Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Onnea Häivähdys hyvistä np- ultra uutisista.

TanZZZku, mulla on kanssa sokrurasitus 15.1. Esikoltamme eka rasituksessa arvot oli hyvät,mutta tokassa,joka tehsään jollain rv 24,yks arvo heitti ja loppu raskauden olinkin sitten kontrolleissa,mittasin sokeriarvoja ja noudatin ruokavaliota,mutta silti paino nousi aivan liikaa. Nyt sanoinkin jo ekalla neuvola käynnillä,että en halua painon nousevan tässä raskaudessa,kun valmiiksi jo paljon ylipainoa. Pääsen myöhemmillä viikoilla,jos kaikki nyt menee hyvin,johonkin ruokaneuvojalle. Niin ja meillä valetaan tinoja ja itse sain viime vuonna ihan kanssa pienen sikiön/ vauvan tinaani. Siskoni huusi tinan nähdessä,että sullahan on ihan selvä vauva:),Joten en vaan ite kuvitellut vauvoja:)

Täällä olo erittäin normaali niin kuin aina. Jalkoja vaan repii aivan pirusti. Tää on mun ikuinen vaiva jalkojen kanssa. Niitä joko repii tai ne on ns. Levottomat.

Ambrosia85, jos yhtään lohduttaa. Mun koko raskaus on ollut niin oireeton,että ei oireetompaa voi olla ja silti ainakin kahdessa ultrassa kaikki ollut ok. Nyt en toki oo enää varma just tän oireettomuuden takia. Raskaudet voivat todellakin olla jopa samalla henkilöllä erilaiset. Esikostamme oksensin ja jouduin tippaan asti. Ja oli kaikkea muutakin kivaa:). Nyt ei sitten mitään.

Niin ja mäkin olen saanut poksua:) Tänään rv 10+1.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille, taas on tovi vierähtänyt ja paljon juttua tullut. Vilkaisin tossa viimeisten viikkojen kirjotukset, mutta perehdyn niihin tarkemmin viikonloppuna :) Hyviä uutisia siellä taisi pelkästään olla - onneksi :)

Täällä on lääkkeet lopetettu (lääkkeellinen pas) jo kohta viikko sitten ja hyvin on so far mennyt, vuotoa ei ole tullut. Mulle tuli tossa 1,5 viikkoa sitten kauhee paniikki, et jos siel ei ookkaan kaikki kunnossa, joten varasin omalle gynelle tsekkausajan ja kaikki oli niinkuin pitikin :heart: Tämä siis 1,5 viikkoa sitten.. Eilen tuli NKL:ltä soitto, että ultra ois 3.1. Onko se nyt np vai nt - mä en oikein tiedä? Mut anyway viikko enää siihenkin!

Sitten mä olisin halunnut kysyä teiltä, että ootteko te käynyt niissä kromosomi seulonta verikokeissa? Kun mä en tiedä haluanko mennä, en usko että mä kuitenkaan olisin valmis raskautta keskeyttämään minkään tulosten vuoksi! Ja tekisinkö mä sillä tiedolla mitään vielä tässä vaiheessa?

Ootteko te kaikki käynyt? Oonko mä vaan outo, jos en mee? Ja mä sain neuvolasta niin epäselvät ohjeet siitä, koska sinne pitäs ees mennä? Jätti sen mun oman tulkinnan varaan, kun käytäntö muuttuu alkuvuodesta. Neuvolatäti sanoi vaan, että ei hänkään oikein ymmärrä koska mun pitäis mennä? Täh?!? On siinä taas asiansa osaava hoitohenkilö! Muutenkin oli vähän sellanen lässyttäjä..

Mulla siis tänään 10+6 :)
 
Nuppuska olen kuullut juttua, että ivf alkuisissa raskauksissa veriseula saattaa antaa korkeaa riskilukua. Mun täytyy tiedustella asiasta pitääkö paikkaansa meinaan jos pitää niin en varmaan halua siihen itsekkään sitten osallistua.

Häivähdys onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

Tanzzzku ehkä se on hyvä juttu, että vastauksissa kestää. Kenties olisivat ottaneet yhteyttä pikana jos siellä olisi jotain hälyyttävää.

Ambrosia sama täällä, pientä paniikkia oireista/oireettomuudesta.

Miten te muut saitte alkuraskaudessa pidettyä hermonne kurissa? Mulla alkaa heti paniikki kun jokin "raskausoire" on hetken poissa. Varasin varhaisultraa 15.1 (en saa tällä padilla punaiseksi). Pitkä aika vielä sinne. Ja laskettu aika taitaa olla 4.9.2013.

Meriann hurjat rv 4+2
 
Meriann mä en oikein tiedä miten saan pidetyks...
Mullahan varhaisultra vasta viikolla 8+0 kun tohon väliin osu joulupyhät ja naikkarilla vaan osa hormoonipolista auki.
Ois pitäny joulua edeltävänä perjantaina tyyliin mennä niin EHKÄ olis kuulunu äänet ja näkyny mitä toivotaan.
Sit mietin että liian suuri stressin aihe tuo, että menis ennen joulua ultraan. Murehtisin koko joulun jos siellä ei ääniä kuuluisikaan ja joulu menisi totaalisesti pilalle jos paljastuisikin surullisia uutisia.
Aaton aattona iski kuitenkin hirveä ahdistus ja halusin saada selvyyden ja google huusi kahden aikaan yöllä paikkoja missä pääsis omakustanteiseen ultraan.
Noh, ei kutienkaan lähdetty ajamaan toistasataa kilsaa per suunta, että oltais päästy tampereelle/turkuun yksityiselle ;)

Mutta yritän vaan järkeillä näiden vähäisten oireiden kanssa että kaikilla ei vaan ole oireita. Ja jos tuolla ei ole mitään tai siellä on mennyt kesken, niin en ainakaan itseäni voi siitä syyttää. En kuitenkaan omalla toiminnallani ole voinut mitään aiheuttaa.
Tällä siis yritän selvitä sinne ultraan saakka.. katotaan minkälainen hätähousu musta sen jälkeen tulee.

