Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

en ole piiiiitkiin aikoihin kirjoitellu tänne...
oon vaan niin väsyny.
pahoinvointia ei ole ja väsymyskin alkoi jo lähtee eli olo normalisoitua mut mulla on menossa kolmas flunssa tälle talvea et se vetää voimat pois. aina kun rupee tuntuun et flunssa helpottaa niin sit tulee uudestaan.
ei vaan jaksais tätä, mut pieni murhe tää on tiedän joidenkin muiden huolien rinnalla...

oli nyt pakko tulla vaan se verran kirjottaan kun olen niin järkyttyny tosta TanZZZkun
tilasta..

tanZZZku tsempit kauheena! ja iso hali :hug: kauhee , miten pelottava tilanne siellä on sulla meneillään. jospa olisi "väärä hälytys" eikä olisikaan positivinen tulos..
oot ajatuksissa!
onko sulla vielä niitä kovia kipuja mistä joskus aikaisemmin kirjoitit?
tuli vaan mieleen kun luin vau.fi vauvan odotus opasta, jonka sain neuvolasta et voisko se olla lantion löystymisestä ne kivut. siinä vihkossa on artikkeli siitä s. 106.
tai onko sulle neuvolassa nyt myöhemmin selitettty paremmin et mistä voi johtua?

kysyit myös joskus aiemmin koska meillä tapahtu hedelmöityiminen tms. eli
punktio oli 10.10. (mun synttäripäivä! =) ) ja silloin siis hedelmöityminen. sit viljeltiin blastoksi asti ja siirrettiin 15.10.

kirjoittelen myöhemmin lisää .. nyt pitää mennä. tänään hammaslääkäri, en usko et reikiä on mut pitää käydä tarkastuksessa kun niin neuvolasta suosittelivat.

miles + sitkeä sissi 16+0 POKS

ps. mulle voi myös päivittää 4D-ultra /rakenneultra 11.2.
neuvola 12.2.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Ambrosia näköjään täytyis nauttia tästä vähäoireisesta alkuraskaudesta. Kyllä se kieltämättä olisi hankalaa jos olisi kovaa pahoinvointia tms.

Amele onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Ja poika :heart:

TanZZZku onko mitään uutta selvinnyt? Millainen vointi?

