Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Ja hitto soikoon, unohdan koko ajan jotain :D
Kertomisesta... Meillä tietää aika moni. Läheisimmät ystävät ja perhe, lukuunottamatta appivanhempia. Mies halus laittaa ultrakuvan kirjekuoreen ja antaa sen jouluaattona vanhemmilleen :heart: Siksi he eivät vielä tiedä.
Kaverit ja muut sukulaiset, heille kerrotaan sitten joskus jos kaikki menee hyvin...
 
TanZZZkulle tsemppiä lääkäriin! :)

Anteeksi, että nyt tulee vain omaa napaa. Minut on vallannut hirveä keskenmenon pelko. Kuulin, että äidilläni on ollut KOLME keskenmenoa viikoilla 11-13 ja yksi viikolla 20! Jotenkin ajattelin olevani jo hyvälläkin mallilla tässä odotuksessa mutta äh, eihän nämä viikot takaa vielä yhtään mitään. En jaksa kyllä yhtään nyt edes yrittää nauttia tästä raskaudestakaan, kun odotan vain, koska se menee kesken. Harmittaa, kun mitään varsinaista syytä ei tietysti ole, eipä ollut tosin äidillänikään.
Onneksi täällä ehkä hieman paremmin ymmärretään kovasti toivottuun raskauteen liittyviä pelkoja ja epävarmuutta, kuin tuolla oman kuukauden topikissa, joka täyttyy jo lasten nimiajatuksista ja muusta vauvahössötyksestä.

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää joulua! :heart:

Ahdistunut Vienda 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: mariq
TanZZZkulle onnea ultraan!

Vienda,ymmärrän sua täysin. Itsekkin panikoin kokoajan,kun niin oireetonna mennään,vaikka olen jo kahdesti ultrassa nähnyt sykkeen ja koko vastannut täysin viikkoja. Eka kerralla rv 6+6 ja viime viikolla rv 7+5. Silti pelkään koko ajan pahinta. Heti kun on vähänkin kauemmin alavatsa jomotuksista ajattelen,että kasvu pysähtynyt jne. En osaa nauttia tästä raskaudesta ja välillä ahistaa todella. Tärkö tämä sitten seuraavat 40 viikkoa tulee olemaan. Itsellä vielä taustallakin kaksi keskeytynyttä keskenmenoakin,joka tietysti lisää pelkoa entisestään. Esikoisemme raskaudessa olin kokenut vasta yhden vastoinkäymisen ja eka ultran jälkeen olin hyvin vakuuttunut,että kaikki menee hyvin loppuun asti. Nyt en edes osaa kuvitella synnyttäväni heinäkuussa. Tuntuu niin kaukaiselta ja epätodelliselta,että meillwkkö voisi muka käydä niinkin hyvin,että kaikki menisi hyvin loppuun asti toisen kerran.

Ahdistaa sekin,että joudun nyt jouluna paljastamaan siskoille ja vanhemmilleni raskauden,vaikken ole vielä käynyt np-ultrassa,mutta kun rakastan mätiä ja nyt en voi syödä sitä,niin herättää niin suuren kysymysmerkin,että pakko on kertoa,miksen syö lautasellistä mätiä niin kuin normaalisti alkuruokana joulupöydässä:) Tiedän heidän olevan innoissaan,mutta kun itsellä niin epävarma olo tästä kaikesta.

Itsekkin olen käynyt pari kertaa heinäkuisissa ja todennut,että en ole todellakaan samalla aaltopituudella.

