Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

esikoinenhaaveissa jännittävää..Oot malttanut vielä olla testaamatta? Näinä päivinä kiinnittyy jos sellaista nippailua? tai monesko päivä menossa?

Tein taas ovistestin: neljäs päivä jo kun hymynaama vilkkuu.. en oikein ymmärrä
 
Viimeksi muokattu:
Ok, peukut ja varpaat pystyssä.
Mä taas oon testaillu, ja yleensä en oo ollu hermoheikko..tätä ovista.
Tein taas testin ja neljäspäivä kun hymynaama vilkkuu, mietin että jos viel kp 28 näyttää vilkkuvaa tai rupee näyttämään pysyvää naamaa, rupean harkitsemaan raskaustestiä.
 
Peukut pystyssä ja hengessä mukana esikoinenhaaveissa! Tsemppiä myös kaikille muille, joilla oviksen tai testauksen odotus menossa.

ON: Mies lopetti TYKSin määrämän lääkityksen sperman laadun parantamiseksi kuukausi sitten. Lähes normaali sperma tuhoutui lääkityksen aikana täysin. Nyt laatu on parantunut takaisin normaaliksi. Täysin synkistä fiiliksistä ja ICSI-hoidon suunnittelusta ollaan takaisin siinä pisteessä, että voidaan saada luomuvauva. Odotellaan vielä spermanäytteestä vasta-aineiden tulosta. Jos siinä häikkää niin seuraavaan kiertoon inseminaatio.
 
Peppermint, tosi huikeeta kuulla ettei jääny mitää pysyvää häikkää ton lääkkeen takia :) Sydämiä sinne :)

Eilen ois pitäny olla hoitajan soittoaika miule, mut ei oo kukkaa soitellu tähänkään mennessä... Kunhan nyt tänään soittaavat, nii ei jää tuo "ovis" hyödyntämättä :p
 
Peppermint, ihan mahtavia uutisia!!

Voin laittaa tänne saman tekstin kuin tuonne clomittariin:

Hei ihanat naiset!!

Tulin täältä taukokierrolta kertomaan teille ihania uutisia, nimittäin tein juuri positiivisen raskaustestin!! Mää meinasin pyörtyä tuonne vessaan, ku kaksi viivaa piirtyi heti.. Minä sanoinki, että taitaa olla viimeinen oljenkorsi, että pidän taukoa lääkkeistä ja tulenki luomusti raskaaksi ja näinhän siinä kävi. YK n. 20 toi toivotun tuloksen.

Tsemppiä teille ihan jokaiselle, tiedän mitä käytte läpi ja toivon, että tuutte äkkiä perässä!

Ja lisään vielä, että taidan lähteä ostaan jonku ihanan vauvanvaatteen ja annan sen miehelle, kun tulee kotiin. :heart:
 
Oi mahtavaa ! Onnea Jomppe75 kiva kuulla, että kuitenkin luomuna tärppäsi ja että raskaus menee hyvin loppuun asti ! :flower:

(.) Mä täällä tein taas ovistestin malttamaton ku oon vilkkuu hymyä nyt viidettä päivää. :confused: Joko oikeesti jotain tapahtuu tai sitten tää kierto on ihan päin mäntyä
 
Spukka Nyt on kp 25 tänään testailin myös ovista, ja nyt pärähti ovis plussa. Aika myöhään, ellei oo tulossa pitkä kierto. Usein menkat alkaneet kp27 tai kp 31 kun tossa kalenteria katselin.
Mulla on tuo kaksoishormoonia mittaava CB ovulaatio testi, mutten oo kyl tämmöistä kokenut, ja oon kyl käyttänyt tuota testiä monta kertaa. Siis että 5 pv vilkkuu korkea hormoonitaso ja kuudes pv tulee ovis plussa. Yleensä toiminut selkeä nega ympyrä tai hymynaama plus ilman vikkumisia.
Mielenkiintoista..voihan olla vaan että tää on pitkä ja sekava kierto noiden hoitojen takia, mutta täytyy katsoa kuuluuko kuukautisia..

Lisäys: Tänään taas vähän tuhrua housuun, sattuukohan nyt niin että myöhäinen ovis ja täti kolmenpäivän päästä kylään..viikonlopuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Olen pitkään täällä keskusteluja lukenut ja nyt tuli se aika, että uskaltaudun kysymään, josko tänne vielä mahtuisi mukaan? Omasta yrittämisestä kun ei olla juuri kerrottu kenellekään, niin ehkä tarvitsisi hieman vertaistukea... :wave:

Taustatietoja hieman: olen siis kohta 32-vuotias ja mieheni on 29. Pillerit jätin pois toissa vuodenvaihteessa ja yritystä siis takana vuosi ja 3 kuukautta.
Vielä ei olla varsinaisiin tutkimuksiin lähdetty, johtuen lähinnä siitä, että mieheni asenne on se, että se tulee kun on tullakseen. Eipä sitä oikein toista voi testeihin pakottaakaan... :|

Mutta siis joitain tutkimuksia minulle on tehty. Lievien jatkuvien alavatsakipujen vuoksi on jo pariin kertaan ultrattu ja muutoinkin tarkastettu. Mitään poikkeavaa ei ole löytynyt. Kilpisrauhas- ym. veriarvot ovat huippuluokkaa, lisäksi on tutkittu keliakia sekä prolaktiini, jotka olivat myös ok. Suolistopuolen hommat on myöskin ok, joten siitäkään ei nuo kivut johdu. Tällä hetkellä odottelen aikaa vielä tuonne kunnallisen puolen naistentautienosastolle, josko vielä endometrioosia tutkittaisiin.

Viime vuosi meni sinänsä ihan hyvin, että kierto pysyi suht säännöllisenä eikä mitään kummempia lisäoireita tullut. Nyt kuitenkin alkuvuodesta uutena asiana tuli ovulaation jälkeen todella kipeät rinnat (ovuloin siis kyllä). Lisäksi muutaman kuukauden ajan on alkanut tulemaan tiputtelua ennen kuukautisia. Tämä tiputtelu kestää melkein viikon ja sitten vasta alkaa normaalit kuukautiset. Tähän sain nyt sitten 3kk:n ajaksi Terolutit ja tällä hetkellä on 2 pilleriä ottamatta eikä ainakaan vielä ole tiputellut. Rinnatkaan eivät kipeytyneet laisinkaan ovulaation jälkeen, mutta nyt sitten eilen alkoi ja tuli myös hieman huono olo. En tosiaan siis usko, että raskaudesta olisi kyse, ei jaksa enää uskoa. Oletankin siis, että johtuu noista Teroluteista taikka alkavista kuukautisista. Onkos täällä muilla ollut Terolutia käytössä?

Pahoittelut pitkästä jutusta näin alkuun! En ole tosiaan täällä aiemmin ollut, joten vähän on opettelua tämä ja mitä noita ketjujen nimiä katsoin, niin ajattelin, että tämä olisi minulle nyt se oikea. :)
 
Tervetuloa PikkuRuusunen :wave: Kiva kun tulit :)

Tarinasi kuulostaa kovin tutulta. Kiva että pääset tutkimuksiin! Lievä endohan voi aiheuttaa lapsettomuutta, eikä välttämättä näy perustutkimuksissa, vaan vasta laparoskopiassa. Olen vasta saanut endodiagnoosin ja reilun kuukauden kuluttua pääsen leikkaukseen.

Mulla alkoi noin 33v ikäisenä oireet pahenemaan. Menkkakivut on olleet aina aika kovat, mutta olen pärjännyt peruslääkkeillä. Tiputtelua on ollut nyt muutamia vuosia ja se on kurja vaiva! Nyt on tullut mukaan pahoinvointi ja jatkuva väsymys. Ai niin ja yhdyntäkivut. Mulla on pesäkkeitä mm. kohdun kannattimissa, sekä kuroutumia. Mä vähän pelkään että endoa on myös palleassa ja muualla ylävatsassa. Lastan olemme yrittäneet yli kaksi vuotta.
 
Suuret kiitokset! Sen mitä olen näitä seuraillut, on vastaanotto kyllä uusille aina ollut mahtava! :)

Itsellä myös tuo endo kyllä jo tovin epäilyttänyt, on ollut aina tosiaan aika kovat kuukautiskivut ja sitten oikeastaan jo puoli vuotta ennenkuin lopetin e-pillerit, alkoi tulla sellaisia ihmeellisiä nippailuja sinne tänne. Eivät siis mitään lamaavia kipuja, mutta häiritseviä ja ihan kyllä pitkin kiertoa. Äidilläni on myöskin endo todettu, tosin vasta myöhemmällä iällä.

Yhtäkkiä tuli myös sellainen mieleen, että kun kävin ensimmäisen kerran ultrassa, sanoi gyne, että ovulaatio olisi tulossa 5-6 päivän sisään vaikka itse oletin sen olevan jo seuraavana päivänä. Harmikseni en kirjoittanut ylös, tuliko se silloin, mutta nyt kun muistiani pinnistelen, niin saattoi tullakin. Voisikohan siis olla, että vaikka ovulaatio tapahtuukin, niin ne follikkelit (?) ei kasvakaan tarpeeksi? Onkohan sellaisesta kenelläkään kokemuksia?

Yritän tässä nyt hieman lukea näitä myös taaksepäin, niin pääsen mukaan, ketä täällä on ja minkämoinen tilanne kenelläkin. Ettei mene vain omien juttujen kirjoitteluksi. :ashamed:
 
Yrittäjä J, tosi kurjaa kyllä, että muutoin voisi olla kaikki kohdillaan ja sitten joku tuollainen hommat estää. :( Ja pahoin pelkään, että itselläni voi olla sama tilanne.

Hurjasti onnea kuitenkin tänne niille, jotka ovat sen ihanan plussan onnistuneet saamaan! :heart:

Toivotaan, että itsellänikin pian tulisi se tutkimusaika kotiin, vaikka voi olla, että kunnalliseen saa senkin puolesta tovin jonottaa.

Tuntuupa ihanalta, että voi nyt jossain tuntojaan purkaa, edes vähän helpottaa tätä tuskaa! :)
 
Tervetuloa PikkuRuusunen :wave:

Tulin tänne päivittelemään, että lupaava kierto myöhäisine ovulaatioineen päättyi tänään. Menkathan ne sieltä saapui taas kerran. Eli kp 1. Ei se vaan luomuna onnistu. :|
Oottelen nyt Pas hoitoa suunnittelu 8.4..jospa saisi kyytiläisen ja ois ees vähän parempi mahdollisuus..
 

Yhteistyössä