Lapsettomuushoidoista keväällä -13 plussanneet

Paiju, tervetuloa porukkaan!

Tuba: Minustakin tuo 8+0 (mullakin ensi viikolla edessä) tuntuu jo huikealta luvulta! Wau <3 Jokapäivä tulee illalla olo, että yhdestä päivästä taas selvitty ja olo helpottuu päivä päivältä...

Joanna: Toivottavasti mulle ei kävisi niinkuin teillä. Muistatko millä viikoilla väkit ultrassa? Mulla on niin suuri pelko keskenmenosta, että hädintuskin pystyy nauttimaan tästä...
Ihanaa, että saitte sydänäänet kuulumaan vatsan päältä! <3 Mites nuo hematooma ja myooma, millä tavalla ne vaikuttavat raskauteen? Kun en ole ennen kuullutkaan tuollaisista.

HUH. Ultra takana. Kohdussa sykki pienen helmen sydän! Ja kaveri oli oikean kokoinenkin. Sain äitiyskortin ja kuvan mukaan <3 ihanaa! Voikun kaikki jatkuisi näin hyvin...



Onko teillä tietoa: Mulla oli keskiviikkona 17.5 punktio ja omien laskujeni mukaan siis 7+2. Lääkäri laittoi korttiin että 7+1 vaikka alkio oli mitoiltaan kuin 7+2. Eli kumpihan on oikein?
 
Tervetuloa uusille :flower: Meitähän alkaa olla täällä jo ihan kivasti =)

Millianille suuren suuret pahoittelut! Toivottavasti teillä kuitenkin pian tärppää uudelleen ja sillä kerralla pääsette loppuun asti :hug:

Nepulle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Eikös ollutkin upea tunne kun näit sen pienen sydämen sykkimässä ensimmäistä kertaa?!

Minäkin luulin, että NP-ultra tehtäisiin alakautta :ashamed: Mutta kiva näin! Vielä hieman yli viikko tarttis sitä odotella, aika matelee... Tänään jo kuitenkin 11+0 =)
 
Tervetuloa mukaan Paiju! Ja onnittelut hienoista ultrakuulumisista!

Ihanaa, että myös Neppu oli saanut mukavia ultrakuulumisia! Mulla ei tosiaankaan mitenkään ollut tarkoitus sua pelotella, kun kerroin meidän edellisestä keskenmenosta ja ultrasta ennen sitä. Silloin tosiaankin mulla oli tullut veristä vuotoa jo ihan reilusti useamman päivän ennen ultraa...

Hematooma on siis verihyytymä, josta oltiin huolissaan etenkin ekassa ultrassa rv 7, toisessa ultrassa rv 9 siitä ei oltu enää niinkään huolissaan, tosin oli kyllä eri lääkärikin, mutta se saattaa siis vuotaessaan aiheuttaa keskenmenon... Myooma on hyvänlaatuinen kasvain, joka mulla sijaitsee kohdun ulkoseinämässä. Rv 7 ultrassa se oli n. 4 cm ja rv 9 n. 6 cm, eli oli kasvanut kaksi senttiä kahdessa viikossa! Nyt pelkäänkin onkohan se jo jalkapallon kokoinen seuraavassa ultrassa! Sen ei pitäisi häiritä raskauden kulkua, mutta voi vaikeuttaa normaalia alatie synnytystä eli voi jollain lailla estää kohdunkaulaa avautumasta tms. Sen vuoksi käyn ehkä sitten hieman useammin ultrissa yms.
 
Hei vain täältä sängyn pohjalta. Kamalasti en oo kirjoitellu nyt, kun on kamala väsymys työpäivien jälkeen eikä jaksa tehdä juuri mitään. Ehkä tämä helpottaa jossain vaiheessa...

Mutta en valita, tärkeintä että pikkuinen pysyy terveenä mukana <3

Kuinkas muut?
 
