Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ja omanapa nyt vähän irvokkaasti Karhurouvasen surkujen perään, että tänään varhaisultrassa oli kaikki hienosti.Alkio oli 1 pvä edellä ikäänsä mutta menee mittavirhemarginaaliin. Syke oli hyvä ja kaikki muutenkin niin kuin piti. Mies oli mukana ja lapset oli hoidossa
Oli tosi ihana kun oli oma tuttu lääkäri 9 vuoden hoitojen ajalta, hän siis vaihtoi toimipistettä ja käytiin sitten siellä uudessa oman klinikan sijaan, koska toivottavasti tähän päättyy taas asiakkuus.
Nyt aion nauttia tästä tiedosta ja luulisin, että seuraavan kerran menisin vasta nt-ultraan. Tampereen seudulla ei tietääkseni ole mitään edullisempaa ultrausta kuten Perhearte Helsingissä ja jossain muuallakin oli. Kaikki mun tietämät ainakin on 200 + euroa.
Pahoinvointi muuten yltyi tosi pahaksi viikko sitten, pyysin tk:sta pahoinvointilääkettä ja sain reseptillä Bonjestan. Se on tosi uusi lääke, joka on turvallinen sekä äidille että vauvalle ja jota voi käyttää jo alun pahoinvointiin. Hintava on mutta eipä sitä toivottavasti kovin montaa viikkoa tarvi. Suosittelen lämpimästi muillekin jos pahoinvoinnista kärsitte! Instassa gynekologi Kia Lampi @vulvadr on puhunut raskauspahoinvoinnin hoitamisen puolesta, asenteet sitä kohtaan on kyllä ihan 50-lukua usein edelleen, että "kuuluu asiaan".
MyMa 7+2
Mulla on nyt Primolut-kuuri vedetty ja menkat nyt toivottavasti tahdistuu sopivasti niin että ivf-hoito voidaan toteuttaa vaikka 1kk päästä olen siellä reissussa. Kp 1 olisi siis odotettavissa joskus su-ti-akselilla. Sitten kp 12 tienoilla lääkärille ivf-hoitoa tarkemmin suunnittelemaan ja seuraavasta kp 1:stä ilmeisesti aloitetaan hoito.
Säikähdin kun luin Primolutin valmisteyhteenvedosta että ei saa käyttää jos on aurallinen migreeni ja lisää muutenkin trombiriskiä (kun mulla oli lentomatka kuurin aikana), joten söin vain 1x2 -annoksella vaikka lääkäri oli määrännyt 1x3. Mutta ei tiputellut ollenkaan, jee. Eikä tullut aivoinfarktiakaan.
@Keltainenkukka92 Ihanaa että teillä on nyt hommat noin hyvällä suunnitelmalla, siis ihan kohta (melkein ilmainen) ivf ja sitten kuitenkin varalla lahjasolut mahdollisesti kohta jo löytymässäNiistä menkoista piti jo aiemmin kommentoida että periaatteessahan sen pitäisi mennä silleen että jos kierto venyy ivf:n jälkeen niin vois olla joko ovuloimaton kierto jonka pituus sitten voisi olla mitä vaan tai sitten ehkä todennäköisemmin ovis tulee normisti tai myöhässä, jolloin kierto venyy mutta luteaalivaiheen luulisi periaatteessa olevan ihan normaali että uusi kierto alkaisi sitten 12-14 päivää oviksesta (sulla tais olla suht lyhyt luteaali jos oikein muistan, itselläni myös). Tietysti voisi olla mahdollista joku että ivf olisi tehnyt huonon folkin josta huono keltarauhanen joka lopahtaisi ennen aikojaan ja luteaali silloin normia lyhyempi mutta luulisin että todennäköisesti luteaali tulee ihan normaalina ja itselläni ainakin aina ollu kuin nakutettu sama luteaalivaihe vaikka joskus ovis olis just vähän myöhässä jostakin syystä esim ivf, raskaus tms joka sekottaa.
Mulla oli ovis+ viime viikon perjantaina (kp22), siksi uskon/toivon että uusi kierto alkaa ensi viikon loppupuolella, lutaali tavallisesti 11-12 päivää.Ainut mitä vähän mietityttää on johtofolli, joka edellisenä päivänä ultrassa oli vain 14mm, voiko mukamas ovistesti näyttää pos kun johtofolli vain~16mm.
No jktp uskon testin ja muiden merkkien perusteella että ovis tapahtui.
Hirveästi jännitysmomentteja ensi kuussa, jälleen kerran: labrat (amh&fsh varsinkin), mahdummeko mukaan, tietenkin kaikki perusjännitykset eli folliultrat ja tulokset ja myös josnytpäästäänpunktioon sen ajankohta, nimittäin tärkeät häät 30.8 joka voisi olla about kp 13...
Mutta tärkeämpi asia, mitä sulle kuuluu ja miten jaksat?EDIT: kirjoitimme samaan aikaan. Ja niin fiilaan tuon lokakuu
-asian, meille siis sanottiin että lahjoittaja todennäköisesti löytyy about lokakuussa ja sitten kaikki just aikatauluasiat, kystat yms päälle niin huhhei tässähän menee helposti 2026 vuoden puolelle, ahdistus
Ja en, en halua ajatella että lokakuu on pian
(Ja tämä koska emmä oikein jaksa uskoa tähän omssoluyritykseen, tuntuu että tehdään vain mielenrauhan vuoksi)
Huh, olen aivan rikki. Olen ollut mökillä pari viikkoa ja se on tehnyt niin hyvää, olen ollut aidosti iloinen ja voinut henkisesti hyvin. Selvästi se etten ole ollut raskausvatsojen, vauvojen ja sisarrattaiden keskellä on tehnyt taikoja. No nyt tuli täysi romahdus. On niin helvetin rankkaa olla mökillä silleen että läheisten ihmisten pelkkä olemassaolo sattuu niin että tuntuu fyysisenä kipuna. Jotenkin veljen vaimo on kuin kuitti mun surkeasta kehosta, kaikesta mistä todennäköisesti jään paitsi ja muistutus että ihan oleskelu perheeni kanssa tulee olemaan rankkaa jatkossakin, varsinkin kuukauden päästä kun vauva syntyy. PAM! takaisin todellisuuteen. Tekisi mieli karkaa kotiin mutta oma lapsi on aivan onnesta sekaisin kun rakas serkku on täällä, tätä hän on odottanut kaksi viikkoa ja muutenkin sovittu kaikki käytännön asiat niin että lähdemme huomenna. Joten nyt istun "piilossa" ja yritän itkeä pahimmat itkut pois mahdollisimman hiljaa.