Alex: Vai on teillä pieni pumpelo siellä seurattavana. Voi kun menis vähän tasasemmin nää, meillä kun pelätään aivan liian isoa. Tänään viimeksi neuvolassa asiaa ihmetelty, mutta vasta synnytystapa-arviossa sitten nähdään onko herra tosiaan liian iso näin ppienelle äidille alateitse synnytettäväksi. paino-arvio oli tosiaan jo kuukausi(a?) sitten sen 3,8 kg...
Minttu: Näyttää olevan noita suppareita liikenteessä ketjulaisilla! Toivottavasti hellittävät sielläkin päin. Mulla ei ole vieläkään niitä ollut ja on jotenkin semmonen olo että tää menee yli-ajalle tää vauva. Mikä ei houkuttas yhtään kun on muutenkin niin iso lapsi. tsemppiä esikoisen kanssa. Ymmärrän kyllä että välillä varmasti rankkaa, meiltä lähti just vuoden ikänen lapsi joka oli vaan pari tuntia ja oon siitäkin jo poikki. Kun jotenkin raskaana kaipaa semmosta tiettyä rauhaa välillä (tai kokoajan)
.
Ripelläkin on jos minkä sorttista! Tuop vesiliikunta on ihanaa, mie käyn 45 minuuttia joka toinen päivä vesijuoksussa, jonka jälkeen jään pulikoimaan vielä ehkä noin tunniksi. Ja sit joka toinen päivä käyn parin tunnin lenkin ulkona. Niillä oon pysyny ihan virkeenä, mutta on tuo vesi vaan niin paljon helpompi elementti kun lumiset, syvähankiset lenkkipolut. Ihanaa kun se painon tunne häviää edes hetkeksi ja voi liikkua oikein ketterästi altaassa. Toivottavasti ei ole virtsistä, se on inha vaiva kun ei ole turvallista lääkettä senkään hoitoon raskaana. Nitrofuriahan ne antaa raskaana oleville, mutta sekin on periaatteessa huono lääke. Mie oon VTI-ekspertti, oon potenu sitä vuosia kroonisena. Nyt on sitten koko seksi kielletty raskaana ettei tartteis ottaa edes noita Nitrofureja.
Kroko: Huii, sulla jo supistelee! Siun vauveli ei kyllä oo kaukana, ihanaa! Tosi jännää jotenkin. :heart:
Napsis: HUI! Sovitaanko, että annat Krokon ensin synnyttää.
Onneks siun poikanen on jo ihan hyvän kokonen, varmuuden varalta on tuota elopainoakin jos sattuu olemaan kiire maailmaan. Ja keuhkonkypsytinkin annettu. Toivottavasti käden leikkaus onnistui niin että riittäisi jo se kaivaminen. Ehtisi hieman edes parantua ennen vauvan syntymää se käsi, ja sittenhän sitä kättä tarvitsisi kyllä pienen kanssa koko ajan. Niin hankalaahan se olisi jos pitäisi taas leikellä.
Ihanaa että sinäkin sait jo pieniä hypistelyvaatteita, ja niin, oikein hyvää äitiyslomaa! Meitä on jo useampi tässä ketjussa jotka ei enää töihin mene. Neljäkös meitä jo on?
Minä: Tänään käyty neuvolassa. Vauvalla oli kamala hikka, hytky koko maha, mutta syke löytyi silti, vähän alle 150. hemoglobiini päivittäisestä raudasta huolimatta vaan 104, sain kehotuksen ottaa toisenkin tabletin päivässä jos muistan. Synnytys- ja perhevalmennuksiin ei sit epidemian vuoksi päästy kertaakaan, joten saatiin terkkarilta kotiin DVD-opetusvieoita, joista jo kaksi katottiin tänään (synnytyksestä ja imettämisestä). Tällä viikolla käskivät katsoa kaiken että on tietoa ennen kun lähdetään reissuun. Niin, siis mehän lähetään reissulle aasiaan ensi tiistaina pariksi viikoksi. Onneks ei oo merkkiäkään synnytysoireista eikä ole mitään kremppojakaan vielä, joten uskon jaksavani ihan hyvin. Vakuutuksetkin ovat kunnossa.
Täällä siis kaikki oikein hyvin!
Samaa toivon teillekinn hyvät naiset! :heart:
Toivoopi Bee ja Ee rv 32