Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, mulle resonoi kyllä tuokin ettei jaksa enää ikinä nähdä negatestiä. Vaikka yritin miten pitää jäitä hatussa sinä aikana kun viisi vuotta oltiin eksän kanssa ilman ehkäisyä tietäen spermaviasta alusta asti, niin silti tein monta raskaustestiä. Mulla oli kolmenkympin puolessävälissä joku vaihe, että menkat oli usein päivän myöhässä siitä mihin olin tottunut, niin silloin taisin tehdä suht monessa kierrossa testin. Ja aina ajattelin testattuani negan että en enää ikinä testaa.
Mutta mun pää meni jotenkin uudelle asetukselle kun hoidot alkoi ja on oikeasti mahdollisuus olla raskaana ekaa kertaa elämässäni. En ole siis ikinä yrittänyt lasta kenenkään muun kuin eksän kanssa ja hänen hedelmättömyytensä oli jo alusta asti tiedossa. Mahdollisesti jos tässä vielä monta kuukautta menee hoidoissa niin kyllästynen varhaistestailuunkin.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Noniin veritestikin nyt käyty ja tulos eli nega käyty hoitajan kanssa puhelimessa läpi. Huomenna sitten lääkäriin suunnittelukäynnille ja biologin kanssa soitellaan spermavarausasioissa ensi viikolla. Ensi viikolla voi myös tikutella ovista jos haluaa. Sitten yhden viikon voi keskittyä vaikka harrastuksiin ja sitten toivottavasti alkaa uusi IVF-kierros jos mikään ei mene vakavasti pieleen.
Millaista @Keltainenkukka92 oli siellä naikkarilla, eikös se ollut tänään?
 
Oi pian tapahtuu taas ♥️ Suunnittelukäyntejä ja siirtoja. Ja @Karhurouvanen olet varmasti menossa varhaisultraan?

Kiitos kysymystä, sydän hakkasi ja ahdisti mennä NKL mutta siellä pärjäsin hyvin. Kätilö siellä oli aivan ylioptimistinen, yritti selvästi luoda good vibes ja antaa toivoa. Saatiin paljon infoa, puhuttiin tuosta matalasta papp-a:sta ja lopuksi kävin antamassa verinäytteen NIPTiä varten. Niin nyt yritän vain piilottaa masua (jo rv 14...) ja muistaa ettei aika pysähdy vaan soitto tuloksista kyllä tulee. Kuulemma menee 1-3 viikkoa "mutta erittäin harvoin kolme".
 
Oi pian tapahtuu taas Suunnittelukäyntejä ja siirtoja. Ja @Karhurouvanen olet varmasti menossa varhaisultraan?

Kiitos kysymystä, sydän hakkasi ja ahdisti mennä NKL mutta siellä pärjäsin hyvin. Kätilö siellä oli aivan ylioptimistinen, yritti selvästi luoda good vibes ja antaa toivoa. Saatiin paljon infoa, puhuttiin tuosta matalasta papp-a:sta ja lopuksi kävin antamassa verinäytteen NIPTiä varten. Niin nyt yritän vain piilottaa masua (jo rv 14...) ja muistaa ettei aika pysähdy vaan soitto tuloksista kyllä tulee. Kuulemma menee 1-3 viikkoa "mutta erittäin harvoin kolme".
Voimia odotteluun ❤️ Tosi harmi ettet uskalla nyt täysillä nauttia pitkään odotetusta raskaudesta 😥 Selviääkö nipt:stä myös mahdolliset muut syyt vai selvitetäänkö sillä downin todennäköisyyttä?
 
Voimia odotteluun Tosi harmi ettet uskalla nyt täysillä nauttia pitkään odotetusta raskaudesta Selviääkö nipt:stä myös mahdolliset muut syyt vai selvitetäänkö sillä downin todennäköisyyttä?

Selviää vain trisomiat 21, 18 ja 13. Tai itse asiassahan tulee taas todennäköisyyksiä mutta niiden luotettavimuus on tosi korkea, downista 99%. Vasta lapsivesipunktio antaa varman dg.

Neuvolan lääkäri päättää mahdollisista toimenpiteistä kuten mini-ASAsta. Nla ensi viikolla. Tässä vaiheessa raskautta ei seurata sen enempää koska ei voida tehdä mitään jos istukka falskaa, loppuraskaudessa katsotaan sen mukaan mitä rakenneultrassa löytyy + sf-mitta seurataan tosi tarkasti. Eli ei tässä kohtaa nyt oikein voi muuta luin toivoa parasta ja odottaa.


Miten olet jaksanut ja onko jo selvä suunnitelma milloin lähdette siirtoon? 🤗
 
Oi pian tapahtuu taas ♥️ Suunnittelukäyntejä ja siirtoja. Ja @Karhurouvanen olet varmasti menossa varhaisultraan?

Kiitos kysymystä, sydän hakkasi ja ahdisti mennä NKL mutta siellä pärjäsin hyvin. Kätilö siellä oli aivan ylioptimistinen, yritti selvästi luoda good vibes ja antaa toivoa. Saatiin paljon infoa, puhuttiin tuosta matalasta papp-a:sta ja lopuksi kävin antamassa verinäytteen NIPTiä varten. Niin nyt yritän vain piilottaa masua (jo rv 14...) ja muistaa ettei aika pysähdy vaan soitto tuloksista kyllä tulee. Kuulemma menee 1-3 viikkoa "mutta erittäin harvoin kolme".

Valtavasti tsemppiä odotteluun ❤️❤️ vaatii rautaisia hermoja. Kuulostaa kuitenkin positiiviselta että NT UÄ oli siisti, nenäluineen ja turvotuksineen. Ja jos kromosomit ok niin useimmilla ei kuitenkaan tule istukka ongelmaa, mutta varmasti silti henkisesti haastavaa vaan jännittää osuuko omalle kohdalle ja jos osuu niin milloin... 😔 Varmasti saat ASA suosituksen, se vaan pitää aloittaa ennen h16 että siitä on näyttöä. Itse vaan aloitin ASAn kun ei siitä haittaakaan ole ja kaduttaisi niin paljon jos tulisikin pre-eklampsia tms vaikka matalan riskin keisi olenkin.

Oman NIPT kanssa sanottiin kanssa että menisi 2-3vk, mutta tulokset tulivatkin seuraavana päivänä. Valtava vaihtelu, toivottavasti sulla tulisi nopeasti myös 🤞
 
Selviää vain trisomiat 21, 18 ja 13. Tai itse asiassahan tulee taas todennäköisyyksiä mutta niiden luotettavimuus on tosi korkea, downista 99%. Vasta lapsivesipunktio antaa varman dg.

Neuvolan lääkäri päättää mahdollisista toimenpiteistä kuten mini-ASAsta. Nla ensi viikolla. Tässä vaiheessa raskautta ei seurata sen enempää koska ei voida tehdä mitään jos istukka falskaa, loppuraskaudessa katsotaan sen mukaan mitä rakenneultrassa löytyy + sf-mitta seurataan tosi tarkasti. Eli ei tässä kohtaa nyt oikein voi muuta luin toivoa parasta ja odottaa.


Miten olet jaksanut ja onko jo selvä suunnitelma milloin lähdette siirtoon?
Rautahermoja tuleviin viikkoihin ❤️ Mä jotenkin haluan uskoa, että tällä tarinalla on vielä onnellinen loppu ja sä saat keväällä terveen vauvan syliin ❤️

Täällä vointi on ihan ok, mutta viimeiseen siirtoon lähtö pelottaa. Tämä kierto menee nyt ainakin lisätutkimusten parissa ja siirtoon joulu-/tammikuussa. Ellei sitten testeistä selviäisi jotain mikä vaatisi hoitoa, jolloin siirtotauko voi venyä pidemmäksikin. Kohdun limakalvon tutkimusten lisäksi tutkitutan leukosyyttivasta-aineet (eli tsekataan hylkiikö mun kroppa vieraita soluja). Kaikki muhun liittyvä ainakin selvitetty ennen kuin enempää siirtoja lähdetään tekemään.
 
Haha siis tämä. Ite tuli vielä tehtyä sitä, että heittää negatestin roskiin ja sit joskus iltapäivällä menee kaivamaan sen sieltä esiin, että jospas aamulla katsoi kuitenkin väärin.
Meistä varmasti aika moni on tätä roskiksen kaivelua tehnyt, mäkin kaivelin sen mun dpo8 negatestin seuraavana päivänä ja menin sitten vielä oikein ikkunan ääreen luonnonvaloon katsomaan, josko siinä näkyisi jotain. No kas kun ei näkynyt!😂

@Karhurouvanen sulla kyllä täytyy hcg;t nousta todella aikaisin ja äkkiä, jos saat usein jo noin pienillä päivillä siirron jälkeen 25 mmol testiin edes haamua!😱 Mutta siis, hyviä perusteluja sulla ja ymmärrän kyllä tuonkin.🙂 Vaikka kun sanoit että "jos ei tuu alussa plussa niin tietää kuitenkin, että on varmaan liian aikaista", niin musta tää kuulostaa samalta kuin että "jos karhu kävelee tiellä vastaan niin tiedän olla murehtimatta, kun ei karhut syö ihmisiä"🤣🤣🤣 hehehee että sitä rautahermoista zen-mielialaa kyllä tarvitaan sekä aikaiseen että myöhäiseen testaamiseen!

