Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei! :( Miltä testi näyttää?

Noo kyllä se testi ihan hyvältä näyttää, on vahvempi kuin testiviiva ja verrattuna eiliseen hiukan vahvempi mutta voihan se olla virtsan vahvuudestakin 🤷‍♀️ Nyt siis dpo 21. Että antaahan tuo tietty jotain toiveikkutta ja tiedostan kyllä että oon myös esim molemmissa vauvaan johtaneissa raskauksissa menny rv 7-8 ultraan ja ollu varma pahoinvoinnin seinään loppumisesta että kaikki ei oo kunnossa mutta kaikki on kuitenkin ollu kunnossa, niin enhän mä noissakaan oo masuntuntemuksista mitään näemmä tienny, toisaalta oman kokemuksen mukaan näitä kohtutuntemuksia on nimenomaan alussa eikä niinkään enää 7 + viikoilla. Noh kattellaan mutta ei tässä nyt oikeen jaksa enää hyvään uskoa, tää nyt on kuitenkin vuoden sisään jo 5. siirto ja 4. plussa.

Hei, itse voisin siirtyä pikkuhiljaa tälle puolelle mukaan keskusteluihin. Ollaan aloitettu miehen kanssa esikoisen yritys 2/24. Mulla lisäksi ollut painonpudotusprojekti ja oon pudottanut 15 kg painoa reilussa vuodessa. Vielä olisi noin 7kg pudotettavaa, että bmi olisi alle 35.

Elokuussa hakeuduttiin yksityiselle ensikäynnille. Siellä selvisi, että minulla hyvät varastot munasoluja ja miehellä siemennestenäytteessä oli vähän siittiöitä, joten uusintanäyte jouduttiin antamaan nyt lokakuussa. Lokakuun näyte oli vielä alhaisempi ja nyt odotellaan miehen tutkimuksia. Julkiselle meitä ei oteta bmi rajan vuoksi, joten aloitamme hoidot todennäköisesti yksityisellä. Miehen tutkimusten jälkeen päästään todennäköisesti suunnittelemaan ICSI hoitoa.

Vertaistuki on todella tervetullutta ja mielelläni kuulen, jos jollain muulla kokemuksia ICSI hoidoista. Voisin tulla listalle mukaan

Tiuhti92/33/1./yksityinen/ICSI/ vaikea oligozoospermia

Joo mä tunnistin sut kyllä @Karhurouvanen <3
Toivotaan nyt parasta ja ei mun mielestä kuulosta että toivo ois menetetty. <3

Kiitos❤️ Toivon että oot oikeessa ja ehkä itselläkin pieni toivon kipinä nyt tuosta testistä kun katoin että su se ei oo ollu yhtään niin vahva kuin kontrolli ja siitä lähtien niitä vatsatuntemuksia siis ei oo ollu mutta tuo viiva nyt kuitenkin on vahventunut ja lisäksi viiva ilmestyi myös ihan saman tien kun virtsa nousi liuskaa pitkin, ennen kontrollia.

• Rakkaus
Reactions: näännä
@Karhurouvanen Voi äh. Toivotaan että on vaan sun mielikuvituksen ja stressin tuotetta ja kaikki olis kuitenkin hyvin! 🙏🏻 Noi alun viikot on niin piinaava. Tsemppiä! ❤

@Tiuhti92 Tervetuloa mukaan! ✨
Meillä vähän samankaltainen tilanne miehen suhteen. Meillä 3,5v yritys ja nyt syksyllä yllättäen miehen siemennesteessä sekä liikkuvuudessa että siittiömäärässä ongelmaa. Nyt on häntä hoidettu ja joulukuussa uusi analyysi, mutta toivoa ei paljon annettu. Sen jälkeen alkaa sit hoidot icsi.
Tuntuu että nämä viikot vaan matelee, kun odottaa uutta analyysiä. Vasta 2vko mennyt ja vielä 6 jäljellä. 🥴

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Karhurouvanen Voi äh. Toivotaan että on vaan sun mielikuvituksen ja stressin tuotetta ja kaikki olis kuitenkin hyvin! Noi alun viikot on niin piinaava. Tsemppiä!

