Voi miten kurjaa, @Keltainenkukka92 , ja vielä tuo että vaikka olisi kromosomit normaalit olisi silti riskiraskaus! En voi kuin toivottaa rautahermoja! Kaikista riskeistä huolimattahan lopputulos voi hyvinkin olla onnellinen. <3
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kiitos myötätunnosta. Maanantaina neuvonta + nipt naikkarilla. Sen verran juttelin sieltä soittaneen kätilön kanssa että suurinoli papp-a arvo, joka mun kohdalla on hyvin matala. Myös niskaturvotus turhaan iso vaikka siis normirajoissa. Downissa papp-a on hyvin matala, siksi niin kohonnut downriski. Papp-a mittaa istukan toimintaa ja mun arvo on niin matala että vaikkei napsahtaisi kromosomivirhettä niptissä niin raskaus on riskiraskaus, 20-30 kertainen riski preeklampsiaan, kohtukuolemaan, pieneen syntymäpainoon, ennenaikaiseen synnytykseen ja istukan ennenaikaiseen irtomiseen. Että vaikka saadaan ns hyviä uutisia 2-3 viikon kuluttua niin loppuraskaus saa olla vakavasti huolissaan. Heh, miten saatoin edes kuvitella että nyt olisi alkanut ihana seesteinen vaihe missä olisin vain voinut olla iloinen ja onnellinen tästä.
Edelleen en ole saanut mikään lopullinen diagnoosi vaan riskit vähän kaikkeen ovat erittäin kohonneet (ja tilastollisesti todennäköisintä että tarina päättyy onnellisesti)mutta juuri nyt mietin miten vain jaksan nipt tulosten odottelua ja sen jälkeen seuraavat 6kk.
Ei ole totta @Keltainenkukka92Ei todellakaan pitäisi teidän jo muutenkin vaikean matkan päälle tulla vielä tällaisia lisähuolia. Ja tiedon sait Kannasta?
Kamalaa jättää pohtimaan tollaisia itsekseen ja vielä noin pitkäksi aikaa.
@Karhurouvanen kiitos infosta! Hassua, että siellä kerrotaan noinkin paljon, mutta ei ikääTosin se varmasti aiheuttaisi eniten lahjoittajien valikointia, joten ymmärrettävää. Täällä ei tosiaan jostain syystä mee yv:t läpi. Mut löytää samalla nimimerkillä vau.fi-palstalta, jos sitä käytät? Mielellään otan kyllä lisäinfoa Viron hoidoista jos saat laitettua
Ollaan vielä vähän kahden vaiheilla lähdettäisiinkö tarvittaessa kokeilemaan toisella lahjoittajalla. Tallinnakin on ollut harkinnassa.
Ei ole totta @Keltainenkukka92Ei todellakaan pitäisi teidän jo muutenkin vaikean matkan päälle tulla vielä tällaisia lisähuolia. Ja tiedon sait Kannasta?
Kamalaa jättää pohtimaan tollaisia itsekseen ja vielä noin pitkäksi aikaa.
@Karhurouvanen kiitos infosta! Hassua, että siellä kerrotaan noinkin paljon, mutta ei ikääTosin se varmasti aiheuttaisi eniten lahjoittajien valikointia, joten ymmärrettävää. Täällä ei tosiaan jostain syystä mee yv:t läpi. Mut löytää samalla nimimerkillä vau.fi-palstalta, jos sitä käytät? Mielellään otan kyllä lisäinfoa Viron hoidoista jos saat laitettua
Ollaan vielä vähän kahden vaiheilla lähdettäisiinkö tarvittaessa kokeilemaan toisella lahjoittajalla. Tallinnakin on ollut harkinnassa.
Ymmärtääkseni matala papp-a yhdistettynä korkeaan hcg-lukuun on downin riskitekijä, ei niinkään matala papp-a yksinään. Oliko tuo hcg MoM sitten korkea myös?Se on 0,24 MoM
Ymmärtääkseni matala papp-a yhdistettynä korkeaan hcg-lukuun on downin riskitekijä, ei niinkään matala papp-a yksinään. Oliko tuo hcg MoM sitten korkea myös?
