Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Kristiina, tervetuloa. :)

kävin verikokeissa aamulla ja ensinnäkin otettiin ne HYPERIIN liittyvät arvot: suolat edelleen alhaiset, mutta hiukan noussut. ja sitten se HCG oli reilu 1500. :heart: :heart: että aika tukevasti täällä ollaan raskaana. huh huh. oon nyt lukenut muutamat kokemukset netistä, ja tuo on KYLLÄ KORKEA ARVO. -- ellei sitten olis käynyt niin onnellisesti, että olis molemmat kiinnittynyt. :whistle:
tuo hyperi vaivasi taas yöllä 03 tosi pahasti: ulvoin kivusta(koko ylävatsa ja yläselkä "tulessa" ) 45 min, kunnes kipu hellitti ja 04 pääsin takas nukkumaan. zzzzzzzz
taidan ottaa päikkärit.

Jaksamista kaikille tässä vuoristoradassa! :hug: =)
 
Heps!

Vielä en oikein uskalla alkaa tänne kirjoittelemaan sen verran epävarma ja masentunut olo tällä hetkellä.

Mulla 5+2 menossa ja tähän asti kaikki ihan ok, mutta tänään tein clearbluen viikkonäytöllisen raskaustestin joka näytti enää 1-2 viikkoa ja viime sunnuntaina näytti vielä 2-3 viikkoa. HCG 18.11 54 (4+0), 20.11 72 (4+2) ja 24.11 819 (4+6)

Jos hcg ollu tiistaina 819 niin kuinka nopeasti se voi laskea? Onko kellään kokemusta ko. raskaustestistä? Mitään kipuja tai vuotoja ei oo ollu ei sitte pienintäkään. Nyt mieli älyttömän maassa ja tottakai vloppu edessä eikä mitää asian varmistamiseksi pysty tekee. Tämä olisi jo maailmanloppu itelle, jos nyt menisi pieleen :'(
 
Kirjoittelen pikaisesti kuulumisia tänne.. tulen paremmalla ajalla sitten lukemaan mitä teille kuuluu. :)

Kävin tänään verikokeessa ja HCG arvo oli 590 (alkionsiirrosta tänään 16 päivää). Hoitajan mukaan viitearvo tälle päivälle olisi 60-500. Nyt voi taas hetkeksi henkäistä helpotuksesta, vaikka ultraan on vielä reilu kaksi viikkoa matkaa. Laskettu aika muuttui päivällä ja on siis 5.8.2010. Dreamer arvosi kuulostaa kyllä tosi hyvältä!!! Milloin sinulle tehtinkään siirto? Olenko ymmärtänyt oikein että tässä vaiheessa arvo voi tuplaantua vuorokaudessa?
 
Kiitos paljon bubbeli! :)

Heni, mulla ei ole kyllä tietoa noista arvojen laskusta.. uskon että mieli on ihan maassa ja varmasti tulee mietittyä kaikkea. :( kuinka pitkään raskaustestit näyttää positiivista, eikö se jossain vaiheessa raskautta muutu niin ettei raskaus enää näy testissä? Voimia sinulle tähän viikonloppuun!! :heart:

Huomasin että täällä on moni hieman epäuskoisena, eikä ihmekään kaiken kokemamme jälkeen. Jotkut on kokeneet vielä kovempia ja joutuneet luopumaan jo saadusta plussasta. Toivotaan kovasti onnea meille kaikille tänne ja toivottavasti yhteinen matka jatkuu aina pitkälle kesään asti. :)

Dreamer, toivottavasti olosi alkaisi vihdoin parantua!! Pitkään oletkin joutunut kärvistellä tuon hyperin kanssa.

).( omista oireista sen verran että mulla on ollut kohta viikon painon tunnetta tuolla alavatsassa. Välillä voi mennä päivä ettei mitään tunnu, mutta sitten se paine taas palaa. Tissitkin on hieman kipeät, mutta sitä ne olivat ennen siirtoa. Vihlontaakin on, varsinkin jos nousee pitkän makoilun jälkeen istumaan. Ruokailun jälkeen tulee aina hieman huono olo ja väsymystäkin pukkaa.. niin kauan kun nämä oireet löytyy niin olen niistä kyllä tosi iloinen.

Sellainen tuli mieleen että pitäiskö aina kirjoituksen loppuun laittaa millä viikoilla mennään, ois jotekin helpompi seurata muiden vointia ja kuulumisia jos näkisi helposti missä vaiheessa raskaus etenee..

sebu 4+2

Niin ja sikapiikin meinaan hakea heti ensi viikolla!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sebu08:
Dreamer arvosi kuulostaa kyllä tosi hyvältä!!! Milloin sinulle tehtinkään siirto? Olenko ymmärtänyt oikein että tässä vaiheessa arvo voi tuplaantua vuorokaudessa?
onnittelut sulle Sebu hyvästä arvosta, itsekin jotain tommosta olisin kuvitellut itselleni. mulla on nyt 14 päivää siirrosta.
oon miettinyt että kuulin varmaan väärin... että jospa se sanoikin 500. no, sama se - hyvä kuitenkin. :)
ja kyllähän se arvo tuplaantuu vuorokaudessa.


Heni - uskon että sulla on tosi paha mieli. :( :hug: mutta ne testit toisaalta epävarmoja, kun niihin vaikuttaa niin paljon se että onko juonut tai koska on käynyt pissalla jne. itse tein eilen iltapäivällä hetken mielijohteesta yhden testin ja siihen tuli just ja just haamu - hiukanko pelästyin. toisaalta tiesin kyllä että olin juonut koko päivän hyperin takia paljon.
itse tein tänään pp14 aamuyöstä samaisen testin ja tuli 2-3 viikkoa; en tosiaan ollut juonut moneen tuntiin ja pissalla olin käynyt joskus 00-01 ja seuraavasti otin ton testin.


dreamer ja murkulat 4+3
 
Heni täällä toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että kaikki on hyvin :hug:

Luget jatkuu mulla ultraan asti 3x200mg annoksella ja sit aletaan asteittain vähentämään annosta. Sen tarkemmin en vielä tiedä enkä muista kuinka esikoisen kanssa oli...

Niin ja possupiikin hain tänään. Olkavarsi on hellä ja kauppakassin kantaminen ja ratin kääntäminen vähän sattui. Toivottavasti ei isompaa tuukaan.

Kristiina rv 5+5
 
Dreamer vielä mietin sitä että eikö meillä pitäisi sitten olla sama LA?? Mulle laskettiin tänään klinikalla tuo 5.8 ja ilmoitettiin että menossa 4+2.. eipä sillä väliä, kunhan mietin. :) Oliko sulla jo ultra-aika varattu? Jännä kun mennään niin samoissa jo tuolta toiselta puolelta asti!

Itse käytän progeja, jotka ovat lugeja vastaava valmiste. Sain luvan tänään vähentää annosta kahteen ja jatkaa näin viikon verran. Sen jälkeen käytän yhtä/päivä kunnes valmisteet loppuvat. Lisäksi syön kortisonia ainakin ekaan ultraan asti, tai sitten joka viikolle 11. Onko muilla käytössä kortisonia?

Sebu 4+2

 
mul oli punktio tiistaina 10.11. eli laskin että munasolut hedelmöittyi silloin ja sen mukaan lasketun. ei mulle kukaan muu oo viä laskettua laskenut...
oliko sullakin punktio ti? siitä siis ke on +1, to +2 ja pe +3.
emmmmäää vaaaaan tiä. :saint: :LOL:
 
Kirstiina76: mehän ollaan jostain samalla suunnalta näemmä..sama juttu meinaan täällä sairaalan suhteen! :) Ja esikoisen tekasin TAYSsissa, kun oli niin älytön raskausaika että olin koko raskauden äitipolilla tarkkailussa ja sieltä suosittelivat TAYSsiin synnyttämään. Jäi kyllä harmittamaan, kun Vammalaa on niin kovin kehuttu! Mutta nyt tuntuu, että taidan mennä taas TAYSsiin.. Ollaan muuten esikotkin tehty samana vuonna :)