@Tiuhti92 Tervetuloa mukaan!
Meillä vähän samankaltainen tilanne miehen suhteen. Meillä 3,5v yritys ja nyt syksyllä yllättäen miehen siemennesteessä sekä liikkuvuudessa että siittiömäärässä ongelmaa. Nyt on häntä hoidettu ja joulukuussa uusi analyysi, mutta toivoa ei paljon annettu. Sen jälkeen alkaa sit hoidot icsi.
Tuntuu että nämä viikot vaan matelee, kun odottaa uutta analyysiä. Vasta 2vko mennyt ja vielä 6 jäljellä.

Kohtalontovereita siis @Mollama

Mitä tutkimuksia miehelle tehtiin? Me nyt odotellaan, milloin pääsee noihin tutkimuksiin. Luulisi, että yksityisen kautta melko nopeastikkin. Huolettaa vain tuo rahanmeno eikä mitään takeita onnistumisesta.

Tsemppiä odotteluun, muistakaa tehdä yhdessä mukaviakin asioita niin odottelu sujuu. Itse oon todella malttamaton ja tämä odottelu on ollut piinaavaa. Olo kyllä helpottuu aika ajoin, kun on mielekästä tekemistä 😙

• Tykkää
Reactions: Mollama
Kohtalontovereita siis @Mollama

Mitä tutkimuksia miehelle tehtiin? Me nyt odotellaan, milloin pääsee noihin tutkimuksiin. Luulisi, että yksityisen kautta melko nopeastikkin. Huolettaa vain tuo rahanmeno eikä mitään takeita onnistumisesta.

Tsemppiä odotteluun, muistakaa tehdä yhdessä mukaviakin asioita niin odottelu sujuu. Itse oon todella malttamaton ja tämä odottelu on ollut piinaavaa. Olo kyllä helpottuu aika ajoin, kun on mielekästä tekemistä

Joo yksityisellä rahan meno on kyl satasia toisen perään. Sit kun alkaa ivf niin ei enää sataset tunnu missään. 🥲

Mieheltä otettiin peruslabrat pääosin hormoonitasoja. Ferritiinin ja hb kanssa hänellä ollut ongelmaa jo pidempään, joten sai rautainfuusion sillon 2vko sitten. Muuten labroissa kaikki hyvin. Lisäks tarvittaessa voi olla kivesultra/biopsia, mutta uä:tä me ei tarvittu kun käynyt siinä muista syistä kylläkin n 15v sitten.

Labroista vinkkinä, että julkisen labrassa (ainakin HUS lab) moni labra on edullisempi, kuin yksityisillä klinioilla. Meillä noi miehen hormoonilabrat olis yksityisellä ollut yli 300e, mutta antoi pyynnöstä labralähetteen myös julkiselle jossa kustansi 75e sisältäen käsittelymaksun!!! Ihan järkyttävän iso ero!!! 😯
Vinkiksi vaan kaikille, ketkä käy yksityisellä, että kannattaa pyytää aina lisäks semmonen paperilähete, jolla voi mennä itse maksavana julkisen puolen labraan. Ja huslabista hintoja ei näe missään, mutta ne voi kysellä chatista, jossa luettelee ne. Palvelumaksu oli 26e.

