Hei vaan,
Onnea
@Tiukuna plussasta <3
Onnea
@Pupuna112 identtisten kaksosten odotukseen <3
@Samovaari tsemppiä uuteen IVF kierrokseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sujuvasti.
@mamma41 meillä on nyt yrityksessä kolmas yhteinen lapsi kahden hoidoilla saadun lapsen sisarukseksi. Muuten tämä ei olisi mahdollista, mutta meillä on siis pakkasessa sieltä vuodelta 2015 vielä kaksi alkiota. Meillä tilanne siinä mielessä on ehkä helpompi, että olemme jotenkin (ainakin tällä hetkellä)sujut sen kanssa, että tässä käy joko niin tai näin.
Pakkasessa olleet alkiot on olleet tietynlainen este, sillä toivoimme ja teimme lapsia niin kauan (esikoista 7 vuotta ennen kuin onnistui), että on todella vaikea jättää alkiot käyttämättä.
Oma terveys, jaksaminen, tulevaisuuden tavoitteet ja muu mietityttää, kun ikää on humpsahtanut nyt yli 10v enemmän kuin esikoista odottaessa (olin 30v, kun sain esikoisen). Se aika, kun lapset on muuttaneet kotoa, menee entistä kauemmas, jos saamme lapsen vielä. Moni asia, joka nyt tuntuu selvältä, ei sitten olekaan enää niin selvää.
Toisaalta taas vanhemmuus on ollut meille ihan hirveän tärkeä ja "helppo/luonteva" asia. Lapset on olleet meille helposti etusijalle laitettavissa, vaikka parisuhteessa onkin jouduttu tehdä muuten työtä, että se pysyy raiteillaan.
Toisaalta toivoessani samalla pelkään sitä, että saamme mitä haluamme, eli lapsen. Toisaalta toivon sitä todella paljon ja näen sen samalla tavalla mahdollisuutena kuin sen, että emme saa enempää lapsia, mutta pakastin tyhjenee ja tiedämme tämän polun päättyvän siihen.
Kun jokin päättyy - jollekin muulle tulee siinä tilaa. Olen valmis tässä nyt luopumaan siitä elämäntilanteesta, jossa meillä on pakasteessa alkioita ja ottamaan vastaan sen elämäntilanteen, joka tulee sen jälkeen, kun pakkanen on tyhjätty.
Tunteet varmaan tulee oikeasti käsiteltäväksi sitten, kun se plussa tai nega on koettu. Nyt tuntuu, että parasta on ottaa askel tästä tilanteesta seuraavaan.
En tiedä auttaako tämä mitenkään sinun asiaa, mutta tälläsiä asioita minä olen miettinyt ja näillä ajatuksillasiis menossa kohti siirtoa. Haluan uskoa, että olen valmis siihen, että tämä vaihe elämässä loppuu ja tilaa tulee sitten uudelle vaiheelle.
Pystytkö ajatella, että mille sen yrittämisen lopettamisen myötä tulee sinun elämässä tilaa? Ei se kyllä helppoa varmasti ole jokatapauksesssa sillä yrittämisen lopettamisen myötä poistuu yksi polku tulevaisuuden näkymästä. Tärkeintä varmasti on antaa tunteille tilaa ja aikaa. Sureminen kyllä auttaa ja ääneen itku ja huuto ja raivoaminen tyhjyyteen tai vaikka metsässä siitä miten hirveää epäreilua paskaa kaikki on. Itse dramaattisena ihmisenä saatan myös kieriskellä tai maata maassa itkuhuutoraivotessani surua, epäreiluudentunnetta, raivoa ulos ja sillä vielä auttaa tunteen näkyväksi ja tuntuvaksi tulemista.
Toivottavasti kuitenkin teillä kävisi lopulta niin, että tämä inssi sittenkin toimisi. Voimia ja rohkeutta sitten jokatapauksessa siihen, mitä eteen tuleekaan <3
Olen siis tuo aiemmin vierailijana kirjoittanut PASsiin menijä ja nyt löytyi tunnukset vanhaan käyttäjänimeenkin.
Nyt menossa kp 16 sen perusteella mitä ilmoitin klinikalle - mutta kunnolla alkaneesta vuodosta laskettuna kp 14.
Kävin 5.9. ultrassa kuulemassa ettei vielä ole riittävän paksu limakalvo ja suurennettiin Estradot-annosta. Maanantaina uusi käynti ja siellä selviää sitten siirtopäivä.
Siirtopäivää suunnitellaan alustavasti 15.9. eli tästä viikon päästä saattaa olla alkio siirrettynä ja piinapäivät käynnissä.
Se jää nähtäväksi miten lopulta käy.