Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Kiitoksia kaikille! :)

Kurjaa kun teitä vuotelijoita on niin paljon. Tanzzzkullakin ihan liikaa kaikkea koettelumuksia kiusana :( Jaksamista kaiken keskellä! Toivottavasti vuoto lakkaisi pian.

Onko teillä vuotelijoilla vuotanut alusta asti? vai vasta myöhemmillä viikoilla alkanut?

Itsellä ei vielä onneksi ole mitään vuotoja ollut. Jos kiinnittymisvuotoa ei lasketa. Sitä tuli pari tippaa viikko ovulaatiosta. Siitä oikeastaan ounastelin, että joku tais kiinnittyä :) Muuten on ihan kamala pelko perseessä tuulimunasta tai keskeytyneestä keskenmenosta. Tuntuu ettei tälläinen luomuihme lottovoitto voi olla oikeasti totta... Mutta vielä on melkein 2 viikkoa kärvisteltävänä. Ei auta kuin toivoa parasta...

Amele kysyi sukupuolen selvittämisestä... Jos sinne asti selvitään, niin me kyllä halutaan tietää :) Mä en kestäisi olla selvittämättä :D
 
Heippa todella pitkästä aikaa!! :)

Mulla meni totaalisesti hermot kun en päässyt vanhan ajan kunnon läppärillä tänne. En jotenkin jaksanut säätää kosketusnäytön kanssa. Nyt pääsen tänne taas ja toivon mukaan saan vähän useammin kirjoitettua. :)

Ensinäkin tervetuloa kaikille uusille! :wave: Meitä on täällä jo tosi paljon!!

Tsemppiä myös kaikille alkumetreillä oleville, vuotelijoille ja kaikille muillekin! :heart:

Helmimama kyselit milloin synnytykset ovat käynnistyneet. Meille sanottiin joskus esikoista odottaessa, että ivf-alkuiset syntyvät keskimäärin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Silloin sanottiin myös että ivf-alkuiset voivat olla kooltaan hieman pienempiä. Meidän kohdalla tämä on pitänyt paikkaansa. Sekä minä että mieheni ollaan menty yli lasketun ajan ja kaikki siskoni on käynnistetty. Esikoinen syntyi meillä 40+2 ja kuopus 40+0. Siis jos perintötekijöihin olisi luottaminen niin olisi voinut mennä yliaikaiseksi. Ystäväni, joilla ivf-alkuinen synnytti 36+0. Itse ja sisaruksemme ovat kaikki painaneet nelisen kiloa ja meidän pienet oli 3400g ja 3200g. Voihan joskus käydä toisinkin, mutta ehkä se yliaikaisuus on epätodennäköisempää kuin lähempänä laskettua aikaa?!

Kävin tänään rakenneultrassa ja kaikki yli hyvin. :heart: Tyttöä siellä kovasti lupailtiin ja tämän äidin sydän on nyt ihan sykkyrällä. Tuntuu että nyt voi lopettaa murehtimsen ja aloittaa odottamisen. :)

Tosin hermoheikko kun olen niin varasin 4d-ultran ensi viikoksi. Sitten sukupuoli selviää ainakin 100%. Onko muita jotka on menossa 4D-ultraan?

Mukavaa viikkoa kaikille!
Sebu 20+1 ja tyttö :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
helmimama: Kiitos tsempistä! :heart:

Nuppu81: En muista olenko jo toivotellut tervetulleeksi mutta tervetuloa joka tapauksessa! :flower: Minulla oli myös turvotusta punktiosta asti, jonka vuoksi ostin jo ekat äitiysfarkutkin joskus rv 5 ja siitä asti olen niitä käyttänyt... On tuo maha vähän siitä kasvanut mutta taitaa turvotusta/läskiä olla kuitenkin vielä suurin osa. ;) Odotan, että se alkaa näyttää pyöreämmältä jokusen viikon päästä.