Olen melko varma että tääkin raskaus on päättynyt. Nyt olis 5+0 mutta runsaat vatsatuntemukset loppu kuin seinään muutama päivä sitten, ja myös jotkut orastelevat oireet esim viluisuus, loppuivat. Tiedän hyvin ettei nainen tuntemuksista tai mahatuntemuksia tunnustelemalla voi tietää onko raskaana tai onko kaikki hyvin mutta niin vaan oli viimeksikin kun vatsatuntemukset, erityisesti kohdun pistely loppui niin mainitsin asiasta kaverille ja niin se vaan oli se kasvu loppunut juuri silloin, vaikka alkio silloin vielä hengissä olikin sillä vaivalloisella sykkeellä. Myös siinä ”tuulimunassa” (josta en tiedä oliko oikeesti tm vai kkm, eri lääkäritkin käytti eri termejä), vilustus loppu ja siitä taas kaverille mainitsin ja se raskauspussin koko oli juuri sen päivän kokoinen eli liekö kehitys vaan loppunut juuri silloin, tosin oireet kyllä lisääntyy esim pahoinvointi alkoi vasta pari viikkoa tuon jälkeen joten en sitten tiedä oliko kuitenkin tuulimuna.

No mutta siis nyt taas uskon monesta syystä että tää on keskeytynyt, naamakaan ei enää näytä raskausnaamalta vaan normaalin kulahtaneelta. Ja siis ne vatsatuntemukset, niitä oli niin paljon että niiden takia mulla oli uskoa tähän raskauteen mutta luulen että niiden loppuminen toisaalta merkkaa vaan yhtä asiaa.

Oon kyllä niin helvetin vihainen ja katkera, tekis mieli oksentaa kun näkee Renny Harlinin ja muiden raskausuutisia.

Voi kunpa sun aavistus nyt ei osuisi oikeaan 💔 Meidän kehot on viisaita, mutta myös väitän että me jotka hoitojen kanssa joudutaan olemaan tekemisissä niin ollaan traumatisoituneita, joka laittaa meidän mielen vielä enemmän pelkäämään pahinta mahdollista. Nyt iso hali sinne ja toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin niinkuin vahvat viivat antaa ymmärtää ❤️

• Tykkää
Tervetuloa mukaan Tiuhti.
Karhurouvanen, mun eka ajatus oli että sä oot niin konkari näissä hommissa että mutu on varmasti oikeassa. Sitten tuli mieleen että mulla oli todella paljon oireita 3+ viikolla. Sitten 4+jotain alkoi kahden viikon täys oireettomuus (kunnes närästys ja pahoinvointi iski). Minullakin paljon kohtutuntemuksia 3+ viikolla ja sitten nada. Joten uskotaan että kaikki hyvin!! Onko varhaisultra varattu?

Oma napa, tuntuu painajaiselta. Miten jouduimme tähän limboon. 3 vrk vasta mennyt NIPTistä, en suoraan sanoen tiedä miten pää pysyy kasassa. Näen aivan järkyttäviä painajaisia myöhäistä aborteista ja kuolleiden vauvojen synnyttämisestä. Olen muutaman päivän tuntenut liikkeitä, tuntuu niin hirveältä että liikkeet aiheuttavat valtavaa ahdistusta eikä onnea.

@Karhurouvanen voi kun olisi vain väärä hälytys 🙏Kyllähän nuo vahvat viivat kuulostaa lupaavalta, mutta ymmärrettävästi sitä tarkkailee oireita tosi tarkkaan kun taustalla on keskenmenoja.

@Tiuhti92 tervetuloa mukaan ❤️Meillä oli lahjamunasoluhoidoissa käytössä ICSI, mutta ihan vaan pakastettujen solujen vuoksi - niitä ei voi maljalla hedelmöittää. Miehen siittiöt on siis kunnossa. Hyvin toimi ICSI menetelmänä, kaikki solut hedelmöittyi.

