:

PP ja beibi rv 37 :heart:
 
Gabriela, meillä ru:ssa oli painoarvio 320g, viikoilla 19+6. Pahoittelut r-diabeteksesta :( :hug: Toivottavasti saisit ruoavaliolla sen pysymään aisoissa!!

Jeanna, :hug: Koita jaksaa!!! Ja ihanaa, pääset äippälomille pian :)

Myöhemmin tulen lisää kirjottelemaan, nyt työt kutsuu!!

Ja hei, listan päivityksestä: haluaako joku ottaa pestin vastaan???
Mä voisin muuten, mutta en osaa :( Mua kyllä lapsettomuus puolella jo kerran neuvottiin mutta enhän mä mitään muista :ashamed:
Lisäksi kirjottelen useimmiten töistä, kotona on surkee netti nii en tiä sitte....
Jos kukaan muu ei suostu, ni sit voin alkaa päivittää, jos joku neuvoo miten se tapahtuu.
 
painoarvio no..etenkin näin alun arviot on vähän niin ja näin. Ja muutenkin kannattee pitää mielessä että arvio on vain arvio ja yleensä menee vähän metsään. Ystävällä oli tuossa rakenneultrassa (tehtiin rv19) vauva jo 500g! Sitä kauhisteltiin ja taivasteltiin. Mitään diabetesdiagnoosia tms ei tullut ja painokin äidillä oli normaali. Raskautta seurattiin ultralla tiheään (asuu ulkomailla) ja povattiin isoa vauvaa. Lapsi syntyi 3,2kg ;).. Että silleen.
 
  • Tykkää
Reactions: -Gabriela-

Yhteistyössä