Rautahermoja toivottelen @MyMa <3Hei täältä taukotuvalta en oo ihan kokonaan saanut pysyttyä poissa, välillä oon käynyt vilkuilemassa miten täällä kaikilla menee.
Täällä menossa dpo11. Mulla on aina nämä vuodet ollut ajatuksena, että testaan vasta ihan lähellä varsinaista testipäivää (joka siis vasta viikon päästä 26.10.) ja aiemmin joskus jaksoin odotella jopa veritestiin asti. Ajattelen, että kun joka tapauksessa klinikalle tarvii sen verikokeen vastauksen ennen kuin lääkkeet voi lopettaa, niin haluan tarrautua jonkinlaiseen toiveikkuutteen edes sen 2 viikkoa. En oo yhtään sen laatuinen rautahermoinen varhainen pikkuhiljaa testaaja, joita täältä löytyy useampia mutta kun täällä mukana roikkuu, niin oon kokenut aika paljon (itse muihin vertaamalla asetettua) painetta varhaiseen testaamiseen, ja nytkin sitten jänistin ja hetken mielijohteesta testasin dpo8 iltapissasta ja nega tuli. Heti kadutti etten pysynyt omissa suunnitelmissani, vaikka ihan ittehän mä siihen tikkuun pissasin
Tästä syystä mä nyt jatkan palstataukoani vielä hetken ja yritän pysyä järjissäni (vaikeaa on!!), tiiraan olemattomia oireitani 24/7 ja pää sekoaa ihan just tähän odotukseen. Luulen että testaan ehkä torstaina tai joskus silloin. Mä haluaisin, että testipäivä olisi niin pitkällä, ettei tarvi arvata joko raskaus näkyisi jos on näkyäkseen.
Niin ja mä nyt sitten ihan kylmästi jätin sen ovitrellen pistämättä kokonaan (piti olla 5 pvä siirron jälkeen). Se perustelu myytiin mulle niin huonosti Ovumiasta, ja miten hekin sen selitti että "ei oo oikein näyttöä hyödystä mutta ei haittaakaan, ja jos unohdat niin no problem..!" Niin öö no on aika iso haitta mun mielestä se, että teoriassa vielä verikoepäivänäkin se voisi vähän näkyä. Ja kun nimenomaan haluan kiduttaa itseäni tarkkailemalla jokaista pieruani. Mitä itte googlailin (hehe) niin lähinnä luteaalivaiheen buustaukseen (???) sitä jossain hypoteettisissa maailmoissa käytetään, mutta mullahan luomuluteaalia ei ole ja niin stydisti tuetaan nytkin cyclot+Prolutex pistoksilla, joten eipä paljon tukevampaa luteaalitukea lie olekaan...
Sori tuli nyt tämmöinen omanapavuodatus, tuun kyllä takaisin palstalle varmaan viimeistään testaamisen jälkeen, toivottavasti hyvissä merkeissä. Ootte kaikki tosi paljon mielessä olleet kyllä.
@Karhurouvanen miljoona onnen halausta!!! Ihanaa että sait plussantoivottavasti perästä tullaan me muutkin.
Joo tää on just niin että näkövinkkeleitä on monia. Enkä niitä arvota ollenkaan toisiinsa nähden, oon vaan huomannut että täältä palstalta "mallia" ottamalla poikkean siitä omasta vinkkelistäni, siitä omasta tutusta kurjuudesta johon on jo tottunutRautahermoja toivottelen @MyMa <3
Tuo on kyllä mielenkiintoista, että milloin itse kukin kokee lempeimmäksi saada sen mahdollisen negatuloksen. Tai sehän se lähinnä varmaan määrittää että milloin haluaa testata. Minä jotenkin luomuaikoina kun en halunnut testata ennen kuin menkat on myöhässä, opin todella paljon inhoamaan sitä että muutenkin epämiellyttävät menkkakivut toi tullessaan myös tiedon että taaskaan ei tärpännyt. Niin nykyään kun jonkinlainen raskausmahdollisuus on oikeasti olemassa, eikä testaaminen ole täysin narrinhommaa, kuten se spermavikaisen eksän kanssa luomuillessa oli, haluan ehdottomasti tietää negatuloksen ennen kuin menkat alkaa. Silloin menkat voikin parhaimmillaan merkitä uuden toiveikkaan yrityskierron alkua, kun negatulos on jo surtu. Ja tässä kuussa mietin myös privaattiuden tarvettani: Päivä verikokeen jälkeen tapaan lääkärin ja suunnittelemme uutta ivf:ää, enkä halua silloin todellakaan olla missään suruprosessin ensinyyhkytysvaiheessa. Mutta kiva jos mun varhaistestailut vaikuttaa jonkun mielestä rautahermoisilta. Itselleni pikemminkin myöhäistestailu on sitä. Mutta joka tapauksessa, toivottavasti saat nyt pitäydyttyä sellaisessa testaamisaikataulussa joka sun hermoille on vähiten raastava!
Joo tää on just niin että näkövinkkeleitä on monia. Enkä niitä arvota ollenkaan toisiinsa nähden, oon vaan huomannut että täältä palstalta "mallia" ottamalla poikkean siitä omasta vinkkelistäni, siitä omasta tutusta kurjuudesta johon on jo tottunutmä näen siksi sen varhaisen testaamisen rautahermoisena, että jos varhain tulee nega, joka tietenkin aina on pettymys vaikka vielä toivoa olisikin, niin sit voi tulla taas kahden päivän päästä nega ja uusi pettymys, ja sit sinne verikokeeseen asti sitä vaan pettyy ja toivoo ja pettyy ja toivoo.... Mä mietin omalla kohdallani niin, että mieluummin toivon-toivon-toivon ja sitten vasta petyn
mulla ei menkat ala vaikka odottaisin vuoden
joten mulla asian lopullinen laita selviää aina vasta verikokeessa.
Niin ja piti vielä kertoa sekin kun tosiaan sain muistaakseni @Karhurouvanen testailusta äkki-idean että no minäpä kans testaan nyt aikaisin, kun olin vie yksin kotona sopivasti, ja luin täältä että karhurouvanen sai tyyliin 2 päivää siirron jälkeen ainakin kolme viivaa tikkuunniin sit pissasin alkuillasta tikkuun ja vasta kuivuessa tajusin että se olikin 25mmol testi, no paska sit löysin jostain vessan kaapin pohjalta YHDEN 10mmol herkän testin, pissat oli jo pytyssä ja tiristin sitten jonkun kolme tippaa vielä väkisin testikippoon, tuli varmaan siitäkin johtuen ihan tosi laadukas näyte ja testi...
![]()
Hienoa @Keltainenkukka92 että pääset jo huomenna naikkarille ja näytteeseen. Voimia sinne ja toivotaan parasta!
Mäkin aloin tuossa miettiä että mitenhän @MyMa mutta joo nyt kertasinkin että sullahan oli se myhäinen Ovitrelle-pistos niin eihän niistä testeistä raskauden kannalta taida vielä saada selkoa?
Mulla on huomenna se veritesti niin sitten voi täysipainoisesti alkaa suuntautua kohti seuraavaa yritystä. Ihan pianhan se tosiaan jo on. Nyt pitäisi päättää sellainenkin että vaihdanko luovuttajaa. Onko muut luovutettuja soluja käyttäneet saaneet tarvittaessa biologilta apua tuon päättämiseen? Jotenkin mun järjellä ajateltuna luovuttajan osuus meni tässä ivf:ssä ihan hyvin, mutta hedelmöittämiskyvystä on mahdotonta sanoa mitään kovin prosentintarkkaa kun lähtötilanne oli 2 kypsää munasolua joihin sitä hedelmöittämistä päästiin yrittämään.
Tässä onneks hcgb MoM vain aavistuksen koholla (1,1) ja ultrassa näkyi selvä nenäluu, nämä ovat vähän toivoa antavia. Ja riskiluku siis 1/9 eli 8/9 ei ole down, yritän pysyä tässä ajatuksessa kovasti kiinni. Mutta vaikkei ole down niin riski että on muuta häikkää (jokin muu häiriö kuin nämä kolme yleisimmät, rakennevika) tai istukka ei vaik toimi tarpeeksi hyvin on vähintään yhtä iso juttu kuin tuo down. Ja jos nämä asiat ovat vieraita niin riskiluku voi olla vaikka 1/20 000 niin tuo 1/9 on kyllä crazy kohonnut vaikka siis edelleen kaikki voi olla hyvin.
Huomenna naikkarille, siellä neuvonta ja nipt.
Mitä @MyMa ja @Karhurouvanen, vaikuttaako kaikki hyvältä?
Eikä toi Menopur! Täytyy sitten itsekin varautua ostosreissuun jo ensi viikolla. Se oli suosikki kaikista tököteistä joita piti viime kuussa pistellä. Tosin enhän mä nyt ihan varma oo että tehdäänkö seuraavakin ivf sillä mutta näin olen kyllä koko ajan olettanut. Tajusin muuten sen valmisteyhteenvedon luettuani että sen nimi tulee siitä että se on valmistettu menopaussin ohittaneiden naisten virtsasta.@Keltainenkukka92 tsemppiä huomiseen
@MyMa kieltämättä muiden varhaiset plussat innostaa testaamaan ja sit sen negan jälkeen tulee tyhmä olo, et miks piti mennä testaamaan aikaisin Mutta mäkin testaan mieluummin sen negan ennen virallista (ja todella myöhäistä) testipäivää, että ehtii sulatella tulosta ennen kuin sitä tarvii klinikalle ilmoittaa. Dpo 8 on vielä superaikaista, jospa se plussa sieltä vielä tulee
Olikohan täällä muuten muita Menopurin käyttäjiä? Kynä on kuulemma poistumassa markkinoilta ja lääke palaa takaisin kuiva-aine + liuotin -muotoon. Mä sain jo reseptin seuraavaa siirtoa varten (toive OI-siirrosta meni siis läpi ) ja lääkäri kehotti hakemaan kynän asap.
Kiitos @Mollama ♥Ehkä liityn jos nyt saadaan puhtaat paperit niptistä...
Onko sun tytölle jäänyt jtn esim kehityksellistä tuon pikkukeskoisuuden takia? Onneksi asumme maassa missä tuollaisella 1kg miniminiminillä on mahdollisuus ♥♥♥
Tuo testaushomma on kyllä niin jännä. Mä en henkilökohtaisesti kestä yhtään sellaista tiirailua että onko nyt haamu vai viivanpaikka tai tai tai niin siksi en itse kestä mitään dpo 7-10 testailua. Siksi oli aikaisemmin dpo 12 omana rajana. Kun on toiveikkaana kääntänyt ja vääntänyt eri valossa tarpeeksi monta negaa tuli sellainen olo etten elämässäni halua nähdä ensimmäistäkään negaa enää ikinä ja päätin etten säilytä testejä kotona tai testaile ennen kuin vuoto on selvästi myöhässä. Vielä tässä raskaudessa kun istuin pöntöllä kiroilin itseäni kun sorruin ja testasin "jo" dpo 13 kun oli tarkoitus odottaa 1-2 päivää (mutta oli tosiaan vahva fiilis plus mies ja lapsi lähtivät yllättäen pariksi tunniksi pois ja sain olla yksin).
Hienoa että hcg nousee ja viiva tummenee @Karhurouvanen!