Yritän olla stressaamatta kokoasiasta ja salaa nautin näistä ajottaisista oireista joita tulee :D esim nyt on kokoajan nokkatukossa ja viluttaa sekä paha olo kera järjettömän väsymyksen.
Ilmeisesti mulla tää pahoinvointi alkaa vasta puolilta päivin..

Mutta kyllä me Meriann selvitään! Jos uutiset olis huonoja, niin ei saa itseään syyttä. Meistä ei varmasti kukaan tahallaan ottaisi riskejä jolla voisi olla lopullisia merkityksiä nyytin lunastamisessa. Ei ole meistä riippuvaista jos joku päivä on huonoja uutisia :hug:


~ Hormoonihöyry Ambro 7+2
 
Nuppuska, mä aion mennä veriseulaverikokeeseen,vaikka se pitääkin paikkansa,että ivf saattaa sotkea tulosta, niin silti otan sen riskin,kun ikääkin mulla jo 37, niin suurella todennäköisyydellä voin pompata jo ikänikin takia. Sitten vaan katsotaan mille aletaan,jos pomppaan.

Mulla veriseulaverikoe on vasta 15.1. Omasta mielestä hiukan liian myöhään,mutta neuvolatädin mukaan vielä rajoissa. Sain siis eka neuvolakäynnillä vaan lapun mukaan minkä annan labraan tuolloin. Voin jättää toki sen antamattakin,jos en haluaiskaan verikoetta, mutta enköhän halua seulan tehdä. Np- ultra sitten seuraavana päivänä eli 16.1 jolloin jo mulla on rv 12+6.
 
Meriann: Sinun LA on meidän kolmas hääpäivä. :heart:

TanZZZku: Sain kerran sykkeen kuulumaan 9+5 ja sen jälkeen en ole onnistunut. :'( Soitin jo neuvolaankin ja sain ensi viikolle ajan kuunteluun. Tuntuu kyllä, että vien ihan turhaan jonkun tärkeämmän paikan, kun mulla tuo np-ultrakin siitä 6 pv:n päästä... Kamala olla näin malttamaton! Toivottavasti terkka ymmärtäisi... Oireet on taas vähän lisääntyneet, ihan kuin asukki olisi tajunnut huoleni, hih! Ja uskon kyllä, että kaikki on hyvin.

Nuppuska: Me ollaan menossa veriseulaan. En ollut kuullut tuollaisesta, että voisi antaa virheellisiä lukemia ivf:n jälkeen niin tulin sen varanneeksi ja mieskin halusi. Meillä pitää käydä viikkoa ennen np-ultraa verikokeessa ja ottaa tulokset mukaan sinne. Täytyy vain toivoa, että olisi hyvät tulokset ja jos ei niin mietitään sitten, mitä tehdään. En vaan jaksa vielä murehtia asiasta.


Vienda ja Mauno (ristittiin tällainen työnimi, kun näytti ihan madolta ultrassa, hih) 11+0 (POKS!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Meriann
Hei naiset,

Täällä on joulun sukulointireissut hoidettu ja nyt taas kotosalla. Oli kyllä ihanat ja rentouttavat vapaat. Käytiin sekä mun että miehen vanhempien luona ja tavattiin myös sisaruksia ja niiden perheitä. Hyvin perinteisesti joulunaikaa siis olemme viettäneet. Nyt mulla on vielä vapaita tonne ens keskiviikolle ja aijonkin niistä täällä kotosalla nauttia. Uutena vuotena tulee ystäviä kylään, kivaa. :) Toivottavasti kaikilla on ollut mukava joulunaika.

Me emme käyneet veriseulassa. Meillekin lapsettomuusklinikan lääkäri mainitsi, että jostain syystä ivf-hoidoilla alkunsa saaneissa raskauksissa saattaa joissain harvoissa tapauksissa jostain syystä seula hälyyttää väärin perustein. Tämä ei meillä ollut syy siihen, että jätimme seulan väliin, vaan emme vaan muuten kokeneet sitä tarpeelliseksi. Niskaturvotus kyllä ultrassa mitattiin ja se ei antanut aihetta huoleen. Me emme kuitenkaan olisi olleet valmiita lähtemään jatkotutkimuksiin (istukkatutkimus, lapsivesipunktio), vaikka seula olisi hälyyttänyt, joten emme kokeneet sitä tarpeelliseksi. Jokainen tekee näiden suhteen omat valintansa ja meidän oli tämä. :)

Tällä palstalla varmasti lähes kaikki ovat hermoilleet erityisesti alkuraskaudessa ja muutoinkin. Moni on ravannut oireiden tai oireettomuuden vuoksi ylimääräisissä ultrissa yms. Minusta oman mielenrauhan vuoksi voi näin tehdä ja itsekin olen yksi niistä. Olen kuitenkin hiljalleen alkanut luottaa siihen, että tämä raskaus kestää. Tai ainakaan minä en voi siihen vaikuttaa tämän enempää ja hermoilu ei auta. Toki välillä iskee epätoivon hetkiä, mutta viikkojen kuluessa aina hieman harvemmin. Jokainen raskaus on erilainen ja esimerkiksi oireettomuus ei tosiaankaan ole huono juttu (toki oireiden äkillinen loppuminen voi olla oire jostain ikävästä, mutta aina näinkään ei ole). Tsemppiä ihan jokaiselle meille, koitetaan luottaa ja nauttia, unohtamatta kuitenkaan oman kehon ja vaiston kuuntelemista. Toivotaan, että meillä kaikilla on vuonna 2013 pienet kääröt kotosalla. <3

Amele 17+4 (malttamattona odottelen liikkeitä, mutta en ole tuntenut vielä mitään)
 
Meriannille onnea plussasta! Lugeista sen verran, että meidän esikoinen sai alkunsa tuoresiirrosta ja silloin luget sai lopettaa kuin seinään plussatestiin. Mun mielestä se oli ihan kauhea ajatus, mutta kyllä se raskaus kesti hyvin :) Ymmärtääkseni myös luonnollisen kierron PASissa luget lopetetaan heti, koska molemmissa on ovuloitu ja on niin ollen myös keltarauhanen, ja luget ovat vain tukilääkitys. Lääkkeellisessä PASissa sen sijaan keltarauhasta ei ole, ja mulle sanottiin, että istukka ottaa progesteronituotannon haltuunsa jossain rv7-9 välillä ja siksi lääkityksen voi purkaa rv9 mennessä. Rv7 asti se on välttämätön raskauden jatkumiselle.
Niin joo, ja ei mun hermot kestä tätä alkuraskautta yhtään, ihan riekaleina täälläkin ollaan :kieh:

Vienda: Minä olen saanut sydänäänet kotidopplerilla kuuluviin vasta joskus rv11-12 ja silloinkaan ei välttämättä joka kerta ole kuulunut, kun sikiö on niin pieni ja alhaalla (ja mulla on taaksepäin kääntynyt kohtu vielä). Mitä on istukkaäänet???