@Keltainenkukka92 en voi edes kuvitella mitä käyt läpi. Toivottavasti saatte tulokset pian. Voimahalaus sinne ❤️‍🩹

Voi @Karhurouvanen mitä murheita nyt taas tullut eteen 😑 ymmärrän tosi hyvin että tuntuu tolta, erityisesti kun sun juttujen perusteella tunnet kroppasi hyvin ja olet herkkä kaikenlaisille sen antamille signaaleille. Toinen puoli sitten se, että kun sun hoidot tässä vuoden aikana on mennyt valovuoden päästä strömsööstä, niin äkkiähän se mieli menee sinne syvimpiin negatiivisuuden alhoihin. Tässä on kuitenkin nyt ihan hyvät ainekset siihen että kaikki on täysin fine♥️. Testin vahvistuminen tuntemusten loppumisen jälkeen on hyvä merkki mielestäni 🤞🏽Ja omat kokemukset on ollut siten että varsinkin ne alkuvaiheen tuntemukset voi kadota vähäksi aikaa ihan yhtäkkiä ja sit taas tulla takaisin yhtä pian. Toivottavasti olot palaa kohta. Etkös sä ole käynyt aina varhais-varhaisultrassakin jossain rv6(?) pitkiä ne päivät kyllä on odottaa ihan edes hetken. Tsemppiä ja kyllä toivoa on vielä paljon ♥️

@Tiuhti90 velkommen ombord. Siittiöasioista en osaa oikein kommentoida mitään, kun ei siitä kokemusta ole. Lisään sutkin listalle, kunhan pääsen koneelle niin perkaan ketjua vähän taaksepäin 👍🏽 ja sama @Mollama vinkki pätee Fimlabin alueellakin, muistaakseni prolaktiinia kun joskus kävin mittaamassa Terveystalon labrassa (josta lähetekin tehtiin), hinta oli 80e ja sit selvis myöhemmin että Fimlabilla olis ollu joku 17e...🫠

@Keltainenkukka92 sun olo on varmasti aivan hirveä😥 Voin vaan kuvitella miten ristiriitaiselta ja ahdistavalta susta tuntuu. Noi unet, ihan järkyttävää, onko sulla joku terapia/keskustelukontakti tällä hetkellä? Jos tulee tuollaiset asiat uniin niin joku henkinen ammattiapu olisi varmasti paikallaan. Toivottavasti tulokset valmistuisi pian 🤐

Omanapa että aion testata viikonloppuna. Nyt menossa dpo15 ja pahoinvointi on lähes jatkuvaa ja kohdun kihelmöinti jatkuu. Tänään tosin niin kaamea päänsärky että en tie mikä enemmän ällöttää. Testaamista lykkään edelleen, koska en tiedä miten kestän jos tuleekin nega. Oon nyt mieleeni syöttänyt ajatuksen, että tää pahoinvointi johtuukin vaan runsaasta progelisästä. No pianpa loppuu tämä piina, heti kun mies lähtee lasten kanssa mummolaan niin pissaan tikkuun, kääk!

Jänniä aikoja elät @MyMa! Oireet kuulostavat lupaavilta, voin vaan kuvitella jännityksen h-hetkellä, kunhan testin viikonloppuna teet.

@Keltainenkukka92 en voi uskoa miten teitä nyt koetellaan. On noin epäreilua kun sinun todellakin toivoisi saavan mahdollisimman rauhallisen ja onnellisen raskausajan ilman murheita. Tilanteenne on todella ahdistava ja vaikka tämä lopulta paljastuisi vääräksi hälytykseksi, on se kuormittava ja "pilaa" sun raskauskokemusta. Toivon, että nipt:n tulokset olisivat hyvät. Niiden odottaminen on epäinhimillinen kokemus teille, olen siitä pahoillani.

Tervetuloa @Tiuhti92 mukaan!

@Mollama rautahermoja sulle odotteluun! Onko jotain kivoja ajatuksia pois vieviä suunnitelmia tiedossa tälle 6 viikon ajalle? Itseäni pännii, että juuri kun kaipaisi IVF-prosessin aikana esim. viikonloppumatkaa hotelliaamiaiseen, niin kuluttaa niin paljon rahaa tähän hommaan, ettei halua/voi oikein käyttää rahaa tuollaisiin iloa tuoviin juttuihin.