Yoslene:lle myös tervetuloa ja onnittelut! :flower: Ihanaa, että on uusia näin paljon mukana! Mahtavaa, että hoidot tuottaa tulosta!

jadekivi: Tsemppiä ultraan! :)

Amele: Mistä tuo sf-mitta otetaan? Voiko sitä seurata itse vai ainoastaan sisätutkimuksella tms? Nämä termit on ihan uusia vielä täällä ja ilmeisesti vasta myöhemmin muutenkin otetaan seurantaan.
Me halutaan ehdottomasti tietää vauvan sukupuoli, jos hän vain sitä suostuu meille näyttämään. Kiva sitten vähän valmistautua etukäteen, tehdä sopivan värisiä hankintoja ja miettiä nimeä...


(.): Täällä käytiin tänään np-ultrassa. Kaikki näytti hyvältä, vastasi viikkoja (siirrettiin päivällä la, koska hoitaja oli laskenut sen väärin aiemmin ja tarkka päivä tiedetään ivf:n vuoksi), niskaturvotus oli 1,36 mm ja riskiluvuksi veriseulan ym. tietojen jälkeen tuli 1:31 000, eli tosi hyvä! Voi miten se pieni siellä liikkui jo ja kaikkea, ihanaa! <3 Millä mä nyt maltan viikkotolkulla odottaa seuraavaa (rakenne-)ultraa... :attn:

Minulle voisi siis päivittää:

LA 18.7.
Neuvolalääkäri 22.1.
Rakenneultra 7.3.
 
Viimeksi muokattu:
Lumi72 ja Scarleth: Voih, tuonne rv 22+0 on niin kamalan pitkä aika... :popcorn:
Vienda, siltä mustakin tuntui tuossa 12-viikolla - ja sitten aika hujahti ihan ykskaks ja nyt ollaankin jo tässä! Ne viikot alkoi mun mielestä jotenkin mennä vauhdilla sitten, kun eka kolmannes oli ohitettu.

jadekivi, meilläkin on just vaunuhankinta työn alla. Olen surffannut jo varmaan kymmeniä tunteja netissä kartoittamassa vaihtoehtoja, ollaan käyty pari paikallista liikettä katsomassa ja puolentoista viikon päästä lähdetään vähän isompaan cityyn katsomaan valikoimat. Sen reissun jälkeen sitten toivottavasti pystytään tekemään hankintapäätös. Iso rahahan se on, joten haluaisin sitten siihen hintaan vaunujen olevan niin täydelliset kuin mahdollista.

Eilen tuli hankittua turvavyönalennin autoon raskauden loppuajaksi, en tiedä onko tarpeellinen laite mutta kaipa se sitten turvallisuutta lisää. Olen maaliskuussa lähdössä vielä jenkkeihin (siis jos huolivat vielä lentokoneeseen....) ja ajattelin, että sieltä vois hankkia pienempää vauvasälää; itkuhälytintä, vaatetta sun muuta.

Mäkään en nyt sitten mitä ilmeisimmin aio ottaa influenssarokotetta. Aluksi olin vähän ajatellut että otan, mutta sitten se vaan jäi, ja nyt kai alkaa olla jo rokotuskausikin lopuillaan ellei kohta jo ohikin. Ehkä mäkin uskon siihen, että luontainen vastustuskyky riittää, en yleensä juurikaan mitään sairastele.

Kaikille vuotelijoille voimahalit! En osaa edes kuvitella miten stressaavaa sen on, kun itse olen tähän saakka selvinnyt ilman tipan tippaa.

Liikkeitä tuntuu ajoittain jo niin vahvana, että ne melkein "sattuu" tai tuntuu ainakin vähän epämukavalta :) Käsittääkseni näillä viikoilla vauva alkaa ottaa melkoista kasvuspurttia, joten kohta varmaan on odotettavissa, että se potkii multa mahanahan mustelmille, jos se nyt on tuolta sisäpuolelta käsin mahdollista.

jadekivelle vielä tsempit rakenneultraan! Mun mielestä se oli ihana kokemus. Eiköhän siellä teilläkin ole kutakuinkin kaikki hyvin!


Scarleth 21+4
 
sebu08: Onnea hyvin menneestä ultrasta ja tyttölupauksesta! :heart: Ja kiitos tiedosta tuon sf-mitan suhteen! :)

Scarleth: Toivottavasti täälläkin alkaisi aika kulua hieman nopeammin. Nyt se ainakin matelee päiviä laskiessa... :LOL:
Me muuten oltiin ihan alkuraskaudessa Jenkeissä. Lennettiin monta kertaa ja itse en halunnut mennä röntgen-läpivalaisuihin kentällä. Mun mielestä oli jotenkin hassua, kun kieltäytyessä joutui "kopeloitavaksi" ja virkailijat selittivät aina niin hirveän tarkkaan kaiken, mitä tekivät, tyyliin, onko ok, että kosken reiteesi jne. :D Jotenkin Euroopassa on tottunut siihen, että jos metallinpaljastin piippaa, niin joku kopeloi läpi, eikä paljon kysele... ;)
 
Hurjasti taas tullut tekstiä :) Tervetuloa kaikki uudet :flower: Ja Nuppu81 mukava nähdä sinut täällä:wave:

Tsempit täältäkin kaikille vuotelijoille :hug: Todella kurjaa tuollainen ylimääräinen stressi! Ja TanZZZku voimia hautajaisjärjestelyihin :hug:

Hankinnoista Itse koen tuon rakenneultran jonkinlaisena virstanpylväänä, että sen jälkeen sitten uskaltaa ostaa jotain "isompaa"... Kirpparilta oon kyllä jo ostellu joitain pieniä nuttuja, en oo kerta kaikkiaan voinu itelleni mitään :) Mammavaatteita oon käyttäny melkein alustasti asti kun hoidosta tullut turvotus tuli jäädäkseen. Mä niiin rakastan mammafarkkujen resoria, ei purista eikä kiristä mistään. Varmaan järkytys joskus siirtyy takasin tavan vaatteisiin :D Mut masu alkaa nyt jo jopa näyttää vähän vauvamasulta :heart: Tosin joku joka ei raskaudestani tiedä vois edelleenkin luulla, että on tainnu jouluherkut maistuu turhankin hyvin :D

Sukupuolta me ei haluta selvittää ennakkoon :) Oon ollu aina ite sen kannalla ja miehelle se on sopinut :) Tosin nyt mies on ihan varma, että hän näkee/tai on näkemättä jotain rakenneulutrassa :D Miten tarkkaan "maallikko" tuollasesta ultrasta saa selvää? Toiset kaverit on sanonu, et näki ihan selvästi ja toiset taas ettei hahmottanu juuri mitään :) Mut koitetaan pitää yllä jännitystä loppuun asti :)

Rokotteista oon samoilla linjoilla kuin jadekivi... Ymmärrän kyllä tietyllä tapaa lasten rokotusohjelmat mut itelle en oo ikinä ottanu mitään ylimäärästä. Toivottavasti ei iske pöpöt nytkään.
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

3.9.
Nuppuska81 / 31 / 1. lapsi / KYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
Ambrosia85 ~ neuvola 10.1.
Sannuliinu ~ neuvolalääkäri 10.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
meriann ~ varhaisultra 15.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
helmimama ~ neuvola 18.1.
Lila13 ~ rakenneultra 21.1.
Nuppu81 ~ varhaisultra 22.1.
Vienda ~ neuvolalääkäri 22.1.
Lumi72 ~ neuvola 25.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
nuppuska ~ neuvola 1.2.
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Lila,
kyllä pojan ainakin ultrakuvasta tunnistaa ihan selkeästi, jos kuvakulma on oikea :whistle: Mutta jos ei sukupuolta halua tietää, niin lääkäri ei varmasti ainakaan tarkoituksella sihtaa sinne jalkoväliin. Jos jotain vilahtaa, niin sitten vilahtaa ja sille ei mitään mahda.

----

Rakenneultrassa oli kaikki hyvin, rakenteet kunnossa ja kaikki mitat vastasi täysin viikkoja. Saatiin ultra ihan normi rakenneultran hinnalla ("kanta-asiakkaita" kun ollaan lapsettomuushoitojen myötä), vaikka n. puolet ajasta katseltiin vauvaa 3d-näkymässä kun lääkäri yritti saada meille mahdollisimman hienoja kuvia. Ei koettu tarpeelliseksi saada videotallennetta, joten meillä on nyt sitten n. 30 paperikuvaa, joista n. 10kpl on kolmiulotteisia.

Aivan ihania kasvokuvia on muutama, ja sitten hassuja kuvia mm. jaloista ja pyllystä :D
Sukupuolta ei haluttu tietää, ja vauva olikin koko ajan sellaisissa asennoissa, ettei lääkärikään sitä ohimennen nähnyt. Kuulemma sen olisi saanut kaiveltua, mutta mitäs sitä turhaan, kun meille molemmat sukupuolet on ihan yhtä toivottuja eikä etukäteen sillä tiedolla tehdä mitään.

Vieläkin on vaikea uskoa, mutta meille on ihan oikeasti kovaa vauhtia tulossa vauva :heart:




---

Oli aiemmin puhetta siitä "kopisevasta" sykkeestä, ja tuossa ultrassa meille selvisikin, mistä se johtuu. Lääkäri eka kuuntelutti vauvan sydämensykettä ja sitten siirtyi napanuoran kohdalle. Selkeä napsuva syke tulee siis napanuorasta, ja vauvan sydämensyke kuulostaa vähän epämääräisemmältä, kun siellä on niitä kammioita joissa veri virtaa. Mielenkiintoista! :O Napanuoran sykkeestä kuulemma voi huomata mm. istukan heikon toiminnan, mutta sitä ei voine itse diagnosoida kotioloissa :whistle:
 
Oma napaista tekstiä heti aamusta. Tänään täyteen rv 6 ja sen kunniaksi kaikki oireet tipotiessään. Aamulla oli tosi kuvottava olo mutta kuin taikaiskusta se katosi. Nyt kova paniikki. Varsinkin kun kokemusta vastaavasta huonoin seurauksin. Pitäisköhän kuitenkin mennä perjantaina ultraan. Näkis ainakin onko tuulimuna.

Jadekivi :heart:
 
Meidän täytyy vielä miehen kanssa jutskailla tuosta sukupuolen selvittämisestä, koska olemme siitä erilinjoilla. Mutta tämä koko raskaus on niin ihmeellinen asia, että toisaalta minulle ei ole edes niin väliä saanko tietää sukupuolen etukäteen vai en. Kunhan raskaus vaan etenisi loppuun saakka ja vauva saisi syntyä kohtuullisen terveenä. :)

Hankinnoista vielä: minäkin jossain vaiheessa mietin tuota turvavyösysteemiä, kerrohan sitten Scarleth käyttökokemuksia. Vaunuja olen hiukan googletellut, mutta niitä on miljoonia erilaisia, huh. Katsotaan, jos tosiaan rakenneultran jälkeen uskaltais vähän enempi malleja ruveta vertailemaan.

