Lapsettomuus - "Ei tarkoitettu äidiksi"? Huh huh!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";23892737]Nykyään ollaan unohdettu sekin tosiasia, että lapsettomuuskin on luonnollinen asia siinä missä lasten syntyminenkin. Kaikki eivät saa jälkeläisiä, niin on luonnossa aina ollut, aikojen alusta asti.
Mielestäni on hienoa kunnioittaa luontoa ja todeta, että "näin ei ole tarkoitettu".
Nykyihminen tietenkin haluaa kaiken ja heti, mutta nykyihminen onkin hyvin vieraantunut todellisesta elämästä. :flower:[/QUOTE]

suon mielellelläni lapsen kaikille jotka sitä halajavat, mutta muuten samaa mieltä jos lasta ei luonnollisesti tuu niin näin olkoon.

[QUOTE="mä";23892825]Miksette adoptoi. Miksi haluatte veronmaksajien rahoilla kallista kikkailua, jonka eettisyys on kyseenalainen. Maksakaa lapsesta.[/QUOTE]

Verovaroista tuetaan myös adoptoimista, joten perustelusi ontuu. Jos olisit itse adoptoinut, tietäisit tämän.

[QUOTE="juu";23894845]suon mielellelläni lapsen kaikille jotka sitä halajavat, mutta muuten samaa mieltä jos lasta ei luonnollisesti tuu niin näin olkoon.[/QUOTE]

Kuolemat ja sairaudet kuuluvat myös luonnolliseen elämään. Pitäisikö rokotuksista luopua, eihän nekään ole luonnollisia?

[QUOTE="vieras";23894875]Kuolemat ja sairaudet kuuluvat myös luonnolliseen elämään. Pitäisikö rokotuksista luopua, eihän nekään ole luonnollisia?[/QUOTE]

No ehdottomasti, aivan kuten pitäisi kaikesta kirurgisista toimenpiteistä, soluhoidoista, jne. myös!

Käsittämättömiä mielipiteitä täällä. Vaikka siitä tosin olen samaa mieltä, että elämä ei jaa kaikille samoja kortteja, eli toisia onnistaa ja toisia ei. MUTTA sen onnistumisensa voi todeta vasta sitten kun on kaikki (esim. lääketieteen) keinot käytetty asiassa kun asiassa.

Jos lapsettomuuden hoitaminen on luonnotonta, niin on myös ehkäisy. Eli ne jotka huutelevat luonnollisuuden perään lasten saannin suhteen ovat todella tekopyhiä, mikäli itse käyttävät omassa seksielämässään ehkäisyä. Katsokaahan, kun kerran on tarkoitettu, että nainen synnyttää lapsen kerran vuodessa, kunnes joko henki lähtee tai vaihdevuodet alkavat. :D :D

En jaksanut lukea koko ketjua,mutta kyllähän se niin on että jos ei voi saada lapsia niin kyllä luonto silloin on tarkoittanut niin että ei ole tarkoitettu äidiksi. Siihen ei liity mitenkään se että olisi miten maailman paras äiti. Ihminen nyt vain on sattunut keksimään hedelmöityshoidot. Samoin keskenmeno on luonnon oma tapa karsia epäkurantit yksilöt.
Karua, mutta näin se vain menee.

En jaksanut lukea koko ketjua,mutta kyllähän se niin on että jos ei voi saada lapsia niin kyllä luonto silloin on tarkoittanut niin että ei ole tarkoitettu äidiksi. Siihen ei liity mitenkään se että olisi miten maailman paras äiti. Ihminen nyt vain on sattunut keksimään hedelmöityshoidot. Samoin keskenmeno on luonnon oma tapa karsia epäkurantit yksilöt.
Karua, mutta näin se vain menee.

Kuinka monta lasta sinulla on, kun et käytä ehkäisyä sen luonnottomuuden vuoksi?

Minun ehkäisyt tai mitkään muutkaan luonnottomuudet tai luonnollisuudet ei liity tähän mitenkään.

Ai, olet myös sellainen keskustelija, joka valitsee keskusteluun liittyvät asiat sen perusteella, mikä on itselle kulloinkin eduksi....

Tottakai liittyy, mutta nyt mun pitää lähteä, joten siinä siis syy etten vastaile mahdollisiin tuleviin viesteihin...mielenkiinnosta kyllä tsekkaan tämän ketjun vielä illalla:)

Huoh..siis samalla lailla mun mielestä kaikki syövät yms sairaudet on luonnon tapa vähentää populaa, muutenhan me ei kohta mahduttais koko pallolle. Mutta ihminen on niin tunteellinen otus ja keksinyt kaikenmaailman parannuskeinoja tautiin ku tautiin. Ja kyllä,menisin itsekin lapsettomuushoitoihin jos olisi käynyt niin etten luonnollisella tavalla voi lapsia saada ja käytän kyllä ehkäisyäkin yms 'luonnottomuuksia'. Mutta alunperin kaikki tämmöset jutut on evoluution tulosta johon ihminen vain haluaa vaikuttaa.

