Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Heippa naiset, masuasukit ja vauvat!

Täällä on niin hiljaista kun monella jo vauvat hoidettavana. Mutta kiva, että käytte kertoilemassa kokemuksia ja kuulumisia kuitenkin!

Täällä poksuu viikot 39+0 ja melko rauhallista on, joten eiköhän tässä ainakin kesäkuulle asti päästä :) Ja jos ennen juhannusta tulisi niin hyvä olisi!

Ostin sitten vadelmanlehtiteetä myös kun kävin luontaistuotekaupassa hakemassa riisipaperia kestoilun helpottamiseksi, ainakin aluksi. Uskaltaiskohan sitä jo alkaa juomaan... No eipä kai siitä hirveesti haittaakaan ole, jos jotain hyötyäkin olisi. En ole tutkinut asiaa tarkemmin mutta kovasti sitä palstalaiset tuntuvat juovan.

Mutta loistavaa viikkoa kaikille ja jännäillään kuka jakautuu seuraavaksi!
Mitenhän Anna Sulla tais olla pari päivää mua ennen LA.

Huomenna neuvola, eikä vieläkään mitään kokoarviota ole annettu eikä tää neuvolatäti ehkä uskalla antaakaan, sanoi viimeksi että ei ole oikein hyvää tuntumaa enää hänellä itsellään...

Mutta jees, nyt muihin hommiin!!

T.Ripe ja Elvis :heart: 39+0 POKS
 
Nostellaanpa pinoa =)
Mitäs muuten Krokolle ja tytölle kuuluu? Aikoihin ei ole "näkynyt" täällä..
Täällä edelleen kaikki sujuu hyvin, paitsi tuo imetys edelleen vähän takkuaa. Tai siis tytöllä kestää hirmuisen kauan syödä, kun torkkuu välillä rinnalla. Pulloon olen edelleenkin lypsänyt ja siitä antanut tarvittaessa ja jossain liikenteessä jos ollaan niin annan suosiolla pullosta. Illat olenkin sitten linnottautuneena sohvan nurkkaan neiti tissillä. Ihanaahan se on, mut esikoisellekin haluan aikaa antaa, ei tunnu kivalta vastata jatkuvasti että "odota hetki, sisko syö ensin" Poika ei onneksi ole tullut mustasukkaiseksi, kovasti haluaa halailla ja pussailla siskoa ja vähän väliä sanoo että sisko on ihana Osaks tuo iltasyöminen on kyllä varmaan läheisyyden tankkausta, koska välillä tuo pulauttaa ja sit kuitenkin haluaa lisää tissiä.. Tyttö on kyllä aivan täydellinen ihanuus :heart: Yöt menee aivan loistavasti, yhdeksän aikaan vien nukkumaan, nukkuu 6,5-7,5 tuntia inahtamatta ja sit herää syömään ja jatkaa unia 8-9 asti. 10-11 aikaan laitan ulos vaunuihin nukkumaan ja siellä nukkuu monta tuntia. Yhtenä päivänä kävin herättämässä kun oli nukkunut jo 5 tuntia ja tuleva kummitäti oli kylässä ja odotteli että näkee prinsessan. Neuvola meillä on 14.päivä, mielenkiinnolla odotan miten tyttö on kasvanu, posket on ainakin pyöristyneet
:)

-minttu ja Elsi 3vkoa 2pvää
 
Täällä vielä yhtenä kappaleena :D Aika menee ihan älyttömän nopeaa, huomenna jo laskettu aika!! Vointi on loistava, silloin tällöin kipeitä supistuksia, ei muita merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Tänään olisi taas neuvola.
Moni täällä jo elelee vauva-arkea, tsemppiä kaikille masuvaivojen helpottamiseksi ja imetykseen! Itsekin kovasti toivon, että imetys onnistuisi! On tämä jännää aikaa, kun vauva saattaa tupsahtaa koska tahansa, joka tapauksessa reilun parin viikon sisällä! Vielä ei ole odottavan aika käynyt pitkäksi, mites muut joilla vauva vielä masussa?

Anna ja Olivia 39+6


 
Täällä oli maanantaina laskettuaika :LOL: oli pakko ottaa neidistä kuva jotta voi näyttää sitten miltä näytti laskettuna-aikana :)

minttu ole onnellinen tuollaisesta rytmistä!Kyllä kateeksi käy...