ON: kävin tänään ultrassa. Olen syönyt 1,5 viikkoa pregonyvaa aamuin illoin ja limakalvo on nyt 9mm. Saimme sovittua ensi viikon torstaille pakastealkion siirron. Sieltä otetaan 3 alkiota (3-päiväisiä) sulamaan alkuviikosta ja niitä yritetään kasvattaa blastokysteiksi. Osa todennäköisesti kuukahtaa niin siksi ottavat useamman tuohon kasvatukseen. Jos niistä joku selviäisi, niin se siirretään kohtuun torstaina.
Tuntuu hullulta kun ei tarvitse sitä ovulaatiota mihinkään. Samaan aikaan tuntuu ihanalta, että minun ei tarvitse tehdä ovulaatiotestejä ja pelätä ovulaation osuvan väärälle päivälle. Tämän vuoden jälkeen ovulaatiotestien teko tuottaa vain tuskaa.
Lauantaina alan käyttää lugesteronia. Se on kuulemma. Nyt lokakuun alusta kela-korvattava (siis 200mg annoskoko), niin lääkekaton täytyttyä sitä saa halvalla.

Ainiin! @Karhurouvanen rautahermoja toivotan myös sulle. Sun taustalla ymmärrän, miksi pelko mahdollisesta keskenmenosta on voimakas, mutta itsellänikin alkuraskauden oireet ovat olleet niin ailahtelevia (mutta tikussa viivat vahvistuneet, kuten sinullakin nyt), että niistä ei ole pystynyt ennustamaan raskauden jatkumista. Viivan vahvistuminen kuitenkin tarkoittaa, että hcg-arvo nousee. Toivon parasta, mutta ymmärrän että ei pysty luottamaan raskauteen. En ole siihen kyennyt itsekään.

• Tykkää
Voi kunpa sun aavistus nyt ei osuisi oikeaan 💔 Meidän kehot on viisaita, mutta myös väitän että me jotka hoitojen kanssa joudutaan olemaan tekemisissä niin ollaan traumatisoituneita, joka laittaa meidän mielen vielä enemmän pelkäämään pahinta mahdollista. Nyt iso hali sinne ja toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin niinkuin vahvat viivat antaa ymmärtää ❤️

Kiitos paljon ihanista sanoista! Tuo on hyvin sanottu että ”traumatisoituneita” koska niin se juuri on ja niin kaukana nää hoitoalkuisten raskauksien tilanteiden fiilikset niistä jotka luomuna tosta vaan tulee raskaaksi ja testaa kerran että ”viiva siinä on eli olen raskaana” ja sitten odotetaan että maha alkaa kasvaa - ja ihmetellään että mitä järkeä on testata monta kertaa että viiva ku viiva niin sehän on raskaus! Tiedän ja niin se juuri on että ne omat kokemukset sekottaa tän kuvion ja ajatukset! Sain kuitenkin vähän toivoa tästä sun ihanasta viestistä❤️ Ja itseasiassa tänään on ollutkin sellasta kohdun polttelua ja kivistystå, ei sitä ”pistelyä” mitä kaipailen mutta uskon että kaikenlaiset tuntemukset on tai voi olla hyvä merkki! Jaksamista sulle ja ihmeellistä että jaksat toisia tsempata vaikka sulla nyt kitkuttelevaa odottelua!

Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: MyMa
Ja kiitos Kaikille, ootte ihania❤️ @näännä @Mollama @Mariamimi @MyMa @Keltainenkukka92 ja @sara3 kiitos sanoistanne, ootte niin oikeessa! Ja ihana kuulla Keltainenkukka juuri tuosta sinunkin kokemuksesta että just siinä alussa niitä kohtutuntemuksia ja sitten jakso ettei mitään oireita, itekin yritin sitä järkeillä että voisko olla niinkin että niitä just tulee siinä reilu viikko tms kiinnittymisen jälkeen mutta sitten ei niinkään mutta eihän tästä oireiden kyttäilystä ja muistelusta ota erkkikään selvää ja vielä kun jotain odottaa ja tunnustelee niin on päivätkin niin pitkän tuntuisia! Tänään tosiaan kivistystä ja polttelua vähän tuntunut, voi kun se olisi hyvä merkki. Varhaisultraa en ole vielä varannut mutta meen varmaan 5+5 - 6+0 joko kätilö- tai lääkäriultraan ja sitten jos on onni myötä ja kaikki olisi hyvin niin sitten 7+5 - 8+5 lääkäriultraan.

Ja Myma ja Sara ihana kuulla noista teiänkin oireista, kiitos niin miljoonasti!!!!!

Viimeksi muokattu:
@Keltainenkukka92 Kyllä on painajaismaista tosiaan, tuntuu kyllä tosi pahalta sinun ja teiän puolesta että tollaseen joudut😭😭😭 Toivottavasti NIPT-vastaus nyt tulisi nopeasti, piti jo aiemmin kommentoida että mullakin NIPT-tulos toisesta lapsesta (menin NIPTIIN kun häiritsi kun dpo 16 hcg oli korkea 625 mutta sitten veriseulassa MoM tosi matala, siis ihan viitteissä mutta ihmetytti että miten se nyt voi olla ensin korkea ja sitten matala) tuli nopeasti, noin viikossa!

@Mymalla toivottavasti huominen perjantai menee nopeasti että pääset sitten testaamaan, täällä ootellaan tulosta!

@sara3 jännät paikat, oi että toi onkin kyllä lääkkeellisessä kierrossa niin ihanaa ja jännää että sinne siirtoon melko varmasti myös pääsee ja onhan se huikea fiilis kun pääsee alottaa luget ja laskee päiviä että kohta se siirto tosiaan on! Upeaa että limis on hyvä ja että lugetkin vihdoin tulee Kela-korvattaviksi🤩🤩🤩🤩🤩

Jaaha, täällä verta. Ei kauheen paljon mutta pönttöön kuitenkin. Tiedän että alkuraskauden vuodot varsinkin hoitoalkuisissa on tosi yleisiä mutta vaikea kuitenkin taas uskoa ettei 1+1 olisi 2. Sitäpaitsi tarkemmin ajatellen ne tän päivän kohtutuntemukset olikin sellasia puristavia menkkamaisia😩 Ja se ettei kolmeen päivään ole tuntunut mitään mutta tänään (kun vuoto alkaa) tuntui sopii hyvin kuvioon. Toissapäivänä keltarauhanen tuikkikin pitkään aika kovasti ja juuri mietin että on ihan sama kipu kuin mitä aina loppukierrossa ennen menkkoja kun keltarauhanen vetelee viimesiään. Tän päivänen vahvempi viiva voi selittyä virtsan laimeuseroilla ja sillä että ma en testannut, jolloin olisi voinut tulla tosi vahva viiva ja jos on sen jälkeen just menny kesken niin ei ole vielä kerenny laskea. Tai jotain tollasta. No kattellaan mutta eiköhän se tästä ylly vuoto.

Testasin tässä iltapäivällä kaksi kertaa (toinen 1h 45 min pidätyksellä) ja valkoistakin valkoisempi nega tuli molemmilla kerroilla 😭😭😭 Eli kaikki se pahoinvointi ja kohdun aika voimakaskin kihelmöinti johtui tosiaan niistä tukilääkkeistä. Varmaan viimeksikin kun raskaaksi tulin (joka päättyi km), oli samat oireet todellisuudessa vaan lääkeoireita, ja satuin sit vaan olemaan samalla raskaana.