Minä siis kävin ultrassa aamulla ja kaikki oli loistavasti edelleen. Tasan viikkoja vastaava pikkuinen näkyi sykkeineen =) Yritin varata sitä neuvolaakin mutta eivät ole vielä soittaneet takaisin päin.
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
helmimama ~ neuvola 18.1.
Ambrosia85 ~ neuvolalääkäri 18.1
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 24.1
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 24.1.
Sebu08~ neuvola 24.1
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
miles ~ rakenneultra/4D-ultra 11.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
miles ~ neuvola 12.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Hei kaikille!
Miten Meriann sun ultra meni?? Hienoa Amele että kaikki oli hyvin, ja onnea :heart: poikalupauksesta :)
Kiitos myös kaikille lohdutuksista ja myötätunnosta :heart: :hug:
tänään taas lekurissa käyty..
Vähä sekava fiilis jäi reissusta. Mulle tehtiin se lapsivesitutkimus taas, ja positiivistahan se näytti :ashamed: Eilinen os. ylilekuri antoi ymmärtää, et ennuste ei ole niin hyvä, ja km riski on kohonnu.
Noh, tän päivän ylilekuri oli mun mielestä paljon jotenki positiivisempi.
Vaikka testi näytti positiivista, hän silti hieman kyseenalaisti testin tulosta, että silti ei välttämättä ole lapsivettä.. koska joskus, kohdun seinämästä voi kuulemma tulla jotain samaa ainetta :confused: ja mult eilen otettiin niit verikokeita, nii valkosolut oli hieman koholla, ja crp 6, mut kuulemma valkosolut voi olla muutenki raskauden aikana koholla, ja crp pompata jostai pikkunuhasta. No, mul ei ole nuhaa... Tän homman tajusin itse asias vasta ny ku aloin kirjoitella tänne.
Kuitenki, lekuri sano et nää tähän asti tulleet näytteet on normaalit, mukaanlukien crp ja v solut. Ja tää ylilekuri anto ymmärtää, et vaik olisko tällasta lapsivesi tihkuttelua, niin monesti raskaus jatkuu hyvin ja loppuun asti. Enemmän kuulemma kuin fifty-sixty on mahikset. Mutta silti tietenki km tai käynnistymisen suurempi riski.
Tällä hetkellä ei kuulemma näytä siltä verikokeiden, ja tän hetkisen vuodon + hajun (yök!) Perusteellaet tulehdusta olisi, joten ei määrännyt antibiootteja.
Vauvalla oli kaikki hyvin, lapsivettä oli kohdussa riittävästi ja vauva pysty siellä hyvin liikkumaan.
Nyt siis vain tarkkaillaan ja seuraillaan. Ja jos jotain radikaalia muutosta tulee, ni sit tietty lekuriin.
Kontrolli 2vko kuluttuu ja kontrollin kontrolli 4 vko kuluttuu. Nyt sit vaan panikoidaan ja eletään pelossa.
Nyt kysyisinkin että minkälaista se lapsivesi on???? Mistä sen tunnistaa??? Onko limaista vai vesimäistä??? Imeytyykö pikkuhousun suojaan vai jääkö siihen pinnalle??? Kirkasta vai sameaa???
Muuten jorvissa oikein ystävällistä palvelua, mutta jäi hieman tosiaa hämäämään toi lääkäreiden tulkinnanvaraisuus...
Tuntuu taas vaihteex siltä et nuppi sekoo. Kiitos tosiaan vielä kaikille lohdutuksista :) ootte ihan :') huippuja.
Väsynyt ja surullinen TanZZZKU ja autuaan tietämätön Toivo, 16+0
 
No vähän parempia uutisia siis tänään, on kyllä teillä piinaavat viikot edessä :/ Palaatko kuitenkin takaisin töihin normaalisti tän viikon jälkeen? Entä liikunta, saako sitä harrastaa? Lapsivesi on sellasta ihan vettä, sulla kyllä sit kastuu housut jos sitä alkaa tulemaan, ei jää siteen pintaan vaan hulahtaa läpi, voi myös olla sellasta vähän vaaleanpunaista, kyllä sen valkovuodosta erottaa! Tsemppiä nyt ja koita ihan hirveesti olla murehtimatta vaikka aika mahdotonta se tossa tilanteessa on :hug: Pääasia että Toivolla on siellä kaikki nyt hyvin :)
 
TanZZZKU :hug: kyllä sua on nyt koeteltu. Toivottavasti jos vuodossa on mukana lapsivettä, sitä on niin vähän, että uutta ehtii kehittyä eikä aiheuta ennenaikaisuutta. Lapsivesi on vetistä vuotoa, kirkasta tai vaaleanpunaista ja kastelee kyllä pikkuhousut ihan eri tavalla kun valkovuoto. Onko sulla TanZZZKU tutkittu Streptococcus agalactiae? Se voi aiheuttaa kipuja, supisteluja ja tulehduksen.

Sokerirasituksessa mulla todettiin raskausdiabetes :( Oon näköjään melko taipuvainen näihin raskausvaivoihin. Nyt aloitetaan ruokavaliohoito ja seurataan verensokeriarvoja. Toivottavasti se auttaa eikä jouduta insuliinihoitoon turvautumaan. Nyt raskausmyrkytyksenkin riski kohoaa entisestään kun sellainen ekassa raskaudessakin oli ja nyt siis riski uusitua on suurempi tuon raskausdiabeteksen takia. Ekassa raskaudessa ei tehty sokerirasitusta, joten en tiedä oliko silloinkin sokerit koholla. Tosin silloin ei ollut ylipainoa niinkuin nyt. Nyt sitten kaikki sokerit ja huonot hiilarit minimiin...