Onnea Häivähdykselle ultrakuulumisista!

Ambrosia: Tuosta treenauksesta, muistelen että sun laji oli joku kamppailu (?). Harmittaa varmaan joutua siitä sivuun vähäksi aikaa, mutta yritä löytää itsellesi jokin rauhallisempi liikuntamuoto, mitä voit jatkaa, niin kroppa pysyy kunnossa :) Kuitenkin painon kannalta tärkeämpää on se, mitä suuhunsa laittaa, ja sen kontrollointi on mulla ainakin helpottunut suuresti toisella kolmanneksella ;)

Nuppuska: Np ja nt toimii molemmat :) Tsemppiä ultran odotteluun! Täällä toinen malttamaton joka käy mieluummin useammin kuin harvemmin ultrissa :ashamed: Tässä hoitojen aiheuttamassa konkurssissa ei yksi ultra enää paljon tunnu...

Me ollaan aina käyty seulonnoissa, koska haluan tietää, jos jotain erityistä on, saada lisää informaatiota ja sitten päättää mitä teen. Ei kukaan pakota raskautta keskeyttämään, jos sikiöllä olisikin jokin vamma, mutta sitten voidaan tarjota tiukempaa seurantaa raskausaikana ja suunnitella synnytystä tms. jotta kaikki menisi mahdollisimman hyvin. Ultrathan ovat myös seulontaa ja sieltäkin voi löytyä asioita, joiden suhteen pitää tehdä päätöksiä. Mutta jokainen tietysti päättää omalta kohdaltaan.

Mulla oli eilen neuvola. Mitään kovin uutta ei tullut. Neuvolantäti oli kiltti eikä mun tarvitse mennä sokerirasitukseen vielä alkuraskaudessa, vaan vasta joskus rv25 tienoilla, jeeee! Mulla oli ekassa raskaudessa ruokavaliohoitoinen rd (tuli ihan puskista, kun mitään riskitekijöitä ei ole, paitsi että olen yli kolmikymppinen) ja noudatan nykyään jo normaalitilassa rd:n sopivaa vhh-dieettiä. Yksi kerta sen litkun nielemistä riittää, varsinkin kun meillä se ei todellakaan ole mitään limsaa :x Pelkopolilla käyntiä suunniteltiin myös.
Oireista: Pahin väsy alkaa jo helpottaa, pahoinvointia on päivästä riippuen, melkein joka päivä kuitenkin. Menkkakivut ovat tulleet kuvioihin ja eilen tuhrutti taas pikkuisen. Onneksi se loppui ennen kuin kunnolla alkoikaan. Ensi viikolla on kontrolliultra, nimimerkillä "hysteerinen". Sain muuten alkaa vähentämään lääkkeitä jo, hui! Reilun viikon päästä lopetan kokonaan.
Meillä olisi kolmen viikon päästä lähtö etelän lämpöön, toivottavasti pahoinvointi helpottaa ennen sitä!

Oikein hauskaa viikonloppua ja uutta vuotta kaikille!

-Pikku-karhu ja Onni 7+6
 
Viimeksi muokattu:
pikku karhu mukavaa kuulla, että luget voi tosiaan lopettaa turvallisin mielin. Mulla on enää muutama jäljellä ja ajattelin käyttää ne loppuun.

Amele mulla tuossa edellisessä keskenmenneessä raskaudessa oireiden vähyys ja niiden loppuminen herätti epäilyksen, että kaikki ei ole kunnossa. Niinhän se oli keskeytynyt km. Sen takia varmaan panikoin ihan liikaa.

"Hienoa" että täällä on muitakin hermoraunioita. Mulla alkaa menemään hermo tähän stressaamiseen. Aina kun ajattelen, että kaikki ei olekkaan hyvin, vetäydyn omaan kuoreeni. Olen hiljainen enkä jaksa edes hymyillä. Oltiin tänään ostoksilla ja tunsin kuinka alapäästä valui jotain nestettä. Olin ihan varma, että se oli keskenmeno. Sillä hetkellä ajatuksena oli vain, että missä on lähin vessa ja miten pääseen kotiin asti jos housuissa on verta. No ei ollut verta vaan valkovuotoa jota tulee runsaasti. Mulla ainoana oireena on menkkakivut ja välillä paineen tunnetta. Niin ja tuota valkovuotoa. Olisin onnellinen jos olisi klassisia rinnat arat tai pahoinvointia.
 
pikku_karhu, ihan oikein muistit että kamppailulajia harrastan :)
Tässä kyllä jo vähän alkanut mutustelemaan sitä että josko alkais vaan kotona treenaamaan lyöntejä ja potkuja miestä vastaan (mies siis harrastaa samaa lajia :D ) ja siihen lisäks tosiaan uintia ja nyt talvella hiihtoa.

mulla kanssa aika tuttua toi että hermot on riekaleina.. joulun alla mä aloin itkukiukkuamaan joulupaperille ja naruille kun ei totellu mua :rolleyes: edelleen pinna on tosi lyhyt, mutta onneks vähän tasaantunut tuo.

Mä en ole vielä juurikaan ajatusta uhrannut seulontoihin tai murehtinut sokerirasituksia. niiden aika on sitten keskiviikon jälkeen jos on ollakseen.


Meriann varmasti ihan luonnollista pelätä varsinkin tuota keskeytynyttä keskenmenoa jos taustalla on tuollainen.
Muutenkin tuntuu vähän siltä että kun on pitkään ehtinyt työstää raskautta niin asioihin suhtautuu suuremmalla varauksella.
Itse ainakin pelkään kohdun ulkoista, tuulimunaa tai keskeytynyttä vaikka oireita onkin.