@Keltainenkukka92 hyvä että yksi käynti nyt takana, toivottavasti nipt tulokset tulee pian!🙏🏽 Tuleeko sulle siis varppina se lapsivesipunktio, vai miten sen kanssa toimitaan? Jos se tulee, niin milloin punktio tehdään? Tsemppiä vielä kerran kaikkeen💚

@näännä hyvä jos hommat etenee. Eli ehtisit vielä tän vuoden puolella uuteen IVF:ään vai onko jonoa? Sorry nyt en muista missä oot hoidoissa🙈, koitan päivittää listan nyt mahd pian taas!

Täällä dpo13 ja tuskainen piina jatkuu. Mulla alkoi toissailtana tulla pieniä pahoinvoinnin aaltoja, ja eilen niitä oli koko päivän. Tänä aamuna on jatkunut. Mulla on siis kaikki kolme raskautta alkanut pahoinvoinnilla jo ennen plussaa, että sikäli on tosi toiveikas olo🥹 Ja lisäksi viime yönä heräsin kohdun jomotukseen, se oli sen verran tuskainen olo että melkein piti särkylääkettä ottaa. Mulla oli kesälläkin raskaudessa tää ihan sama jomotusepisodi juuri tässä vähän ennen plussaa🤞🏽. Eli nyt on kyllä merkkejä ilmassa, mutta enpä aio testata vieläkään vaan haluan nyt kellua tässä optimismissani haha.😀 Tekis mieli vaan nyt työntää pää pensaaseen ja pysähtyä tähän ajatukseen, että ehkä tämä siirto onnistui.
 
Meistä varmasti aika moni on tätä roskiksen kaivelua tehnyt, mäkin kaivelin sen mun dpo8 negatestin seuraavana päivänä ja menin sitten vielä oikein ikkunan ääreen luonnonvaloon katsomaan, josko siinä näkyisi jotain. No kas kun ei näkynyt!😂

@Karhurouvanen sulla kyllä täytyy hcg;t nousta todella aikaisin ja äkkiä, jos saat usein jo noin pienillä päivillä siirron jälkeen 25 mmol testiin edes haamua!😱 Mutta siis, hyviä perusteluja sulla ja ymmärrän kyllä tuonkin.🙂 Vaikka kun sanoit että "jos ei tuu alussa plussa niin tietää kuitenkin, että on varmaan liian aikaista", niin musta tää kuulostaa samalta kuin että "jos karhu kävelee tiellä vastaan niin tiedän olla murehtimatta, kun ei karhut syö ihmisiä"🤣🤣🤣 hehehee että sitä rautahermoista zen-mielialaa kyllä tarvitaan sekä aikaiseen että myöhäiseen testaamiseen!

@Keltainenkukka92 hyvä että yksi käynti nyt takana, toivottavasti nipt tulokset tulee pian!🙏🏽 Tuleeko sulle siis varppina se lapsivesipunktio, vai miten sen kanssa toimitaan? Jos se tulee, niin milloin punktio tehdään? Tsemppiä vielä kerran kaikkeen💚

@näännä hyvä jos hommat etenee. Eli ehtisit vielä tän vuoden puolella uuteen IVF:ään vai onko jonoa? Sorry nyt en muista missä oot hoidoissa🙈, koitan päivittää listan nyt mahd pian taas!

Täällä dpo13 ja tuskainen piina jatkuu. Mulla alkoi toissailtana tulla pieniä pahoinvoinnin aaltoja, ja eilen niitä oli koko päivän. Tänä aamuna on jatkunut. Mulla on siis kaikki kolme raskautta alkanut pahoinvoinnilla jo ennen plussaa, että sikäli on tosi toiveikas olo🥹 Ja lisäksi viime yönä heräsin kohdun jomotukseen, se oli sen verran tuskainen olo että melkein piti särkylääkettä ottaa. Mulla oli kesälläkin raskaudessa tää ihan sama jomotusepisodi juuri tässä vähän ennen plussaa🤞🏽. Eli nyt on kyllä merkkejä ilmassa, mutta enpä aio testata vieläkään vaan haluan nyt kellua tässä optimismissani haha.😀 Tekis mieli vaan nyt työntää pää pensaaseen ja pysähtyä tähän ajatukseen, että ehkä tämä siirto onnistui.


Haha siis en kestä, tuommoiset merkit ilmassa ja dpo 13 etkä halua vielä testata🤣🤣🤣 Tuu kertoo sit heti kun testaat että päästään täällä juhlimaan🥳!

Ihana toi karhuvertaus🤣 Ehkä se juttu onkin just siinä että kun jos ei testaa herkillä, ehkä hermoilisin jos herkät olis käytössä mutta nyt vasta sitä dpo 10 pidän sellasena ”karhupäivänä”😅 Mutta siis sikäli kyllä se dpo 8 tms ihan varteenotettava on kun jos ajattelee hcg:ta niin jos se menis dpo 8 - 20, dpo 10 - 40, dpo 12 - 80, dpo 14 - 160, dpo 16 - 320, mutta siis kyllähän noilla päivillä esim se virtsan vahvuus merkkaa hirveesti, mulla aina aamupissa laihaa ja testaankin aina muuhun aikaan päivästä.
 
aivan todella lupaavalta kuulostaa @MyMa 🤩😍🤩

oon felicitaksella eli jonoja ei oo. nyt juuri menossa lääkäriin ja jos kaikki menee hyvin niin ehdin vielä tänä vuonna uuteen ivf:n. se voisi alkaa joskus ensi kuun puolivälissä. toivotaan nyt ettei ilmene mitään yllättävää kapulaa rattaisiin.

@Näännälle sujuvaa käyntiä ja toivotaan nyt kovasti ettei mitään kapuloita ilmenisi, onhan se nyt kuitenkin varsin todennäköistä että siihen pääset heti! Tiedän kuin mielenterveyden kannalta tärkeetä päästä jatkamaan asap! Ja varsinkin että voihan se tulla vaikka kuin hyvä tulos nyt tällä tokalla kerralla kun on lääkemäärät alusta asti kohdillaan! Siis tietty raskaus aina se paras tulos joka tietty voi tulla siitä yhdestäkin follista mutta olishan se nyt upeeta että jos sais monta follia ja alkioita pakkaseenkin🙂👍
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
mulle tuleekin nyt pitkä kaava! eli ei tarvitsekaan marraskuun ekalla kokonaisella viikolla keskittyä harrastuksiin vaan voin viihdyttää itseäni suihkuttelemalla synarelaa. hamstrasin nyt myös menopuria, täytyy nyt vaan entistä enemmän siis toivoa että kaikki toteutuu suunnitellusti. nyt ainakin oli kaikki ihan normaalisti ultrassa.
 
Onnea myös @Toivotonvieralija hienoista ultranäkymistä!

Tsemppiä sumutteluihin @Annika88 ja mielelläni luen kokemuksiasi Synarelasta, kun itsellänikin on se jo ensi viikon lopulla edessä!

Kiitos! Itseäni vaivaa eniten, tuleeko sumutetta kunnolla. Tuntuu että ensimmäisen sieraimen suihkaus ei tunnu miltään, jälkimmäisen tunnen. Vaihtelen joka kerta, kumpaan sieraimeen laitan ensin. Mietin, pitäisikö ensimmäiseen varmuudeksi suihkauttaa toisen kerran, mutta lääkettä menee paljon hukkaan, jos sieltä tuleekin ensimmäinen suihkaus kuten pitää. Mitään oireita ei vielä ole, mutta vasta olen kolmesti sumuttanut.
 
  • Vau!
Reactions: näännä
Kiitos! Itseäni vaivaa eniten, tuleeko sumutetta kunnolla. Tuntuu että ensimmäisen sieraimen suihkaus ei tunnu miltään, jälkimmäisen tunnen. Vaihtelen joka kerta, kumpaan sieraimeen laitan ensin. Mietin, pitäisikö ensimmäiseen varmuudeksi suihkauttaa toisen kerran, mutta lääkettä menee paljon hukkaan, jos sieltä tuleekin ensimmäinen suihkaus kuten pitää. Mitään oireita ei vielä ole, mutta vasta olen kolmesti sumuttanut.
Ikävä kuulla että Synarela on pahaa ja annostelun kanssa saa arpoa. Ja mä kun olin niin tyytyväinen ettei tarvitse sitä Fyremadelia enää. Mutta kiva ettei ainakaan ekoina päivinä tullut oireita. Niitä itse nyt etukäteen jännitän. Mun mielestä jo letrotkin teki aika epämiellyttävän vaihdevuosiolon.
 
Ikävä kuulla että Synarela on pahaa ja annostelun kanssa saa arpoa. Ja mä kun olin niin tyytyväinen ettei tarvitse sitä Fyremadelia enää. Mutta kiva ettei ainakaan ekoina päivinä tullut oireita. Niitä itse nyt etukäteen jännitän. Mun mielestä jo letrotkin teki aika epämiellyttävän vaihdevuosiolon.


Synarela ilmeisesti ekat päivät kiihdyttää hormonitoimintaa, ja vasta sen jälkeen hormonitoiminta alkaa hiipua, jos lääke toimii. Eniten jännittää tällä hetkellä, että toimiiko 😬 Itse en joutunut koskaan pistämään Fyremadelia, kun lyhyt kaava jäi kesken, mutta sen neulaa pelkäsin kyllä etukäteen 😬 Gonalin ja Pergoveriksen pistäminen on mielestäni ollut helppoa. Itse en saanut Letroista mitään sivuvaikutuksia.
 
Olen melko varma että tääkin raskaus on päättynyt. Nyt olis 5+0 mutta runsaat vatsatuntemukset loppu kuin seinään muutama päivä sitten, ja myös jotkut orastelevat oireet esim viluisuus, loppuivat. Tiedän hyvin ettei nainen tuntemuksista tai mahatuntemuksia tunnustelemalla voi tietää onko raskaana tai onko kaikki hyvin mutta niin vaan oli viimeksikin kun vatsatuntemukset, erityisesti kohdun pistely loppui niin mainitsin asiasta kaverille ja niin se vaan oli se kasvu loppunut juuri silloin, vaikka alkio silloin vielä hengissä olikin sillä vaivalloisella sykkeellä. Myös siinä ”tuulimunassa” (josta en tiedä oliko oikeesti tm vai kkm, eri lääkäritkin käytti eri termejä), vilustus loppu ja siitä taas kaverille mainitsin ja se raskauspussin koko oli juuri sen päivän kokoinen eli liekö kehitys vaan loppunut juuri silloin, tosin oireet kyllä lisääntyy esim pahoinvointi alkoi vasta pari viikkoa tuon jälkeen joten en sitten tiedä oliko kuitenkin tuulimuna.

No mutta siis nyt taas uskon monesta syystä että tää on keskeytynyt, naamakaan ei enää näytä raskausnaamalta vaan normaalin kulahtaneelta. Ja siis ne vatsatuntemukset, niitä oli niin paljon että niiden takia mulla oli uskoa tähän raskauteen mutta luulen että niiden loppuminen toisaalta merkkaa vaan yhtä asiaa.

Oon kyllä niin helvetin vihainen ja katkera, tekis mieli oksentaa kun näkee Renny Harlinin ja muiden raskausuutisia.
 
Olen melko varma että tääkin raskaus on päättynyt. Nyt olis 5+0 mutta runsaat vatsatuntemukset loppu kuin seinään muutama päivä sitten, ja myös jotkut orastelevat oireet esim viluisuus, loppuivat. Tiedän hyvin ettei nainen tuntemuksista tai mahatuntemuksia tunnustelemalla voi tietää onko raskaana tai onko kaikki hyvin mutta niin vaan oli viimeksikin kun vatsatuntemukset, erityisesti kohdun pistely loppui niin mainitsin asiasta kaverille ja niin se vaan oli se kasvu loppunut juuri silloin, vaikka alkio silloin vielä hengissä olikin sillä vaivalloisella sykkeellä. Myös siinä ”tuulimunassa” (josta en tiedä oliko oikeesti tm vai kkm, eri lääkäritkin käytti eri termejä), vilustus loppu ja siitä taas kaverille mainitsin ja se raskauspussin koko oli juuri sen päivän kokoinen eli liekö kehitys vaan loppunut juuri silloin, tosin oireet kyllä lisääntyy esim pahoinvointi alkoi vasta pari viikkoa tuon jälkeen joten en sitten tiedä oliko kuitenkin tuulimuna.

No mutta siis nyt taas uskon monesta syystä että tää on keskeytynyt, naamakaan ei enää näytä raskausnaamalta vaan normaalin kulahtaneelta. Ja siis ne vatsatuntemukset, niitä oli niin paljon että niiden takia mulla oli uskoa tähän raskauteen mutta luulen että niiden loppuminen toisaalta merkkaa vaan yhtä asiaa.

Oon kyllä niin helvetin vihainen ja katkera, tekis mieli oksentaa kun näkee Renny Harlinin ja muiden raskausuutisia.
Voi ei! :( Miltä testi näyttää?
 

Yhteistyössä