Tällä viikolla vielä neuvolalääkäri selän ja supistelujen takia, varmaankin sairauslomaa joudutaan jatkamaan. On sellainen oli ettei ihan työkykyinen ole. Käyntejä tulee nyt neuvolassa muutenkin vähän useammin kun viikkoja on jo 24+3 ja todettiin tuo raskausdiabetes.

Muutoin kaikki hyvin :)
 
TanZZZkuiso voima hali sulle. Eiköhän kaikki mene kuitenkin hyvin. Nyt vaan otat rennosti.

Onnea Meriannhyvistä ultrauutisista. Minäkin ollut kovin oireeton ja silti kaikki on mennyt hyvin ja menee edelleenkin:)

Sekundamamma, mullakin todettiin juuri tänään raskausdiabetes, mikä ei tullut yllätyksenä. Esikoiseltakin mulla oli se. Mutta saatiin hoidettua ruokavliolla ja seurannalla.

Omaa napaa. Tänään käyty np-ultrassa. Jossa pikkunen pyöri ja hyöri kovasti. Heilutteli käsiään ja venytteli jalkojaan. Kovasti halusi vaan näytellä meille selkärankaansa, mutta saatiin mitattua turvotus , joka oli 1,44, joten ihan normaali. Oli kasvanut hurjasti ja koko vastasi rv 13+4 vaikka mulla olis tänään rv 12+6, ei kuitenkaan alkanut muuttamaan laskettua aikaa ivf-hoitojen takia. Sanoi, että katsotaan sitten rakenneultrassa mikä tilanne silloin. Mun sokrut on voineet nimittäin vauhdittaa kasvua. meidän esikoiseltahan laskettuaikaa vekslattiin edes takas just np-ultran ja rakenneultran kanssa, joten nyt ei halunnut lähteä samaan.


Mulle vois päivittää rakenneultra 15.3


Sannuliinu ja iso papunen rv 12+6(rv 13+4)
 
Sannuliinulle onnea ultran johdosta!! Mä täällä jännittelen omaa, se on ens viikolla.

TanZZZku, voi hemmetti sua. Halaus. Kyllä toi on jännitystä kerrakseen :( Lapsivettä ei voi itse todeta oikein mitenkään ihan 100% varmaksi.. Sairaalassakin tarvitaan testit ja systeemit millä todennetaan homma varmaksi. Etenkin jos vesi tulee vain vähän tihkumalla, ei lorisemalla kuten synnytyksen alkaessa. Lapsivesi voi olla punertavaa, kellertävää, haista tai olla haisematta. Sanotaan, että se haisee makealle, mutta esim itsellä se perus liruva valkkari haisee yhtä kaikki makealle, näin monella muullakin. Ja ainakin mulla esim loppuraskaudessa valkovuoto on ollu ihan täyttä vetistä lirua kastellen jalat reisiä myöten, nytkin holahtelee välillä. Ei sellasta valkovuotomaista. Ja ultrassa paikat olleet kyllä ihan kiinni molemmissa tapauksissa.

Voimia sinulle. En ole itse törmännyt ihan vastaavan tilanteeseen. Tutulla meni tulehdus kohtuun ja vauva menehtyi, mutta en tiedä tarkemmin miten se näkyi/oireili vai oireiliko mitenkään :( Tiedän ettei tää lohduta eikä rennosti osaa ottaa, mutta toivotaan nyt vain parasta.
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
TanZZZku iso hali myös täältä suunnalta :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi hyvin... En voi edes kuvitella miten raastavaa tuollainen epätietoisuus on. Tsemppiä, tsemppiä ja vielä kerran tsemppiä!

Onnittelut Amele ja tyty poikalupauksista :heart::heart: Ja onnittelut tietty myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Jeanna pystyn hyvin samaistumaan tuohon "kakka-iloon" :D Elämän pieniä itsestäänselvyyksiä oppii arvostamaan vasta kun ne viedään pois :)

Jadekivi mä oon kanssa katellu Gessleinin vaunuja, aivan ihania! Ja ne vaihdettavat pyörät kyllä houkuttaa suuresti. Toisaalta tykkään kyllä kovasti kolmipyöräisistäkin vaunuista... Onko muilla jo mammaihmisillä kokemusta kolmipyöräisten maasto-ominaisuuksista? Meillä kuitenkin on kotoa reilu parikilometriä ennen kuin päästään edes asfaltille ja tie on keväisin sangen mielenkiintoisessa kunnossa :confused:

OmaaNapaa: Viime viikonlopusta lähtien oon tuntenu kasvavan pikku mykellyksen massussa :heart: Hurjaa, siellä siis ihan oikeasti on joku :heart: Niin ja nyt alkaa rakenneultra jännittämään ihan urakalla! Vielä vajaa viikko...

Lila ja Pikkulainen (se kai niinkuin ois puoliväli POKS :heart:)
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku ja Jeanna
Kiitos :hug: kaikille :heart:
Onnittelut r-ultra kuulumisista ja onnittelut poikalupauksista amele ja tyty :)
Pahoittelut sannuliinu ja sekundamamma raskausdiabetes diagnoosista :( toivottavasti pysyis kurissa ruokavalion avulla!!! Tsemppiä kovasti ruokavalion noudattamiseen.. seurasin vierestä ystävääni jolla oli toi. Ei kyllä käy kateeksi :(
Jää.. eli jos se vaan tihkuu, ni en vältsysti voi ees huomaa??? Ku nyt vuoto ön verestävää limaa, ni voiko se lima olla sitä vettä?? Koko ajan tuntuu et alapäässä on jotai ylimäärästä kosteeta niinku.. ei kai se auta tutkii tai pohtii...
Sekundamamma kyseli vissii siitä streptokokista?? Mult otettii se vkol 7, ja se oli 1 +. Tänään otettii uusix.
Helmimama, en tiä kykenenkö töihin... Sinänsä sais ajatuksia muualle, mut stressaan sillee et koen nyttenkin, et olen jotenkin voimaton... Lisäks ku stressaan, ni en oikei nuku...
Ja jos jotai isoa muutosta tulee huonompaan, ni sithån en kye töihin.. en oikeastaan siis viel tiedä.. :ashamed: en tiedä.. pää on aika selasin täl hetkel..
 
^ota rohkeesti saikkua. Kerranhan sitä eletään, oli syy psyykkinen tai fyysinen niin sou..mietit vain itsees ja lasta.
Nii, eiköhän kaikki limasuus ja vetistys ja märkyys kuulu myös normaaliin raskauteen (korjatkaa jos oon väärässä..). Estrogeeni pistää limakalvot käymään vilkkaana. Mut ainakin henk koht mä olen vuotanu raskausajat jos jonkinlaista vettä ja limaa ja sekotuksia :ashamed: ja neuvolasta aikanaan sanoivat katsomatta, että ihan normaalia. Nytkin holahtelee milloin "vettä", milloin limaista vuotoa ja millon ei mitään.. Tässähän saa kohta iteki miettiä onko tää ok : / :)
 
Joo kyllä tässä päivittäin mullakin lorahtelee pöksyihin vaikka ja mitä :whistle:

Valkovuotokin on nyt niin vetistä, että se tulee kyllä housuista läpi holahtaen. Yhh! Mä oon ymmärtänyt, että tuo lapsivesi olisi vaaleanpunertavaa, ja sen kyllä huomaisi valkeasta pikkuhousunsuojasta?
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
helmimama ~ neuvola 18.1.
Ambrosia85 ~ neuvolalääkäri 18.1
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 24.1
helmimama ~ "lastenhoito-opetus-neuvolakäynti" 24.1.
Sebu08~ neuvola 24.1
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
Scarleth ~ eka perhevalmennus 28.1
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
miles ~ rakenneultra/4D-ultra 11.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
miles ~ neuvola 12.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Täälläkin vuodetaan, ihan jo vitutukseen asti, valkovuoto on ollu kuukausia jo niin vetistä et ilman pikkuhousunsuojia ei pärjää! Välillä vaaleanpunaista (ei kuitenkaan lapsivettä) ja välillä ties millasta :D Justiis yks kaveri kysyi että eikö ole ihanaa kun ei ole menkkoja ollenkaan, niin sanoin vaan että no ei se siltä tunnu kun koko ajan jotain vuotelee, 8kk putkeen vuodellut :LOL:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista Amele ja tyty!:heart:

Sannuliinulle myös onnittelut ultrauutisista ja pahoittelut rd-diagnoosista :/ Samoin sekundamamma, toivottavasti tosiaan pysyy teillä aisoissa ruokavaliolla!!
 
Voi Tanzzzku :hug: ja vielä kerran halaus!! Kyllä sua nyt koetellaan enemmän kuin yhdelle ihmiselle on tarpeeksi! Koita jaksaa epävarmuutta ja pahaa mieltä. Vaikeaa on varmasti, sen uskon. Mutta kyllä kaikki vielä kääntyy parhain päin, mä pidän ainakin lippua korkealla sen puolesta. Toivo pysyy kyydissä ja heinäkuussa sä sitten toivot että tule ulos sieltä jo!! Otat nyt vaan lisää sitä saikkua etkä yhtään mieti. Sulla on ollut tosi rankkaa, joten saat luvan kanssa ajatella pelkästään itseäsi ja vauvaa. Varmasti ihan hirveätä pelätä koko ajan ja ihan epäreilua ettet pääse nauttimaan odotuksesta, kun koko ajan on jotain hämminkiä. :'(
Luota siihen että lääkärit tietää mistä puhuu, vaikka välillä tuleekin vähän erilaisia kommentteja eri lääkäriltä. Jos pähkäilet itse koko ajan, oot kohta ihan hajalla. Ja jos oikein ahdistaa, niin käy vaiks oman neuvolantädin kans juttelemassa. Mä sain ainakin viime viikolla päätäni järjestykseen omien vuotelumurehtimisien kanssa, kun soitin neuvolaan, vaikka mulla ei edes noin raflaavista jutuista ole kysymys. Yksin tai puolison kanssa asioiden pyöritteleminen on niin kovin tunteiden viemää. Voi helpottaa kun joku ulkopuolinen sanoo sulle asioita ääneen ja rauhoittaa.

Jeanna onnittelut iloisen perhetapahtuman johdosta, voin kuvitella että kahden viikon tauon jälkeen vastasi ehkä jo synnytystä! :D Täällä on vähän samaa vaivaa liikenteessä, mutta toistaiseksi pisin tauko on ollut kolme päivää -silloinkin on jo ollut mahassa melkoinen olo. Loppuraskautta innolla odotellessa...

Raskausdiabetestuomion saaneille tsemppejä! Toivottavasti mittaukset ja ruokavaliot ei ala liikaa ahdistaa ja hommat pysyy kurissa ilman insuliineja. Itse en taaskaan muistanut kysyä neuvolassa onko rasitus edessä tällä kertaa vai ei.

Hyviä ultrauutisia saaneille onnentoivotuksia! Ihania poikalupauksia tullut myös Amelelle ja Tytylle :heart: Mä en ole vieläkään päättänyt kystäänkö sukupuolta jos kaikki on muuten hyvin. Pari viikkoa vielä rakenneultraan. Ehkä enemmän kuitenkin kallistuneena sille kannalle, että haluaisin tietää jos näkyy...

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki lukemat erinomaiset ja sydänäänet kuului hyvin, vähän yli 150 jumpsutteli tällä kertaa. Sf-mittaa ei vielä otettu, ensi kerralla kuulemma sitten. Influenssarokotuksen sain myös, nyt on sit suojattu äiti ja molemmat lapsukaiset meidän perheessä. :) Painoa ei ollut tullut yhtään sitten viime kerran, hallelujaa!! Oon nyt kyennyt ja uskaltautunut liikkumaan vähän enemmän, joten jospa se painonnousu tasaantuisi pikkuhiljaa. Mammajoogassa oon kans käynyt nyt pari kertaa ja mustakin se on tosi kivan tuntuista.
 
Paljon tekstiä, en ole oikein ehtinyt kirjoitella...

TanZZZkulle ihan ekaksi hirveästi tsemppiä ja voimia, toivotaan, että olisi vain vääriä hälytyksiä ja kaikki sujuisi kuitenkin hyvin loppuun asti! :hug:

Mä haluaisin kovasti tehdä hankintoja! Ihan hölmöä tässä vaiheessa tietenkin... Ja hankalaakin, kun ei tiedä sukupuolta ja kaikki on jotenkin niin sukupuolisidonnaista. Kun päästiin yli tuosta 12 viikon rajasta, joku muuttui ja olen suhtautunut tosi luottavaisesti tähän raskauteen. Pari bodyakin jo ostin (huoh!) ja imetysliivit lähti tilaukseen... :LOL: Olen toivoton. Mahakin on niin pieni, että äitiysvaatteita en mitenkään tarvitse varmaan kovin pian, blaah.

Työmotivaatio on aika nolla. ;)

Vienda poksuu 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: sebu08 ja helmimama
Heips ja kiitos jälleen kaikille tsempityksistä!! :) :hug:
Joo, mul taitaa jo mennä hieman yli tää analysointi.. siis vuodon suhteen, et voisko tää lima olla sitä ja mitäs tää on ym... Ihan hyvä maanpinnalle palautus ku kerroitte et teilt tulee tällasta ja tällasta :D
Lekuri muuten sano et raskauden aikana valkovuoto voi olla hyvinkin vetistä. Ja lapsivedestä viellä, et jos käsitin oikein, se imeytyy aiheeseen/ suojaan?? Et siitäkin voi tunnistaa ilmeisesti sen..
En oikein tiedäitä ajatella, sinänsä haluan uskoa et kaikki menee hyvin, ja "vaisto" meinaa ohjeistaa et ei olis ainakaa iha heti menossa kesken, mutta sit tuo vaisto myös seilaa, ja antaa ymmärtää vituixhan tässä kaikki menee!!! : / mun mieli vai mikä ihmeen alitajunta se on, ei osaa päättää... Tai sit oon niin kuutamolla et sen takia en saa selkoa omista fiiliksistä.. huoh..
Ehkä koitan olla nyt miettimättä, ja yritän keskittyä hetkeen. Se on varmaan fiksuinta.
Hautajaisetki on la. Mulle lankes puhujan duuni, muut eivät kuulemma pysty/ halua. No, tokihan minä puhun, jos muita helpottaa. Mieheltä meni muuten tässä jalka kunnolla mäsäksi :( päde joskus keväällä ehkä töihin. Ens ma selviää joutuuko leikkaukseen. Häntä varmaan surettaa ja vituttaa että ei voi kantaa arkkua.. perseestä. Minkä näille voi.
No joo... Hetki kerrallaan hissun kissun.. Jos nää vastoinkäymiset alkaa jossain kohti helpottaa, ei mää ikuisuuteen voi jatkua!!!
Kiitos viel naiset että olette olemassa :heart:
 
Mua on alkanut pelottamaan aivan järkyttävästi..
Huomenna on neuvolalääkäri ja pelkään ettei kaikki ole hyvin. Ihan vaan siksi että nyt tuolta oman kuun pinosta tippuu porukkaa kun päitä sodassa.
Onhan se omalla tavallaan ihan ymmärrettävää koska monella vasta eka kolmannes menossa ja nyt alkaa porukalla nt-ultrat joissa huonoja uutisia tulee jos ei varhaisultrassa ole ollut eikä selkeää keskenmenoa.

Huomenna mulla olis tosiaan neuvolalääkäri. Uskon että mikäli siellä paljastuu kaiken olevan hyvin, niin oma mieli rauhottuu ainakin siten, että uskon pienen olevan elossa.
NT-ultrassa onkin sitten ihan omat jännityksen tuojansa.

Pelottaa pirusti edes ajatella että mitä jos tuolla onkin kehitys pysähtynyt eikä siellä enää sydän lyö. Kaikki kun on mahdollista.

Toki viikko sitten sydän löi, vaikkei saatukaan neuvolassa kuuviin. Näkyviin kuitenkin neuvolatäti sykkeen sai.
Lohdutteli myös, ettei heidän laitteillaan välttämättä kuulu kuin vasta viikolla 9-10.
Ja alkiohan oli vajaa viikon pienempi kuin mitä menkoista laskettuna olisi pitänyt olla. Tämä tuli esiin silloin varhaisultrassa.

t. sekopäistä lähestyvä ambro 10+4 (vu:n mukaan 9+4)
 
Voi Ambro, mä niin tiedän kun toi pelkoahistus tulee :( kuitenkin vahvasti uskon että siellä pukkusella kaikki on hyvin :) onneksi se on jo kuitenki huomenna, ei viikon päästä ;)

Ite oon diagnosoinu päästäni täällä et km tulee milloin tahansa, 2kk sisään. Jostai vaa tuli tollane entiä.. hullux täs tulee....
 
Moi kaikki, minä kehno kirjoittelija täällä taas.

Ekaksi Ambrosialle tsemppiä huomiseen! Kyllä siellä varmasti on asiat hyvin. Tuosta samasta syystä mäkään en uskalla lukea kovin montaa keskustelupalstaa... :hug:

TanZZZkulle ihan hurjasti voimia painajaisraskauteen!!! Mun mielestä myös saikku tekisi sulle nyt terää... :heart:

Nuppuskan
kysymykseen, koska mahat on ihmisillä pullahtaneet ulos: voi apua teidän kanssa - mulla on ollut selkeä raskausmaha jo jostain rv. 10:stä asti! :eek: Ekan kerran jäin raskaudesta "kiinni" jo rv. 11+3. Itsekin vähän olen ihmetellyt, miten se nyt niin aikaisin, mutta minkäs teen. Mulla on kyllä se myooma myös tilaa viemässä, mutta se kai ei ole kasvanut (ca. 7 x 5 cm), joten ei pitäisi johtua siitä. Olen muuten ollut suht' normaalipainoinen (168cm/68kg, nyt kai jotain 3-4 kg lisää), joten ei mene senkään piikkiin, että olisin ollut muuten superlaiha. Mulla menee hikisesti vanhat farkut vielä jalkaan, mutta töissä olen alkanut käyttää äitiyshousuja jo uudelta vuodelta... Minkähänlaiseksi norsuksi tässä vielä päätyykään? Onkohan meitä muita tosi aikaisin "ulospullahtaneita"?

Jeanna: En ole vielä saanut sulta meiliä, mutta jos äitiyspakkauksen myyminen yhä kiinnostaa, pliis meilaa! :)katieofnorthlondon (a) gmail.com oli siis osoite.

Omaan napaan ei kuulu kuin tuota pullistumista... ja liitoskipuja... ja huonoja yöunia, kun en enää oikein uskalla tuon ison mahani kanssa nukkua selälläni, ja kyljellään alkaa aina jotain alempaa raajaa jomottaa. Valivali. Pitäisköhän ostaa sellainen pitkulainen raskaustyyny? Onko kellään sellaisesta kokemuksia?