Tulipa melkonen vuodatus,mutta pakko purkaa tunteita johonkin:)

Ei kait se auta kuin uskoa tähän raskauteen niin kauan kuin kivut ja vuodot pysyy pois,vaikka vaikeaa onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on myös yksi panikoija. Juoksin äsken kovaa vauhtia side taskussani vessaan, kun jotain lorahti housuihin (oli sitä kirottua lugemömmöä). Odotan vain, että koska tämä menee kesken. Toivon, että km ei sentään alkaisi anopin joulupöydässä. Pelottaa, ettei perjantaisessa ultrassa näykään ketään ja saan alkaa odottamaan vuotoa, taas siihen joulupöytään. Ennen plussaa nukuin hirveän huonosti, kai jännitin testiä. Nyt olen taas heräillyt yöllä valvomaan, vaikken mielestäni ole kovin jännittynyt, mutta ehkä alitajuisesti jännitän sitä ultraa jo kuitenkin.
Ensimmäisellä kerralla raskaana olin myös ihan hermoheikko, laukkasin välillä yksityiselle gynelle vain tarkistuttamaan, että masussa oltiin hengissä. Toisessa osasin jo relata vähän, ja sitten kaikki menikin päin sitä itseään (Päästiin siis iloisesti 22.viikolle asti). Nyt en jaksa yhtään kuvitella, etteikö jotain pahaa taas tapahtuisi :(
Kuukausipinosta... ostelevat siellä jo rattaita. En kuulu minäkään oikein joukkoon.

Pikku_karhu 6+2

PS: Peukut TanZZZkun ultrareissulle!
 
Helou Naiset!!!
Ultrassa käyty ja kaikki niin hyvin kuin voi olla :) :heart: :heart: :,)
Nt oli 1,3mm, tyyppi oli 61m ja syke 162 :heart:
Ja kun kahdessa aiemmassa ultrassa tyypin koko oli päivän "jäljessä viikkoihin nähden", niin nyt hän oli kirinyt kasvussa ja hän oli nyt 5 päivää "viikkoihin nähden edellä", eli tänään kun on 11+6 nii ultran mukaan 12+4.
Kyllä taas hetkeksi helpotti, mutta varmasti tulen vielä panikoimaan, ja paljon!! :LOL:
Ai nii, ja kätilö joka ultraili, meinas et vuoto on ollu jotai hormonaalista vuotoa, mutta hänkään ei ollu varma, eli selitystä ei tunnu löytyvän, mutta...
Nyt pidetään peukut ja varpaat pystyssä, mut parina viime päivänä vuoto on ollu oikeastaan verestävää limaa, ja ehkä pääasiassa kuitenki limaa :) Voi kunpa se vuoto jäisi nyt pois, voi kunpa!!!!!!

mä luulen tosiaan et kaikki tällä palstalla viihtyvät pelkäävät varmasti km enemmän ja vähemmän!! Itse hyvänä esimerkkinä... :ashamed: Ja vaikka sen tietää, et itse ei voi tehdä mitään, niin ei se paljo lohduta tai rauhoita!! itse olen koittanut vaan työntää negatiivisia ajatuksia ja pelkoja vaan kertakaikkiaan pois mun mielestä. Silleen oon pysyny suht järjissäni....

Mun varmaan seuraava huolenaihe on veriseulat : /
ne tulokset tulee vasta joulun jälkeen, eli koitan tyhjentää pääni taas joulun ajaksi, ja koitan miettiä näitä ultrakuulumisia ja kantaa voimaa niistä :) :heart:

TanZZZku ja Toivo, 11+6 :heart:
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri



Neuvolat & ultrat
nuppuska ~ neuvola 19.12.
astrolabe ~ ultra 20.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ neuvola 20.12.
TanZZZku ~ neuvola 20.12.
pikku_karhu ~ ar-ultra 21.12.
Sannuliinu ~ neuvola 21.12.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
-Voisinkohan minäkin liittyä tänne? Tuttujahan täällä jo onkin :) Meillä haaveissa ensimmäinen minulle ja toinen miehelle. 2vuotta yritystä takana ja vuoden täytyttyä hakeuduttiin kunnalliselle
Pistoshoidoilla sai tämä ihme alkunsa. Laskettuaika laskureiden mukaan 14.8 ja näillänäkymid sairaala on HYS. Naputan nyt puhelimella joten värejä en saa muokattua :)

TanZZZku ihanaa että kaikki on hyvin!
 
Mahtavia uutisia TanZZZku, tietysti siellä oli kaikki niinkun pitääkin, onnea =) Mahtaako olla tyttönen tulossa sinnekin kun noin korkeet sykkeet pienellä oli ;)

Sannuliinulle paranemisia flunssan kourista, sitä on nyt paljon liikkeellä :/

Amele tossa perhevalmennuksessa on niinku kaikessa muussakin niin isoja eroja paikkakunnittain, mut ilmeisesti pääasiassa se on vaan ensisynnyttäjille? Ja mitä nyt oon kuunnellut noita jotka on lähiaikoina siinä olleet niin aika turhia käyntejä kai suurimmaks osaks, et ei paljoa uutta tietoa ole saaneet... Mut ne ei oo siis pakollisia käyntejä.
Ja hienoa että sokerit oli kunnossa, yks huolenaihe vähemmän! :)

Scarleth tollaset pienet yksityiset häät kuulostaa kivoilta! :) Meillä meni vähän niinpäin että sormuksiin ei kauheesti laitettu rahaa mut juhliin ja häämatkaan sit sitäkin enemmän, vaikkei meilläkään mitkään suuret häät ollut, reilu 70 vierasta. Mut pääasia et päivä on omannäköinen oli se sit millanen vaan ja siitä jää ihanat muistot :)

Vienda ei tota pelkoa ja paniikkia oikeen mikään muu vie pois kun aika, vaikka se niin paskaa onkin :hug: Enkä voi kyllä yhtään lohduttaa että se pois välttämättä ikinä meneekään, mäkin oon ollu ihan paniikissa koko päivän kun vauva on ollut todella vaisu vaikka yleensä on erittäinkin aktiivinen, pelko seuraa näköjään ihan loppuun asti, sit uskon että mulla on hengissä oleva vauva kun saan hänet elävänä syliin...
Tsemppiä kaikille muillekin pelkojen kanssa painiville, toivotaan että jokaisen raskaus menee loppuun asti ja hyvältä tilanne täällä nyt ainakin näyttää! :) :heart:

Tervetuloa mukaan Nelli79, tänne mahtuu! :) Mä oon samoilla linjoilla teidän kanssa noista kuukausipinoista, sen takia en oo oikeen löytänyt paikkaani täällä kun en ole missään vaiheessa ollut samoilla linjoilla niiden helmikuisissa kirjoittelevien kanssa, alusta asti oon vaan tuntenut suurta kiukkua ja ihmetystä niiden juttuja lueskellessa...

Ja Ambrosia, onnea plussasta ja tervetuloa, lisäilen sut listalle :)

Listaa päivitelty :)

helmimama & vaisu Tyttönen 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS



Neuvolat & ultrat
nuppuska ~ neuvola 19.12.
astrolabe ~ ultra 20.12.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
Scarleth ~ neuvola 20.12.
TanZZZku ~ neuvola 20.12.
pikku_karhu ~ ar-ultra 21.12.
Sannuliinu ~ neuvola 21.12.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Nelli ja Ambrosia!!! Ambrosian kans ollaanki vanhoja tuttuja lapsettomuuspuolelta... :)

Helmimama, mun kaveri sanoi samaa sykkeistä, et oliskohan tyttö :LOL: Ja sit pari läheistä jotka näkee unia ja "noitii" muutenkin, (tää on mun tällanen hörhöilyhömpötyshomma, ja mulla on muutama samanhenkinen kaveri ;) ) ovat veikanneet tyttöä. . Ja koska kaikki veikkaa tyttöä, niin salettii tää Toivo on poika :heart: Antaa nenille tytön veikkaajille!!! :LOL:
Mä oon aina halunnu 2 lasta, tytön ja pojan. Ja aiemmin, jos jää yhteen, nii tytön, mut nyt on mieli muuttunu, eli jos yhteen jää nii aivan sama, tyttö vai poika!!! Ihanan kliseiseltä mä kuulostan, :LOL:

Täällä on nukuttu huonosti viime yö... Koira herätti puol kolmen pintaan ja ilmoitti että ulos pitäis päästä... Toisella on pakki ihan sekasin :( Todella hyvä että osaa ilmoittaa, nii ei ole kämppä ihan täynnä kakkaa!!! Pitää ruokiksella käydä kotona päästämässä pihalle...
Onkos tällä puolen muilla lemmikkejä??? Muistelen et Miles olis maininnu koirat tuol toisella puolella....

Saan tänään poksuakin, eli 12+0,poks!!! En rehellisesti sanottuna oikein uskonut että tähän päästäis :heart: oon kyllä todella kiitollinen tästä pienestä ihmeestä joka mun sisälllä kasvaa :) :heart:
 
Tanzzzkulle vähän viiveellä onnittelut ultrakuulumisista! Ihana että kaikki on hyvin, toivottavasti pääset vihdoin rauhassa nauttimaan odotuksesta.:heart: On ollut niin hirveästi jouluhössötystä ja kiirettä joka suuntaan, etten ole kerinnyt mitään kirjoittelemaan. Luettu kyllä on kuulumisia taustalla.

Uusiakin on tullut ihan hirveästi, tervetuloa! Meillähän on jo ihan mahtavasti jengiä kasassa. :)

Pakko kommentoida tuota Jeannan ultrahommaa, siis la:n muuttamista sikiön koon perusteella. Meillähän kävi vähän sama homma. Niin päin vain, etteivät neuvolassa saaneet laskettua aikaa jostain syystä määritettyä ja viikotkin laittoivat ihan erilailla kun klinikalta oltiin hedelmöittymispäivän perusteella laskettu. Neuvola jätti sitten nt-ultraan la:n määrittämisen ja niinhän siinä kävi, että vauvan koon perusteella meilläkin muutui se alkuperäinen laskettu aika ja raskausviikot. Mutta ihan sama mulle, kunhan nyt suurin piirtein tiedän itse missä mennään ja eihän se laskettu aikakaan mikään kiveen kirjoitettu vauvan saapumisajankohta ole. ;) Outoa kyllä minustakin, kun olen kanssa ymmärtänyt, että alkionsiirroista alkunsa saaneilla ei paljon päiviä muutella.

Viendalle ja muillekin keskenmenoa panikoiville isot halit. Eipä siihen pelkoon oikein mitään lohduttavaa keksi sanoa. Se tulee niin alitajunnasta. Voisikohan sekin olla osa äidiksi kasvamista? Lapsen syntymän myötä menettämisen pelko saa ihan uuden merkityksen. Ehkäpä sitä alkaa totutella siihen jo raskaana ollessa, varsinkin kun sen raskauden eteen on joutunut tekemään niin paljon työtä ja kokemaan pettymyksiä. Tilastot ja todennäköisyydet ei paljoa lämmitä.

Tänään kävin neuvolassa ja lääkärissä. Kaikki arvot oikein hyvät ja pikkuisen sydänäänetkin kuuluivat reippaasti, syke 154.:heart: Vatsa kasvaa pikkuhiljaa ja ihan kuin olisin muutaman kerran tuntenut iiiiihan kevyttä hipsuttelua tuolla vatsassa. Mutta niin on varhaista, että vaikea varmaksi sanoa olivatko liikkeitä. Olen myöskin kolmen kuukauden harjoittelun jälkeen oppinut oksentamaan pelkän tyhjän yökkimisen sijaan!!:wave: Se on kuulkaa helpottava tunne. Onneksi pahoinvointi on jäänyt aamuun ja menee yrjöämisen jälkeen ohi. Nyt kun löytyisi vielä jostakin kadonneet yöunet takaisin, niin tässähän oltaisi kohta ihan energisenä keskiraskaudessa!!:D

Kaikille tsemppiä joulukiireiden keskelle. Mun suurin jouluongelma on tällä hetkellä murhe siitä, uskaltaisinko syödä itse graavattua lohta. Onko silli muuten kiellettyjen listoilla?? Verenpaineista ei huolta, kun ne on ihan olemattomat, mutta mitenkäs se listeria?:xmas:

Eemiliina 14+2
 
Sannuliinu, pikku_karhu, helmimama, Eemiliina: Kiitos kommenteistanne! Ihana kuulla, etten ole ainoa näine pelkoineni. :heart: :heart: Tsemppiä meille kaikille!

TanZZZkulle onnea ultrakuulumisista! Ihanaa!! :heart:

Mun doppler tuli tänään postiin! Hui, uskaltaiskohan sitä jo kokeilla... :rolleyes:

Vienda, 9+5
 
Heipsan!!!
Kiitos kaikille tsempeistä :) :heart:
Mulla oli tänään neuvola. Kaikki ihan ok. Nyt pikkuisen syke oli 165. Verenpaineet normit ja puhas pissa :) Toi pissanäyte asia oli mulle outo, olin ihan pihalla ku se pyys antaa näytteen :LOL: Tietääpä nyt sitte...
Jaksaisko Helmimama taas päivitellä????
Neuvolalääkäri+ neuvola, 15.1.
Toi neuvola lääkäri on sen takia, et saan jutskaa tosta mun vuotoasiasta ja miten se on edenny/ poistunu ja et lekuri tekis sisätutkimuksen sillon.
Ja arvatkaa mitä?? Se vuoto is back :ashamed:
Tosin, limasta verta + verta ja jää papruun pyyhittäessä. Ainakin nyt eilen ja tänään näin. Eilen tuli taas sellanen ihonvärinen "klöntti". Tai riekaleinen ja nauhamainen se oli... Hetkellisesti vaivuin taas synkkyyteen, mut sit jostain tuli sellasnen ajatus, et helvetti, ei voi minkään, ja annan olla.
Oon koittanu miettii et tän tyyppistä tää on ollu koko ajan, ja silti kaikki on ollu hyvin, ja myös koittanu miettii et kai se täytyy koittaa tyytyy osaansa et mul vaan näköjään tulee tällasta!!!
Toivottavasti kaikki jatkuis hyvin näistä erinäisistä hyytymistä ym... :ashamed:
Kävin miettii et pitäskö mun koittaa hankkii sitteki se dopleri....????
Eikös Sebulla ollu sellanen ylimääränen???? vai muistanko iha väärin???

Kokeilitko jo Vienda kuunnella ääniä??? Jos joo, niin onnistuiko??? :)

Eemiliina pohti kivasti tätä pelkoasiaa :) Pakko myöntää, että en ole ajatellutkaan asiaa tuolta kantilta!! Varmasti pitää osittain paikkansa!!
Hyvä että oksennus sujuu : / Voiko tolleen edes sanoa??? Mullakin on muuten yöunet vähän huononlaatuiset... Toivottavasti kumpainenkin saa ne takas ;) Tai sit tää on harjoitusta tulevia yövalvomisia varten... :LOL:
Ruoka-asiaan en uskalla muuta sanoa että mä olen niin hysteerinen, että en varmaan uskaltaisi syödä... :ashamed: Kyllä kuitenkin jos ovat kovaakin herkkua, ni ottaahan se kupoliin, jos sitä ei saa!!! Voihan sitä tarkastaa vielä neuvolasta???

Ihanaa kun tulee joulu :heart: Muutamat paketit viellä ja sit on kaikki valmista. Tai no, pitäähän sitä siivotaki mutta siis pääasiassa kaikki on valmista :) Ja sit meillä on kaksi viikkoa lomaakin, ihanaaa!!!! Saadaan vaan olla!! Meillä oli tarkoitus lähteä viettämään hääpäivää kylpylään, mutta neuvolantäti meinasi, että ei kannata, kun mulla on hieman tuota vuotoa... :ashamed: Tietenkään ei haluta ja aiota riskeerata, hieman harmittaa mutta pääseehän sinne toistekin!!!
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS



Neuvolat & ultrat
pikku_karhu ~ ar-ultra 21.12.
Sannuliinu ~ neuvola 21.12.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 2.1.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
astrolabe ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
sekundamamma ~ neuvola 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Ambrosia85 ~ neuvola 10.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
Tänään onkin monilla ollut neuvolaa ja ultria, tulkaahan kertomaan kuulumiset ja näkymiset!! =) Saiko sekundamamma sukupuoliveikkausta? :)

Vienda, muakin kiinnostaa että saitko pikkusen sydänäänet jo kuuluviin??

TanZZZku hyvä että neuvolassa oli kaikki hyvin ja sykkeet edelleen "tyttötasoa" ;D Toi on kyllä ihan persiistä toi sun vuotelu!! Mut siis pääasia että siellä on kaikki hyvin eikä ole mitenkään vauvasta johtuvaa, mut silti varmasti on todella rasittavaa ja nostaa turhia pelkoja pintaan :/ Etkös sä sanonut joskus aiemmin et jollain sun tutulla vuoti tosi pitkälle asti?? Jotkut sit vaan näköjään vuotelee vaikka mikään ei ois vialla, mut ohan se nyt ihan senkin puolesta rasittavaa jos on koko ajan sellanen ku menkat ois meneillään... Ja joo ei kantsi mennä kylpemään jos vuotelee, sellaset ohjeet mäkin sain kun tossa muutama viikko sitten tuli sellasta outoa vuotoa, parempi pelata varman päälle, ehtii sitä sit tosiaan myöhemminkin, keksikää jotain muuta ihanaa rentoutumista ja yhdessäoloa, vaikka sit vaan johonkin ihanaan hotelliin tms :)

Ihanaa tosiaan kun tulee joulu, ai että mä odotan niitä ruokia ja sitä rentoa yhdessäolemista läheisten kanssa =)

Huomenna sit taas poksuis, viikko jälleen lähempänä H-hetkeä, kohta alkaa oikeesti jo jännittää.... :popcorn:

helmimama ja Tyttönen 31+6
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Juu, mulla kaveri vuoti raskaudessaan viikolle 26 asti!!
Nii, mä yritän ajatella et pitää tosiaan osaansa tyytyä, ei oikei muutakaa voi...
ja totta, laittaa se väkisinki huolettaa, mut koitan vaan työntää ajateuksen pois päästä....
juu, sulla helmimama alkaa kohta ollaki tosi kyseessä!!! Tsempit ja pukut loppuodotukseen!! :) :heart:
ja todellakin, ihanaa, ruokaaaaaaa :p
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama
TanZZZku ja helmimama: Sain sykkeen kuulumaan!! :heart: Ihana ihana ääni! Tosin vain hetkeksi ja sitten en enää uudelleen mutta se hetki oli kyllä ihan selkeä syke. Aloin sählätä ääntä siinä kovemmalle niin se katosi, eikä doppleri ehtinyt laskea sykettä... Ajattelin nyt malttaa taas ainakin sunnuntaihin tai ehkä aattoonkin ennen kuin kokeilen uudelleen. Voin kyllä suositella laitetta! Mulla on siis tuo: Angelsounds doppler JPD-100S4 kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd
 
Rakenneultra oli tänään ja vauva siellä oli hyvin kasvanut ja viikkoihin nähden taasen vähän isompi. Tänään viikkoja 20+4, ultran mukaan 21+3. Laskettua aikaa ei kuitenkaan ole missään vaiheessa muutettu, vaan mennään loppuun saakka alkionsiirron mukaan.

Sukupuolta ei selvitetty Itse en ole vielä missään vaiheessa halunnut tietää sukupuolta, mutta mies halusi kysyä ja olin jo valmis sen kuulemaan tänään. Ultraustilanteessa mies yllättäen ilmoitti, että onkin muuttanut mielensä eikä haluakaan tietää muuta kuin että vauvalla on kaikki kunnossa. Kätilö kyllä ehdotti, että voisi laittaa tiedon kuoreen varmuuden vuoksi mukaan, mutta ei sitten otettu tietoa edes kuoressa mukaan. Joten tänään ei selvinnyt meille kumpi on tulossa ;) Tosin kätilökin sanoi, että hänellä on kyllä käsitys kumpi on, mutta ei ihan 100% varma, kun vauva oli niin huonossa ja kippuraisessa asennossa koko tutkimuksen ajan.

Sydänäänet ovat olleet 164, 145, 148, 144, en tiedä voiko näin aikaisin noista mitään päätellä sukupuolesta. Itsellä ei ole vieläkään kumpikaan olo.

Sairausloma jatkuu vielä selkäkipujen, liitoskipujen ja supisteluherkkyyden vuoksi vielä kuukauden. Neuvolalääkäri arveli, että supistelu voi johtua selkäkivuista, jotka provosoi supistuksia sekä minulla todetusta streptococcus agalactiae-bakteerista eli b-streptokokista. Minulla oli sama bakteeri myös ensimmäisessä raskaudessa, mutta sitä ei mitenkään hoidettu raskauden aikana eikä nytkään. Silloin ei kyllä edes supistellut näin. Synnytyksessä kuitenkin annettiin antibioottiprofylaksi ja annetaan myös tässä tulevassa. Onko muilla todettu streptococcus agalactiae?

Seuraava neuvola on 8.1.2013 ja ylimääräinen neuvolalääkäri sairausloman takia tammikuun lopulla. Myös ylimääräinen kontrolliultra tulossa rv 30 26.2.2013 istukan paikan takia. Takaseinässä istukka muuten, mutta vähän sitä on kohdunsuun puolellakin. Pitäisi siirtyä siitä pois ja se halutaan kontrolloida, että näin tapahtuu.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Päivitetään tännekin, että eka ultra takana!



Nätisti täsmälleen vastasi viikkoja ja syke oli tasainen, vahva ja riittävän nopealyöntinen. Munasarjat olivat lievästä hyperistä kivasti rauhoittuneet, mutta toinen hyperi päällä eli hyperemesis gravidarum. Iloitsen kuitenkin siitä seikasta, että sykkeen näkemisen ja vahvojen oireiden tähden näin alkuvaiheessakin on km-riski enää reilun prosentin luokkaa. Sama se, vaikka joulu kuluii tiputuksessa! Eka neuvola 8.1.2013 ja saikkua sinne asti.

astrolabe ja Thor-Erik 7+1
 
Oi kun täällä on taas mahtavia uutisia!
Aivan loistavaa!!

Itse kärvistelen ajottaisessa pahoinvoinnissa ja flunssassa =)

Varhaisultra mulla on 2.1! Menee viikolle 8 josta oon vähän käärmeissäni, mutta minkäs tekee kun naistenklinikka tosiaan vajaasti toiminnassa nyt jouluna.
Ja toisaalta, viikko sinne toinen tänne :)
Pyrin ajattelemaan näin että mielummin otan ne huonot uutiset joulun jälkeen vastaan kun ennen joulua. Nautin joulusta raskaana ja sitäpaitsi, jos kaikki on kuten pitää, niin kyllä noilla viikoilla pitäis jo näkyä ja kuulua jos oon oikein nettiä tutkinut :heart:

Eka neuvola on taas 10.1 mikäli ultrasta löytyy syytä neuvolaan mennä :)

Jotenkin ei oikein itseään tunne kovinkaan kuuluvasti tuonne "oman kuun porukkaan". Siellä on niin liuta näitä "ekasta kierrosta tärppäsi" ja suurimmalla osalla tuntuu olevan niin pinkit lasit silmillä että hirvittää.
Itse kun tosiaan lähinnä huvittuneena odottaa ultraa että näkee kuinka hyvin kroppa taas kusettaa mua :p
Vaikka onhan tämä toivottu, sitä on vaan niin monesti kahdenkin vuoden aikana toiveet murskattu :/
 

Yhteistyössä