Miukula: eli kävin ottaa piikin joskus neljän aikaan, koko iltana ei mitään. Yöllä heräsin kun käsi oli tajuttoman kipeä. No ei siinä mitään, vaatteita en meinannu saada si aamulla päälle mutta töihin kyllä lähdin. No siinä hiukan päälle 11.00 rupes nouseen kuume ja tärisin kylmästä ja oli muutenkin huono olo. Lähdin kotiin äkkiä, niin loppu päivä ja ilta meni sitten kuumeessa, lihassäryissä, migreenin kaltaisessa päänsäryssä että olin täysin arka valolle.. ja muutenkin oli niin kamala olo että huh huh. Mutta päivässä se meni ohi, mut oli kyllä pari seuraavaa päivää aika hemmetin heikko olo. Meillä kävi tuo esikoinen ottamassa kans jo marraskuun alussa, kun kuuluu astmalaisiin, niin hänelle ei tullu yhtään mitään oireita. Sano kyllä että käteen hiukan sattu, muttei muuta. Mutta parempi tietty näin päin!

En mää taida uskaltaa päivittää omia tietojani, siinä voi käydä ihan mitä vaan :LOL:

Ja ai niin, ne viikot.. mä oon yrittäny olla niin neutraali tätä hommaa kohtaan kun olla ja voi, etten edes tiedä missä mennään :xmas: mutta olisko nyt sitten:

Pikkuvadelma ja Pihlajanmarja(t?) 6+4

(kävin muuten lääkärissä sen rokotteen ottamisen jälkeen ja siellä lääkäri kysy että onko mahdollista, että odotan kaksosia.........)
 
dreamer78: mä käytin lugeja pari päivää päälle testin. Mutta mulla oli toi inssi, niin siihen ei kai ilmeisesti oteta yleensä edes lugeja mukaan? tai kun soitin Väestöliittoon, niin tokas että on näköjään vaan varmisteltu mutta voin lopettaa ne.
 
huomenta.
Toivottavasti Heni uutiseti on hyviä!

(.) alin tossa miettiä eilen että enpä oo tullu aatelleeksi sitä neuvolaa. öh, eihän sinne nyt kiire ole - tietty tänä vuonna varmaan olis viä hyvä käydä? ihan outoa että semmosta pitäsi aatella just ku on plusannut - tuntuu niin uskomattomalta.
niin, eikä mulle sanottu siitä alkuraskauden ultrastakaan vielä, mutta tiistaina varmaan saan kuulla. julkisella kun ollaan niin "klinikka" on lomalla aika pitkään joulukuussa. mutta kyllähän siellä sairaalassa onneksi ny jotain naistentautien toimintaa on ja lääkäreitä. että kaipa se ultra ennen joulua on? toivottavasti.
meikä jatkaa testausta ja nyt aamulla testi viiva tuli kirkuvana heti alle 1 minuutissa. B) pakko ne tikut nyt on pois käyttää, vaikka semmoista jännitystä ja intoa ei enää olekaan. onneksi. kyllä tää tästä varmaan kohta tonne takaraivoon iskostuu, että raskaana ollaan. :heart:
Tää hyperi on edelleen aika voimakas; mutta ehkä nyt aamulla ei ollut niin tukala olo kuin eilen aamulla.
 
Huomenia!

möhkö ja kristiina tervetuloa munkin puolestani :wave:

dreamer hienot arvot! Ois kiva myös tietää arvoista, mutta näillä mennään.

Heni onpas kurja ja varmasti pelottava tilanne sulla. Luottaisin kyllä enemmän verikokeisiin kuin noihin pissatesteihin. Toivon todella, että kaikki on hyvin. Onneksi mitään vuotoja tms. ei ole ollut.

sebu sinullakin arvot hienosti ajan tasalla! Hyvä idea laittaa nuo viikot aina kirjoituksen loppuun, kannatetaan. =)

ON: Eilen säikähdin vessakäynnillä totaalisesti, kun huomasin pienen tuhrun! Ei voi vuodoksi sanoa ja ei ole sen jälkeen mitään tullut, joten toivon, että oli vain jotain verisuonista tai limakalvoilta tullutta...? Pelkoa on kyllä nyt ilmoilla ja hädissäni tein Apteekin raskaustestinkin aamulla (kirkuvan punainen plussa), vaikka ei kai se mitään kertoisi jos olisi kesken menossa, kun ei ne arvot hetkessä laske... Tänään ei ole mitään vuotoja ollut.
Miukula muistelin, että sinulla oli pientä vuotelua myös?
Mulla jatkuu tuo lugestron ilmeisesti rv 10-12. Aika kauan, mutta mitäpä ei tekisi, jotta raskaus jatkuisi.
Mulla oireita tällä hetkellä on rinnat arat, alavatsassa erilaisia juilimisia, viiltelyitä yms. sekalaisia nippailuja, satunnaisia huonoja oloja lähinnä syömisen jälkeen. Toivottavasti pysyy ja lisääkin saa tulla... :ashamed:
Sikapiikistä vielä. Otin sen siis torstaina ja käsi ei ole oikeastaan kipeä, mutta pistoskohdassa on punoittava arka "pahkura", lienee turvonnut siis hiukan.

Mukavaa lauantaita!

Astrid 5+0

 
Tein kaks testiä apteekin oman ja sit sen clearbluen viikko näytöllisen. Apteekin omaan tuli haaleempi viiva kuin ennen ja viiva ei piirtyny läheskään niin nopeesti ku viimeks ja sit clerarbluen testiin tuli 1-2 eli tää oli ny tässä :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty:
 
Mitään vuotoja tai kipuja ei oo ollu ainoastaan tissien arkuus ja mahan turvotus on loppunu 5+1 jälkeen. Keskiviikkona 5+0 kävin ultrassa ja lääkäri sano et kohtu on laajentunu ja oikeeseen munasarjaan tullu keltarauhashormonia erittävä rakkula ja limakalvot sellaiset että raskaus kehittymäisillään, muutta jotain tapahtunu ke-to aikana kerta hcg laskenu niin paljo että testitkin reakoinu näin nopeesti. Eilen vielä lääkärit ja hoitajat vakuuttelivat, että mun huoli on turha kun vuotoja ja kipuja ei oo ollu ja ettei testeihin pidä luottaa..mun mielstä mihinkään tai kehenkään ei pidä luottaa!!! :headwall: :headwall: :headwall:
 
ajattelin justiin tulla tänne avautumaan viimeöisestä tuhrusta :| astrid, sama säikähdys on käynyt täälläkin.......
Lugejen takia näitä pikkuhousun suojia joutuu käyttämään, ja jotain rusehtavaa on yöllä vuotanut. Ilmeisesti valuneen lugen myötä. Sen jatkumisesta en vielä tiedä. Toivottavasti loppui siihen, prkl sentään :| Mites astrid, joko sulla loppui tuhruttelu?
...saattaapa olla, että joutuu ostamaan kanssa testin, vaikkei siitä tosiaan mitään varmuutta näin äkkisellään saa...
Mukavaa lauantaita kaikille, kirjoitelen myöhemmin paremmalla ajalla...

Möhkis harmissaan....
 
heni olen todella pahoillani jos on näin käynyt... :hug:

Möhkö samallalailla mulla oli ilmeisesti lugen seassa tullut tuota vuotoa.Ei ole tänään enää tullut, mutta pelkään kokoajan tuleeko vielä... Millä viikoilla olet?
 
Pikkuvadelma: sulla oli kurjat oireet piikistä. Mullakin tuli perjantaiyönä käsi tosi kipeeks. Eilen piti ottaa särkylääke illal. Vielä tänäänkin on kipeä. Ei muuta. Olen kyllä nyt nukkunut yöt tosi huonosti. Johtuneeko piikistä. Ollut sellaista kovaa hikoilua ja tunne, että sydän hakkaa kurkussa. Sellaista levotonta tykytystä. Toisaalta olen kyllä nyt raskauden myötä kärsinyt hikipuuskista öisin ja sit on taas kylmä.

Heni: :hug: :hug: Tosi kurja juttu! :'( Testit saattaa näyttää plussaa vielä pitkään, vaikka olis keskeytynyt, kun riippuu miten nopeasti hcg laskee. Mut jos testit nyt jo reagoi noin, niin saattaa olla, että vuoto alkaa, ellei sit olis testeis joku vika. Voimia sulle!!

Möhkö-72 ja Astrid: Mulla oli kyllä vuotoa, mut ihan vaan vähän, viikko sitten. Mulla varmistettiin uudella verikokeella tilanne ja arvo oli noussut hyvin. Oli tiistaina 20500. Saattoi olla, että oli joku haava, tai jotain kun vuoto oli tosi niukkaa. Mut siten sain varmistuksen, ettei ole keskeytynyt, kun testi otettiin. Jos teillä vuotelu jatkuu, niin tosiaan verikoe kannattaa otattaa.

Jaksuja kaikille tässä epävarmassa alussa! Toivottavasti kaikki pääsis tonne varmemmille " vesille" :) Itsellä myös epävarmuus vaivaa lähes päivittäin, vaikka ultra hiukan mieltä rauhoittikin. Mulla kun oireet ovat olleet tosi lieviä koko ajan.

Mukavaa lauantaita naiset! Miukula ja muru 6+4
 
Hei!

Ihan vaan tulin kommentoimaan pinon lukijana tuota tuhruvuotoa. Omaa kokemusta on juuri samasta. Eli minullakin alkuraskaudessa tuota tuhrua tuli ihan paivittain. Paaosin vain lugevuodon mukana. Olin todella huolestunut ja stressasin aivan hulluna. Mutta kun sitten lopulta lopetin luget myos tuhruvuoto loppui. Eli jostakin syysta arsyttivat ja aiheuttivat vuodon. Ja nyt mennaan viikoilla 28+1.

Onnea kaikille plussanneille!
 
Täällä myös yksi tuhruttelija kommentoimassa!
Mulla on tullut tuota tuhrua nyt kolmeen otteeseen (siis tulee ja sit muutamana päivänä ei tule ja sit taas tulee...) Olin siitä kanssa tosi huolissani ja peloissani. Nyt on mieli vähän rauhallisempi, kun ultrassa näkyi tuhrutteluista huolimatta syke :) Mulla on myös luget käytössä ja veikkaan, että ne vaan ärsyttää limakalvoja. Nyt menossa 7+3.
 
ihanan paljon tullu uusia plussanneita!!! onnittelut kaikille tasapuolisesti! :heart: :heart: :heart:

miukula ihanat ultrakuulumiset sulla!:heart: on se vaan niin sykähdyttävää nähä se pieni papu ja syke siellä vatsassa!=) joo, siis taidetaan olla samanikäisiä=)

dreamer toivottavasti sun hyperi helpottaa nopeesti! jospa sieltä olisikin kaksi tulossa?=)

heni joko kävit yksityisellä ultrassa??? voimia kovasti sulle!!!
:hug: :hug: :hug:

astrid ja möhkö mä liityn kans tuhruttelijoiden joukkoon... mulle ei oo luget käytössä mut parina päivänä tullu sellasta punertavan rusehtavaa vuotoa... kyllä sitä säikähtää ja heti ajattelee että tässäkö tää nyt sitten oli...:/ mut aikahan sen näyttää. pitäis yrittää vaan olla stressaamatta (helppohan se on sanoo...) karkotetaan kaikki tuhrut äkkiä pois!

pikkuvadelma jospa sullakin olisi tuplapotti kyydissä? =) :heart: eikös sun sisko saanut vauvan tässä hiljattain? (jos en ihan väärin muista?) joko olet käynyt tuplaamassa vauvakuumetta? :heart:

mä sain sikapiikin kolmisen viikkoa sitten työn puolesta. pistin sitten muuten pregnylin samana päivänä=) toivottavasti tulee vauva eikä pikkupossu=) heh heh! :LOL: mulla tuli siitä piikistä käsi moneks päiväks tosi kipeeks, ei pystyny nostaa ees ylös, pistokohta turpos, pientä lämpöä ja maha päivän verran ihan kuralla :LOL:

oireina täällä väsymys, kiukkusuus, öllötyskohtaukset ja erilaiset vatsanippailut+menkkatuntemukset... eniten pelottaa toi tuhruttelu, mut aika näyttää... eilen kyllä kun olin lähdössä kaupasta niin koko automatkan olin ihan varma että kotona oksennus lentää, mut ainakin toistaseksi selvisin siitä yli... esikoista odottaessa mulla oli hirveetä pahoinvointia, alko joskus ennen rv 6 ja kesti rv 16 asti...

isabella+himppu 5+0

 

Yhteistyössä