Hei!
Olen pitkään täällä keskusteluja lukenut ja nyt tuli se aika, että uskaltaudun kysymään, josko tänne vielä mahtuisi mukaan? Omasta yrittämisestä kun ei olla juuri kerrottu kenellekään, niin ehkä tarvitsisi hieman vertaistukea... :wave:
Taustatietoja hieman: olen siis kohta 32-vuotias ja mieheni on 29. Pillerit jätin pois toissa vuodenvaihteessa ja yritystä siis takana vuosi ja 3 kuukautta.
Vielä ei olla varsinaisiin tutkimuksiin lähdetty, johtuen lähinnä siitä, että mieheni asenne on se, että se tulee kun on tullakseen. Eipä sitä oikein toista voi testeihin pakottaakaan... :|
Mutta siis joitain tutkimuksia minulle on tehty. Lievien jatkuvien alavatsakipujen vuoksi on jo pariin kertaan ultrattu ja muutoinkin tarkastettu. Mitään poikkeavaa ei ole löytynyt. Kilpisrauhas- ym. veriarvot ovat huippuluokkaa, lisäksi on tutkittu keliakia sekä prolaktiini, jotka olivat myös ok. Suolistopuolen hommat on myöskin ok, joten siitäkään ei nuo kivut johdu. Tällä hetkellä odottelen aikaa vielä tuonne kunnallisen puolen naistentautienosastolle, josko vielä endometrioosia tutkittaisiin.
Viime vuosi meni sinänsä ihan hyvin, että kierto pysyi suht säännöllisenä eikä mitään kummempia lisäoireita tullut. Nyt kuitenkin alkuvuodesta uutena asiana tuli ovulaation jälkeen todella kipeät rinnat (ovuloin siis kyllä). Lisäksi muutaman kuukauden ajan on alkanut tulemaan tiputtelua ennen kuukautisia. Tämä tiputtelu kestää melkein viikon ja sitten vasta alkaa normaalit kuukautiset. Tähän sain nyt sitten 3kk:n ajaksi Terolutit ja tällä hetkellä on 2 pilleriä ottamatta eikä ainakaan vielä ole tiputellut. Rinnatkaan eivät kipeytyneet laisinkaan ovulaation jälkeen, mutta nyt sitten eilen alkoi ja tuli myös hieman huono olo. En tosiaan siis usko, että raskaudesta olisi kyse, ei jaksa enää uskoa. Oletankin siis, että johtuu noista Teroluteista taikka alkavista kuukautisista. Onkos täällä muilla ollut Terolutia käytössä?
Pahoittelut pitkästä jutusta näin alkuun! En ole tosiaan täällä aiemmin ollut, joten vähän on opettelua tämä ja mitä noita ketjujen nimiä katsoin, niin ajattelin, että tämä olisi minulle nyt se oikea.