Ja mun tissit! Tähän asti niistä ei ole aiheutunut mitään vaivaa (eivätkä ole edes oikein kasvaneet, tummuneet tai mitään), mutta nyt kun herään aamulla, nännit ovat ihan kuin tulessa! Menee ohi itsekseen, mutta ensimmäisen puoli tuntia yleensä uikutan kädet rinnoilla... : / Onks tuttua?

Mäkin muuten olen nyt ihan myyty tuolle dopplerilleni, on se kyllä taivaanlahja tässä ultrauksien välissä!

Ai niin, ja vielä: yläselkää on alkanut kolottaa aina, kun istun (töissä) paikoillani pitkään. Nettidiagnoosin mukaan johtuu kylkiluitten laajenemisesta, joka painaa jotain selkähermoa. Auttaa, jos kiemurtelen tuolissa tai venyttelen vinottain esim. vasen käsi oikean polven ulkosyrjälle jne. Tämä vain vinkkinä, jos tulee sama vaiva muillekin...

Viikko pitäisi vielä jaksaa ennen seuraavia kätilötreffejä... Mutta helpollahan tässä on päästy moneen muuhun verrattuna, joten täytyy vain "count my blessings" ja toivotella mahdollisimman leppoisaa viikonloppua itse kullekin säädylle!
 
Ambro ja TanZZZku. Ihan samoja ajatuksia. Mulla on kans sellainen olo, että ens kerran tulee jotain kuraa silmille. Sanotaan, et valitettavasti täällä.... Jotenkin ei osaa luottaa.

Lumi, Mullakin on sikiön seuralaisena iso myooma joka isontaa kohtua. Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu ja paino alhainen, mutta iltaisin maha on jo ihan ilmeinen ja selvä pullero. Tosin mulla nyt ei olekaan eka raskaus.. Se pahin alun turvotus on kyllä hävinnyt, välillä oli jo isompikin pallukka.
Mulla ainaki on riittäny aikaisemmi ihan perus tyyny minkä laittaa jalkojen väliin. Yöllä se tulee potkittua kummiski veke :)
 
Ambrosialle tsemppiä huomiseen, vuotelijoille jokapäiväiseen eloon ja TanZZZkulle hautajaisiin :hug:

Lumi72, sain laitettua sulle vihdoin meilin! :whistle: Saan vissiin tarvittavat paperit tässä lähiaikoina, niin katsotaan sitten miten saataisiin paketti sulle.

Kokeilin tänään aamulla töissä (salaa) mun työulkohousuja pitkästä aikaa ja ne ei mene enää kiinni! Varmaan kymmenen senttiä jää rakoa napin ja napinreiän väliin:O Argh! En ollut ajatellut koko juttua, mutta nyt on jo myöhäistä tilata uusia, kun niiden tulossa menee kevyesti pari kuukautta. Pitää viritellä joku systeemi vanhoihin, että saa edes jotenkin kiinni.
 
Muistaakseni ainakin sebu08 käy Fertsussa neuvolassa? Miten tuo on toiminut? Se kolmen kympin maksu ei taida pitää sisällään näytteitä? Otetaanko nuo kuitenkin joka kerta? Mites nt- ja rakenneultrat? Kävitkö nekin Fertsussa vai muistelenko nyt ettet käynyt lainkaan? Sori, jos muistan jotain muuta... Onko siellä vain se yksi hoitaja joka toimii kätilönä?
Ei oikein innosta julkiselle neuvolaan meno ja tuo Fertsun kolme kymppiä ei olisi paha hinta, muut yksityiset tuntuu olevan melko kalliita. Pitää kysellä tuosta vielä ultrassa lisää.


Tänään olisi varhaisultra! Jaiks! Jännittää vietävästi!


Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL la 4.9
 

Yhteistyössä