Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Hyvää joulukuuta Naiset! :xmas:

Napsis: Varmasti on monen yhteentekijän summa tuo olosi. Onneks sitkeästi pidät itsestäs huolta ja ulkoiley. Kun happihan parantaa hemoglobiinia ja liikunta muutenkin saa vähän verta kiertämään. Vauvalle kulkeutuu siis raitis ilma paremmin. Meidän neuvolasta painotetaan joka kerta etä vauvan päivittäinen "hapetus" on tärkeää, yhtä tärkeää kun ravinto. Vaikka en ole kyllä ihan joka ikinen päivä minäkään ulkoillut. Eilenkin sain itteni lenkille vasta kasin aikaan illalla. :ashamed:

Ripe: Mukavaa matkaa neuvolalääkäriin! eiköhän siellä jumpsutella menemään ihan urakalla! ;)

Myös Hope oli käynyt kuuntelemassa jumpsutusta, hienoa! :heart: Sun lisäks ainakin Napsis on rautakuurilla.

Mintulla on ollut jännät paikat! Onneks selvisit säikähdyksellä! Hullu autoilija siellä!

Meillä on huomenna perhevalmennus aamulla. Nyt alkaa olla kamalasti menoa. Neuvoloita, valmennuksia, fysioterapiaa...
Ihmettelen keholla jatkuvaa kutinaa, jota tosin oli ihan alkuraskaudessakin. Jännittää oonko sit jotenkin altis sille raskaushepatoosille. Toivottavasti kuitenkin vaan hormonit sekasin. Toinen rv21 tyypillinen juttu on tää että on kokoajan kuuma. Kilpirauhanen kuulema tehostaa nyt toimintaansa ja siksi siis tuntuu tukalalta olo. Nukunkin yöllä ikkunat selällään ja tuntuu ettei silti happi riitä. Enkä voi enää pitää neuleita, niissä on liian tunkkasta olla. Onneks on talvi. :D

Toivoopi Bee ja Ee
 
Heisan pitkästä aikaa
En ole ehtinyt kirjoitella ja seurata palstaa kun huolia lapsista. Eilen olin 2,5 v. kanssa päivystyksessä pitkään jatkuneiden päänsärkyjen takia ja sai lähetteen aivokuvauksiin :(
Ja esikoisellakin jotain verta virtsassa.....
Ei tässä ehi omaan raskauteen edes keskittyä.....
Nyt viikkoja on 16+1 ja toivottavasti liikkeitä alkais pian tuntumaan koska sydänääniäkkään en oo päässyt kuuntelee, en ole edes varma onko tuolla masussa enää mitään :(
MUn pitäs löytää jotain jumppaohjeita raskaanaoleville koska selkä on aivan romuna ja pelkään että kohta joudun vuodepotilaaksi loppuraskauden....

t:aitiliini 16+1 :heart:
 
Äitiliini: Voi ei! :| Mites muksut samaan aikaan sairastuvat! Toivottavasti saatte lekurista apua ja pienten tilanne selviää pian. Onko teilläraskausfysioterapiaa? Sinnehän suositellaan menemään rv20 tietämillä. Sinä oot kuitenkin rv17 ja oirehdit, niin voisit mennä aiemminkin? Minä menen ensi viikolla, eli rv 22. Jumppaohjeita myös sain jo neuvolasta, mutta en vaan viiti niitä edeskattoa kun en vaan ehdi jokaista liikettä ja ohjetta nudattamaan kun pitää töissäkin käydä.

Ohjelmavinkki piti tulla antamaan. Tänään tulee Liviltä klo 22 dokumentti nimeltä tavoitteena täydellinen synnytys. Että voi alkaa jo siitäkin huolehtimaan jos ei riitä ajateltavaa jo ennestään! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Äitiliini: Voi ei! :| Mites muksut samaan aikaan sairastuvat! Toivottavasti saatte lekurista apua ja pienten tilanne selviää pian. Onko teilläraskausfysioterapiaa? Sinnehän suositellaan menemään rv20 tietämillä. Sinä oot kuitenkin rv17 ja oirehdit, niin voisit mennä aiemminkin? Minä menen ensi viikolla, eli rv 22. Jumppaohjeita myös sain jo neuvolasta, mutta en vaan viiti niitä edeskattoa kun en vaan ehdi jokaista liikettä ja ohjetta nudattamaan kun pitää töissäkin käydä.

Ohjelmavinkki piti tulla antamaan. Tänään tulee Liviltä klo 22 dokumentti nimeltä tavoitteena täydellinen synnytys. Että voi alkaa jo siitäkin huolehtimaan jos ei riitä ajateltavaa jo ennestään! :D
Joo soitin terkkarille ja siellä oli harjottelija paikalla joka kertoi että kaikki fysioterapia ryhmät on peruttu sikaflunssaepidemian takia :(
Antoi mulle numeron suoraan fysioterapeutille ja käski soittamaan ja kysymään ohjeita ja sitten takasin päin jos tarvitsee lähetettä......
ja sitten sain taistella esikoiselle lähetteen jatkotutkimuksiin tosi läääkäri ei tiennyt minne lähettää että näin hyvin menee taas täällä :(
 
Poistin nyt kaikkien niiden tiedot listasta, jotka ovat liittyneet tohon loppuvuoden listaan. Tietenkin jos joku haluaa molemmissa kirjoitella, niin laitan tiedot takaisin. :)

Onkos muiden tiedot listalla oikein? Onko la:t muuttuneet?

Kohta pitäs ruveta siivoomaan. Huomenna poksuu puoliväli!! Tänään 19+6, liikkeet tuntuvat taas aikas hyvin.
 
Voitteko uskoa!

Perhevalmennukset on sikaflunssan takia PERUTTU. Koko vuodelta. Ensi vuoden kerralle emme pääse mukaan, koska olemme juuri silloin matkoilla. Taidettiin jäädä sitten ihan ilman koko perhevalmennusta. :eek: Voi herranjestas, kyllähän sitä ihmisen on ihan pakko julkisilla paikoilla muutenkin liikkua, eikä tuo perhevalmennus ole mikään poikkeus siitä. Kotiinko tässä pitäs ittensä muurata panikoimaan.
Taidettiin jäädä kyllä aika monesta tiedosta jaopista paitsi. Kai tässä sit mennään kirjastoon tai jonnekin kirjoja lainaamaan...

Toinen huomattu asia on tuo linea negra. Se alkaa hiljalleen erottua, mutta aika hassusti. Ei siis navasta alaspäin vaan navasta ylös. :D
Ja mies kerto että mie oon jotenkin tosi kaunis raskaana ja että jopa tää maha sopii mulle tosi ihanasti. Ajattelin että se nyt vaan kehuu kun noissa oppaissa lukee että äitiä pitää kehua. Mutta kyllä se sano että älä ota tätä vitsinä, ihan tosi! :LOL:

Toivoopi Bee ja Ee joita nyt ei sit valmennetakaan
 
tulin kommentoimaan RouvaB:tä. Harmitus, että perhevalmennus on peruttu. no, mä olen viimeksi raskaana ollessa kirjoittanut päiväkirjaan, että: "aika tylsää oli" ja "hammasjutut oli kauheita. täytyy mennä hammaslääkäriin" :D :D että semmosta.
 
Heippa kaikille!
Meille tuli eilen kirje, että kohonnutta riskiä ei ole, jippii! Vaikka eihän se ihan varma ole vieläkään, mutta aion kyllä nyt alkaa iloitsemaan toden teolla tästä raskaudesta!
Ja eilen lääkärissä kaikki ok, sydänäänet jyskytti lukemalla 162!
Tänään sitten ajattelin töissä kertoa ainakin pomolleni jos hänet saan kiinni :)
Ja tekisi mieli kertoa kaikille muillekin, että voisi olla ihan vapaasti ja avoimesti raskaana.
Ja iloita siitä! Mutta katsellaan miten päivä etenee!
Eilen kävin taas mammavesijumpassa, aika aikaisinhan olen siellä verrattuna muihin, mutta tekee se liikunta aina hyvää ja siellä saunassa on tosiaan mukava kuulla kaikkia muitten kokemuksia!
Tänään viritin autoradioon joululaulukanava päälle, nyt alkoi joulumielen nostatus!
Mukavaa päivää ja viikkoa naisille masuineen! :wave:

Ripe ja Elvis 13+2
 
minttu: oletpa joutunut pelottavaan tilanteeseen :eek: Onneksi mitään ei tapahtunut!

napsuneidille jaksamista väsymyksen kanssa!

Ripe:onnittelut hyvästä tuloksesta!Nyt tosiaan vaan nauttimaan kunnolla raskaudesta :)

Oma napa: Voiko pahoinvointi alkaa uudelleen??Se oli 2-3 viikkoa pois ja nyt viimeiset 4 päivää taas iltaisin (niinkuin alkuraskaudessa) tulee samanlainen pahoinvointi :x Luulin jo että kun se loppuu niin se loppuu...Vai onkohan tää jotakin muuta.Muuten vointi hyvä.

Alex 14+2
 
Alexandria, Mulla ei ainakaan ole vieläkään kokonaan loppunut pahoinvointi. Viime viikolla oli todella huono olo monena päivänä ja muutamaan kertaan oksensinkin. Ei kuitenkaan ihan niin huono olo oo ollut, kun silloin ennen 12 viikkoa. Mutta nähtävästi tulee aalloissa, välillä on oikein hyvä ja välillä taas vähän huonompi.

Hmm.. mitenköhän täällä noi perhevalmennukset. Itse en niitä tarvitse, kun ammattini puolesta tiedän ihan tarpeeksi (ja liikaakin), mutta miehelle olisi ihan hyvä.

Jee, tänään 20+0!! :heart:
 
Aitiliinille tsemppiä! Toivottavasti pian selviää mikä lapsella on, ja toivottavasti todellakaan ei ole mistään vaarallisesta kyse!

Rouva B no ompas kurjaa kun se valmennus peruttiin! Aika hassua tosiaan että syynä on se possuflunssa kun kuitenkin sen voi tosiaan saada melkeinpä mistä vaan. mä en edes kyllä tiiä koska meilläpäin tolalsta edes on. Ja toinen on se että mitenköhän vaan mies pääsee ees osallistumaan ku on kaikki illat siellä koulussa.

Alexsandria mulla se on kyllä myöskin osittain palannut, ja oon todennut että liittyy väsymykseen. Mitä väsyneempi olen sitä huonommin voin. Ja kovin helposti tulee yökkäysreaktio, ihan mistä vaan hajusta tai melkein jopa ajatuksesta. yöks.

Jannaliini mitäs sulle kuuluu ja kuinka jakselet? Tuntuuko liikkeet jo ulospäinkin?

(.) mä lepäsin kotona tän päivän, mutta en tunne olevani yhtään pirteämpi kun muutenkaan. Melkein tuntuu että vois päästää parit kyyneleet kun jotenkin olo on NIIN voimaton ja väsynyt. Ei varmaan enää johdu edes hb;sta koska se oli eilen 121. No tietty matala mulle kun se yleensä on yli 140, mutta kuitnekin. Huomenna pitäis jaksaa palaveripäivä töissä ja perjantaina olis firman pikkujoulut joihin olen luvannut mennä jotta työkaverikin pääsee kyydillä kotiin. Ja loppuvuotta kohden tahti vaan kiristyy mulla töissä, en oikeesti tiedä miten jaksan. Joulun jälkeen olen viikon kyllä lomalla ja sitä odotan kun kuuta nousevaa!

Ei oikein anna luonto periksi mennä lekuriin tai neuvolaan sanomaan vaan että " en jaksa käydä töissä, väsyttää" kun selkeetä syytä väsymykselle kuitenkaan ei kai sitten ole. Kaikki veriarvot ilmeisesti on kunnossa ja se hb myös vähän noussut. Mut tää väsymys on vaan jotenkin ihan totaalista. Ehkä se tästä menee ohi, toivotaan näin.

masu on tosiaan kunnolla pompsahtanut esille ja liikkeitäkin jollain tasolla tuntuu oikeastaan päivittäin. Ei kyllä vielä masun päälle. Rakenneultraa odotellessa... vajaa 2vkoa enää, ihanaa!!!!

Napsuneiti ja äidistä voimat imevä pikku-prinssi 18+1
 
Ihana masu Napsuneiti! Täällä ei edelleenkään mitään, vaikka kovasti joka päivä tuijottelen oisko yhtään kasvanut..

Ripelle onnittelut seulontatuloksista! Me saatiin samanlainen kirje ja ihana oli se lukea vaikka ajattelin, että olisi varmaankin jo soitto tullut, jos jotain hälyttävää olisi!

Onpas ihmeellistä, että [/b]Rouva B:n neuvolan perhevalmennukset on influenssan vuoksi peruttu :eek:

Ihanaa, kun pahoinvointi on alkanut helpottamaan! Meillä on reilun viikon päästä pieni reissu ja on stressannut miten se sujuu, jos olo on kovin huono. Mutta nyt näyttää lupaavalta!

Mukavaa joulun(kin)odotusta kaikille!

Anna ja Oliivi 13+5
 
Hei vaan kaikille! En olekaan käynyt täällä pitkään aikaan ku netti kotona ollut sekasin ja töissä ei enää pääse millekään keskustelukanavalle :(
Mulla loppui pahoinvointi samana päivänä ku alkoi 12 vko ja olo ollut sen jälkeen muuten hyvä mutta toi päänsärky on kyllä melkeinpä jatkuvana riesana. Mahakin pompahti esiin viimeviikolla ja nyt on ihana pikku pallo. Työsopimuksen kirjotin maanantaina ja 1.1 aloitan sitten 100% viran, vielä en oo kellekään töissä sanonu, kai ne kohta alkaa näkemään mahan kasvun.
Mä en kyllä tiiä mitään noista veriseuloista ja niskaultrasta, ku ei täällä ole kukaan niitä maininnut (asun Norjassa), seuraava ns.ilmainen ultra ois vkolla 18, synnytyssairaalassa ja me ollaan jo saatu ekasta sairaalasta johon haettiin kieltävä vastaus ja seuraavasta ei olla kuultu mitään. Tilattiin sitten yksityisellä ultra ens ke, sitten to alkais vko 15. Jokohan sukupuolen näin aikasin näkee?
Jokohan sitä kohta uskaltais alkaa ostaan jotain tavaroita, noh ehkä ton ultran jälkee.
Jos jollain näkyy ruotsin kanava 4, sieltä tulee iltapäivisin amerikkalainen reality-sarja synnytysklinikalta ja näyttävät kaikki alusta loppuun, aikamoista kateltavaa, alkaa jo tuo synnytys vähän pelottaan :(
Nyt täytyykin lähteä iltavuoroon!

Tuulia ja Jalmari 14+0
 
Heippa kaikille!

Täällä komeilee myös yksi lisäplussa, jota ei uskottu enää edes tulevan..
V. 2007 napsin clomi -ja terokuureja. Heti ensimmäinen satsi toi kyllä plussan, mutta olikin karmea tuulimunakokemus. Sen jälkeen mitään ei tapahtunut, muutakuin hermojen kiristymistä ja kiertojen lisäpitkittymistä..
Nyt 1,5 vuotta myöhemmin, kun uskoimme että meidän lapset olivat jo tehtyinä, tulikin plussa! Ja taisikin olla oikea onnenkantamoinen... en nimittäin ymmärrä miten on saanutkaan alkunsa! Tai siis...ymmärrän miten, hih, mutta koska.. :D

Mitä mieltä Te olette, kumpiko on todennäköisempää:
raskautua "puuhalla" joka tapahtunut

a) 7päivää ennen ovulaatiota

b) ovulaatiota seuraavana päivänä
(munasoluhan on kuitenkin hedelmöityskykyinen 12-24h oviksesta...eikö?)
:heart:

Mivi 13+1
 
Onnea Miville! :flower: Minäkin veikkaisin tuota B:tä =)
Onpas kumma että Rouva B:ltä on perhevalmennukset peruttu :/ Kyllähän sen influenssan tosiaan saa sit mistä vaan jos on saadakseen.. Olishan tuo valmennus aika hyödyllistä varmasti!
Mulla supisteli keskiviikkona ekaa kertaa :/ Oli tosi rankka päivä töissä fyysisesti ja iltapäivän ja illan kotona supisteli. Esikoisesta alkoi supistelut 23-24 viikolla ja sen jälkeen en ollu kun muutamia päiviä töissä kokeilemassa sairaslomien välissä. Supparit kypsytteli mulla paikkoja siihen malliin että 30 viikolla jouduin vuodelepoon ja pistettiin kortisonit vauvan keuhkoja kypsyttämään. Poika syntyi sitten onneksi vasta 37+0 :heart: Nyt mietityttää että jos noita suppareita alkaa olemaan niin koskahan sitä pitäis yrittää lääkäri aikaa saada. Kovin pitkään en uskalla odottaa, viikkoja on kuitenkin nyt vasta 14+4.. No, onneks sen keskiviikon jälkeen ei oo ollu mitään. :whistle:
Mutta jotain ihanaakin: Taidan tuntea liikkeitä :heart: Toissa päivänä oikeestaan varmistuin että ne pienet poksahtelut on vauvan potkuja, kun tuntuvat aina samassa kohdassa ja yleensä silloin kun olen kaksinkerroin tai mahallani. Taitaa pikkuinen potkia merkiksi että nyt olis vähän ahdasta :heart:
Väsymys on ihan kauheeta, öisin valvon aika paljon ja sitten päivät voisin vaan nukkua.. Joka ilta oon sängyssä ennen yheksää |O
Mukavaa lauantai-iltaa mammat!!

-minttu ja pumpelo :heart: rv14+4
 
minttu:toivotaan että supistelut lakkaa nyt tyystin ja ilmaantuvat vasta sitten kun niille on tarvetta! Ihana kun olet nyt jo tuntenut potkut!Mutta niinhän se taitaa olla uudelleen synnyttäjillä että ne tuntee aikaisemmin :)

Oma napa: ei mitään erikoista.Liikkeitä odotellessa jotka ilmaantuu vasta ens vuoden puolella varmaankin koska viikkoja vasta niin vähän kasassa ja tämä on ensimmäinen lapsi. Yövuorot on ollu töissä tosi rankkoja,verensokerit ei kestä niitä ollenkaan ja nyt mietin että uskallanko pyytää lääkärintodistuksen ettei tarttis niitä yövuoroja enää tehdä...Pomo oli vaan sillonkun tuohon työpaikkaan menin niin hyvin ehdoton siitä että jos haluan siellä työskennellä niin yövuoroja on PAKKO tehdä...En haluais työpaikkaa menettää.Täytyy kait eka varmistaa tehystä että se on ok hommata se todistus,kyseessä on kuitenkin mun ja eritoten vauvan hyvinvointi :|

Alex 14+6
 
minttu1 hui ku aikasin olet tuntenut liikkeitä =)
Itse olen uudelleen synnyttäjä ja yrittänyt metsästellä liikkeitä mutta ei mitään vielä tuntunut :/

Napsuneiti, sulla on kyllä ihana raskausmaha ja sitä ei enää piiilotellakkaan :D

Itselläkin ihan jumbo maha kuin ois jo vähintään 6. kuukaudella mut johtuu siitä ku aiemminkin semmonen pömppis ollut B)
Selkä etenkin alaselkä raajoineen aivan huonossa kunnossa. Lasten ulkovaatteiden pukeminenkin on tuskaa ja sohvalt aylönouseminen.....joskus kävelykään ei onnistu....meinasin alottaa uinnin josko se vähän vahvistais.....

t: aitiliini ja masukki 16+6 :heart:
 
Krokodiili
Tervehdys teille =)

Napsuneidillä söötti masu.

(.) Liitoskivut ovat pahoja ja nukun niiden vuoksi todella huonosti. Tuskin on parannusta luvassa ennen lapsen syntymää. :( Mutta muuten menee ihan ok... Ei ole enää kahtakaan kuukautta töitä ennen äitiyslomaa. Mulla alkaa äitiysloma tammikuun lopulla. Alan voida jo nyt varsin paksusti.

Äitiyspakkaus on myönnetty, pitäisi tulla parin viikon sisällä. Neuvolaan ja lääkäriin menen torstaina. Sokerirasituksessa olin tiistaina - tuloksia en ole vielä kysynyt, ajattelin että kuulen ne sitten neuvolassa torstaina.

Olemme alkaneet miettiä lapselle nimeä. (Onko teillä muilla nimiasiat jo selvinä vai työn alla vai mietittekö sitten vasta lähempänä...?) Saa nähdä, päästäänkö koskaan yksimielisyyteen... Yhden tutun papin olen kyllä jo alustavasti sopinut tulemaan kastamaan keväällä, joten jospa siihen mennessä joku nimikin sitten olisi :D

itsepäisyyspäivän terv. Krokodiili 27+3 (...luullakseni. Nyt alkaa olla se tilanne, että vaikea jotenkin enää muistaa millä viikoilla tässä mennään.)
 
Huomenta naiset!
Meillä meni viikonloppu reissussa ja nyt tuntuu jotenkin väsyneeltä. Kai sitä unta vaan tarvitsisi enemmän.
Voihan hitsi, mistä mun mieleen nyt tasen hiipi epäilys?!!! Vaikka juuri viime viikolla tiistaina kuulin sydänäänet ja päätin vaan nautiskella! No keskiviikkona sattui jonkin verran mahaan, silleen erilailla kun ennen, mutta se meni sitten aamupäivän aikana ohi, niin en siitä käynyt missään lekurissa. Nyt sen jälkeen on sitten niin rauhallisen oloista masussa ja niin hyvä olo itsellä muuten, että kaipa sen takia nyt taasen huolestuttaa. Miksi ihmeessä sitä ei vaan voi luottaa että kaikki on hyvin!? Ja mies ei tietysti ymmärrä tätä ollenkaan. Ja olemme keskustelleen dopplerin hankkimisesta, minä olen nyt kahden vaiheilla, että tilaanko. Miehen mielestä se on ihan turha! Voihan voihan, mitähän tässä nyt tekis!
Halvemmaksi se doppleri tulis kun ravata jossain ylimääräsissä ultrissa tai lekureissa. Ja sen voisi sitten myydä pois kun ei enää itse tartte.

No mutta pitää tässä päivä mietiskellä!
Tänään taas poksui viikot 14+0!
Hyvää viikkoa kaikille ja tsemppiä!

T.Ripe ja Elvis :heart:

muoks. Niin ja seuraava neuvola on kahden viikon päästä, mietin jaksanko olla siihen asti epätietoisuudessa.
 
Alex: Mulle ainakin lääkäri sanoi että yövuorot ei ole hyväksi raskaana olevalle, voi kuulemma tulla ennenaikaisia supistuksia. Mä sain onneksi lopetettua yövuorot ku ekana olin muutamista sairaslomalla ja sit pomo sano että parempi lopettaa kokonaan. Nyt alotan päivä viran 4.1. En tosiaan sanonu että oon raskaana vaan että en pysty nukkuun yövuorojen jälkeen ja se oli riittävän hyvä syy.
Minä: Tytärpuoli oli v-lopun oksennustaudissa ja tietty tarttu muhun, nyt ei mikään pysy sisällä ja koko ajan hirvittävä nälkä. Mulla huomenna kätilölle aika ja ke ultra. Minäkin oon yrittänyt "kuunnella" liikkeitä mutta on vissin turhan aikasta näin ensisynnyttäjälle.

Tuulia + Jalmari 14+4
 
Hei kaikille, olen käynyt tässä lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta en ole saanut pitkään aikaan itse näppäimiin tartuttua.
Ihanaa on seurata, miten kaikille menee viikot eteenpäin ja erityisesti nuo mahakuvat on saaneet hymyilemään (vähän sitä on omaa pömppökin alkanut tiiviimmin sivuprofiilista tuijottelemaan :) )!

Nyt mä olen sitten kuitenkin epätoivoisen tuntuisen kysymyksen äärellä ja olisin tosi kiitollinen, jos joku ehtisi kommentoida. Asia koskee trisomia seulaa eli mä ehkä loppuunasti ajattelematta menin sen seulan ottamaan .. silloin oli sellainen fiilis, että kyllä tässä varmasti kaikki on hyvin yms. No tilanne kuitenkin meni niin, että NT oli 1.1 mutta seerumiseulasta sitten jäätiin kiinni ja saatiin riskiluku 1:85, joka aiheuttaa sen että meidät on kutsuttu jatkotutkimuksiin, jotka ovat tänä keskiviikkona. Viime viikolla neuvolasta ja perinnöllisyyspolilta useaan otteeseen asiasta soittelivat, ja paniikki siitä, että asiat eivät olekaan pikkuisella hyvin on mielen vallanneet.

Lääkäriltä sain kommenttia seerumiseulan arvoista tyyliin: "nämä näyttävät juuri sellaisilta, mitä hormonihoito IVF:ssä aiheuttaa eli tavallaan nämä arvot eivät välttämättä tarkoita nyt sitä, että jatkotutkimuksiin olisi aihetta..." Ja sitten kuitenkin perinnöllisyyspolilta hoitaja sanoi, että keskiviikkona voidaan sitten ottaa heti se istukkabiobsia jne.

ELI oletteko te kaikki tähän trisomia seulaan osallistuneet ja onko joku kenties samassa tilanteessa kuin minä? Kiitoksia jo kovasti etukäteen, jos vertaistukea joltain asiaan löytyisi.

syystuuli75 13+1
 
Syystuulelle: Rouva B on asiantuntija ja saman kokenut. Tässä yksi hänen vastauksensa, kun minäkin mietin sitä. Meille tuli puhtaat paperit mutta mietitty se kuitenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Ripe: Juu, meill ekävi just noin, ettäturvotus oli ihan ok, mut veriseulan korkea hcg aiheutti tuon 1:60 -down riskin. Ja tosiaan, en edes ajatellut että veriseulasta voisi moista huolta tulla, kun kävin siellä vain selvittääkseni olenko jo sairastanut toksoplasmoosin vai pitääkö vältellä kahta kissaamme. Ja se siis otettiin noissa kokeissa myös. Mutta olen nyt onnellinen siitä, ettäasiat meni just näin. Siinä sai paljon ajattelemisen aihetta ja asioitten mittasuhteet loksahtivat kohdilleen. Saatiin tietää sukupuoli ajoissa ja uskon sen edesauttaneen kiintymyssuhteen kehittymistä hurjasti. Ja huolen väheneminen tietty myös. :D
-Bee ja Ee 20+3
Minä en ole asiantuntija asiassa. Mutta sehan on tosiaan vaan kohonnut riski ja siitä biopsiasta tulee tarkempi vastaus.

T. Ripe dopplerin nyt sitten tilanneena :)
 
Syystuuli tsemppiä!! Toivotaan että kyseessä on tosiaan väärä hälytys kuten Rouva B:lläkin oli!

Ripe mä olen kans miettinyt sitä doppleria vielä tässä vaiheessa, kun esim su oli taas sellainen pvä että vauveli oli melko hiljainen, ni heti miettii onko kaikki ok. Mut kyllähän ne liikkkeet tästä voimistuukin kun vielä vähän aikaa kuluu.

Kovin vaan alkanut pelottamaan että meneehän loppuun saakka kaikki hyvin. Eksyin vahingossa lukemaan vähän kurjia tarinoita, ja siitä aloin miettimään ihan lähipiirissäkin sattuneita "keskenmenoja". Viikkoja näillä kahdella kaverilla oli reilu 22, ja ajatuskin siitä että jotain sattuu vielä noin pitkillä viikoilla, saati sitten ihan lopussa, on kyllä ihan kestämätön. Mutta lohduttaudun sillä että suurin osa raskauksista menee ihan hyvin loppuun saakka. Siihen pitää uskoa, eikä elämää saa liikaa pelätä.

Ja arvatkaas mitä... tänään poksuu taas viikot 19+0 <3 ja vielä 6 yötä rakenneultraan... jihaa!!!

Napsuneiti ja pikku-prinssi sekä kahdeskymmenesraskausviikko <3 <3 <3!!!
 

Yhteistyössä