Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Sofi sen verran korjattavaa tohon listaan, että minä ja esikoinenhaaveissa plussattiin maaliskuussa, mutta eipä sen nyt niin väliä.. :) Mukava, että teillä oli noin hyvä tuuri hoitojonojen kanssa!

Minä kävin tämän viikon tiistaina ultrassa ja siellä se pieni katkaravun näköinen kaveri oleili ja sydän pamppas. :heart: Nyt viikkoja on 6+5. :)

Toivottavasti tulis tänne nyt kunnon plussa-aalto! :heart:
 
Voiko paskempaa perjantaita olla, mulla nimittäin alko aamulla tiputtelee ja vuoto on voimistunut päivän mittaan, tuli käytyä siel ultrassa tänään mut tää kierto on mennyttä. Tän päivän lekuri oli sitä mieltä että se oi-hoito on nyt nähty ja seuraavaksi edessä koeputkihoito. Yrittää vielä saada jos saataisiin kevään aikana vielä aloitettua toi koeputki homma, kun haluaa hyödyntää laparaskopian edut. Kun suurin riski mulla olis se et tulee hyperstimylaatio kun niitä pieniä rakkuloita on jo jonkin verran siellä munasarjoissa. Ens viikolla kierron labroille ja sit viikon päästä selviää jatko. Onnekd tyksissä on noita empaattisia ja ymmärtäväisiä lääkäreitä.
 
Moi! Mä voisin olla mukana täällä myös, tuolla lapsettomuus-puolella kun juurikin on niin hiljaista...

Oon ensimmäistä kertaa millään keskustelupalstoilla mukana, joten vähän opastusta tartteisin - esim. mitä nuo kaikki lyhenteet noissa taulukoissa meinaa :D viitsiikö joku valaista tietämätöntä?

Me aloitettiin vauvayritykset 8/14. Minulla ongelmana ollut aikaisemmin kuukautisten poisjäänti, sitten niiden epäsäännöllisyys ja myös ovulaation puuttuminen.

Yksityiselle mentiin heti elokuussa koska mulla näitä ongelmia ollut. Ensin Terolutilla sain säännölliset kuukautiset, sitten Letrozolilla yritettiin ovista joilla sainkin sen yhden kerran.

Nyt ollaan kuitenkin siirrytty Menopuriin, siis pistoslääkitykseen, ja näyttää toimivan :) tämän viikon ultrassa oli kaksi jo hyvänkokoista munarakkulaa vasemmalla puolella ja kun eilen pistin Pregnylin, niin tänä aamuna näytti jo ovistesti plussaa :)

Toivossa siis elellään :) tsemppiä kaikille!
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. 2.ivf tulossa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laparoskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf kahdella siirrolla nega. 3.ivf tulossa toukokuulla -15.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. 1. ICSI, 1.PAS varhainen km, 2. ICSI 05/15.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laparoskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 4. PAS tulossa 04/15.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Intopiukka, ya 09/13. Mfo todettu.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13. Yritystä haittaa juuri todettu endo ja lisäksi kohdun myoomat. Laparoskopia keväällä 2015.

Pisamapeikko haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

EveliinaQ Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja 12/14 IVF nega.

Bambini toinen yhteinen toiveissa, ya2011? Clomit, takana kkm 1-2/2012. Lapsettomuustutkimuksiin- ja hoitoihin lähete vetämässä. Monirakkulamaisuutta havaittavissa munasarjoissa.

Jännää Esikoinen toiveissa, yritetty lasta jo 6v. Selittämätön lapsettomuus, 4 inssiä takana, 1. IVF hoito menossa.

Spukka Esikoinen toiveissa. YA 04/14. Ei ovuloi, epäsäännölliset kierrot, oik. munasarja pco-tyyppinen. Epäilty myös endometrioosia. Vulvodyniataipumusta. Hyperprolaktinemian aiheuttava mikroadenooma löydetty 02/15. Terolutit ei toimi. Parlodel käytössä.

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara




Plussanneet 2014 :heart: :heart:
Tammikuu
*Stiina la?
Helmikuu
Penni79 yk16 ja 1.clomikuuri
Maaliskuu
moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut) KM rv9+
Toukokuu
Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.
Lokakuu
Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS
Marraskuu
StellaI ya6/12. Plussa 1.ivf
bumpy ya 1/13. Plussa OI-kierrrosta.
Katjusca ya1/13. Luomuplussa.
Joulukuu
diadora ya 02/13. Plussa inssistä
Miukula ya 3/14. Plussa 4.OI-kierto

Plussanneet 2015:heart::heart:
Tammikuu
flowergirl ya 10/2013. Plussa OI.kierto
Lilja87, ya 12/13. Plussa OI-kierto

Helmikuu
kosmo Plussa OI-kierto
_Lilja_ ya 6/2013.

Maaliskuu
esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Plussa 1. ICSI, 1. PAS. Varhainen km.
Jomppe75

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Esikoinenhaaveissa :hug: Äärimmäisen epäreilua ensin saada ja sitten menettää se suurin aarre...:ashamed:

Mappe86 Tervetuloa!! Kysy vähän tarkemmin mitkä lyhenteet sua kiinnostaa, niin kerrotaan...:) Niitä on niin monta...
 
Moi!

Hyvin pitkälti copy- paste- tyylillä vedetty, laiska akka :D Edelleenkään en halua kovin aktiivisena olla koko foorumilla, välttääkseni sen etten lietso taas vauvabuumiin itseäni. Mutta, kun on kerrottavaa, piipahdan kertomassa..

Eli, vihdoin päästiin julkiselle puolelle hoitoihin.. tästä kierrosta soittelin ennen pääsiäistä sairaalaan, että josko aloitan letrot (kk piti alkaa just pääsiäispyhinä). Sain luvan aloittaa letrot ja soitin heti pääsiäisen jälkeen ultra-aikaa, menkat kun alkoi päivä mun oletusta myöhemmin. Kävin kp10 ultrassa, eli maanantaina ja vasemmalla oli yksi tarpeeksi iso follikkeli, jonka kypsymistä ja kasvua odoteltiin. Tänään sitten mies kävi "asioimassa" klinikalla, jossa tutkittiin uudelleen spermakin (jossa oli hitusen normaalia pienempi tiheys, n. 11miljoonaa tai mitä lie onkaan, kun toivottu olis 14, mutta tähän hoitoon vallan mainio tulos silti, alle viiden jos menee inssit ei yleensä onnistu), liikkuvuus pestynä erinomainen, kun naturellina siinäkin oli viimeksi aavistuksen heikompi liikkuvuus vrt. priimatavara ;) No, minä kävin myös sitten pöydällä pötköttelemässä ja pregnylin pisti hoitaja samoilla tulilla. Nyt odotellaan sitten.. saas nähdä kauanko malttaa odottaa, ensin vaan tarvii sen muniksen irtoamisenkin. Ja seksiä pitäis kans harrastaa kuulemma, ihan päiväkin määrätty lauantaille : /

Mutta joo, nyt on hieman hassu tilanne sinällään tämä koko "projekti". Parisuhde on mitä on tällä hetkellä eikä voi oikein kukoistuksesta puhua, ollaan ns. nokkapokkasilla lähes koko ajan. Mietin pitkään tätä hoitoihin lähtöä, kun samalla olen puntaroinut myös toiseen osoitteeseen lähtemistä enemmän tai vähemmän tosissaan, turhautuneena tähän yhteiseloon. Ehkä tämä nyt on vain ohimenevä fiilis, mutta niin surullista toisaalta, että en ole varma toivonko plussaa vai negaa tästä ekasta inssistä. Tottahan toki jos plussa tulisi, kyllä tämä yhteiselo pyritään rakentamaan niin että tässä voidaan yhdessä olla ja onnellisenakin vielä.. ja toisaalta, vaikka negakin tulisi, en yleensä helposti parisuhteen ongelmissakaan luovuta.

Hups, pieni avautuminen. Ihania nämä hormoni- ja tunnemyrskyt kaikkine mielen oikkuineen.. :whistle:

Nyt siis kp14/30. Jännää hommaa.

Omanapailun jälkeen kaikille tsemppiä, onnea ja voimia. Helppoa tämä lapsettomuus ei ole :heart:
 
Onpas tänne tullut viestejä! :)

Joku tuolla mainitsi, että kesällä olisi jonkin aikaa yksityiset asemat kiinni, niin sen verran huomasin ainakin Tampereen Fertinovasta, että taitavat olla ainoastaan heinäkuussa viikon tai pari suljettuna. :)

Ja kaippa minustakin voisi listaan laittaa joitain tietoja; olen siis 31-vuotias (toukokuussa 32, apua!) ja ensimmäinen lapsi olisi toiveissa. Yrityskierroista en niin tiedä, mutta yritys alkoi tammikuussa 2014. Muutama kuukausi oli kyllä syksyllä välissä, kun papasta löytyi muutoksia ja jouduin käymään sähkösilmukkahoidoissa pariinkin otteeseen, minkä jälkeen tuli tulehduksia ym. mälsää, niin oliskohan ollut kolmisen kuukautta taukoa. Vielä ei ole muuta tutkittu kun kilppariarvot, prolaktiini, keliakia ja perusverikokeet, niissä ei mitään outoa havaittu. Nyt yhdessä kierrossa syönyt Teroluteja tiputtelujen vuoksi ja kolmen kierron ajan niitä otan. Odottelen aikaa endometrioositutkimukseen.

Täällä ei hirmusti mitään uutta, sillä en nyt ole kirjoitellutkaan. Vihdoin kuitenkin sain miehen lämpenemään ajatukselle, että kävisi siemennesteen tutkituttamassa. Ja oikeassa olin sen suhteen, että ei ole oikein siihen halunnut mennä, kun pelkää niin kovin, että vika on siinä. : / Mutta itse olen vaan sitä mieltä, että selviäisipä ainakin enkä todellakaan tule häntä asiasta syyllistämään, vaikka niin olisikin. :heart:
Omalta osaltani olen odotellut aikaa tuonne endotutkimuksiin ja luulinkin sen yhtenä päivänä tulleen (nyt kulunut kuukausi lääkärillä käynnistä, silloin lähti lähete eteenpäin). Mutta kirjeessä olikin vain tieto, että ovat saaneet lähetteen ja aika tulee 2-3 kuukauden kuluessa! :mad: Ja sehän on vasta se aika, missä mahdollisista tutkimuksista keskustellaan. Täytyy ehkä yrittää päästä ennen sitä vielä siihen aukiolotutkimukseen, kun on tosiaan ihan se ja sama muuten, onko endometrioosia vai ei, mutta jos se tähän raskautumiseen vaikuttaa, niin sitten sillä on merkitystä.

Mitenkäs Yrittäjä J, joko sinä kävit siellä suunnittelussa?

Ja nyt sitten on täälläkin vihdoin otettu käyttöön ovulaatiotestit. Oon koko ajan ajatellut, etten niitä tarvitse, kun on ihan selvät oireet (kivut, valkovuoto ym.), mutta näin pari viikkoa sitten hyvää ystävääni pitkästä aikaa ja heillä on yritystä ollut pidempään kun meillä ja hän kertoi, että hänelläkin oli aivan selkeät oireet, mutta sitten ovulaatiossa oli kuitenkin jotain häikkää. Samantien marssin sitten apteekkiin! :D Ovulaatio olis odotettavissa ehkä sunnuntaille ja eilen tuli ensimmäiset juoksevammat valkovuodot, joten tein ensimmäisen testin tänään. Ei piirtynyt sitten yhtään mitään! Tai no kontrolliviiva kyllä, mutta ei muuta. Aamulämpöjä aloin myös mittailemaan ja aika tasaisesti on ollut 35,5-35,7.

Tuosta kierron kartoittamisesta tulikin vielä mieleen, että itsellä on käytössä puhelimessa sellainen sovellus kuin Womanlog. On muuten kätevä sovellus ja ainakin android-puhelimissa ilmainen! Suosittelen kyllä kaikille, jos ei vielä ole! :)
 
Päivitystä omaan tilanteeseen: söin kiertopäivät 5-14 Menopuria ja viime sunnuntaina pistin Pregnylin. Ovulaatio näkyi heti seuraavana aamuna :) lääkäri sanoi että viimeistään 40 tunnin kuluttua pistoksesta ovulaatio tulee. Mulla oli noita ovistikkuja jäljellä niin testasin sen vaikka lääkäri sanoi ettei tartte enää testailla. Peittoja heiluteltiin sitten su ja ma. Ollaan molemmat reissutöissä niin vähän hankalaa aina ajoittaa nämä yritykset oikein mutta nyt pystyttiin onneksi juuri oikeaan aikaan :)

Nyt onkin sitten ovulaation jälkeen ihan tähän päivään saakka kihelmöinyt kohdussa sekä rinnat olleet hyvinhyvin arat, tiedä sitten mistä se johtuu? Aiemmin ei ainakaan tällaisia oviskipuja ole ollut.. tietenkin sitä toivoo sitä parasta mutta vahvana ajatuksena mielessä ettei se kuitenkaan tärppää..
 
Mappe86, mites pitkä aika ovulaatiosta jo on? Vieläkö jatkuu kihelmöinti?

Naistenpolilta kertoivat, että eivät ennää kesää vasten tee mitää, koska saan sisukokeiden (dexametason ja igf) vastaukset vasta toukokuun lopulla. Syksyllä sitte käskivät laittaa uudelleen puhelua.
Hoitaja vielä kivasti tossa sano, että oothan vielä nuori. Miulla sit palo kannikat ja tiuskasin vaan, että eipä paljoo auttanu nuoruus, kun päätti kasvaa päähän tuo kasvain tätä tilannetta vaikeuttamaan. ttu.
 
esikoinenhaaveissa hyvä asenne :)

PikkuRuusunen kiitos kysymästä, ihan hyvin meni. Endo on kuitenkin jatkanut tuhoja marraskuisen magneettikuvan jälkeen. Sitä on ihan laajasti joka puolella, mutta laparoskopiassa selviää miten laajasti. Sovittiin lääkärin kanssa, että leikataan varoen. Eli jos on mahdollista, että suoleen tulee reikä tms. komplikaatiota jätetään se tekemättä. Mä en todellakaan halua esim. avannetta. Hoidetaan/leikataan siis kaikki mitkä liittyvät selkeästi lapsettomuuteen ja mahdollisesti myöhemmin loput, jos edes tarvii.

Mulle sanottiin että aukkariin on ihan turha mennä etukäteen, koska se tehdään aina leikkauksen yhteydessä. Toivottavasti pääset pikaisesti eteenpäin hoidoissa! Oli munkin mies alkuun epäileväinen sperma ym. tutkimuksista, mutta kun vauvaa ei alkanut kuulua mieli muuttui. Ja toiseksi miesten "hoidot" on niin naurettavan vähäiset, ettei loppupeleissä heillä ole oikeutta narista! ;)

Leikkaus on ensi viikolla! :O
 
Spukka nyt on dpo 10-11. Oon saanut nyt raskaustesteillä (pc ja apteekin) semmosia hailakoita plussa-viivoja, mutten vielä uskalla niistä kuitenkaan toivoa mitään.. rinnat on olleet tosi kipeät ja turvonneet ihan sieltä dpo 2-3 lähtien, yöllä tuntuu tosi ilkeältä kun ei ole rintsikoita.. viime lauantai-iltana sain ihan älyttömän alavatsakivun, tuntui kuin koko kohtu olis ollut tulessa. Se hävisi sitten yön aikana, ja sellaista kunnon menkkakipua oli vielä sunnuntaina. Maanantaina "kipu" sitten hävisi kunnes nyt sitten taas tullut vähän jomotusta :) tässä perusteellinen selvitys :D
 
Yrittäjä J Nyt todellakin kiitän tuosta tiedosta! =) Minä jo ajattelin, että siellä sitten vaan suoraan leikellään ja katotaan löytyykö sieltä mitään. :D Eli ehkäpä kiltisti odottelen sitä aikaa ja käytän tämän ajan miehen ylipuhumiseen! :D

Mappe86 Pakko kyllä sanoa, että varovaiset onnittelut! Minoon sitä mieltä, että plussa se on hailakkakin plussa! =)
 
Heikka! Ajattelin nyt tulla tähänkin pinoon jotenkin osalliseksi. Ennen olen kirjoitellut hyvinkin ahkerasti tuolla hätähousuissa :)

Miä olen 22v ja mies 33v. Toiveissa olisikin siis esikoinen, molemmille. Yritystä takana 1,5 vuotta, ilman yhtäkään raskautta.
Kaikki labra-arvot ok ja miehelläkin liikkuvia siittiöitä yli 70%. Silti ei vaan ole tärpännyt eikä näytä tärppäävän ilman hoitoja. :(
Miä kärsin vuoden verran epäsäännöllisesti kierrosta, teroluteilla tasoitin pari kuukautta mutta lyheni liikaa. Nyt ollaankin nautittu jo kolme vai neljä yktä normaalimittaisesta kierrosta, 28-30 päivää. Jipii, voitto sinällään sekin.

Ensi vkoksi on varattu naisten polille aika sairaalaan, esitietolomakkeen kanssa mennään. Nyt haluaisinkin kuulla teiltä arvoisat muut tämän asian kanssa piinailijat, että mitenhän tämä homma alkaa etenemään? Mitä ensimmäisellä kerralla tehdään/suunnitellaan? Mikä on ensimmäinen ivf hoito? Jne. Ei ole lähipiirissä yhtäkään ihmistä joka olisi näin pitkälle mennyt että olisi vauva saatu alulle :(
 
Sunflower11
empuska Aloitetaanko teillä ivf-hoidot heti vai kokeillaanko ensin inssiä?

En siis osaa kysymyksiisi vastata, kun meillä on sama homma itellä edessä. Päätettiin tää kierto vielä "odotella" jos sittenkin tärppäis ilman apuja. Nyt menossa siis yk56 ja dpo 5.. Ens kuussa tarkoitus soitella aikaa ja viedä tätä hommaa eteenpäin..
 
Sunflower11
empuska
Teiltä otetaan pakolliset verikokeet ettei oo hiv yms. ennen kuin hoidot alkaa,( Itse kävin lähetteellä verikokeessa) sitten ihan lääkärin kanssa juttelette hoidosta. hän kertoo tarkkaan, mitä hoidossa tapahtuu ja miten lääkkeitä käytetään ja laitetaan, ja allekirjoitatte hoitosuostumukset,
Ei mitään peloittavaa. Siellä kannattaa kysyä kaikesta mieltä askarruttavasta. Täällä foorumissa on tosiaan oma IVF keskusteluporukkakin sinne vaan lukemaan muiden kokemuksia ja kysymään..
(.) Täällä alkoi 1. IVF 1. PAS hoito hormoni laastarilla mennään kp 2, Ja luget ensiviikolla käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä