Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@tasaraha niitä siittiöitä on ollut näin toimimalla ollut 12-17 milj. Nehän sitten vielä pestään ja vasta puolilta päivin toimitetaan lopulliseen kohteeseen (eli minuun). Nyt en saanut omista tiedoista löydettyä, mutta muistaakseni suht samaa luokkaa oli myös paikan päällä. Kovasti ovat kehuneet, että hyvä/normaali laatu on. Me päästään aika nopeasti klinikalle alle 30min.

Tämä toimintatapa on koettu helpommaksi, miehen pitäisi lähteä sieltä sitten suoraan töihin eikä koe mukavaksi mennä esim. Työvaatteissa näytettä antamaan.

En sitten tiedä voisiko olla meidän tilanteesta hyötyä, jos niitä luovutettaisiin paikan päällä. Luulen, että suurimmat syyt epäonnistuneille yrityksille on minussa 🥲

Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että seuraavalla kerralla munasolu irtoaa oikealta eikä taas vasemmalta missä on ympärillä kaikkea ylimääräistä. 🙈

Tuo Klexane ei ole tuttu mutta kuulostaa kyllä varsin erikoiselta ratkaisulta. Sinuna hakisin myös second opinion luottolääkäriltä, ymmärrän kyllä myös etteivät lääkärit kovin mielellään kommentoi muiden hoitosuunnitelmia. Olet ilmeisesti muuten ollut tyytyväinen virolääkäriin? Ja ihan näin ei piikkikammoisena niin kuulostaa aivan järkyttävältä että pitäis piikittää läpi raskauden. 😱 Kurjaa tuo vuoto vaikka ajallisesti on normirajoissa. 🙁

Täällä tyhmä mieli alkoi taas toivoa kaikenlaista, dpo2 menossa ja tuon amh-arvon (ja hullut halut dpo -1 ja -2 🤭) myötä aloin heti toivoa josko luomutärppäisi. Pitäisikö itkeä vai nauraa. 🤦

Oi no mutta onhan se luomutärppi oikeesti ihan mahdollinen (kun vaan sattuisi the munis kohdalle)! Mutta onhan se toivominen raskasta, tiedän kyllä.

Olin alkuun tyytyväinen tähän Viron lääkäriin mutta se taisi jossain kohtaa hermostua muhun kun en tykännyt sen kaikista ideoista, mulle sellanen ystävällisyys ja ”sama aaltopituus” on tärkeetä mutta toisaalta näillä nyt mennään, tulihan TAYSistakin vauva vaikka kohtelu oli kurjaa :-D Mutta siis sain nyt vastauksen että luonnonkiertoa voidaan kokeilla ja mulla on nyt siellä aika 10.9. niin voin enemmän kysellä niistä Klexaneista ym.

Tää mun vuoto on ihan runsastunut mutta elättelen kovasti toiveita että tää vois olla jopa menkat!!! En tiedä voiko tulla näin pian (kolme viikkoa vuodon alusta) mutta tein nyt raskaustestin ja siinä oli ihan hailu viiva vaan, sellanen mikä vois tulla plussa dpo 10-12 eli tää on musta aika hyvin haalentunu (viimeksi siinä tuulimunaepisodissa oli 3 viikon vuodon jälkeen ihan leffafiivat edelleen) ja sinänsä tää vuoto vois sopia menkoiksi vaikka vähän erilaista varsinkin alkuun olikin. Mutta mun teorian mukaan kun hcg alkaa ole vähäinen niin sillonhan se kk-vuoto voisikin tulla! Saa nähä, viimeksi siis sen imukaavinnan jälkeen vuoto oli vähäistä mutta alko sitten viikon päästä runsastuu ja ne olikin menkat ja tyhjensi siis kohdun ja vuoto loppu sitten siihen kuin seinään eli nyt jos nää olis menkat niin ehkä muutaman päivän päästä vuodon pitäisi loppua! Katsoin tietty jo kalenteria ja jos nää olis menkat ja jos kierrot tulis normisti niin sillon 10.9. vois olla sopivasti just sen keskenmenon jälkeisen toisen kierron ovisaika eli sopivasti ultrassa sitten näkisi miltä näyttää ja jos vaikka voisi lääkärille ”näyttää” että kaikki kunnossa kun se tuntuu ajattelevan (ehkä AMH ym johtuen) että mulla olis jotain ongelmaa luonnonkierron kanssa kun toistuvasti on puhunut limisongelmista jne vaikka siis mulla ei mitään ongelmia ole limiksen kanssa ollut ja ovis on aina tullu hyvin tarkasti! Toivottavasti kaikki nyt vaan olis kunnossa ja jatkossakin🥴

Olispa mahtavaa, @Karhurouvanen jos ne olis menkat! Onnea kertyvistä raskausviikoista @tasaraha , jatkohoitosuunnitelmasta @pienitoiveemme ja @Keltainenkukka92 mäkin kyllä pystyn samaistumaan että ainahan sitä luomuplussaa toivoo jos on joku teoreettinenkin mahis...

Mullehan ei tällä viikolla tapahtunut lapsettomuushoitorintamalla mitään mutta ensi ma alkaen se Zumenon sitten. Aika kuluu hitaasti mutta pikkuhiljaahan ne tositoimet sieltä lähenee.

Niin ja @Keltainenkukka92 ei ollu tarkoitus haukkua sun luomuraskausmahiksia teoreettisiksi, sehän oli tosiaan niin kiva se amh:kin! Lähinnä omat luomuraskausmahikset spermavikaisen eksän kanssa oli aina hyvinkin teoreettiset joten pystyn parhaiten samaistumaan sellaisiin. Pakko nyt luottamuksella myös mainita että mullakin on taas teoreettinen luomumahis koska ollaan eksän kanssa niin hyvissä väleissä ja ovisviikonloppuna käytiin mukavalla yön yli veneretkellä. Ja joo kyllä taas olen haaveillut että entä jos megaylläriplussa pärähtäiskin...

Niin ja @Keltainenkukka92 ei ollu tarkoitus haukkua sun luomuraskausmahiksia teoreettisiksi, sehän oli tosiaan niin kiva se amh:kin! Lähinnä omat luomuraskausmahikset spermavikaisen eksän kanssa oli aina hyvinkin teoreettiset joten pystyn parhaiten samaistumaan sellaisiin. Pakko nyt luottamuksella myös mainita että mullakin on taas teoreettinen luomumahis koska ollaan eksän kanssa niin hyvissä väleissä ja ovisviikonloppuna käytiin mukavalla yön yli veneretkellä. Ja joo kyllä taas olen haaveillut että entä jos megaylläriplussa pärähtäiskin...

Oi varmasti haaveilee siitä luomuylläriplussasta, olishan se nyt aivan ihanaa!

@Keltainenkukka92
Joo siis tää olis nyt lahja-alkiolla, mä en halua ivf:ää Virossa että jos ryhtyisin vielä omasolukokeiluun niin sen tekisin Suomessa. Oon sitä paljon miettinyt ja kyllä se houkuttais mutta kun se vaatis sen 4000-5000 € vähintään nyt ja Kela-korvauksia sais sit joskus jos sais, niiden saamisestakaan ei voi olla varma kun tekevät aina kuitenkin päätöksen tapauskohtaisesti ja kriteerit on ilmeisen mystiset, ainakin Felicitaksen kaksi eri lääkäriä sano että pitää vaan pitää peukut pystyssä ja toivoa parasta, että joskus saa ja joskus ei.

Mutta siis mulla on kyllä nyt ekaa kertaa oikeesti aika toivoton olo, tulo sellanen fiilis että onnistuuko se raskaus ikinä kun ei nyt oo neljällä siirrolla onnistunut. Sen tuulimunan jälkeen vielä aattelin että nooh huonoa tuuria että uuteen yritykseen vaan että jos sen plussan vaan sais niin eiköhän se tällä kertaa pysyis. No ei pysyny ei, nyt tuli ihan epätoivo että miten se nyt onnistuis jos ei tähänkään asti :-,( Tilastollisestikin eiköhän se oo aika lailla negan vuoro seuraavaksi, vaikka siis muutenhan kyllä tilastoilla voi mun puolesta heittää vesilintua.

Ja siis joo pitää alkaa ovista tikuttelee kohta puoliin kunhan olis se raskaustesti eka nega, tosin sen tuulimunan jälkeen ekassa kierrossa ei kyllä tullu ovisplussaa vaikka kierto oli kyllä ihan normipituinen🤷‍♀️

Ymmärrän, että tuossa kohtaa on toivoton olo 😭❤️ mutta älä luovuta! Just luin yhdessä fb-ryhmässä postauksen missä 11. siirto (lahja-alkio tämäkin) vihdoin toi vauvan syliin. Varmaan koko ryhmä täällä kollektiivisesti toivoo, että viides siirto on the siirto sulle. Ja hlvetin eurot, on niin kauheaa kun on (myös) siitä kii 🥺

On: dpo 5 ja aika on pysähtynyt. Ihan sairaan ärsyttävää ettei tiedä alkaako HUSin hoito vai ei, tai siis mahdummeko mukaan.😵 Mun pää ei kestä tätä "stimulaatio alkaa ~9 tai ~35 päivän päästä". Ihan järkyttävä toimintatapa. Huomenna progynovan aloitus jktp, sitten on ainakin "tekemistä". 😅 Sinänsä olis kai ok jos siirtyisi koska nyt on joka vkl menoa (polttarit, rapujuhlat, valmistujaiset, häät...) + ehtisin syödä myoinositolia ja rautaa pitempään mutta pää ei kestä odottelua.

Viimeksi muokattu:
Voimia pohdintoihin, @Karhurouvanen ! On sulla kyllä ollut vastoinkäymisiä kerrakseen. :(

Täälläkin pysähtynyttunnelmainen DPO 5. Zumenon alkaa maanantaina. Ja joo @Keltainenkukka92 tuo on kyllä varmasti ihan raastavaa ettei tiedä mahtuuko mukaan nyt vai seuraavalla kierrolla! Mutta sormet ja varpaat ristiin että mahdutte tällä kierrolla! Ja kai siihen on aika hyvät mahdollisuudet, koska olishan älytöntä että tuota estrogeeniakin popsittaisiin sitten ihan turhaan kun hoitoa ei sitten edes tulisikaan?

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Perhechatissa tuli kysymys veljeltä onko meillä vauvavaatteita lainattavaksi. Hitto että tuntuu pahalta. Olemme säästäneet kaikki, koska piti olla käyttöä. Nyt vastasin että meillä on kaikki tallessa mutta sattuu liikaa, en lainaile kenellekään. Nyt on vain niin huono fiilis ja jotenkin nolottaa. Tunnen itseni typeräksi, eihän siinä ole mitään järkeä että ostavat uutta ja vaatteet keräävät pölyä meillä. Toisaalta he näkivät mun surun ja breakdownin pari viikkoa sitten - eikö ne vain voisi tajua että sattuu niin helvetisti nähdä omia vauvavaatteita ja tarvikkeita muiden käytössä.

Voisin vain pikakelata seuraavan viikon ohi. Kuitenkin vain kasvava jännitys milloin vuoto alkaa ja mahdummeko mukaan. Tänään siis dpo 6 ja kp 19/24-26.

Perhechatissa tuli kysymys veljeltä onko meillä vauvavaatteita lainattavaksi. Hitto että tuntuu pahalta. Olemme säästäneet kaikki, koska piti olla käyttöä. Nyt vastasin että meillä on kaikki tallessa mutta sattuu liikaa, en lainaile kenellekään. Nyt on vain niin huono fiilis ja jotenkin nolottaa. Tunnen itseni typeräksi, eihän siinä ole mitään järkeä että ostavat uutta ja vaatteet keräävät pölyä meillä. Toisaalta he näkivät mun surun ja breakdownin pari viikkoa sitten - eikö ne vain voisi tajua että sattuu niin helvetisti nähdä omia vauvavaatteita ja tarvikkeita muiden käytössä.

Voisin vain pikakelata seuraavan viikon ohi. Kuitenkin vain kasvava jännitys milloin vuoto alkaa ja mahdummeko mukaan. Tänään siis dpo 6 ja kp 19/24-26.
Voi ei, tosi ajattelematonta veljeltä :(

Kiitos kun vastaatte juuri oikein 😘 Harmittaa vain kun haluaisin olla sellainen Hyvä Ihminen, joka tässä tilanteessa ajattelisi että nyt olisi hyvä sauma auttaa ja ei ole meiltä pois.

Taustana ehkä sellainen seikka että lainasin valtavasti tavaraa hyvälle kaveri vuosi sitten ja sattuu joka kerta kun näen meidän tavaroita käytössä.

Käännät katseen pois omasta navasta: mitä kaikkea jännää tapahtuu ensi viikolla? Ainakin @näännän lääkitys ja jokin käynti? Ja @Karhurouvanen meinaisitko ottaa yhteyttä nkl jos vuoto jatkuu? Muuta? 🫶 Ja ainii, @haaveillen saa varmasti suunnitteluajan 🤞

Onpa kyllä kurjaa @Keltainenkukka92 että sullakin lähipiirissä ajattelemattomia ihmisiä. 😔 Varmasti ei kyllä pahaa tuolla tarkoittanut, mutta pahaa se tekee ja ymmärrän sun fiilikset ihan täysin. Olisi itestäkin tuntunut pahalta.

Mullakin alkoi menkat tässä viikonloppuna. Jäi taas luteaalivaihe 8 vrk pituiseksi. Mielenkiinnosta oon siis tuota nyt laskenut. Olisi voinut tätäkin tehdä jo vuosia takaperin, mutta eipä tullut perehdyttyä. Huomenna soitan polille ja katsotaan, lähtisikö hommat siitä sitten rullailemaan kohti PAS-hommia. Laskeskelin, että jos kaikki menisi nappiin, olisi eka PAS tän kuun vikalla viikolla. 😊 Kiva kun pääsee taas näiden hommien pariin! Toivottavasti nyt alkaisi tänne kaikille ropista hyviä uutisia! 🫶

Joo "foll tilanne" ja pistosopetus on ensi viikolla mutta vasta pe. Sain käynnin ahdettua keskelle työpäivää niin että mitäänn ei tarvinnut varsinaisesti säätää, mutta aikataulu on tiukka ja jos sinne Felicitaksen hoitajalle pitää yhtään jonottaa (sinne pitää käytännössä aina jonottaa, jopa silloin kun mulla oli lääkäri klo 7 aamulla) sitä pistosopetusta niin voi olla että en vaan kerkeä. Olen diabetesalalla ja joskus 3+ vuotta sitten pistänyt insuliinikynästä keittosuolaa sellaiseen harjoittelupalloon, että tarvittaessa sen lienee pakko riittää pistosopetukseksi. O_o

Opetus oli todella nopea homma kaikin puolin. Ja pakkauksissa kuitenkin stepbystep-tyylisesti kuvitetut ohjeet eli pärjää kyllä! Toivottavasti foll tilanne on paras mahdollinen ja jono nopea!

@Zelina uuh siihenhän on vain kolme viikkoa! Sitten sinäkin meet aika samaa vauhtia mun ja näännän kanssa, meillä mahdollisesti punktiot elokuun aivan lopussa 🤞 ja voihan lutaali. Tuo 8 taitaa olla aivan liian lyhyt, mulle parikin lääkäriä ovat vetäneet rajan 11 päivään.

• Tykkää
Reactions: Zelina
Huh, hyvä kuulla että kynän käytön pitäisi normaalijärkiseltä onnistua. Ihanaa uutta viikkoa kaikille! Muiden jo lueteltujen tapahtumien lisäksi eikö niin että loppuviikosta odotellaan myös jo @Keltainenkukka92 :n menkkoja ja niiden myötä ivf kierron alkamista?