Tänään jo dpo16 eli pitäisi näkyä edes haalea viiva jos olisin raskaana, nyt ei jäänyt mielikuvitukselle mitään sijaa edes haamusta. Testaan vielä huomenna ja varmaan sunnuntainakin (virallinen testipäivä) aamupissasta vielä, ettei tule Ovumiasta mutkutusta lääkkeiden lopettamisesta.

Tää oli meidän paras alkio ja ihan huippulaatua 4AA blasto. Limakalvo oli hyvä. Tukilääkettä niin paljon kuin pystyy käyttämään. Pakkasessa yksi huonompilaatuinen, uudelleen pakastettu. Ja siinä se meidän viimeinen tsäänssi sitten on. Nyt täytyy alkaa asennoitua jo siihen, että meille ei kolmatta lasta tule varmaankaan koskaan. Miksi edes lähdettiin taas tähän paskaan 😭

Testasin tässä iltapäivällä kaksi kertaa (toinen 1h 45 min pidätyksellä) ja valkoistakin valkoisempi nega tuli molemmilla kerroilla 😭😭😭 Eli kaikki se pahoinvointi ja kohdun aika voimakaskin kihelmöinti johtui tosiaan niistä tukilääkkeistä. Varmaan viimeksikin kun raskaaksi tulin (joka päättyi km), oli samat oireet todellisuudessa vaan lääkeoireita, ja satuin sit vaan olemaan samalla raskaana.

Tänään jo dpo16 eli pitäisi näkyä edes haalea viiva jos olisin raskaana, nyt ei jäänyt mielikuvitukselle mitään sijaa edes haamusta. Testaan vielä huomenna ja varmaan sunnuntainakin (virallinen testipäivä) aamupissasta vielä, ettei tule Ovumiasta mutkutusta lääkkeiden lopettamisesta.

Tää oli meidän paras alkio ja ihan huippulaatua 4AA blasto. Limakalvo oli hyvä. Tukilääkettä niin paljon kuin pystyy käyttämään. Pakkasessa yksi huonompilaatuinen, uudelleen pakastettu. Ja siinä se meidän viimeinen tsäänssi sitten on. Nyt täytyy alkaa asennoitua jo siihen, että meille ei kolmatta lasta tule varmaankaan koskaan. Miksi edes lähdettiin taas tähän paskaan 😭

Voi että, on tää niin epäreilua, tää lapsettomuuspaska nimenomaan😢😢😢 Olisin niin plussaa sulle odottanut ja toivonut😢 Mulla kanssa tää ja se edellinen ollu 4AA-blastoja, tosin alkaa kyllä varmaan olemaan selvää että joku vika on muhun nyt tullu kun yhtäkkiä ei näytä nää raskaudet jatkuvan.

• Tykkää
Reactions: MyMa
Täällä ei oo vuotoa tullu tänään mutta silti on niin monia juttuja että uskon raskauden päättyneen. Esim yhtäkkiä ei ole todellakaan Cyclogestin sisälläpysymisongelmaa, on meinaan kuin Saharan autiomaa se alue. Lisäksi mulla on aina vatsa löysällä (tutkittu on, ei syytä löytynyt, eikä se sinänsä mun elämää haittaa) mutta nyt plussasta asti ollut kovalla mutta nyt taas jo monta päivää tavallisen löysällä. Soittelin tänään neuvolaan josko pääsisin johonkin tsekkiin (kaveri pääs automaattisesti julkiselle varhaisultraan kun ollu aiemmin kohdunulkonen mutta täällä päin ilmeisesti ei pääse, mulla ollu siis kaksi kohdunulkoista ja toinen munanjohdin poistettukin) mutta siellä aina ollaan nihkeitä, kehoittivat soittamaan terveyskeskukseen, josta taas ohjattiin soittamaan Naistenklinikalle jonne yritin soittaa mutta oli niin pitkä jono etten pystynyt jonottaa niin kauan kun 33 min jo jonotin. Noh kattelaan, huomenna onneksi pääsee kotiin täältä reissusta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä