Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -bella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
36 vuotias lapsettomuudesta kärsivä kuumeilija ilmottautuisi mukaan :wave:

2000 vuonna olin onnellisesti raskaana. Raskaus sujui mainiosti mutta synnytyd alkoi aivan liian aikaisin ja menetimme pienen Lauri poikamme.

2002 loppu puolella aloimme miettiä uutta raskautta. Ja tulinkin YK 4 raskaaksi. Olin niin onnellinen mutta raskautta varjosti pelko menettämisestä. Toukokuussa 2003 syntyi terve tyttömme.

2005 aloin haaveilla vauvasta ja lupa annettiinkin kesäkuussa kun lopetettiin ehkäisy. Raskautta ei kuulunut. Keskenmeno 12/05.

Lapsettomuusklinikalle hakeuduimme 02/2006. Tehtiin kaikenmaailman tutkimukset mitä olla voi. Miehellä oli kaikki hyvin, mutta minulla todettiin että ovuloin aika heikosti ja löytyi muutama kystakin.
04/06 aloitettiin Hormonihoito ja 08/06 tehtiin ensimäinnen IUI tuloksetta.
10/06 jatkettiin hormonihoitoa ja 01/07 tehtiin IVF, omat odotukset oli korkealla.
Raskaus ei alkanut. Keskeytettiin hoidot n. 4kk oman hyvivoinnin takia, hoidot oli minulle tosi rankkoja.
07/07 palattiin hoitoihin takaisin. Hormoni pistoshoidot ym.
11/07 keskenmeno rv 6+0.
Kokeiltiin 04/08 ICSI sekin tuloksetta. Aloin saada henkisiä ja fyysisiä oireita hormoneista jälleen. Joten piti lopettaa jälleen hoidot.
10/08 kokeiltiin IVM+IVF odotukset oli korkealla. Raskaus alkoi ja päättyikin nopeasti.

Hormonihoitoja jatkettiin ja kokeiltiin hetki iha luonnollisesti toki tiedettiin että mahdollisuudet on pienet.
06/09 kokeiltiin uudelleen IUI raskaus alkoi ja loppui aikaisessa vaiheessa.

Päätettiin pitää pidempi tauko.

04/10 palattiin klinikalle. Ja tulin raskaaksi kesällä tehdyssä IVM+IVF ja raskaus sujui normaalisti!!
Saimme pojan maaliskuusaa 2011.

Nyt 2013 jouluna päätettiin antaa lupa tulla vaikka tiedettiin ettei se ole helppoa.
Harkittiin pitkään olenko valmis rankkoihin hoitoihin jälleen.

klinikalle mentii toukokuussa 2014, tähän mennessä ollaan kokeiltu jälleen yhtä IVF tuloksetta. Ja nyt jouluna kokeillaan toistamiseen. Jos raskauksia ei ala 1v sisällä tästä luulen että lopetamme hoidot. Kaksi on jo siunattu ja heistä olen hyvin hyvin onnellinen.

Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja joulukuussa suunnitteilla IVF.

No johan tuli romaani.

Eveliina

Lilja mulle gyne ainakin sanoi, ettei sitä putkien tilannetta ultralla oikein tahdo nähdä. Jotain viitettä ongelmasta siis voi näkyä, mutta vaikka kaikki näyttäis normaalilta niin siitä ei voi olla varma pelkällä ultralla.

tervetuloa mukaan EveliinaQ ja tsemppiä hoitoihin! Toivottavasti nyt tärppää! :)

Lilja mullekkaan ei ole ikinä tehty aukkaria..

Täällä kp1 ja mieli niiiiin maassa! Ei päässy antamaan miehelle ihanaa isänpäivälahjaa.. :'(
Ja taisinpa olla oikeassa sen oviksen suhteen, että se tosiaan oli sillon kp23, koska siitä on nyt tasan kaks viikkoa ja menkat alko. Eli se S.prog.koe otettiin ihan vääränä päivänä.
Nyt lisätään clomifen annos 2tabl/pv, kunhan vaan ei tulis liikaa muniksia, kun verikokeet otettu ihan miten sattuu..

Tervetuloa mukaan pisamapeikko! Toivottavasti oikea lääkitys löytyy ja teillä viel täppäis!

Peppermint, tuohan on hyvä uutinen, että ovis on tapahtunut! Tuuhan kertomaan, että mitä lääkäri oli mieltä?

Lilja87, löysitkö meidän jutut tuosta aukkarista? Jos sulla ei oo syytä epäillä mitään häikkää niissä, niin ei kai sitä tarvita.. Sullahan on ollu huonoa tuuria outojen gynejen kaa..:/

EveliinaQ, teillähän on pitkä ja raskas matka takana..:hug: Mutta tervetuloa myös sulle joukkoon ja toivottavasti teillekin vielä se plussa suodaan ja vauva syliin asti!

Jomppe, pahoittelut uudesta kierrosta! Voisitko saada uutta koetta sen perusteella, että ilmoitat koska ovis ollu ja se otettais sen perusteella, eikä siitä peruskierrosta laskien?

Yrittäjä J, tsemppiä huomiselle!! Me täällä odotetaan kuulumisia sieltä!

ON, mulle varattiin jo hoitokiertoon poliajat kierron perusteella, joka on laproskopian jälkeen ollu kp30. Mutta nyt kyllä "limattaa ja jomottaa" siihen malliin, että ovis tulis pian ja olis lyhyempi kierto, jolloin annetut ajat on liian myöhässä.. Eli mun tuurilla näin käy ja pahimmassa tapauksessa koko hoito siirtyy.. No, ei auta kun manata ovista vasta viikonloppuun...

hope1.jpg

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi 05/14 -> km. PAS 08/14 nega. Loppuvuosi tauolla.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf marras-joulukuussa 2014.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Todettu PCO ja miehellä siittiöt eivät aivan priimaa. Aukkari, hormonilääkitykset ja inseminaatiot tulossa syksyllä.

Miukula Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. ya 3/14.

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen. Clomit ja terot vaihtuneet nyt letroihin.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaneet ICSI-hoidot. 1. ICSI, 1. PAS 11/14

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 2. PAS tulossa 12/14.

StellaI Esikoinen toiveissa. ya 6/12. Kilpirauhasen vajaatoiminta, endo ja ovulointiongelmat. Km 4/14. 1.IVF 10/14.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

flowergirl ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin. Ensi kiertoon letrozole.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina. Edessä inssit 9/2014.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Intopiukka, ya 09/13. Mfo todettu.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13.

Lilja87, aktiivinen ya 12/13.

Jomppe75. Neljäs toiveissa ja hoitona clomifen, terolut ja metforem. PCO.

Pisamapeikko haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

EveliinaQ Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja joulukuussa suunnitteilla IVF.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara

21ln51c.jpg

Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.

Lokakuu

Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.

Sofi toivottavasti tulis ovis sulla vasta loppuviikosta!

Mulle se lääkäri oli unohtanu kokonaan laittaa tietoihin, että pitää tehä se folliultra kp10-12, mutta onneksi oli kiva hoitsu ja anto jopa ite päättää päivän, millon menen ja sovittiin nyt, että folliuä on to 13. päivä.
Sillon aattelin puhua siitä progekokeestaki, että mitä sen kans tehdään.. Jos ei sitte tupla-annos clomeja aikaista ovista.. Tiiäppä taas näistä.. :/ Arpa peliä..

jomppe meille sattuu samoihin aikoihin folliultra. . Toivotaan tulosta molemmille! Verikoe on ainakin ennen ollut itsestään selvää tälle gynelle joten toivottavasti sen myös nyt saan..

Täällä tänään kp2 ja huomenna saa aloittaa clomit.. ostin jo kokeeksi ovistikkuja, niitä edistyneitä digitaalisia joiden pitäis näyttää 4 parasta päivää. Jos sattuu niin etten saa ultra aikaa ens vkon to kp 11 niin seuraava on sitte mahdollista vasta kp 15 ja eiköhän toi oo liian myöhä.

Tervetuloa mukaan EveliinaQ! Teillä on ollut pitkä matka. Toivotan teille onnistumista ilman hirveitä pettymyksiä.

Lilja, minullekaan ei ole tehty aukkaria eikä lääkäri eilen puhelimessa maininnut siitä mitään.

Yrittäjä J, tsemppiä ensimmäiseen polikäyntiin! Toivottavasti simppatestistä on hyviä uutisia kerrottavana.

Jomppe, pahoittelut uudesta kierrosta! Toivottavasti lääkitys nyt toimisi ja s-prog testattaisiin oikeilla päivillä niin saisi tietää, irtosiko munis.

Sofi, kiitos päivityksestä! Toivotaan, että kierto menee niin, että pääsette hoitoihin.

Pisamapeikko, toivottavasti clomeista on apua! Kilpirauhasen hoito tuntuu olevan yksi ristiriitojen suo. Voisiko lääkäriä vaihtaa, jos haluaa purkaa kilpparilääkityksen, mutta oireiden perusteella susta tuntuu, että sitä pitäisi jatkaa. Hyvä, jos lääke on saanut arvot kohdilleen, mutta raskasta siitä tulee, jos ne taas heittävät ja sitten lääke pitää aloittaa uudelleen.

ON: Lääkäri varmasti eilen, että tulkintani s-prog-arvosta oli oikea eli munasolu on irronnut tässä kierrossa. Aloitan letrot ensi kiertoon. Millä annoksella te syötte sitä? Mulle määrättiin 2 kpl päivässä. Mies vaihtaa lääkitystään alhaiseen testosteronitasoon, koska letroista tuli sivuoireita. Mitäköhän itselle mahtaa tulla. Ensikäynnillä oli puhetta siitä, että mies antaisi uuden spermanäytteen, kun edellisestä on se 3 kk (eli nyt), mutta sitä lykätään vuoden alkuun, jolloin lääkkeen aloittamisesta on kulunut 3 kk. Varovaisen toiveekkaasti seuraavaan kiertoon. Jospa letrot lyhentäisi kiertoa (taas n. 40 pv), mutta epäilyttää onko miehen simpoista hedelmöittämään, vaikka munasolu olisikin tarjolla. Onneksi on sen verran töitä, että ei ehdi miettiä ja murehtia liikoja.

Mulla on aina ollut arvot rajoissa.. mutta toi tsh on liian korkea ja t4v taas liian matala.. kun oireita on. Lääkäri joka määräs lääkkeen ei tee töitä enää ja ymmärsi olla tuijottamatta arvoja liikaa.

Vaihdan kyllä lääkäriä kuhan ens kuun alussa käyn taas kontrollissa.

Mehän mennäänkin Pisamapeikko ihan samaan tahtiin tää kierto. :) Toivottavasti saadaan kumpiki vielä plussat testiin!!
Tuo on muuten ärsyttävää, kun lääkärit vaihtuu ja jokainen on erimieltä lääkityksestä ja hoidosta ja diagnooseista. Toivottavasti saat vaihdettua lääkärin tai puhuttua järkeä sille joka uhkaa lopettaa lääkityksiä..

Kävin just lukemassa lääkärin kirjoittamaa epikriisiä mun ensimmäiseltä gynekäynniltä ja muutama pikku virhe siellä oli, mutta olkoon.. mm. paino mulla noussu vuoden aikana 18 kiloa ja tää lääkäri oli laittanut, että viiden vuoden aikana.. Ja en tiiä mikä sillä on, mutta ihan niinku ei haluais diagnosoida mulle pco:ta vaikka se on todettu jo 13 vuotta sitten ja oireitaki on ihan riittävästi ja munasarjat puhuu puolestaan..

Eilen sain viivanpaikan raskaustestiin ja tänään tuli vain tyylipuhdas negatiivinen. Eilinen testi taisi olla siis vain viallinen. En tiedä, miksi sitä tuli edes kuviteltua että voisin olla raskaana, mutta eipä tänne lasta tule ilman lapsettomuushoitoja.

Ensikäynti takana. Simpat oli priimaa kaikin puolin. Sain diagnoosiksi endon. En osannut epäillä lainkaan.

Vatsaontelossa näkyi nestettä ja aristavia pesäkkeitä tuntui pelkällä käsikopelolla. Aika varattiin magneettikuviin ja laitettiin laparoskopialeikkausjonoon. Jokseenkin järkyttynyt olo koko käynnistä. Laparoskopiaan on 6kk jono.

Kiitos tsempeistä :)

Viimeksi muokattu:
Yrittäjä J:hug: Hyvin pysyn samaistumaan sun tilanteeseen, koska itse sain "puskista" endo-diagnoosin kesäkuun laparoskopiassa! Mulla ei oo tyypillinen endo, koska seei oireile kipuna kuukautisten aikaan, joten lääkärit ei koskaan osannu tutkia sitä.. Noh, sulla on sulattelemista tässä uutisessa.. Mutta se on vain endoa, kyllä sen kanssa selviää ja saa vauvoja..Jaksuja..:heart:

Eilen folliultrassa oli yksi 20mm follikkeli, toinen taisi olla 18mm jos oikein mutinasta ymmärsin ;-) eli kroppa oli reagoinut hyvin pregnyliin ja clomeihin. Pe eka IUI, piti työmatkaa aikaistaa sen vuoksi ja nyt yritän muuttaa mm junalippuja... Yrittäjä J: muistan itsekkin kun pco todettiin, olin itseltä sulkenut sen koko vaihtoehdon pois joten tuli myös yllättäen! Esikoinenhaaveissa: tsemppiä tulevaan!!

Kiitos Sofi12 :heart: kiva kun löytyy kohtalotovereita. Se on hyvä ettet ole kärsinyt kivuista. Mä en ole osannut epäillä endoa lainkaan. Mulla on järkyn runsaat kuukautiset ja kipuja olen pitänyt ihan normaalina. Tiputteluvuodon syyksi olen laittanut hormonihäiriöt. Miten te päädyitte ensimmäisen kerran ivf:ään, oliko teillä aluksi diagnoosina selittämätön lapsettomuus?

Mulla on nyt näin alkuun kierron kartoitus, verikokeet, folliultra ja parin viikon päästä se magneettikuvaus. Mä pelkään, että mulla on niitä pesäkkeitä vähän joka puolella. Lääkäri olisi laittanut mut myös paksusuolen tähystykseen. Varmaan joudunkin jos pesäkkeitä on myös suolistossa.

diadora, hienoa että lääkkeet toimivat!

esikoinenhaaveissa onnea matkaan!

Yrittäjä J, joo meillä oli tähän asti dg selittämätön, ensin yritettiin 4 inssiä tuloksettomina, sitten siirryttiin ivf:ään ja plussan sain 3v11kk yrityksen aloittamisesta..
Voi harmi, että joudut kärsimään kivuista..:( Mutta ihmeen paljon sitä kärsii kipuja, vain olettaen että normaaliahan tämä..:/

Esikoinenhaaveissa, hurjasti tsemppiä passiin, toivotaan paljon onnea matkaan!!!:heart:

Toista pinoa seuranneena, olemme tainneet saada heti toisen plussan perään.. Onnea StellaI!!!:heart::heart:

Mä niin arvadin!! :( yritin soittaa follikkeliultraan aikaa niin eikös vaan ettei tässä kylässä oo gyneä ens vkolla to eikä pe! Seuraava aikakin ois seuraava ma jolloin jo kp 15. Huomenna soittaa onko liian myöhä..
Miten mulla aina menee näin, viimeks oli kp9 ja liian aikasin.

Mutta olen iloinen luomumenkoista.. kun keskenmenon jälkeen ei oo ollut ovista eikä menkkoja ilman teroluteja.. kesä pidettiin taukoa ja nautin koko kesän ilman vuotoa.

Tsemppiä kaikille! Varsinkin teille joilla hoidot edessä tai olleet.

Sofi12 ihan järkyttävän kauan teitä on hoidettu väärällä dg:lla. Endo on kyllä viheliäinen, kun se ei välttämättä anna oireita. Tai lapsettomuushan on kyllä oire eikä dg. Onneksi teillä kävi loppujen lopuksi hyvin :) Nyt vaan onnea uuteen yritykseen!

Pelkään että jos joudumme odottamaan leikkausta 6kk ja sen jälkeen ivf:ää toiset 6kk. Aukkarihan tehdään leikkauksen yhteydessä, joten en sinnekään pääse tässä välillä... Tunsin muuten itsekin muutaman pesäkkeen, sormenpään kokoisia patteja.

Pisamapeikko voi harmi! Mut rittäiskö se keskiviikon aika, kp 10? Mä varaan folliultraan kp 10.

Viimeksi muokattu:
Ainoa aika ois ollu kp9.. :( viimeks sillon oli 11mm folli ja ei ovista.. en sitten tiiä auttasko joku irrotuspiikki tms?
Sillon söin clomeja 2tbl kp3-7 ja nyt otin vaan yhen kun en kerenny apteekkiin hakee uutta satsia.

YrittäjäJ :hug: Inhottavaa tuo odottaminen, mutta toivotaan, että teillä asiat etenee sujuvasti. :heart:

Esikoinenhaaveissa tsemppiä siirtoon!!

Diadoralla ainaki ollu hyvän kokoset follit! Onnea inssiin!

Pisamapeikko harmi ku on noin huono tuuri. :( Onko sulla mahollisuutta mennä mihinkään muualle ultraan? Onko se ylipäänsä mahollista?

Dark76 en tiedä onko mulla clomit vai terot vaikuttanu, mutta menkat alkaa heti kunnon vuodolla eikä tuu mitään ruskeita tuhruja ollenkaan.

Minä alotin eilen juomaan greippimehua jota ite teen mehulingolla. Jospa erottas edes ne ovislimat tässä kierrossa..
Ja tänään nielasin ensimmäiset kaks clomia. Tää alkukierto on kyllä niiin tylsää ajan tappamista ja oottamista.. |O

Lähin yksityinen on 80km päässä ja ei nyt ois varaa.. oman kylän ainoa yksityinen gyne ei oo ikinä töissä.. tai ainakaan kun tarviis ite :D

Huomenna selvii.. oha noi tikut ja varmaan saan sen verikokeen.. mutts oishan se kiva nähäkin kasvaako johtoa.