Onnea poksumisesta Joanna! Tärkeä etappi saavutettu :)

Neppu täällä myös väsymys jatkuu. Töiden jälkeen otan yleensä parin tunnin päikkärit ja silti menen yöunille tavalliseen aikaan n.22.30. Tosin sitten aamulla herään jo ennen kellon soittoa vessaan yleensä viiden aikaan.

Pahoinvointi on nyt loppunut ihan kokonaan. En ole oksentanut nyt viikkoon. Tämä on hieman ristiriitaista tämä oireettomuus; toisaalta kiva kun voi hyvin ja toisaalta taas toivoisi jotain elonmerkkejä. Siksipä odotankin sikiön liikkeiden tuntemista kuin kuuta nousevaa. Ensikertalaisilla voi hyvinkin mennä yli puolen välin ennen liikkeiden tuntemista...

Seline 16+3
 
Täällä ollaan edelleen varsin oireettomia. Rinnat on kyllä aristavat, mutta siinä oikeastaan kaikkli. Tänän meinasin oksentaa aamusta kissoille ruokaa laittaessa, kun naudan maha haisi niin kauhealle. Mut enpä tuota pahoinvoinniksi laske.

Ruskea vuoto on aiheuttanut hiukan harmaita hiuksia. Alkoi lauantaina petipuuhien yhteydessä, ja on jatkunut ihan pienenä tuhruna siitä lähtien. En ole vuodosta itsestään kovin huolissani, kun väri on niin tumma ja kipuja ei ole. Mutta pelkään tulehduksia, kun veri on niin hyvä kasvualusta bakteereille... :(

Tuba rv 8+4, ultra ja neuvola maanantaina

edit. Joannalle onnea hyvistä viikoista!! <3
 
Viimeksi muokattu:
Mä kuulun teidän porukkaan myös. Keväällä sai toinen lapsi alkunsa ekasta IVF-hoidosta, mikä olikin suuren suuri yllätys kun eka sai alkunsa vasta kahden inssin ja kolmen IVF:n jälkeen, joissa siirrettiin yhteensä 5 alkiota. Nyt jäi vielä pakkaseenkin!

Lääkkeitä oli mullakin vaikka millä mitalla, mutta enhän mä enää edes muista mitä, sumute ja kaksi eri piikkiä plus pregnyl.

Nyt mennään jo viikolla 16+0, mutta jotenkin huolettaa edelleen, vaikka mulla ei edellisessä raskaudessakaan mitään ongelmaa ollut.

Seuraava neuvola ja rakenneultra mulla vasta heinäkuun alussa.
 
Tervetuloa mukaan Chilipep! Laitatko vielä hieman tarkemmin tietojasi, niin voin päivitellä tuohon etusivulle, eli ainakin ikäsi ja la?

Tubafactor: Tosi harmillista tuommoinen tuhruvuotokin, olisin kyllä itsekin ihmeissäni, vaikka eihän se ruskea vuoto mitään meinaa. Kannattaiskohan sun käydä jossain labrassa ottamassa jotain tulehdustestejä tms? Soittelepa klinikallesi ja kysäise.

Täällä on onneksi tuo kuvotus ja etominen loppunut sitä siis kesti suunnilleen viikot 6-11, pahimmillaan oli ehkä tuossa 9-10 viikoilla. Enää ei tartte niin hirveesti kantaa evästä mukana, tosin kyllä jotain pientä hedelmää tms. pitää kyllä haukata aterioiden välissä edelleenkin.
 
Onnittelut Neppu hyvistä ultrakuulumisista!!

Täällä elämä on tasaantunut plussauutisten jälkeen. Töissä on pystynyt keskittymään työntekoonkin ilman, että koko ajan on vain mielessä, että olen raskaana. Nyt, kun alkuraskauden ultraan on enää alle viikko niin on kyllä alkanut pelottamaankin. Jos se onkin kohdunulkoinen, tuulimuna tai sitten mennyt jo kesken... Positiiviset fiilikset kuitenkin edelleen mutta sekin mahdollisuus, että ensi viikon ultrassa ei olekaan elävää alkiota, on kyllä väkisinkin mielessä. Onneksi mies tulee mukaan ja ultraava lääkäri on jo tuttu hedelmöityshoidoista niin on tukijoukot ympärillä jos tulee huonoja uutisia. Kaverit on kaikki saaneet lapset 1. tai toisesta yrityskierrosta ja osa "vahingossakin" eikä ne oikein ymmärrä, että mahdollinen km pelottaa. Ne kun ajattelee, että menee niin kuin on tarkoituskin. Itseä hirvittää ajatus palaamisesta taas hedelmöityshoitoihin ja siihen odottamisen, toivomisen ja pettymyksen aikaan. Mulla ei ole edelleenkään "raskaanaoleva" olo. Ei turvotusta eikä pahoinvointia. Rinnat on kyllä arat, älytön ruokahalu ja pyörryttämäänkin on alkanu, kun tekee jotaki fyysisesti raskasta.

Miten teillä muilla on miehet ottaneet raskauden? Oma mies haluaisi kuuluttaa koko maailmalle, että olen raskaana. Olen joutunu sitä toppuuttelemaan, että kerrotaan vain niille, jotka tietää meidan hoidoista ja muille voi kertoa sitten jos siinä ultrassa näkyy elävä sikiö. Luin jostain tutkimuksesta, että 8 täyden viikon jälkeen km risti ois enää 1,5 % ja vähenee siitä sitten pikkuhiljaa 0,5%:een. Kovasti jo puhuu sitten, kun -juttuja ja miettii auton vaihtoa isompaan ja suunnittelee jo kovasti lapsen syntymän jälkeistä aikaa :) Olen kyllä ollut yllättynyt, kun olin itse se joka lapsettomuushoitojen aikaan stressas. Mies vain sanoi, että eletään sen mukaan mikä tilanne on ja myös mahdollinen lapsettomuus tuntui olevan ihan ok.

Huomasin, että myös MilliTu ja Stawberry käy samalla viikolla alkuraskauden ultrassa. Toivotaan, että meille kaikille tulee hyviä uutisia.

Huomaa kyllä, että on vp tänään, kun on ollut näköjään taas liikaa aikaa ja ajatukset pyörii tuolla navan alapuolella :D

Hyviä vointeja kaikille odotukseen!!!
 
Jee Neppu :flower: Onnittelut hienoista ultrakuulumisista!

Joanna täällä aika samoissa mennään tuon pahoinvoinnin kanssa. Tällä viikolla ekaa kertaa on tuntunut, että olo on vähän helpottanut ja ei ole enää jatkuvaa huonovointisuutta (koputtaa puuta..!). Nyt tuntuu siltä, että voi tosissaan alkaa nauttimaan tästä raskaudesta =) Ihanaa!

Eilen ystäväni bongasi vatsani ja kysyi suoraan tilanteesta. Eipä sitä enää voi kauaa piilotella töissäkään, onneksi jo ensi maanantaina on np-ultra niin sitten voi hyvillä mielin jo kertoakin. Kovasti jo jännittää tuleva ultra!

Tiltu meillä taas mies on ollut koko ajan sitä mieltä, että kenellekään ei kerrota ennen np-ultraa (vaikka lopulta äideille äitienpäivänä kerrottiinkin). Se on ollut koko ajan tosi epäileväinen, että onko siellä ketään ja meneekö kesken ja nyt vasta ihan viime viikkoina on alkanut uskoa, että siellä todellakin on joku. Alkuviikosta kun oltiin kävelyllä se jäi kiinni hymyilystä ja kun kysyin, että mikä hymyillyttää niin vastasi että "sun maha näkyy jo" :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_
Tänään oli np-ultra ja kaikki oli hyvin! Turvotus oli 1,4 mm ja pituutta oli 6,5 cm eli vastasi jopa viikkoja 13+0, vaikka nyt siis 12+3. Siellä se pieni köllötteli ja heilutteli käsiään ja jalkojaan, oli aikalailla uskomaton fiilis! Huomenna menen ostelemaan äitiysvaatteita, kun vain parit housut mahtuu jalkaan tällä hetkellä...

Mitäs muille kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Joanna, että kaikki oli kunnossa!!

Täällä stressitaso nousi eilen illalla, kun paperiin tuli jonkun verran täysin kirkasta verta. Ilman kipuja ja tänään ei mitään. Kyllä taas huolestuttaa ja pelottaa, ettei mistään tule mitään...
 
Joanna, ihanaa. :heart:
Nyt kaikki huolet huspois lopullisesti, jos niitä on ollut! =)

Neppu, voi hittolainen!:mad: Todennäköisesti harmitonta, mutta kyllä tuollainen vie raskausonnelta siipiä pois...

Täällä on rusehtava vuoto viimein loppunut. Oireita on hirmu vähän, mutta onneksi dopplerilla jo pystyy varmistamaan että masussa ollaan hengissä. =) Maanantai tietty pikkuisen jännittää, toivon ettei ruskean vuodon selitys löydy kohdusta. Ja tietty että sikiö on kasvanut kuten pitääkin.

tuba ja Vappumuru 9+1
 
Moi kaikille pitkästä aikaa...noista vuodoista; itselläni npultrassa kätilö sanoi, että istukka on lähellä kohdunsuuta ja voi aiheuttaa sitä rusehtavaa vuotoa, , mutta ei vaarallista ja kohtu nousee muutaman viikon sisällä eri asentoon. ..helpotti mieltä...

Muuten kaikki ok taas toistaiseksi. Nämä helteet ovat saaneet jalat omituisiksi ja lämpöä en kestä...pahaolo loppui kun 12 viikkoa tuli täyteen. ..

Kaikille hyvää vointia!

13+4
 
Tuba: Ihanaa, että vuoto on loppunut! Kätevä tuo doppler, niin voi tarvittaessa ja huolestuessaan varmistaa että pienen sydän yhä siellä pamppailee <3

Minnie: Hyvä, että sinäkin sait tietoa vuodosta ja kaikki on hyvin.

Täällä vuoto jäi siihen iltaan ja pariin palaan paperia, ilman kipuja. Joten olisikohan kaikki hyvin? Toivottavasti (vähän epäilen) saan tiistain neuvolakäynnillä jotain tietoa asiasta. Nyt vaan jännäillään yhä...

Vilkaisin tuota listaa ja mun tiedothan näytti ihan puutteellisilta.
Eli ikä 27
LA 8.1.2014
1. Neuvolakäynti 4.6


Kiitos Joanna, jos jaksat päivittää ! <3
 
Täällä on takana Np ultra jo ja huomenna vielä varmistetaan kaikki yksityisellä
Kaikki oli Np ultrassa hyvin, onneksi kaipasinkin jo hyviä uutisia! :)

Pahoinvointi on edelleen todella ärhäkkä, tällä hetkellä vaaka on melkein -4kg. Jotka on lähtenyt tämän oksentamisen ja ruokahaluttomuuden vuoksi.
Nyt onneksi olen pystynyt olemaan tiistaina taas meen vähä osastolle saamaan vitamiineja ym nyt syön monia eri lisäravinne ym tablettei lääkärin määräyksestä
Eilen POKS 13+0 ihanaa jo olla näillä viikoilla vaikka pelko ei ikinä.katoa.

Kaikille tsemppiä

Saara ja 13+1
 
Joanna ihanaa että ultrakuulumiset on hyvät, ja että mahdollisia pulmakulmia seurataan! Hassun tuntuista että jo nyt täytyy olla äitiysvaatteet mutta niin se vain on. Vähän kyllä tuo alkupahoinvointi teki lihomistepposiakin..

Saara myös onnittelut ultrasta! Ja tsemppiä tuon pahoinvoinnin kanssa, se on minusta ihan kamala olo ja tuntuu kuin olisi elämä alkanut uudestaan kun se pahin loppui. Toivottavasti ei sinunkaan tarvitse ihan synnytykseen asti sen oksetuksen kanssa jaksaa!

Tiltu ihanaa kun on noin innokas tuleva isä :). Meillä on kanssa tuollainen vähemmän hermoileva ja suoraviivainen tapaus, ja onkin tullut kerrottua ennen np-ultraa useammallekin, tai lähinnä monet arvasivat. Ekassa raskaudessa ei kyllä kerrottu kellekään. Nyt taisi olla astetta enemmän luottamusta, että jatkuu, vaikka kyllä hirvitti nytkin. Jotenkin tuntuu että tuon np-ultran jälkeen jos vielä menee kesken niin se on jo niin harvinaista ettei sitä vastaan oikein osaa suojautua. Syteen tai saveen.

Paiju 14+1
 
Pikainen päivitys omaa napaa. :)
Tänään ultrassa kaikki hyvin, vauva vastasi mittoja ja näytti jo sikiöltä käsineen ja jalkoineen. <3 Oli unilla, joten ei nähty liikkeitä.

Ruskean vuodon syy löytyi (ikävä kyllä?) kohdusta, eli hematooma siellä on minullakin. Lapsettomuuspolin kokenut lääkäri ei kyllä pitänyt sitä minään, pienikin se oli, mutta antoi yhdyntäkieltoa viikon. Istukan reunassa siis oli pieni sirppi...
Mutta koitan olla ajattelematta tuota, etenkin kun lääkäri ei olisi maininnut koko asiaa jos en kesken ultrauksen olisi kysynyt että näkyykö vuodolle syytä.

Tuba 9+3
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista Joanna, Saara ja Tuba!! Tuba, oli varmaan helpottavaa kuulla, että vuodon syy on vain hematooma. Ja jos se ihan pieni niin silloinhan siitä ei pitäisi olla mitään vaaraa. Ainakin näin olen itse ymmärtänyt...

Minulla oli tänään alkuraskauden ultra Oysissä ja viikkoja piti olla 7+4 mutta mitat vastasi 6+5 eli alkio oli 8 mm:n mittainen. Sydän sykki ja kuulemma kaikki rakenteet ja ruskuaispussi vastaavat 6+5 viikkoja. Inseminaatiopäivänä folli olikin vain 18 mm eli sen suhteen munasolu on voinutkin irrota pregnyl piikistä huolimatta vasta päiviä myöhemmin. Epäilyttää vain, että miten spontaani raskaus voisi olla nyt mahdollista, kun se ei ole onnistunut 14 aikaisemmalla yrityskerralla vaikka ovista on tikutettu...? Pelottaa, että alkion kasvu on hidastunut ja menee kesken!! Lääkäri kyllä sanoi, että niissä tapauksissa näkyy usein muitakin poikkeavuuksia, kuten sikiöpussin koko yms mutta, ettei sitäkään mahdollisuutta voi varmasti sulkea pois. Kuvittelin, että tämä epävarmuus ja pelkääminen loppuisi tähän alkuraskaudenultraan mutta täytyy vielä pari viikkoa kärvistellä. Ajattelin varata ajan alkuraskauden ultraan yksityiselle parin viikon päähän.

Mutta on tuossa 6+5 hyvääkin se, että jos sikiö on noille viikoille asti kehittynyt ja oikeassa paikassa niin raskaaksi tulon mahdollisuus on hyvä vaikka tämä menisikin kesken. Onnistuin nimittäin tässä pari päivää pelkäämään myös kohdunulkoista ja tuulimunaraskauttakin. Nyt pitäisi jotenkin onnistua olemaan hermoilematta seuraavat kaksi viikkoa. Onneksi on viikon lomareissu helsinkiin edessä niin saa ajatukset toivottavasti muualle. Eipä se tilanne pelkäämällä parane!!!
 
Nopea päivitys töistä: Eilen oli np-ultra ja siellä kaikki hyvin =) Pikkuinen heilutteli meille kovasti kättä, kääntyi välillä poseeraamaan edestä päin, risti jalkojansa ja lopulta nukahti kun oli niin rankka kuvaustuokio. Koko oli n. 6 cm ja niskaturvotusta 1,1mm eli normaali. Oli se vaan niin söpö :heart: Helpottunut ja niin onnellinen olo!
 

Yhteistyössä