Vienda tosiaan tuo SF-mitta on kohdunpohjanmitta, jolla seurataan kohdunkasvua. Otetaan tosiaan vatsan päältä ja antaa jonkinlaisen varovaisen arvion vauvan koosta / lapsiveden määrästä / kohdun koosta. Mutta tuo ei tosiaan ole mikään tarkka ja varma mitta, eikä välttämättä kerro lapsen kokoa. Itse sitä on varmaan aika hankala mitata, neuvolassa aletaan sitä seurailemaan (mulla otettiin nyt eilen rv19+1 ekan kerran).

jadekivi onnea ihanista rakenneultrakuulumista! Vitsit mikä kuva. <3 Toivottavasti mekin saamme ensi viikolla hyviä uutisia ja tietysti ihan kaikki muutkin palstalaiset. :)

Meriann oireethan voivat kadota ja vaihdella aina päivittäin, joten älä mene paniikkiin. Tietysti ymmärrän huolesi, varsinkin jos taustalla on huonoja kokemuksia. Meillä keväällä keskenmenneessä raskaudessa (joskus rv6) oireet, joita oli lähinnä tissikipu, eivät loppuneet yhtäkkiä vaan vähenivät sillai hiipuen pois hiljalleen. Tässä raskaudessa taas oireita on kokonaisuudessaan ollut tosi vähän. Mutta tietysti, jos mieltäsi rauhoittaa ja saat ajan perjantaille, niin käy katsastamassa tilanne. Toki voi olla, että sykettä ei vielä silloin näy.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Heissan,

Minä liittyisin mukaan. Tänään raskausviikkoja 5+6. Kirjoittelen myöhemmin lisää, mutta minua kiinnostaa millaisia hcg-arvoja teillä on verikokeissa ollut ja millä viikoilla?

Yoslene & papu
Tervetuloa :flower:

Mulla HCG oli kaksi viikkoa siirosta huimat 1234 ja kolme viikkoa siirrosta yli 12 000.

Lila :wave:
Mistä olet löytänyt hyviä mammahousuja? Itsekin kaipaisin jotain mukavampaa päälle kun kaikki vyötäröt puristaa ja ahdistaa.
 
Annabell-77, isot onnittelut luomuplussasta ja tervetuloa joukkoon :)

Lumi72, laitan sulle meiliä kunhan pääsen omalle koneelle (saattaa mennä huomiseen, koska tolkuton kiire)!

Helmimamallekin piti jo aiemmin käydä kertomassa, että meidän esikoinen ja ainokainen syntyi laskettuna päivänä tai päivää ennen, riippuen siitä mitä papereita katsoo. Jostain ihmeen syystä mun neuvola- ja synnytyssairaalapapereissa seilasi kaksi eri laskettua aikaa, eikä tullut koskaan itse tehtyä tarkistuslaskentaa... En ole aiemmin kuullutkaan, että ivf-alkuiset syntyisi keskimäärin aiemmin, mutta otan uutisen ilolla vastaan :D

Oma olo on aika juhlava, koska olen nukkunut parina yönä peräti kuutisen tuntia!! Alan taas tuntea itseni miltei ihmiseksi! Mitä enemmän valvon, sitä enemmän paha olo vaivaa ja sitä enemmän ketuttaa, joten hyvä olokin on nyt kertautunut hiukan paremman nukkumisen myötä.

Hiukan on jäänyt kaivelemaan etten rakenneultrassa tajunnut kysyä näkyykö sukupuoli. Tai oikeastaan ei se mitään hiukan kaivele vaan pyörii päässä koko ajan! Jos en asuisi periferiassa, olisi varmaan jo juossut yksityiselle ultraan. Eilen pyörin ihan tuskassa sohvalla kun katsoin esikoisen kanssa pikkukakkosta ja mietin vaan että "onko se poika vai tyttö, tahtoo tietää HETI" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja helmimama
Nuppu,
mä olen ollut mielettömän tyytyväinen Ellokselta tilaamiini mammafarkkuihin. Maksoivat muistaakseni n. 20e ja ovat todella hyvät päällä :) Tekisi mieli tilata toisetkin, niin olisi pesupäiviksi samanlaiset! Valitsin ihan normikokoani, ja olivat juuri sopivat.
 
Kylläpä on tullut mukavan paljon tekstiä tänne, lueskelin kuulumiset mutta nyt ei päässä enään mitä piti kommentoida ja kenelle..

Ultrassa nähtiin syke:heart: ja mörökölli vastasi viikkoja ! Uskomattoman ihanaa, olen ällikällä.

Uskaltauduin sitten varaamaan ajan neuvolaankin ensi käynnille:)

Tiputtelu kyllä piinaa taaskin:kieh:

Vuodoista lääkäri ei lähtenyt edes arvailemaan mitään... mahdoton kai onkin tietää mistä johtuu. Sanoi vaan et esim. istukan kehittyminen voi sitten aiheuttaa vuotoa.. :confused: Riivatun vuotelut tosiaan, pääseekö niistä ikuna eroon, aina kun just vähän hengähtää niin ykskaks ilmestyy punaista paperiin. Olen silti yrittänyt nauttia tästä hetkestä!

Meriann Tosiaan täällä elävä todiste että siitä oireiden katoilusta huolimatta kaikki niinkuin pitääkin. Mulla edelleen myös kovin heilahtelevat oireet... välillä ei niin mitään ja nännitkin ovat aivan normaalit ja sitten yks kaks tilanne muuttuu. Peukut pystyssä lähestyvälle ultrallesi:)

Mörkötys ja Mörökölli 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
Jeanna voi ei, on varmasti piinaavaa kun tietää et ois voinut sen saada jo tietoon mut ei tajunnut kysyä :D Onko sulla mahdollisuutta missään vaiheessa lähitulevaisuudessa käydä jossain yksityisellä?

jadekivi voi kun kiva ultrakäynti teillä kun saitte niin paljon kuvia, ja aivan ihan tuo kuva jonka laitoit :heart:

Sukupuolen selvittämisestä, me painittiin sen asian kanssa pitkään, mieli vaihtui moneen kertaan mut mitä lähemmäs ultra tuli niin sitä varmempi fiilis tuli siitä että kysytään jos se vaan on näkyäkseen, olis varmaan samanlainen piinaava olo ollut kun Jeannalla nyt ellei oltais kysytty =) Ei se sitä odotusta milläänlailla muuttanut, kumpikin oli yhtä tervetulleita niin yhtä onnellisena sieltä lähdettiin kun sinne mentiinkin. Miehelle konkretisoitui vauva enemmän kuin itselle sukupuolen selviämisen myötä, mulla edelleen kasvaa mahassa sama vauva, ei tyttöä tai poikaa, kun ennen sukupuolen selviämistäkin :)

Tervetuloa mukaan Yoslene! Mulla oli myös tosi korkee toi arvo, en nyt muista tarkkaan mut 4+ viikolla oli lähemmäs 2000 ja ihan yks alkio siirrettiin...

sebu08 voi vitsi miten ihanaa, onnea tyttölupauksesta! :heart: Me oltais varmaan menty 4D-ultraan ellei sukupuoli olis selvinnyt rakenneultrassa, mut sitten kun se selvis ja kaikki oli niin hyvin niin ei enää ollut yhtään sellanen olo et tarveis mennä enää ylimääräseen ultraan ja sit se hintakin oli vähän liikaa siinä kohtaa... Mut hienoja kuvia sieltä saa ja sitä videokuvaa myös :)

Viendalle ja Mörkötykselle onnittelut hyvistä ultrauutisista! :heart:

Lila13 mä en ainakaan nähnyt ultrassa yhtään mitään vaikka kätilö kuin yritti selittää ja osoittaa että no ihan selvästihän tossa näkyy, piti lopulta sanoa että joo niinpä näkyy, kun kätilö alkoi selvästi turhautumaan kun en mitään nähnyt :D Ehkä sen pippelin sitten erottaa jos on hyvin näkyvissä mut tytön alapäästä en kyllä näkis yhtään mitään....

Helmimama ja maha 34+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vienda
tuli muuten vielä viime viikon rakenneultrasta mieleen, että ultraaja ihasteli pariinkin otteeseen miten ihana keuhkovaltimo meidän vauvalla on! :LOL:

Ihan lähiaikoina ei ole menoa sellaiseen paikkaan jossa olisi yksityistä ultraa, mutta jos tää beibin sukupuoliasia vielä kovasti polttelee myöhemmin talvella, niin pitää sitten vaan käydä kun mahdollisuus tulee.. Toisaalta mies ei ole kauhean innokas tietämään etukäteen (se ei ollut ultrassa mukana niin tuskinpa sekään olisi mua muistuttanut aiheesta siellä).
 
Onnea ultrakuulumisista ainakin jadekivi, Vienda, sebu08 ja Mörkötys.. Olikohan muitakin? :flower:

Tervetuloa ja onnea Yoslene :flower:

HCG-arvo oli mulla yli 2000 neljätoista päivää siirron jälkeen. Saattoi olla kaksi tulossa, sitä ei voi jälkikäteen tietää (verinen vuoto alkumetreillä), mutta ultrassa näkyi selkeästi vain yksi alkio.

Sukupuolesta meillä ei näkynyt mitään ylimääräistä jalkovälissä, vaikka kätilö zoomaili sitä huolella suoraan alapuolelta. Mutta vauvalla oli jalat sen verran yhdessä, että kuulemma siellä voisi jotain miehisiä varusteita silti olla piilossa, joten ei uskaltanut lähteä veikkaamaan suuntaan tai toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Huomenta kaikille!!
Kiitokset jälleen kaikille tsempeistä ja osanotoista!!! :hug:
oon lueskellu mut en oo ehtiny kirjotella!!!
Tervetuloa uudet :wave:
Joku kysy hcg arvosta, ni mulla oli testipäivänä 248. Otettiin varmistuskoe 6 pv kuluttuu ja oli noussu oletetusti, n. 4800, en muista tarkalleen mut jotai tollasta se oli.
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneet!!! :) :heart: Ja joku kysykin haluaako etukäteen tietää sukupuolen, niin mä ainakin haluun (jos sinne asti päästään)!! Mies ei ole ilmassu mun mielestä kantaansa, uskoisin et hänkin haluaa. Ja jos ei näkyis rakenne ultrassa, nii menisin varmaan siihen 4D ultraan.
Influenssastakin täällä oli puhetta... mulle ei ainakaan ole tarjottu ees mitään rokotusta. Mutta en usko että haluisin ottaa. olen kerran ottanut influenssarokotuksen nuorempana, ja sain sellasen saatanan taudin, et en muista niin kamalaa tautia ikinä sairastaneeni!!! Pitää todella hyvät perusteet olla et mut sais sen ottamaan!!
Ja sitten... arvatkaa mitä??? Se vuoto on alkanut rauhoittuu :) nyt on enää oikeestaa tuhruu. Kivut ovat myös hellittäneet, enää tuntuu vaan ajoittain pientä nippailua.. :) sillon viime viikolla ne kax yötä olivat oikeestaan ne kamalimmat, ja sit siitä asteittain on helpottunu koko ajan pikkuhiljaa!!

Kävin tässä miettimään, että mulla oli ennen nt-ultraa kans tällasta vuotoa, ja sillonki tuli hyytymiä ja niit muita klönttejä (yäk!!). Kipuja en muista oliko sillon, pitäs selata sivuja taaksepäin ni selviäis varmaan, koska tod.näk. olisin tänne niistä valittanu!! :D ja sitä ennen edelliset pahimmat vuodot oli vikolla 6+...
Ehkä (en edes uskalla sanoa ääneen :( ) mulla tulee kovia kasvukipuja ja sit samal vuotaa, tai istukka seilaa ja vuotaa tai kohdunkaula... en tiä.
Mut ehkä mul jotenki seilaa et hetki ilman vuotoo ja sit taas vuotoo... hui jotenki pelottaa oikeesti sanoo tällee ääneen, ihan ku jotai kamalaa seurais tästä jotenki rangaistusta tai jotai??? tosi jännä tunne tuli... Nää on taas näitä mun näitä... hömpötysnoitimisjuttui ääääähhhh!!! unohtakaa...
Mut päätin, et alan pitää vähä kirjaa näistä mun jutuista. Toivottavasti pysyisivät vuodot ja kivut yms paskat pois nyt, se olis ihannetilanne tietty!!!
Mutta hissun kissun, päivä kerrallaan....
onnex on toi doppleri. Se on antanu ensiapua ku hätä ja ressi on pukannu!! Ja jos tosi paskasti käy, ni sit se ei enää anna ensiapua :( Toivottavasti niin ei käy...
Ja nyt iha viikon sisään sykkeet ovat muuten löytyneet helpommin ja ovat jotenki olleet tosi paljon kovemmat. Toivottavasti sykkeet löytyy jatkossakin!! :)

Pappi kävi eilen. Suunniteltiin ja puhuttiin hautajaisten kulusta ja siitä millanen ihminen anoppi oli. Jotenki sen jälkeen jäi hirveesti mietityttää ja asiat pyörii, vaik ei anopin kanssa niin läheisiä oltukaan...
Miesparka on nukkunu koko tän ajan enemmän tai vähemmän paskasti. Ja nyt viime yö oli taas huonompi... painajaisia ja valvomisia hänellä... :( Paskin fiilis on hänen puolesta. Mä en aiemmin ole ollut tilanteessa et läheiseltä olis kuollu läheinen. Varmaan parhaiten pystyn tukemaan häntä olemalla siinä vierellä. Mun mies kun on hieman huono puhumaan... kun kysyn vointia tai miten menee, nii saattaa sanoa et iha hyvin vaik yö oliki huono et asiat pyörii päässä mut ei ala kertoo sen enempää mitä miettii. . Päivä kerrallaan..

Eilen poksu taas :) Eli TanZZZku ja Toivo, 15+1 :)

Jos jo seuraavan kerran sais jo jotai positiivisempaakin tekstiä tänne... ;)
 
^ Toivottavasti ne vuotelut alkaisi pikkuhiljaa tosiaan laantumaan ihan kunnolla. Se istukka voi seilata aika rajustikin, ja osallahan se vuotaa etenkin jos kulkee kohdunkaulan ylitse.

Mullahan siirtyi istukka nt-ultran ja rakenneultran välissä takaseinästä eteen, joten sehän on tehnyt täyden ympyrän sitten. Ja ilmeisesti se voi vieläkin liikkua suuntaan tai toiseen?
 
^Joo, vois loppuu jo pikkuhiljaa!!! mun mielest on tullu iha riittämiin nyt ressaattuu senki takii :( Vähän ehkä mieltä rauhottaa, mut ei täysin tietenkää tyystin, et on jo vähän viikkoja. Vaikka eihän toikaan lopulta todista mitään, kaikki on mahdollista.
Yritän pitää hermot kurissa ja olla ressaamatta. .
 
Tänään eka neuvola ja jänskättää!

Eilen iski illalla aivan käsittämätön tarve saada kotiin doppleri.. kahlasin kaikki nettikirput ja huutonetit läpi mutta ei missään ollu. Kavereilta ympäripyöreesti kyselin mutta hekin hukanneet jo omansa :O
Ja joo, toki vois tilata netistä, mutta kun haluaisin nyt tällä viikolla jo testata löytyykö sykettä (vaikka tiedänkin kuinka paskaksi menisin jos sitä ei löytyisi) enkä haluais odottaa ensiviikkoon.
 

Yhteistyössä