Mahtavaa @Zelina jos noin pian jo pääsisit siirtoon! Tässähän olisi sitten varsinainen plussapuhuri heti alkusyksystä mahdollinen.

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Olis kyllä ihan mahtavaa, jos tulisikin pienimuotoinen plussa-aalto ja mukava olla muutaman kanssa suunnilleen samoissa kohti hoitoja! 🫶 Kp12 on ultra ja se osuu 20.8. Siinä katsotaan, mikä tilanne! Eka PAS itselle tulossa, niin en yhtään tiedä, että mitä mahdollisia lääkkeitä tms on tulossa käyttöön Cyclojen lisäksi, mutta tästä ne hommat taas etenee!

Joo, tänään dpo7 ja lutaali ollut 11-12 päivää niin eiköhän ala viikonloppuna.

Jos nyt saa toivoa niin sais alkaa sunnuntaina. Toivelista jatkuu: mahdun mukaan ja pistely alkaa 18.8. Folleja tilaan sen verran (ja tasaista kasvua myös) että pääsen punktioon, mielellään viim to 28.8 koska 30.8 on läheisen häät. Viimeksi en kyllä ollut yhtään kipeä seuraavana päivänä. Eli pitäisi olla aika lyhyt stimulaatio, viimeksi pistelin 18 päivää ja tulos oli mikä oli. 🥲

Tällä viikolla en siis tee muuta kuin popsin progynovaa ja pidän peukkuja että aikatauluasiat menevät nappiin.

@Zelina muistuta vielä, kuinka monta alkioita teillä on pakkasessa?

• Tykkää
Reactions: tasaraha ja Zelina
@Keltainenkukka92 Toivotaan, että asiat menisivät juuri noin, niin ei tarvitsisi turhaan stressailla! 😊 Tuo on kyllä mahtavaa, jos punktiosta ja sen parantelusta selviää vähillä kivuilla! Itsellä olo oli ihan kuin katujyrän alle jääneellä melkein viikon. 😅

Meillä on neljä kolmen päivän ikäistä alkiota pakkasessa. Mielenkiinnolla nyt sit katsoo, että sulattavatko kaikki ja jatketaanko viljelyä vai siirretäänkö kaikki kolmipäiväisinä.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Ymmärrän, että tuossa kohtaa on toivoton olo 😭❤️ mutta älä luovuta! Just luin yhdessä fb-ryhmässä postauksen missä 11. siirto (lahja-alkio tämäkin) vihdoin toi vauvan syliin. Varmaan koko ryhmä täällä kollektiivisesti toivoo, että viides siirto on the siirto sulle. Ja hlvetin eurot, on niin kauheaa kun on (myös) siitä kii 🥺

On: dpo 5 ja aika on pysähtynyt. Ihan sairaan ärsyttävää ettei tiedä alkaako HUSin hoito vai ei, tai siis mahdummeko mukaan.😵 Mun pää ei kestä tätä "stimulaatio alkaa ~9 tai ~35 päivän päästä". Ihan järkyttävä toimintatapa. Huomenna progynovan aloitus jktp, sitten on ainakin "tekemistä". 😅 Sinänsä olis kai ok jos siirtyisi koska nyt on joka vkl menoa (polttarit, rapujuhlat, valmistujaiset, häät...) + ehtisin syödä myoinositolia ja rautaa pitempään mutta pää ei kestä odottelua.

