Hei leidit!
Nyt kun taas olen matkalaukkuelämässäni (asun eniten isän talossa tunnin matkan päässä Helsingistä, mutta tulevan remontin takia käyn kaupungissa usein täällä äidillä ja välillä olen myös meren rannalla äidin mökillä) kerrankin taas kotikoneen äärellä niin heti haluan kirjoittaa. Ihana on lukea teidän kaikkien kuulumisia ihan päivittäin vaikken pääse kännykällä kirjoittamaankaan vastauksia!
Tyty kyllä on sitten kaunis lapsi teillä, jestas sentään! :heart: Ja jo paljon isomman näköinen vaikka ei ole vielä kuukauttakaan! Toivottavasti sun paikat paranevat pian - ihan kamala on ollut lukea sun kokemuksia, että yhtä noin koetellaankin! :hug:
Eemiliinalle
isot onnittelut potrasta pojasta!! Ihanaa, että joillain synnytys käy helpostikin..
Oma synnytys alkaa jännittää ja mietityttää pikkuhiljaa, vaikka onhan tässä aikaa vielä. 26.7. mulla on sekä pelkopoli että tutustuminen Kättäriin, sitten tehdään päätös synnytystavasta.. Mulla se virallisesti erittäin alhaiseksi todettu kipukynnys, ikäni ja se valitettava fakta, että voi olla että tämä on ainokaiseni painavat edelleen vaa'assa, että haluaisin sen sektion, mutta kokoajan lämpenen enemmän ja enemmän mun ajatukselle, että yrittäisin kuitenkin, kaikilla mahdollisilla lääkkeillä tuettuna, synnyttää ensin alakautta.. Mutta kattoo nyt. Vajaa 2kk laskettuun aikaan miettiä..
Meriann mulla on kanssa alavatsakipuilua usein ja kokoajan vessahätä kun vauvan pää ilmeisesti painaa virtsarakkoa.. Yölläkin saa nyt käydä 2 kertaa yössä, entisen yhden sijaan. Yöllä muuten otan neuvolantädin ohjeen mukaan sitä lisärautaa ja vaikka se tuntuukin tosi hullulta ottaa nyt tablettia keskellä yötä, niin mulle ei ole tullut mitään rautatablettivaivoja, vaan vatsa toimii kuin kello nyt?! Jee
Nuppu81 myöhästyneet synttärionnittelut!
Kiva oli lukea
TanZZZkun ja
Ambrosian enempi positiivisia kuulumisia; mielessä olette molemmat usein!
Mitä muuten kuuluu
Sebulle ja
Jeannalle nyt?
Lila Kaikenlaisia ennustuksia on kiva tehdä, mutta en mitenkään jaksa uskoa kaikkia niitä..
Ja kun kerran saitte tämän vauvan, ei mielestäni mikään estä saamasta toistakin vielä! Itse olen sua melkein 15v vanhempi ja silti toivon tosissani, että saisin vielä toisenkin lapsen tämän jälkeen, vaikka tämä on vasta masussa! Toivossa on hyvä elää!
Lumi kiva kun olet "tullut takaisin"!
Hirmu mielenkiintosta lukea miten erilaista on odotus ja synnytys toisessa maassa! Manuaalinen käynnistys kuulostaa tosi jännältä, ja ihanaa sulle, että se ei satu!!
Meillä olis muuten toi sairaalakassi Belgiassa myös ollut huomattavasti täydempi kuin täällä Suomessa. Belgiassa sairaalakassimuistilistan ensimmäisenä on peili - kyllä, sillä halutaan naisen muistavan, että vaikka hänestä tulee äiti, hän on silti aina ensisijaisesti nainen, jonka kuuluu pitää itsestään huolta! Listalla on mm. myös sekä äidille että lapselle harjat... Siellä lapsilla on yleensä syntyessään tukkaa..
Sannuliinu - ihanaa, että se istukka on siirtynyt!
Kiitos
Tammitytölle hyvistä vinkeistä mitä mukaan sairaalakassiin, esim korvatulppia en ollut tullut ajatelleeksikaan!
Miles - mulla oli kanssa ekalla kerralla tosi tosi kiva neuvolantäti!
Kumpikohan meidän ulkosuomalaisista saa seuraavaksi nyyttinsä,
Miles vai
Lumi, jännää!!
Tiggeri: Helsinkiin muutan keskustaan. Käytin sitä janakkalalaista Kähärin muuttofirmaa kun kovasti mulle sitä kokemuksesta kehuttiin ja se olikin halvin ja ehdottomasti paras niistä firmoista mistä pyysin tarjouksen!
Kiitos vielä kaikille teille kovasti tervetulotoivotuksista Suomeen!!