Onneksi mua, lapsetonta & lasta haluavaa, ei pätkääkää kiinnosta mitä mieltä ihmiset ovat lapsettomuudestani, lapsihaaveistani, lapsettomuushoidoista tai kykeneväisyydestäni äidiksi tai siitä onko minua tarkoitettu äidiksi. Tai meneekö veroeuroja nyt turhaan vai ei. Ei kiinnosta yhtään. Lasta haluan ja sen eteen tehdään kaikki mitä pystytään - tai sitten ei tehdä, miltä tuntuu. Tilanteeni tai hoitoni eivät vahingoita ketään. Eikä kukaan juoppo/narkki/typeryskään tule pyytämään lupaa lapsensaannille.

Lapsettomuus tulee vuosi vuodelta yleistymään ja syynä on mm. kemikaalit, joille jo sikiöajasta lähtien altistutaan. Markkinatalous on siirtänyt tuotannon halvempiin maihin, joissa ei välitetä työntekijöiden terveydestä eikä myöskään kuluttajien terveydestä yhtään mitään. Sitten ihmetellään, kun siittiöiden määrät vähenevät vuosi vuodelta. Kyse ei ole luonnon valinnasta vaan kemikaaleille altistumisesta. On muitakin syitä lapsettomuuteen, mutta nämä syyt ainakin ovat lisääntymässä. Tästä en vetäisi johtopäätöksiä siitä kuka on tarkoitettu isäksi tai äidiksi.

En jaksa koko ketjua lukea, joten toistoa varmaan tulee.

Olen sitä mieltä, että jos lapsettomuudesta kärsivää naista ei olisi tarkoitettu äidiksi, eli jos luontoäiti suuressa viisaudessaan soisi lapsia vain niille jotka on äideiksi tarkoitettuja, niin maailmassa ei olisi huostaanotettuja lapsia, ei lapsia joiden äiti kohtelee heitä kaltoin, jne. Onko tilanne näin? No ei ole. Näinollen myöskään teoria siitä, että lapsetonta naista ei ole äidiksi tarkoitettu, ei toimi.

Ja sitten tämä luonnonmukaisuus ja luonnonvastaisuus, voihan diipadaapa. Me ehkäisemme raskauksia keinotekoisesti, hoidamme itseämme luonnonvastaisesti lääkkein, nypimme luonnonvastaisesti kulmakarvojamme ja sheivaamme sääriämme vaikka luonnonmukaisesti kintuissa vissiin tulisi olla karvapeite. Me pidennämme elämää lääketieteen avulla, meihin asennetaan "varaosia" joko toisista ihmisistä saatuja tai itse väsättyjä. Luonnonmukaisuus-pointti on nielaissut itsensä jo aikoja sitten tässä maailmassa.

• Tykkää
Reactions: Peppi1981
Voi tsiisus. Sit kun oma lapses sairastuu syöpään, niin eihän toki mitään hoitoa aloteta vaan odotellaan luonnollista karsiutumista? Kun "niin oli vaan tarkotettu".

[QUOTE="vieras";23895167]Ilman hoitojahan sitä jää lapsettomaksi, eli ei ole tarkoitettu vanhemmaksi.

Mikä siinä sitten loukkaa ja niin kuohuttaa?[/QUOTE]

Näinpä! Sen minäkin haluaisin tietää. Ja tuohon omaan kommenttiini lisäisin vielä sen,että tosiaankaan minun luonnollisuuteni/luonnottomuuteni ei poista sitä tosiasiaa että nää jutut on evoluution tuloksia!

[QUOTE="pöllö";23895236]Voi tsiisus. Sit kun oma lapses sairastuu syöpään, niin eihän toki mitään hoitoa aloteta vaan odotellaan luonnollista karsiutumista? Kun "niin oli vaan tarkotettu".[/QUOTE]

En tietääkseni ole missään vaiheessa sanonut niin.

En kommentoi muuta, mutta ihminen joka ei ole kokenut lapsettomuutta on mielestäni jäävi puhumaan siitä ja sen vaikutuksesta ihmiseen itseensä. Minulle tulee niin sääli näitä ihmisiä joilla ei ole lainkaan kykyä asettua toisen asemaan saati tuntemaan empatiaa.

Tottahan se on biologiselta kannalta - jostain syystä henkilö ei ole tarkoitettu biologiseksi äidiksi/isäksi, jos elimistö ei kykene lisääntymään. Elimistöltä puuttuu jotain sitä varten.

Ei se silti isyyttä tai äitiyttä estä, esim. sijaisvanhemmuutta tai adoptointia. Mutta lisääntyminen on pohjimmiltaan puhdasta biologiaa. Vanhemmuuden näen enemmän henkisenä asiana. Siksi se voi helposti onnistua - valitettavasti - niiltä narkkareiltakin.

Mut niinhän se on, kun asiaa ajattelee luonnon kannalta.

Aikana ennen hedelmällisyyshoitoja vaihtoehdot olivat joko lapsettomuus tai adoptio, jos ei kyennyt luomusti raskautumaan. Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt ihmisten pakkoa saada biologinen lapsi - ajattelin näin jo ennen oman lapseni syntymää. Hedelmällisyyshoitoja pidän eräänä turhimmista lääketieteellisistä innovaatioista. Äidiksi voi tulla monella tavalla, ja minusta luontoa pitäisi näissä asioissa kuunnella nykyistä enemmän.

Mut niinhän se on, kun asiaa ajattelee luonnon kannalta.

Aikana ennen hedelmällisyyshoitoja vaihtoehdot olivat joko lapsettomuus tai adoptio, jos ei kyennyt luomusti raskautumaan. Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt ihmisten pakkoa saada biologinen lapsi - ajattelin näin jo ennen oman lapseni syntymää. Hedelmällisyyshoitoja pidän eräänä turhimmista lääketieteellisistä innovaatioista. Äidiksi voi tulla monella tavalla, ja minusta luontoa pitäisi näissä asioissa kuunnella nykyistä enemmän.

Juuri näin... Luontoa pitää kunnioittaa ja en takia kaiken tyyppinen ehkäisy pitää lopettaa heti. Kyllä luonto sitten päättää, että hedelmällinen nainen on lisääntynyt tarpeeksi, kun hän kuolee ilman lääketieteen tuomia hoitoja todennäköisesti lapsivuoteeseen. SE on luonnon tapa säädellä naisen lisääntymistä. ;)

En koko ketjua lukenut,mutta mun mielestä on outoa että monet ei hyväksy lesboille hedelmöityshoitoja koska ei ole luonnollista että kaksi naista saa lapsen. Niin miksi heteroparin hedelmöitys hoidot on hyväksyttäviä samojen ihmisten mielestä? Eihän sekään ole "luonnollista". Voisihan siitä päätellä ettei näiden kahden geenit sovi yhteen tai että kantaa jotain geeniä jonka ei evoluution mukaan enää pitäisi siirtyä eteenpäin.
Omasta mielestäni kyllä voi luonnottomastikin lapsia hankkia jos välttämättä tahtoo omia geenejään jatkaa..

Huoh..siis samalla lailla mun mielestä kaikki syövät yms sairaudet on luonnon tapa vähentää populaa, muutenhan me ei kohta mahduttais koko pallolle. Mutta ihminen on niin tunteellinen otus ja keksinyt kaikenmaailman parannuskeinoja tautiin ku tautiin. Ja kyllä,menisin itsekin lapsettomuushoitoihin jos olisi käynyt niin etten luonnollisella tavalla voi lapsia saada ja käytän kyllä ehkäisyäkin yms 'luonnottomuuksia'. Mutta alunperin kaikki tämmöset jutut on evoluution tulosta johon ihminen vain haluaa vaikuttaa.

On evoluution tulosta että ihminen voi vaikuttaa. Ehkäisy, abortit ja hedelmöityshoidot ovat osa evoluutiota. Ei ihminen ole evoluution ulkopuolella tai valmis.

En jaksa koko ketjua lukea, joten toistoa varmaan tulee.

Olen sitä mieltä, että jos lapsettomuudesta kärsivää naista ei olisi tarkoitettu äidiksi, eli jos luontoäiti suuressa viisaudessaan soisi lapsia vain niille jotka on äideiksi tarkoitettuja, niin maailmassa ei olisi huostaanotettuja lapsia, ei lapsia joiden äiti kohtelee heitä kaltoin, jne. Onko tilanne näin? No ei ole. Näinollen myöskään teoria siitä, että lapsetonta naista ei ole äidiksi tarkoitettu, ei toimi.

Ja sitten tämä luonnonmukaisuus ja luonnonvastaisuus, voihan diipadaapa. Me ehkäisemme raskauksia keinotekoisesti, hoidamme itseämme luonnonvastaisesti lääkkein, nypimme luonnonvastaisesti kulmakarvojamme ja sheivaamme sääriämme vaikka luonnonmukaisesti kintuissa vissiin tulisi olla karvapeite. Me pidennämme elämää lääketieteen avulla, meihin asennetaan "varaosia" joko toisista ihmisistä saatuja tai itse väsättyjä. Luonnonmukaisuus-pointti on nielaissut itsensä jo aikoja sitten tässä maailmassa.

Lista on kieltämättä loputon. Pidämme vaatteita ja kypsennämme ruokamme, siitä se kaikki lähti. Ihmisen erkaantuminen luonnosta ;)

Yhteistyössä