Kiitos paljon @Keltainenkukka92 onpa ihana kommentti ja toi kyllä toivoa!!! Ääk kääk tiedätkö yhtään siitä tilanteesta että oliko niillä joku ”syy” ettei onnistunut aiemmin, huono limis tms tai tuliko esim keskenmenoja tms ja oliko esikoinen yrityksessä vai lapsia jo? Haha et varmaan muista niin tarkkaan mutta kysynpä nyt kuitenkin 😅

Eikä siis ihan järkky toi sun veljen kysymys!!! Siis kuvastaa niin hyvin että kun ei ole omaa lapsettomuuskokemusta niin ei näköjään mitään ymmärrystä että se tosiaan sattuu. Ei tolla oo todellakaan mitään tekemistä hyvänä ihmisenä olon kanssa vaan tietenkään et halua vauvanvaatteitasi lainata kun ne on omaan käyttöön tulossa/odottavat käyttäjää ja tietysti tässä lapsettomuusuossa saavat vielä aivan uudenlaisen merkityksen.

Itselläni on ainakin säästettynä ”kaikki” lastenvaatteet ja niitähän onkin sitten kaapit pullollaan kun molemmilta sukupuolilta kaikki vaatteet säästössä mutta koen että erityisesti tällaisena lapsettomuusongelmaisena ne jo vanhemmilla lapsilla käytössä olleet lastenvaatteet jotenkin symboloi sitä että (jos) onnistun että ”JES, totta se on, tässä on nyt tämä ihana kolmas lapsi istuu samassa syöttötuolissa sama body päällä kuin esikoinen ja toinenkin lapsi”! Ja päinvastoin jos joku kysyisi lainaan niitä niin kokisin sen kyllä tosi loukkaavana tunnetasolla niin että ”Ai jaa niin kun minulla ei ole käyttöä näille niin tässä teille hedelmällisille olkaa hyvä”🤯🤯🤯 Siis tietysti veljesi ei varmasti niin tarkoittanut mutta kyllähän tuo sydäntä raastaa jos kovasti vauvaa itse yrittää ja toivoo.

Ja siis hei camoon, miksei vois ihan vaan ostaa ne vauvanvaatteet jostain kun niitä niin halvallakin varsinkin käytettynä saa🙄

Mulla vaan vuoto jatkuu ja runsastuu ja on tällasta just kun viimeksi, varmasti ei ole kokonaan tyhjentynyt. Unohdin tänään tehdä aamupissasta raskaustestin, pitää tehdä myöhemmin ja miettiä sitten mitä tekee, en kyllä haluaisi sinne kaavintaankaan😰 Varasin nyt sille mun lempparilääkärille Felicitakseen ajan ensi maanantaille että voi kysyä mitä on mieltä tästä tilanteesta.

Tsemppiä alkaviin hoitoihin kaikille 🤗 Erityisesti @haaveillen toivon, että saat suunnittelukäynnin ja pääsette pian jatkamaan ❤️

@Karhurouvanen kyllä sua koetellaan 🙁 Toivottavasti saisit tilanteeseen selvyyttä Felicitaksesta ja pääsisit pian uuteen yritykseen.

@Keltainenkukka92 tosi ajattelematonta sun veljeltä 😭 Todennäköisesti hän ei niiden vaatteiden merkitystä edes tajua, kun ei ole itse lapsettomuutta kokenut. Mutta et todellakaan ollut itsekäs kieltäytyessäsi. Hän kuitenkin tietää aiheen olevan sulle herkkä ja varmasti ymmärtää asian lopulta.

Mä oon satunnaisesti käynyt täällä lukemassa, mutta en ole jaksanut kirjautua kommentoimaan. Oon yrittänyt pitää pientä etäisyyttä lapsettomuusjutuista. Asia on toki mielessä taustalla jatkuvasti, mutta pieni tauko lääkityksistä ym. on tehnyt hyvää. Mun kierto meni edellisestä keskeytetystä PAS-kierrosta ilmeisesti sekaisin ja seuraavassa kierrossa tuli ihme tuhruvuotoa 1,5 viikon ajan oletetun ovulaation jälkeen 😖 Kävi myös mielessä voisko se sactosalpinx tihkuttaa kohdun kautta, kun koskaan ei ole tuollaisia välivuotoja ollut. Vielä ois kuukausi HUS:n polikäyntiin.

Tsemppiä alkaviin hoitoihin kaikille 🤗 Erityisesti @haaveillen toivon, että saat suunnittelukäynnin ja pääsette pian jatkamaan ❤️

@Karhurouvanen kyllä sua koetellaan 🙁 Toivottavasti saisit tilanteeseen selvyyttä Felicitaksesta ja pääsisit pian uuteen yritykseen.

@Keltainenkukka92 tosi ajattelematonta sun veljeltä 😭 Todennäköisesti hän ei niiden vaatteiden merkitystä edes tajua, kun ei ole itse lapsettomuutta kokenut. Mutta et todellakaan ollut itsekäs kieltäytyessäsi. Hän kuitenkin tietää aiheen olevan sulle herkkä ja varmasti ymmärtää asian lopulta.

Mä oon satunnaisesti käynyt täällä lukemassa, mutta en ole jaksanut kirjautua kommentoimaan. Oon yrittänyt pitää pientä etäisyyttä lapsettomuusjutuista. Asia on toki mielessä taustalla jatkuvasti, mutta pieni tauko lääkityksistä ym. on tehnyt hyvää. Mun kierto meni edellisestä keskeytetystä PAS-kierrosta ilmeisesti sekaisin ja seuraavassa kierrossa tuli ihme tuhruvuotoa 1,5 viikon ajan oletetun ovulaation jälkeen 😖 Kävi myös mielessä voisko se sactosalpinx tihkuttaa kohdun kautta, kun koskaan ei ole tuollaisia välivuotoja ollut. Vielä ois kuukausi HUS:n polikäyntiin.

Voi että kun kierto sekaisin, niin rasittavaa tollanen😩 Kuukausi on pitkä aika odottaa, toivottavasti pystyt pitämään vähän etäisyyttä näihin asioihin niin aikakin kuluu vähän nopsemmin ehkä.

Semmosta ihan yleisesti ajattelin kysyä, meinasin jo aiemmin kysellä mutta sitten olinkin raskaana just sen tovin, että olisko täällä kiinnostusta live-tapaamiseen? Ymmärrän että moni ehkä haluaa vaan netissä jutella mutta itse tykkäisin myös livenä jutella näistä asioista, olen aiempien hoitojen yhteydessä tavannut paria henkilöä ja koin kyllä niin ihanaksi sen vertaistukea kun saa jutella jonkun kanssa joka tarpoo tässä samassa kivikossa, edelleenkin näiden kanssa pidetään yhteyttä :-)

Itse asutaan pk-seudun tuntumassa mutta voitaisiin kyllä tapaamiseen tulla päiväretken merkeissä myös esim Turku, Tampere jne lähialueet mihin junalla pääsee. Mä mieluusti tapaisin silleen että lapset vois olla mukana mutta tarvittaessa toki onnistuu järjestää hoitokin ja tulla ilman lapsia. Kiinnostaisko ketään?

No voihan kökkö kun kierto sekaisin, en olisi ajatellut että "vain" PASista voi mennä noin @Mariamimi. Toivottavasti saat vastauksia kuukauden päästä. Odottamissympatiat!!

@Karhurouvanen en tiedä keissistä sen enempää, laittoi vain kiitosta vertaistuesta ja kertoi että hänen on aika poistua sillä sylissä on vihdoin vauva, että älkää ikinä luovuttako tämä oli 11. siirto.

Kiva että sulla on aika jo ensi viikolla, toivottavasti lääkärillä on hyvä input.

Tuo tapaaminen innostaa ja kauhistuttaa 😅 sen verran avoimesti täällä kirjoitan 🫣 kauas en ole halukas lähtemään koska arki, jos pk-seudulla voisin ehkä jopa osallistua. Pitää vähän sulatella. 😄

"Ai jaa niin kun minulla ei ole käyttöä näille niin tässä teille hedelmällisille olkaa hyvä" Tämä!!! + Että se on niin konkreettinen muisto oman lapsen vauva-ajasta ja väkisin tulee mieleen että onko mulla ikinä enää noin pientä. 💔
Tiedän kyllä ettei tod tarkoittanut pahalla.

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen

Yhteistyössä