Valitettavasti en kylläkään ole vielä lähelläkään muuttamista, vaan vietän vielä täyttä häkää matkalaukkuelämää... Omaisuuteni on kahdessa varastossa ja odottaa vaan remontin valmistumista. Eikä remontin alustakaan vielä ole tietoa... Noh, maanantaina tulee tarjous remontintekijältä ja TOIVON sydämestäni, että remontti alkaisi myös ensi viikolla. Minusta remontti pitäs olla ohi 3-4 viikossa, mutta en tiedä (katot ja seinät maalataan, lattiat hiotaan ja lakataan ja pariin huoneeseen rakennetaan kaapistot).. Kyllä pikkasen stressaa tää tietämätön tilanne, ja varsinkin kun oma olo on valitettavasti huonontunut eikä varmaan parane ennenkuin vauva on maailmassa.. Mulla on melkoisesti turvotusta sormissa ja nilkoista alaspäin, piti jo käydä ostamassa uusia isompia kenkiä kun ei mitkään vanhat mahdu. Onneksi löysin alennusmyynnistä ihanat Eccon sandaalit, jossa on kolme tarranauhaa, joten ihan päiväkohtaisen tilanteen mukaan voi asentaa! Lisäksi vanha nivelkipuvaiva vaivaa sormissa ja jalkapohjissa- en esin saa enää 1/2 litran limupulloa auki.. En saisi myöskään vauvaa nostettua kipujen ollessa pahimmillaan
Mutta niille ei nyt voi tehdä mitään, panadolia vaan napaan.. Lisäksi alavatsa kipeytyy helposti jos vähänkin kävelen mutta olen nyt vihdoin päässyt uimaan ja sitä yritän jatkaa joka viikko 3 kertaa!!
Verensokeriin Suomen gyne ei ole yhtään tyytyväinen vaikka vain pari kertaa on ollut rajojen yläpuolella ja nyt mun täytyy mitata viikon ajan 4 kertaa päiväässä ja ensi viikolla soittaa hänelle ja tunnustaa arvot ja "Jos on ylityksiä niin joudun insuliinille"
Lääkärini syyllisti kovasti vauvan suuresta koosta (hän oli viime viikolla 1810g arviolta, joka on kuulema 300g enemmän kuin pitäisi..) että "joka kerta kun sinä herkkuttelet, vauva-raasun haima tekee täysillä töitä että verensokeri ei nousisi"... snif. Tuntuu kamalalta, että olen aiheuttanut vauvalleni vaaraa ja ison koon, kun en edes mielestäni NIIN kauheesti ole herkkuja syönyt.. Mutta siis "ihan liikaa"..
Tavallaan must on hyväkin asia, että vauva on iso. Meillähän on se kaksisuoninen napanuora, joka vaikeuttaa loppua kohti ravinnon saantia ja mahdollisesti aiheuttaa pientä kokoa. Eikö silloin ole hyvä, että laps onkin viikkojaan isompi nyt?? Mutta ilmeisesti asia ei ole näin yksinkertainen..
Jouduin käymään ylimääräisesti gynellä tällä viikolla kun nivel- ja turvotusvaivat vaivasivat jo liikaakin. Ja mitään ei siis voida tehdä. Lääkäri teki sisäkautta tutkimuksen, kohdunsuu on kiinni ja kiinteä (?) mutta voi jestas että se tutkimus sattui!!! Siis aivan hirvee kipu! Siinä sitten selvisi, että mulla on joku häpyluurustojuttu, joku aika yleinen raskausvaiva, joka ei liity ikään mutta jolle ei myöskään voi mitään. Mua sattu vielä seuraavana päivänä, eikä ole koskaan ennen sattunut sisätutkimus! Olin kyllä tuntenut kipuja häpyluussa jo aiemminkin, mutten ollut koskaan puhunut siitä kenellekään kun jotenkin ajattelin sen vaan kuuluvan asiaan kaikilla.. Noh, joittenkin netissä olevien juttujen mukaan se saattas helpottaa sitten synnytyksessä, että paikat ovat jotenkin pehmenneet valmiiksi synnytykseen mennessä... sitä toivon tietysti!!
Muuten meillä menee hyvin
Tyttö vaikuttaa hirmuisen kiltiltä ja on ollut jo pari viikkoa pää alaspäin ja potkiskelee iltaisin ja esim eilen hammaslääkärissä kuin sanoen "ei hätää äiti, mä olen täällä sun seurana" :heart: Jännittää kovasti millanen tyyppi sieltä on tulossa. Laskettu aikahan on 26.8. eli Neitsyen merkin alkupuolella ja olen nyt kysellyt ystäviltä ja sukulaisilta arvauksia milloin vauva syntyy
Lähimmäksi arvannut saa valintansa mukaan shampanjapullon, kukkakimpun tai käynnin McDonald'silla (tää viimenen oli 8-vuotiaan sukulaispojan toive)
Itse olen kokoajan veikannut että tyttö tulee aiemmin; olen itse härkä ja siksi leijonalapsi olis ihana mutta luultavasti hieman neitsyttä haastavampi
Ja lisäksi kun tämä on alusta lähtein ollut isompi viikkojaan niin eiköhän hän ole "valmis" tulemaankin jo aiemmin?
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
t. Gabriela & iso tyttönen rv 31+5
PS
Vauvakutsuista: olisin toivonut itselleni kutsuja mutta niitä ei ehtinyt pitää. Pääsin kuitenkin yhden ystävän kutsuille ja ne oli tosi kivat!!! Toimimme nyyttäriperiaatteella, kaikki toivat syötävää ja juotavaa (ihanaa alkoholitonta kesäistä siideriä esim.) ja olimme keränneet rahaa lahjakorttiin, jolla tuleva äiti voi ostaa tavaratalosta joko itselleen ja/tai vauvalle haluamansa jutun. Ohjelmassa oli rentoa yhdessä oloa, jo kokeneemmat äidit kertoivat kokemuksiaan ja sitten kaikilla oli oma vauvakuva mukana ja arvailimme kuka on kuka kuvista. Enempää ohjelmaa ei sitten haluttukaan, eikä tuntunut yhtään siltä että juhlat olis siksi, että tuleva äiti saisi paljon lahjoja, mitä itse olisin pelännyt omissa vauvajuhlissani.