Meillä tyttö syö 3h välein välillä 1-2h välein. Miten ihmeessä te saatte vauvanne nukkumaan koko yön ilman nälkää? Sitten kun tyttö nukkuu niin uni on sellasta kitinää koko ajan.Voi olla täydessä unessa mutta kitisee koko ajan kovaan ääneen.Se on kait sitä vatsakipua joka ei vieläkään ole helpottanut kunnolla,ehkä hiukan laimentunut.Teenkö mä jotakin väärin kun en saa lastani nukkumaan koko yötä? :|
Pappi kävi tänään juttelemassa ja suunnittelemassa tulevia ristiäisiä.Nimi on nyt sitten kokonaan päätetty ja juhlien suunnittelu jo hyvällä mallilla.Itse juhlat on 20.6.

Alex + tyllerö 5vko ja 6pvää
 
Alexandria: Et todellakaan tee mitään väärin, vaikka teillä ei tyttö nuku :hug: Meillä esikoinen söi myös ekat 3 kuukautta 2 tunnin välein ja nukkuessaan äänteli koko ajan. 6 viikkoisena oli pakko siirtää hänet omaan huoneeseen nukkumaan, kun mä en pystynyt nukkuun enää ollenkaan, jos sattuikin nukkumaan hiljaa niin mä tarkistelin että hengittääkö se :/ Mieluummin nousin sitten yöllä toiseen huoneeseen imettämään että sain edes syöttövälit nukuttua. Olin kuullut tällaisista vauvoista jotka nukkuu, mut en villeimmissä unelmissanikaan uskaltanut meille sellaista toivoa. Kai se on vaan niin lapsen luonteesta kiinni. Jaksamista kuitenkin yö valvomiseen!
Meillä on ristiäiset vasta 15.8. kun yks kummi pääsee ripille vasta 1.8. Onpahan aikaa suunnitella :D
 
Anna 1979 kyseli, onko käynyt aika pitkäksi odottaessa, niin täytyy sanoa että ei ole päässyt sitä kyllä tapahtumaan. Eilen poksahti 37+0 ja eilen oli samalla ensimmäinen päivä, ettei tarvinnut miettiä opintoja, JEEE! Alkuraskauden sairasloma venytti sitten tätä kevättä mukavasti opinnoissa. On semmonen olo, että ole pallero kiltti ees viikon päivät viel sielä, että sais hetken kotona huilata.
Nukkuminen on hyvin pienissä pätkissä, mikään asento ei ole hyvä ja endon tekemät kiinnikkeet taitaa olla venyneet äärimmilleen kun pahimmille kiinnikealueille särkee todella helposti. Kävelyä ei kestä juuri lainkaan ja juuri haaveilen kävelylenkeistä kun kesä on kunnolla tullut. No sitten vaunujen kanssa lykkimään pitkin katuja. Hyvin hissukseen täällä mennään.
Ensi tiistaina olisi ultra, jos siihen asti pääsisi edes niin tämä mamma oisi oikein iloinen. Välillä ollut todella kipeitäkin supistuksia, mutta edelleen yhdessä paketissa. Lienenköhän viimeinen lasketuissa ajoissa...

Papulia 37+1
 
Hei vaan kaikille! Meille syntyi ponteva poika 1.6, synnytys oli järkyttävä, kesti 32 t, repesin aika lailla ja sitten vielä istukka ei tullut ulos ja jouduttiin kiireesti viemään leikkaussaliin, sain 4 pussia verta, mutta nyt olen jo kunnossa ja kotiuduttiinki jo torstaina. Kaikille tuli yllätyksenä pojan koko, kun olin "vasta" 37+4 ku synty ja mulla oli aika pieni maha ja muutenkin oon pieni kokoinen, niin ootettiin vajaan 3kg lasta, ja kun poika sitten painoi 4040g ja oli 50cm pitkä, niin siinä oli puskemista ja lopussa lääkärillä vetämistä imukupilla että tuli ulos. Kirjotan synnytyskertomuksen vähän paremmalla ajalla.
Poika on potrea ja mulla tulee hyvin maitoa, syö 2-3 t välein, muuten kiltisti nukkuu tai kattelee ympärille.

Tuulia ja Mikael 4 päivää (nyt on Jalmari nimestä luovutti)
 
Paljon Onnea Pontevasta Pojasta Tuulia-76 :flower:
Hyvä että asiat kunnossa hurjasta synnytyksestä huolimatta!

Tääl ei aika ole kans käynyt kovin pitkäksi, paitsi ihan viime päivinä. Alkaa pikkuhiljaa olemaan sellainen olo, että saisi jo tullakin. Asiat vaan pyörii päässä eikä osaa oikein mihinkään enää keskittyä tai muuta tehdä kun miettiä, että milloinhan se tulee :)
Mutta toisaalta tiedän, että tulee ikävä tätä odotusaikaakin! Varsinkin jos meille ei tule kuin tämä yksi. Katsotaan nyt sitten miten asiat menee.

Hyviä vointeja ja jaksamista sekä vauvansa jo saaneille ja vielä odottaville!!

T.Ripe + Elvis :heart: 39+5
 
Paljon onnea Tuulia-76 :flower:

Minulla oli torstaina oma terveydenhoitaja pois ja kävin toisella (pitkä ura neuvolassa takana), joka sanoi että vauva tuntuu kookkaalta hänen käsiinsä, saa nähdä minkäkokoinen sieltä sitten tulee.. Lääkäritkin arvioivat viikkoihin nähden erikokoiseksi ultralla, oma neuvolalääkäri pienemmäksi kuin toinen, jolla kerran kävin.. No, itse en ole onneksi pienikokoinen! Mitään uutta ei täällä, vauva viihtyy hyvin masussa :D

Anna ja Olivia 40+2
 
Hei!
Pitääpä tännekin ilmoitella, että meille sitten syntyi pieni pellavapäinen poika 6.6. klo 22.20!
Mitat 3338 g 48 cm ja pipo 34. Hän siis syntyi pari tuntia ennen laskettua aikaa.

Supistukset alkoi sunnuntaiaamuna klo 2, aamulla mentiin sairaalaan ja sitten illalla hän saapui maailmaan.

Synnytys oli hurja kokemus, mutta pääpiirteittäin kaikki meni oikein hyvin ja lopputulos on tärkein!
Keskiviikkona päästiin kotiin ja hulinaa on riittänyt. Käytiin loppuviikosta sitten neuvolassa painokontrolleissa ja hyvin on paino lähtenyt nousuun! Jouduttiin tarkempaan tarkkailuun kun sairaalasta lähtiessä ei ollut vielä alkanut nousemaan.
Täällä kaikki hyvin, aika menee vaan niin nopeasti, että ei tänne paljoa kyllä enää ehdi!
Mutta maailman onnellisimpia ollaan vaikka vauva-arki onkin ainakin näin aluksi rankkaa!
Eiköhän se tästä ala tasaantumaan kunhan opitaan olemaan täällä kolmistaan.

Oikein hyvää odotusta vielä odotteleville! Oliskohan anna1979 jo hommissa(?)

T. Ripe ja Elvis 7 pv :heart:
 
Ripelle onnea pienokaisesta!!! Toivottavasti paino lähtee pian kunnolla nousuun ettei tartte rampata parin päivän välein neuvolassa. Miedän kun piti, ekat kaks vkoa, ei ollut kivaa kyllä.

Meillä pojulla oli 2kk neuvola viime viikolla ja painoa 4660g ja pituus 54,5cm. Nyt on alkanut hymyjäkin tulemaan vähän enemmän, ei ne vieläkään alennusmyynnissä ole, mut pienessä tarjouksessa kuitenkin.

Ens lauantaina on sitten ristiäiset <3

Napsis ja Emppu
 
Hei!
Kiitos napsuneiti! Mukavia ristiäisiä sinne teille! Meillä ei ole edes nimi vielä päätettynä.
Ilokseni voin kertoa, että juuri tultiin neuvolasta ja meidän poika oli sitten viikonlopun syönneillä hujauttanut itsensä jo yli syntymäpainon!! :)
Saadaan tämän asian tiimoilta siis huokaista syvään helpotuksesta!
Mutta mutta mites teillä muilla on lähtenytkään imetys käyntiin?
Meitä kun peloteltiin tuolla painoasialla sairaalasta lähtiessä niin paljon, niin oli pakko sitten antaa pullosta pumpattua maitoa ja korviketta, että saadan poitsu syömään tarpeeksi.
Nyt vähän pelottaa, että oppiko hän jo pois rinnasta heti! Mutta onneksi hän esim. eilen illalla ja tänä aamuna söi toisen satsin rinnasta kunhan oli ekaks vetänyt vähän pullosta. Hän ei jotenkin siihen ekaan nälkään kun herää malta alkaa imemään rinnasta.
Aattelin soittaa tänään imetysinfoon ja kysyä neuvoja että miten saisimme pojan syömään myös rinnasta kunnolla. Mutta eiköhän sekin tästä harjoittelulla ja pitkäjänteisyydellä lähde käyntiin hyvin.

Hyviä odotuksia odottajille ja vauva-arkea vauvaantuneille!

T. Ripe ja Elvis 9 pv :heart:
 
Krokodiili
Moi kamut ja paljon onnea viime kuukausina vauvan/vauvoja saaneille!! En ole tullut käyneeksi täällä palstalla aikoihin. Nyt luin kaikki tämän ketjun lukemattomat sivut putkeen.

Meillä pikkuneiti on nyt 3 ½ kk. Alkoi 2 kk:n iässä kääntyä selältä kyljelle, nyt on jo kääntyillyt joitakin kertoja myös selältä vatsalle ja vatsalta selälle. Nauraa käkättää paljon, on iloinen ja hyväntuulinen lapsi. Syönyt on alkuvaikeuksien jälkeen lähestulkoon pelkkää lypsettyä rintamaitoa (- suoraan rinnasta siitä ei vain tullut mitään, kun aluksi oli jouduttu antamaan pullosta.... olen lypsänyt n.3 h:n välein ympäri vrk:n viime kuukaudet, nyt alkaa kyllä jo jkv tökkiä se puuha...), mutta nyt alkaa kyllä maidontulo vähetä. En taida jaksaa ottaa paineita, syötän sitten NANia jos tissimaito loppuu. Vatsavaivoja tytöllä on ollut ja on edelleen (alkaa itkeä syödessään, kun ilma jotenkin alkaa kiertää mahassa heti kun syöminen alkaa), mutta jotenkin on päivä kerrallaan selvitty (apukeinoina ovat olleet Disflatyl, Gefilus, vauvahieronta yms.).

Itse olen nukkunut hyvin vähän jo kauan (viime kuukaudet 2-5 h/yö ja pätkissä sekin), joten vointi ei ole kovin erinomainen. Mullahan on ollut pitkään vaikeita unihäiriöitä ja ne korostuvat nyt, kun joudun heräilemään lapsen syöttämisen ja lypsämisen takia, enkä voi nukkua runsaalla lääkityksellä.

Äitinä oloon alkaa vähän tottua ;) . Jotenkin silti koen kantavani edelleen jonkinlaista lapsettoman identiteettiä ja surua lapsettomuudesta... Ei kaiketi saisi eikä siinä ole järkeä (koska mullahan ON ihana lapsi enkä ole enää lapseton), mutta en voi sille mitään. Oletteko huomanneet samaa vai olenko ainut tätä kokeva? Kun esim. kuulin sukulaisen vauvauutisesta, niin en voinut sille mitään, että vanha ahdistus ja jonkinlainen kateus nosti päätään... "Noille JO toinen lapsi, meille tuli vaivoin hoidoilla n. viiden vuoden jälkeen yksi."

lämmöllä teitä tervehtien,
Krokodiili
 
Ripelle onnea vielä tätäkin kautta!
Kroko: Jaksamista univajeeseen :hug: Ja hatun nosto tuosta lypsämisestä! Ehkä olisi kuitenkin parasta nyt itsellesi (ja sitä kautta vauvallekin) vähentää ainakin lypsämistä että saisit yöllä edes vähän enemmän nukuttua? Itsekin annan osittain lypsettyä maitoa meidän tytölle, ja jo sekin on välillä rankkaa lypsää vaikka tuo (aika paljokin) syö rintaakin. Meillä tyttö sai kans heti aluks pullosta maitoa, kun ei jaksanut imeä pienuutensa ja keltaisuutensa takia kunnolla. Siksi imuote on vähän huono ja muutenkin vaikuttaa vähän laiskalta. Pullosta saa iltatankkauksen jälkeen niin paljon kuin jaksaa syödä ja sit yöllä kun syö kerran niin saa päälle vielä lypsettyä, jonka lypsän samalla kun syö toista rintaa. Ja kylässä tai muuten jos ollaan liikenteessä niin saa pullosta koska syöminen rinnasta kestää tosi kauan..
Tuttuja tunteita käyt läpi lapsettomuuden suhteen. Kyllä minullakin on välillä vieläkin noita tunteita vaikka meille on nyt suotu lapsia jo 2, mutta etenkin esikoisen syntymän jälkeen olin edelleen jotenkin katkera niitä kohtaan jotka saavat lapsia helposti. Tästä pikku-kakkosesta kun kerroin miehen veljen avokille (heillä 2 lasta, eivät tiedä kai meidän lapsettomuudesta) hän sanoi että "ihanaa kun saatte kesävauvan, meillekin piti tulla kesävauva, mutta kun kestikin sitten 4kk ennenkuin tärppäsi" Silloin alkoi kyllä sisällä kiehua.. Ja ylipäätään suututtaa ja katkeroittaa jos joku puhuu lapsien hankkimisesta kuin jostain kaupassa käynnistä. Ja edelleen tunnen jonkinlaista huonommuutta, koska meillä lapsettomuus johtuu minusta ja koen olevani viallinen. Ja nyt kun saa taistella melkein 3-vuotiaan uhmaikäisen kanssa, niin tulee syyllisyyden tunteita siitä että onko mulla oikeutta suuttua lapselleni, kun häntä on niin pitkään odotettu ja toivottu.. Vaikeita asioita nämä ja varmasti seuraa läpi elämän jossain muodossa, mutta ehkä me ollaan nyt vahvempia ihmisiä kuin ilman näitä kokemuksia?
Soititko muuten Ripe imetysinfoon? Saitko hyviä neuvoja?

-minttu ja Elsi-prinsessa reilu 5vkoa
 
Heipat taasen!

Meilläkin tosiaan tuo syöminen on vähän hankalaa suoraan rinnasta kun jouduttiin kans antamaan lisämaitoa pullosta! Minä olin jo ihan hermoraunio pari päivää sitten että me ollaan nyt pilattu tämä lapsi pullolla, eikä se ikinä enää syö rinnasta. Mutta melko yleistä tämä taitaa olla kuitenkin.
Ja pääasia että lapsi syö ja kasvaa.
Meillä tosiaan tuntuu aikaslailla samanlaiselta että rinnasta ote on huono ja ei oikein malta siitä imeä isoimpaan nälkään ja tosiaan reissussa on helpompi antaa pullosta.
Jonkin verran hän on nyt syönyt rinnasta sen rintakumin kanssa. Sen kanssa sähläys on vaan hankalaa. (ne kumit, ne kumit ;) )
Tosiaan tosi ahkerasti on Kroko jaksanut pumppailla. Itse yritän kans mutta en kyllä millään onnistu noin usein pumppailemaan ja yöllä ei millään jaksaisi vaikka se olis tosi tärkeetä.
No mutta yritetään tästä päivä kerrallaan aina aika ajoin harjoitella myös rinnasta syömistä.

Se imetysinfo oli ihan jees, että sain ainakin tuskaani jutella jonkun kanssa ja sain lisätietoa siitä miten usein pitää pumpata (en ollut tajunnut, että niin usein olis hyvä) Mutta ei hänellä ollut siihen suoraan rinnasta syömisen opetteluun oikein muuta neuvoa kuin että ihokontaktissa yrittäis.
No meidän vauva sitten nukahti kun silleen yrittelin. Mutta tosiaan kyllä hän syö rinnastakin sen kumin kanssa kunhan on sopivan rauhallinen.

Kävin muuten yksityisellä gynellä tänään kun alkoi epäilyttämään alapään tilanne. Mulle tuli yksi tikki ja se oli ihan kunnossa, mutta ilmeisesti alkavaa kohtutulehdusta olis joten sain kahet antibiootit, mutta saa imettää, ilmavaivoja voi tulla vauvalle joten ostin maitohappobakteereja hänelle. Parin päivän päästä aloitetaan D-vitamiinitkin.

Hyvät jatkot kaikille ja mukavaa kesää! (meinaa ihan tässä vauva-arjessa unohtua, että nythän on kesä...) :)

T.Ripe ja Elvis :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikapapu:
Nimimmari - LA - monesko- synnäri - hoidot - lasta toivottu kk/vuosi

Emmaria - 1.5.2010 - ensimmäinen - KOKS - 3x IUI, luomu - vuodesta 2004
Tässä on meidän ex-tiedot... Tämä raskaus päättyi tuulimunan toteamiseen.. MUTTA nyt olen uudelleen onnellisesti raskaana. LA olisi 3.10. ja luomuihme kyseessä <3

Saa lisätä listalle.. ;)
 
pitäiskö meidän perustaa tonne vauvat-puolelle oma ketju jossa jatkaa näitä vauva-höpinöitä? Musta ainakin olis kiva tietää teidän kuulumisia ja muutenkin vaihtaa kokemuksia.

Jannaliinin tyttö on aksvanu hienosti. Meillä 2kk mitat oli 4660 ja 54,4cm (2880 ja 47 oli lähtö). Ja ens viikolla on sitten 3kk neuvola saa nähdä mitkä on mitat sitten. Aika kirppuiselta tää meidän Emil vaikuttaa kavereiden vauvoihin ja puheisiin vertaamalla. Mutta eipä sitä kai saa vertailla.

Teillä nukutaan hienosti yötkin! Hienoa hienoa!!!

Meillä kans nukutaan ihan hyvin ja Emil on pääasiassa tyytyväinen ja hymyileväinen ja sopeutuvainen pieni poika. aivan valloittava hampaattoman hymynsä kanssa. Miehellä on jo vauvakuume, mut ei me toista aleta ihan heti yrittämään. antaa Empun nyt hetken olla ihan ainokainen. joskos tossa joulun jälkeen antaisi luonnolle mahdollisuuden..?

Onko teillä muilla suunnitelmia???

Nyt unille... Voikaahan hyvin mammat ja naperot <3
 
Musta olis kiva kans jatkaa kirjottelua tuolla vauva-puolella :wave: Kesäkuun vauvoissa kirjottelenkin, kun siellä kirjottelin odotusaikanakin.
Kuinka teidän vauvat kestää tätä hellettä? Mä toivoisin jo että alkais vähän viileneen. Tyttö on vaippasillaankin ihan tuskissaan, eikä nuku kunnolla päivällä ja sit huutaa yliväsymystä :/ Yöt onneks on ainakin vielä nukkunut suht rauhassa, vaikkakin vähän usemmin heränny kun normaalisti vaan kerran syö.
2kk mitat oli 4320g/53,2cm
Mä ajattelin loppuraskaudessa vaikean ja stressaavan raskauden vuoksi että meidän lapsiluku on jo ehkä täynnä, mut nyt jo on mieli muuttunut ja kyllä sen kolmannen haluaisin, jos vaan saisin. Ehkäsyä ei oo käytössä, mut luomuihmeeseen en usko hetkeekään. Alkioita on pakkasessa 2, joten niillä ainakin koitetaan. Mies on sitä mieltä et jos niillä ei tärppää, niin sitten ollaan onnellisia näistä kahdesta eikä lähdetä enää hoitoihin. Minä taas olisin valmis alottaan hoidon alusta. Mutta mitään suunnitelmaa aikataulusta ei ole. Esikoinen tosin sano jo että olis kiva jos meille tulis toinenkin vauva :) Mutta ei nyt ihan heti sentään yritetä..
 
Hei vaan kaikille, en ookaan kirjoitellut kun ollaan oltu mökillä vauvan syntymän jälkeen melkein koko ajan, eikä oo ullut nettiä enneku nyt hankittiin.
Täällä tosiaan poika kasvaa hirveetä vauhtia, 56cm vaatteet on jo jääny pieniksi. Meillä oli jo ristiäisetkin ku mun vanhemmat olivat suomesta käymässä ja halusin pitää ristiäiset silloin, Mikael Armas oli 4vkon ikäinen silloin ja nukkui koko toimituksen ajan.
Minä imetän ja joudun antaan kerran pari päivässä vastiketta ku syö niin paljon ettei riitä maito. öisin syö n 4 tunnin välein, mutta päivisin jopa 2 t välein, muuten on kiltti mutta iltaisin saa aikamoisia itkukohtauksia joihin syytä en tiiä, menee sitten jonkin ajan jälkeen ohi ja nukahtaa yöunille kl 20-21.
Mulla itellä meni monta vko ennenku pystyi kunnolla istuun, muuten oon kyllä palautunut ihmeen nopeasti synnytksestä. Eilen kun tuli 6 vko täyteen kävin eka kertaa juoksemassa ja tuntui oikein hyvältä.
Meillä ens vkolla mun jälkitarkastus gynekologilla ja pojalla eka lääkärin neuvola.
Hyvää kesän jatkoa kaikille!
T Tuulia ja Mikael 6 vko
 

Yhteistyössä