Mulla oireina tällähetkellä iltapäivästä alkava pahoinvointi, pinnan lyhyys, menkkamaiset juilinnat ja onkohan nää sitten jotain repäsemiskipuja kun esim yöllä kylkeä kääntäess vihlasee aika reippaasti sekä tuo runsas valkovuoto.
Myös turvotus on löytänyt tiensä meille ja mieskin tossa ihmetteli että mitä on rintamukselle käynyt kun noin tursuaa :)

Eli oireita kuitenkin on, joka on hyvä asia varmasti.
Iho-ongelmat on tasaantunut lähes lähtötilanteeseen joka on ihan mukava.. ei ollu oikein kiva fiilis olla turvonnu ja naama tulehtuneilla pahoilla finneillä.. :(

Mutta on tää kuitenkin sellasta jatkvuaa epätietosuutta ja pelkoa. Eniten tällä hetkellä ehkä pelkään niitä omia reaktioita keskiviikon ultrassa. Sitä että mitä jos tuolla ei mitään olekaan kasvamassa ? Mitä jos on? Mitä jos on, mutta kohdun ulkopuolella?
Mutta kuitenkin kun nää ajatukset valtaa mielen en oikein muuta voi kun yrittää jälleen itselleni toitottaa että en olis voinut tehdä mitään toisin, en olis voinut pelastaa asioita muuttamalla tekemisiäni :)

Täällä lähti isäntä kuppilaan. puhui kyllä että seuraavaks ottaa uutena vuotena pari vuoden vaihteen kunniaks, muttei halua olla ultrassa krapulasäikkynä.
Ja sanoi myös että lähtee tipattomaan tammikuuhun, niin mun ei tartte vierestä katsoa sen "menemisiä" :D
Ei mua kyllä sen menemiset haittaa, pääsen mä itsekin baariin ja ulos jos haluan - raskaus vaan estää sen alkoholin juomisen. Nautin oikeastaan tosi paljon nyt siitä kun mies menee ja mä saan olla ihan yksikseni, tutkailla ja pohdiskella raskausasioita ja käydä tätä koko asiaa läpi. Kuinka iso asia tämä on ja kuinka tää vaikuttaa muhun.
Varmasti tämäkin ihan normaalia varsinkin kun on esikoisesta kyse :)
 
Pitkästä aikaa pääsin ihan oikeelle koneelle :D En jaksa ruveta mitään pitkiä sepustuksia padilla tai kännyllä kirjoittamaan :) Joka tapauksessa tervetuloa uudet :flower: Ihana, että onnistuneiden lista kasvaa :heart: Tsemppiä kaikille ultria odottaville! Itse ainakin koin, että kaikista pisin ja raastavin aika oli odottaa ar-ultraa. Just kun ei tiennyt onko pieni oikeassa paikassa tai ylipäätään olemassa. Itse yritin aina epätoivon ja pelon hetkillä ajatella, että täytyy olla vaan onnellinen, että on päässyt siihenkin pisteeseen, joinakin päivinä se auttoi ja joinakin ei : / Kyllä tää vaan pitkää pinnaa vaatii! Yhdestä etapista kun selviää niin voikin ruveta jo seuraavaa oottamaan ja stressaamaan.

Inkkunen ootko aiemmin harrastanu joogaa? Mietin vaan kun mulla alkaa mammajooga tammikuussa ja en oo aiemmin joogannu, et tipunko kärryiltä jo heti :D Aina oon halunnu kokeilla mut oon tosi huono lähtemään mihinkään...Nyt ajattelin repästä kun ei tartte yksin mennä :heart:

Amele täällä kanssa kovasti ollaan masua kuulosteltu joko asukas antais itsestään merkkiä :) Kaikenlaisia tuntemuksia on, mutta mitkä sitten ois mahdollisesti liikkeitä ja mitkä mahan muuta elämää, niin en kyllä osaa erottaa :) Doplerilla sydänäänet kuuluu selvästi ja potkut myös, että kyllä siellä joku asustaa :)

Painonnoususta... Mullahan neuvolatäti vähän kauhisteli kun silloin alussa paino nousi nopeesti reilun pari kiloo. No nyt viime neuvolassa paino ei ollu noussu 5viikossa kun 200g (nyt se sitten kauhisteli sitä :D) Ja kaikista koomisinta, että koko ajan oon syöny samallalailla. Mun pitäis varata aika siihen sokerirasitukseen :/ Jännä, että vaikka mulla on pco ja aina ollu korkeet sokeriarvot niin ei mun vältsisti ois tarvinnu mennä tuohon rasitukseen :confused: Ite sitten sanoin, että haluisin mennä kun kuitenkin kyse on pienen ihmisen terveydestä. En kyllä oota innolla sinne menoo kun viimeks kun kävin (en siis ollu raskaana) niin olin tosi huonossa hapessa koko päivän sen jälkeen : /

Baareihin mulla ei hirveetä hinkuu enää ole, biletin varmaaan oman kiintiön teininä umpeen :D. Mieskin on ollu silloin parikymppisenä kova menemään mut nyt yli kolmekymppisenä on aika kova työ saada sitä mihinkään :D Käytiin joulupäivänä paikallisessa valehtelematta varmaan kolmen vuoden tauon jälkeen :)

TanZZZku kyselit lemmikeistä. Meillä on kissa ja koira :) Mun vauvat :heart: Oon aina ollu tosi eläinrakas ja jos jotain haluun omalle lapselle opettaa niin luonnon, eläinten ja ylipäätään elämän kunnioittamisen :)

Mukavaa uuttavuotta kaikille! Monena vuonna aina uuden vuoden aattona oon miettiny, että josko ensi vuonna meilläkin on vauva... Ja nyt se on lähempänä kuin koskaan ennen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lila 13 Ihan satunnaisesti joogassa olen käynyt aiemmin.Ainakin tuo jooga missä itse käyn on niin hidastempoista että jyvälle pääsee varmasti ja ohjaaja koko ajan kertoi miten mihin mikäkin liike erityisesti vaikuttaa.Suosittelen lämpimästi!

Hermoilusta,se on varmasti niiin tuttua kaikille täällä,myös itselle.Joku tais mainitakin niin myös mun mielestä raastavinta oli odotella alkuraskauden ultraa,joka mullakin oli vasta viikolla 8.Oli päiviä jolloin olin ihan maani myynyt ja varma että ei sielä mitää näy.Ja toisina päivinä taas yritin väkisin tsempata itseäni ajattelemaan positiivisemmin.Nytkin vaikka viikkoja on kasassa jo 16+0(POKS!) edelleen sama epävarmuus on läsnä silloin tällöin.Vaikka paljon luottavaisempi olenkin kun ultrissa kaikki ollut hyvin ja sydänäänet neuvolassa kuuluneet.Tästä luotosta varmasti kertoo myös se että kävin aleista hankkimassa parit äippähousut ja muutaman paidan:)Eli pikkuhiljaa sitä luottoa kertyy.Tsemppiä kaikille "hermoheikoille",täälä saa onneksi hermoilunsa purkaa ja muut varmasti ymmärtävät:)

TanZZZku kyselit aiemmin lemmikeistä,meillä on kaks kissaa.Ovat jo aika iäkkäitä.Se näkyy mm siinä että ovat mahdottoman hellyyden kipeitä ja toimen varsinkin olisi koko ajan kampeamassa masun päälle maate jos vaikka sohvalla makoilee:)Sille on kertynyt vähän enemmän tuota elopainoa,niin en enää ole sitä mahan päälle päästänyt kun tuntuu itsestäkin tukalalle.Kyllä se vähän loukkaaantuneelta vaikuttaa kun joutuu sitä siitä hätistelemään,onneks miehenkim vatsa kelpaa=D

Sokerirasitukseen joudun minäkin joskus rv 20 tienoilla.Täälä se tehdään kaikille yli 25 vee odottajille.

Amele liikkeitä odotan minäkin kuin kuuta nousevaa.Olen tuntenut sellaista epämäräistä kuplintaa ja muljahtelua mutta vaikea sitä on sanoa onko ne oikeasti liikkeitä vai pelkkiä ruuansulatusvaivoja:LOL: Kun esikoinen on kyseessä niin voi olla että niitä kunnon liikkeitä saa vielä tovin odotella...

Herranjestas että muuten säikähdin kun perjantaina kaupungilla liukastuin ja mätkähdin suoraan selälleni katuun.Aika tömähdys oli ja ehdin jo hermoilla että masuasukille kävi jotain mutta eipä siitä sitten seurannut muuta kuin järjetön mustelma kankkuun ja selkä on kohtuullisen jumissa:(Että kaikkea sitä voi sattua,tarvinneet olla astetta varovaisempi näillä keleillä,ettei enempää muksahtele:)

Oikein Onnellista Uutta Vuotta kaikille!Se on varmasti kaikille meille toiveiden täyttymisen vuosi:heart:
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
Ambrosia85 ~ varhaisultra 2.1.
nuppuska ~ nt-ultra 3.1.
pikku_karhu ~ kontrolliultra 4.1.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
astrolabe ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
sekundamamma ~ neuvola 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Ambrosia85 ~ neuvola 10.1.
Sannuliinu ~ neuvolalääkäri 10.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
meriann ~ varhaisultra 15.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Tervetuloa meriann ja onnea! =)

Vienda, mäkin hermoilin silloin alkuun sen dopplerin kanssa kun ostin sen vähän turhan aikasin, kymppiviikolla ei kuulunut muutakun istukan äänet ja sit vast viikon 12 jälkeen alkoi kuulua sydänäänet melkeen joka kerta, alkuun pienen etsinnän jälkeen mut löyty kuitenkin.

Onnea Häivähdys hyvistä ultrauutisista! :)

TanZZZku mulle tuli parin viikon sisään ne tulokset siitä seulasta ja mun mielestä ne sano et jos niissä on häikkää niin sieltä tulee puhelua aiemmin... Eli oo ihan rauhassa, eiköhän nekin ihan kunnossa ole kun ei oo mitään kuulunut :) Kuulostaa ikävältä toi sun ristiselkäkipu, toivottavasti siitä saliohjelmasta on apua, selkäkivut on nii vittumaisia, varsinkin sitten kun se maha alkaa tosissaan kasvaa :/ Mut hyvä kun alat työstää sitä jo aikasessa vaiheessa!

Sokerirasitus, ite jouduin iän perusteella sillon viikolla 26 olisko ollut, alkuraskaudesta en joutunut. Siitäkin tosiaan eri käytäntöjä kun jossain joutuu PCO:n takia mut täällä ei siitä ole ollut mitään puhetta enkä joutunut vaikka PCO mulla onkin. Mut sokeriarvot oli erittäin hyvät niin eipä sille ois ollut tarvettakaan.
Veriseulat me osallistuttiin, ultran jälkeen kävin labrassa antamassa verikokeen ja tosiaan ne tulokset tuli parin viikon sisään kotiin. Ei tullut mieleenkään olla antamatta sitä verikoetta, koska vaikka jotain häikkää oiskin ollut niin eihän sitä tosiaan pakko ole jatkotutkimuksiin osallistua... Mut onneks sielläkin oli kaikki hyvin, turvotustakaan pikkusella ei ollut kun se 0,6mm.

Painonnoususta, monelle muullekin on tainnu alkuun tulla muutama kilo? Mulle kävi samoin, ekaan neuvolaan mennessä oli tullut jo 2-3kg mut sitten se tasottu. Nyt viikolla 34 on tullut yhteensä n. 10kg, ihan liikaa sekin mutta hyvä ettei enempää... Mä oon välttynyt täysin turvotuksilta, jos sellasia olis niin varmasti olis paino noussut hurjasti enemmän, toikin riippuu niin siitä miten se oma kroppa kerää sitä nestettä jne.

Ambrosia85 oisko sun mahdollista sit vaan vaihtaa lajia johonkin ei niin rajuun? Jumppiin tai lenkkeilyyn tai siihen mammajoogaan?

Tsemppiä teille kaikille hermoilijoille :hug: Eihän siinä auta kun luottaa että kaikki on hyvin vaikka oireet puuttuis... Mut helpommin sanottu kun tehty, pää vetää omia johtopäätöksiä ja ei sitä tosiaan pysty olemaan pelkäämättä pahinta. Mä yritin sillon alkuun miettiä asiaa niin että mitään en voi tehdä paremmin, jos jotain käy niin se on täysin mun tekemisistä riippumatonta mutta eihän se tietenkään sitä pelkoa pois vie :/ Itsekin olin täysin oireeton siihen asti kunnes ne liikkeet alkoi tuntua, ihan pelkkää piinaa eka kolmannes ja puolet tokasta! Liikkeet sitten vähän helppas mutta sitten jos niitäkin on normaalia vähemmän niin paniikki on heti päällä. Toivotaan että kaikilla menee raskaudet hyvin loppuun asti ja että jokainen saa sen pienet käärön syliin sitten ensi vuoden aikana :heart:

Inkkunen mäkin oon muutaman kerran lentänyt persiilleen tän talven aikana ja sitä kyllä säikähtää aina vaikkei kauheesti sattuiskaan. Onneks sulle ei käynyt sen pahemmin!

Baareihin ei tosiaan täälläkään mitään hinkua ole, mies on jonkun verran käynyt ulkona nyt vielä ennen kun vauva tulee, mut nyt sit onkin vauvan tuloon asti tipattomalla, varmuuden vuoks jos tuleekin aiemmin lähtö tms :)

Omaan mahaan ei kuulu erityistä. Vauva vaan alkaa olemaan jo sen verran kookas että kylkiluut on kovilla ja muutama kohta mahassa on todella arka, sellaisista kohdista mistä vauva eniten peppuaan ulospäin työntää :) Onneks liikkeitä on paljon pisin päivää ja nykyisin yötäkin, mietin justiin että taitaa tulla aikamoinen yökukkuja hänestä kun alottanut sellasen yömelskaamisen nyt viimeaikoina, o´ou =) Uuttavuotta meillä vietetään rauhallisesti, ei lähdetä mihinkään kaupungin hulinoihin, siellähän sais pelätä henkensä edestä :D

Viettäkää hauskat uudet vuodet ja nauttikaa hyvästä ruoasta ja seurasta :)

helmimama ja maha 33+2
 
Meriannille onnittelut ja tervetulotoivotukset täältäkin!

Nyt seuraa urakalla omaa napaa, on nimittäin elämäni yksi surkeimmista viikoista ja onnettomin joulu takanapäin.: /

Jouluaattoaamuna vessassa käydessä huomasin punaruskeaa vuotoa paperissa pyyhkiessäni. Säikähdin tietty ihan hirveästi!! Vuoto oli kumminkin sen verran niukan oloista, eikä mulla ollut mitään kipuja tai supistuksia, niin päätin seurailla tilannetta. Vuoto muuttuikin pian ihan vaan ruskeaksi tuhruksi, mutta kun iltapäivällä paperissa näkyi taas vähän punertavaakin, päätin lähteä mielenrauhani vuoksi päivystykseen tsekattavaksi. Se oli aivan turha reissu. Tk-lääkäri ei edes tutkinut mua, käski vain kotiin lepäämään ja sanoi että kyllä keskenmeno sitten alkaa kunnolla vuotaa ja tulee kipuja, sitten pitäisi mennä takaisin. Ei sydänäänten kuuntelua, ei mitään. Kuulemma ihan tavallista toisilla odottajilla tällainen vuoto, ja ennen viikkoa 22 ei sikiötä voida kuitenkaan pelastaa. Olin että TIEDÄN, mutta olisin nyt ihan mielenrauhankin takia halunnut tietää mistä vuoto tulee ja onko vauva vielä kunnossa??!! Tähän asti kun mitään vuotoja koko raskaudessa ei siis ole ollut. Torstaihin asti piti odotella että pääsin kuunteluttamaan sydänäänet ja sain tietää että pikkuinen voi hyvin. Ja huom!, en edes neuvolaan. Oma terkkarini oli lomalla ja tuuraaja ei huolinut vataanotolleen vaan ohjasi mut minnekäs muualle kuin päivystykseen!! No en kyllä mennyt uudestaan.:mad:

Perjantaina pääsin gynekologille, joka löysi vuodon syyn: Istukka on kohdunsuun päällä, siitä sitten oli tirautellut vähän vuotoa. Se on kuulemma jatkossakin mahdollista, eikä vaarallista. Istukan pitäisi hyvinkin kohdun kasvaessa vielä ennättää siirtyä pois kohdunsuulta, jotta alatiesynnytys on mahdollinen jne. Kontrolleihin tietty joudun.
Vaikka syy on nyt selvillä ja kaikki hyvin, eikä pitäisi olla mitään vaaraa, on olo silti tosi epävarma ja pelokas. Hirvittää tehdä yhtään mitään ettei tuhruttelu tai pahempi vuoto vaan taas ala. Vaikka sain kyllä luvan elää ihan normaalia elämää, varsinkin kun vuoto on nyt loppunutkin jo.
Olin päättänyt että tässä raskaudessa en halua koko ajan pelätä kaikkia mahdollisia tai mahdottomia vastoinkäymisiä, kuten esikoisesta tein. Maagisen viikon 12 täytyttyä olin jotenkin saanutkin itseni suht zeniläiseen ja luottavaiseen olotilaan. Nyt on kaikki seesteisyys tipotiessään ja mielessä pyörii vaan, että mitähän seuraavaksi. :( Ja tää on nyt ihan tyhmääkin, kun oikeasti kaikki ON hyvin. Blaah!!:headwall: Täytyy yrittää kasailla itseään ja ottaa päivä kerrallaan. Harmittaa toki jos vuotovaivat jää riesaksi pitkäksikin aikaa. Onneksi välillä tuntuu masussa pieniä muksahduksia, jotka kertoo että ei tarvitse olla huolissaan, täällä pyyhkii hyvin:heart:!

Palaan joku päivä kommentoimaan teidänkin juttuja, nyt vaan omat kuulumiset kun tarinasta tulisi muuten ihan ylipitkä! ;)
Eemiliina 15+6 Huomenna poksuu!
 
Viimeksi muokattu:
Aluksi Hyvää Uutta Vuotta kaikille.

Hienoa Meriann, viikkojen varmistumisesta:).

Omaa napaa. Mä kärsin täällä jälleen aivan järkystä flunssasta. Tää ei ole enää todellistakaan. Ehdin olla jopa vajaan viikon suht terve. Nyt vaivana kova kurkkukipu ja aivan hirviä yskä,joka valvottaa yöt.
Ne vähäisetkin oireet on kyllä hävinneet tän flunssan myötä, joten hyvin epävarma olen ja mietin taas yksityiselle menoa. Jos nyt loppu viikko kerta menee sairastaessa,niin ennemmin ottais ne huonot uutiset nyt entä kuin ens viikon lopulla ja sitten olisin taas saikulla. On tää epätietosuus kyllä niin perseestä.

Harmillista Eemiliina, jos istukka kohdunsuun päällä aiheuttaa tollasta murhetta.

Uusi oksennusrefleksi haju on löytynyt. Uunissa paistetut kalapuikot. Hyi kiesus,kun jokin voi haista aivan järkyttävälle. En ollut saada peltiä pois uunista,kun jouduin yökkäilemään vedet silmissä. Minä en sitten näköjään pysty edes jotain syömään tässä alkuraskaudessa:)

Sannuliinu ja papunen rv 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Pikku_karhu: Istukka pitää sellaista viuh viuh -ääntä, joka kuuluu sillä dopplerilla. :) Erilaista kuin sydämenlyönnit.

Sannuliinu: Paranemista! Yskä varsinkin on ihan kamalaa! :( Mulla yksi tuttu oli koko raskausajan kipeänä, korvatulehduksia, keuhkoputken tulehduksia jne. ihan jatkuvasti. Terve poika syntyi kaikesta huolimatta.

Meriannilla hienot lukemat digissä jo noin aikaisin, mahtavaa! :attn:

Eemiliinalla on ollut ikävä joulu. :( Onneksi kaikki oli kunnossa ja syy vuodelle löytyi. Toivottavasti pystyt pikkuhiljaa rauhoittumaan ja rentoutumaan uudelleen. Tsemppiä!! Olen itsekin jo tosi varovainen kaiken tekemisen kanssa, vaikka ihan normaalisti saisi ja pitäisikin toimia... Minkäs sitä stressaavalle luonteelleen mahtaa!


(.): Me kerrottiin eilen ystäväpariskunnalle, joka oli kylässä. Nainen on raskaana myös ja LA vain 2,5 kk ennen meitä! Heille on tulossa tyttö. Voi kun molemmilla nyt menisi kaikki hyvin ja lapsista tulisi ystävät. :)

Löysin dopplerillakin sykkeen taas pitkästä aikaa ja se oli ihana kuulla!! :heart: Nyt tiedän kohdan, mistä sen löydän, joten toivottavasti jatkossa onnistuu helpommin. Peruin jo huomiselle varaamani kuunteluajan neuvolasta. Mukava, ettei tarvitse sinne mennä. Viikon päästä np-ultra!!!! =)

Vienda 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Emiliina toi on mun mielestä niin väärin, että kunnallisessa toitotetaan noita mantroja. Toki moni sen tietää, että varhaisilla viikoilla ei keskenmenolle voida mitään jos on tullakseen. Mutta siitä ei välitetä, että raskaana oleva nainen on ihan riekaleina kun ei tiedä onko alkio kuollut vai elossa. Pieni vaiva joku sydänäänien kuuntelu tai ultra joka helpottaisi kummasti :kieh: Mutta onneksi pääsit tutkittavaksi ja syy löytyi ja kaikki hyvin.

Helmimama tsemppiä runnomiseen. Sulla ei ole enää pitkään kun asukki tulee ulos.

Inkkunen nyt saakin olla varovainen näiden liukkaiden kanssa. Onneksi ei käynyt pahasti.

Sannuliinu tsempit sinnekkin taudin kouriin. Mun ystäväni on ollutmyös paljon kipeenä odotusaikana. Kaikki kuitenkin vauvalla näyttäisi olevan hyvin.

Vienda varmaan jännittää jo ultra? Toivottavasti kaikki on mallikkaasti.

Mulle on tullut joku seesteinen vaihe. Vahva tunne, että kaikki on hyvin. Ihanaa kun ei tarvi stressata jokaista vessa käyntiä ym.
 
Meriann: Käsittämätöntä kyllä mutta ei jännitä yhtään vielä! Varmaan sitten lähempänä. Kun pieni on ollut kunnossa jo kahdesti ultrassa ja sydämenlyönnit kuuluu tosi tasaisena ja vahvana nyt, niin en osaa edes pelätä. Seesteinen vaihe täälläkin siis... Enemmän melkein jännittää veriseulan tulokset nyt. Saispa ne jo pian... Vaikka kai niissä Se viikko menee ja vasta maanantaina voi kysellä.

Inkkunen: Tuollainen mammajooga kuulostaa tosi kivalta, harmi että täälläpäin ainakin työväenopistolla ne on arkisin päivällä! Ei toivoakaan siis, kun kuitenkin töissä vielä pitää käydä... :( Haluaisin kovasti kyllä kokeilla.

Meillä isäntä hermoilee, että mä en saa liukastua ja osti mulle sellaiset Ice Bug -nastapohjakengät. On muuten ihan älyttömän hyvät!! Siis kävelylenkeillä nyt lähinnä, ei niillä mihinkään kaupungille voi mennä. Mutta ovat tosi lämpimätkin, eikä tarvi pysytellä kotona näillä peilijääkeleillä. Mun ja miehen vanhemmillakin on sellaiset ja ne on ihan tykästyneet niihin. Voin kyllä suositella kaikille. Itsellä ainakin tulee selkä kipeäksi kävellessä, jos joutuu varomaan liukkautta.
 
Viimeksi muokattu:
Vuoden 2013 alun kunniaksi paisutan tätä pinoa :) Olen lukenut teidän juttuja jo tovin taustalla.

Ainakin Miles ja TanZZZku ovat tuttuja jo tuolta aiemmista pinoista:)

Ultraa tässä malttamattomana odotellaan(9.1.) mutta myös hieman epävarmana koska tiputteluvuotoja ollut 5+, 5+3 ja eilen viimeksi. Pirulaiset tipat saavat kyllä aina ilmestyessään mut aivan kaikkea muuta kuin levolliseksi tän raskauden suhteen. Olen yrittänyt hokea itselleni että tuollaiset pikku tuhrut eivät tarkoita mitään... Ja et ehkä lääkitykset aiheuttaa jne.

Nyt meneillään rv6+2 ja etova olo on tullut kuvioihin hetkittäin.

Ensimmäistä tässä odotetaan ja LA olisi oman laskun mukaan 25.8..
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa tätä uutta vuotta kaikille. Tästä taitaa tulla hyvä vuosi. <3

Tervetuloa uusille, meitä alkaakin olla jo aika paljon väkeä koossa.

Täällä vietettiin uutta vuotta muutamien ystävien ollessa kylässä. Syötiin hyvin ja naurettiin paljon. Jopa tuonne keskustan humuunkin yön tunneilla eksyttiin, huh! Oli kyllä oikein hauska ilta, mutta ihanaa, ettei tartte tuolla baareissa useammin juosta! Nyt on tullut kyllä syötyä joululomalla ihan hirveesti ja sen puolesta mainiota, että arki koittaa. Minäkin olen harkinnut tota mammajoogaa, mistä täällä on ollut puhetta, muutaman viikon päästä alkais uusi kurssi, joten ehkäpä uskaltaudun mukaan. Harmittaa vaan tuon reissutyön puolesta, että on hankala sitoutua sellaiseen tiettynä päivänä olevaan harrastukseen.

Meriann ihanaa, että digitestissä sait digitestiin hyvät lukemat ja olokin tuntuu luottavaiselta. :)

Eemiliina tosi kurjaa, että et saanut apua vaivoihisi ja epävarmuuteen. Minullahan oli vähän vastaava kokemus julkisesta tk:sta ja neuvolasta, silloin viikolla 10, kun vuotoa oli ja keskenmenoa epäiltiin. En voi itsekään ymmärtää, että miksei alkuviikoilla raskaana olevien huolia oteta vakavasti. Toki tiedostan sen, ettei alkuviikoilla voi monille jutuille mitään tehdä, mutta kyllä se epätietoisuus on kamalaa. Ihmiset hakautuu sitten kuitenkin päivystysten ym. kautta lääkäreihin ha maksaahan sekin. Samoin, jos ei alkuraskaudesta oteta vakavasti jää epävarmuus helposti valloilleen ja sitä onkin sitten hermona ihan kaikesta. Mutta ihanaa, että siellä kaikki vaikuttaa nyt kuitenkin olevan kunnossa.

Sannuliinu höh tsemppiä sulle flussan kanssa, toivottavasti alkaa helpottaa. Täällä on myös ollut pientä flunssaa muutamia päviä, muttei mitään kummempaa.

Vienda sykkeiden löytäminen on kyllä niiiin ihanaa ja helpottavaa. Itsekin just tänään viimeksi sykkeitä etsiskelin. Tuo on hauskaa, jos joku ystävä sattuu odottamaan samoihin aikoihin. Meillä on käynyt myös ilmi, että muutamia kavereita odottaa nyt samaan aikaan, tosin kaikki asuvat eri paikkakunnilla, joten ihan tästä läheltä ei tulevaa "äitiseuraa" ole viekä pongailtu. :)

helmimama tsemppiä pienen potkunyrkkeilijän kanssa! Voin vain kuvitella, miltä tuntuu, kun kasvava vaavi monottaa kylkiluihin, auts. Täällä en ole vieläkään tuntenut mitään liikehdintää (nyt 18+1), muistatko koska tunsit ekat liikkeet?

Mörkötys onnea plussasta! Täälläkin on monilla ollut tuota alkuraskauden harmitonta vuotelua / tiputtelua, pidän peukkuja, että sinullakin se olisi täysin harmitonta.
 
Eemiliina, hyvä että vuotelulle löytyi selitys ja toivotaan että se istukka siitä kohdunsuulta siirtyy pois, onneks on hyvin aikaa tässä :)

Vienda hienoa että sydänäänet löytyi taas :) Vauva tosin vielä niin pieni että pystyy "katoamaan" sinne syvyyksiin niin ei välttämättä aina samasta kohdasta äänet löydy, itse ainakin jouduin metsästämään ääniä joskus aika kauankin ja välillä oli niin kova meno päällä että kuului vaan potkut ja viuhahdukset doppleriin :D
Ja tollaset nastapohjakengät kuulostaa kyllä varsin hyviltä, pitäs varmaan itellekin hommata ettei enää tulis pyllähdeltyä...

Meriann hyvä juttu että digitesti kertoi hyviä uutisia ja olokin muuttui niiden myötä seesteisemmäksi =)

Tervetuloa Mörkötys ja onnittelut! :) Toivottavasti tuhruttelu loppuis, vaikka harmitonta varmasti on niin silti aiheuttaa turhaa huolta :/

Sannuliinulle paranemisia! Tuntu monet siirtyneen uuteen vuoteen kovan flunssan kourissa :/

Amele merkkasin ylös sillon kun ekat täysin selvät liikkeet tuntui ja sillon oli rv 18+5, sillä samalla viikolla olin jo tuntevinani aiemminkin mutta tollon ei enää voinut erehtyä. Eiköhän sullekin pian liikkeet ala tuntua :)

Ihanaa kun nää loppuvuoden pyhät on nyt ohi ja uus jännittävä vuos edessä :) Hyvää uutta vuotta kaikille!

helmimama ja maha 33+4
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

4.9.
meriann



Neuvolat & ultrat
nuppuska ~ nt-ultra 3.1.
pikku_karhu ~ kontrolliultra 4.1.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
astrolabe ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
sekundamamma ~ neuvola 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Ambrosia85 ~ neuvola 10.1.
Sannuliinu ~ neuvolalääkäri 10.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
meriann ~ varhaisultra 15.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä