Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Yrittäjä J Niimpä, poistinkin tekstin ku rupes masentaa ku eivät tutki..
Siinä ku istuin puhumassa ivf lääkärinkaa sano et heillä TYKS: ssä ei nii mielellää tehdä näitä ja niihin on nii kauheet jonotkin, meinas kai et nää IVF hoidot ois sit joskus hamaassa tulevaisuudessa. Ja onko sitten joku säästö, en tiedä Kun katson tota listaa on kaikki oireet paitti ehkä hiiva tärinä ja suoli..no toisaalta suolikin on oikukas välillä..

No oon ollu aina se yhteiskunnan väliinputooja muissaki asioissa. Sitä ihmettelin heti ettei niillä mitään halua tutkia kunnolla. Minustakaa ei verikoe kerro kyllä paljoo onko endo vai ei.. Ne vaa sanoo et no tota kivuliasta kuukautista nyt on.. että oo oikeesti onnellinen kun pääset hoitoo!

Tuntuu vaa jotenkin turhalta juosta hoidoissa, ku voi olla et muu syy esim. ne kiinnikkeet, mulla vaa vahva olo et siellä jotain vois olla.. haittaa tätä touhua..mielestäni oireeni on jo kroonisia, mut suoraa sanoivat; et täällä ennemmin hoidetaa nämä IVF ja inssit ku rupeevat mua turhaa leikkaa..Amerikas kuulemma ois toisin päin. Että olo onnistumisee on kyllä tosi surkea..tällä keskustelulla jota käynyt niiden kanssa.

Viimeksi muokattu:
Onpa kurja juttu! Ei mullakaan ole hiivaa tai suolisto-oireita, koska pesäkkeitä ei ole suolistossa. Mä olen ollut noin 7v ilman hormonaalista ehkäisyä ja sen aikaa endo on tehnyt tuhoja.

Jos nyt toukokuussa tehdään se leikkaus ja todetaan, että ilman ivf-hoitoja en saa lasta, niin mä odotan toiset 6kk ensimmäistä siirtoa.

Ja tosiaan sellaista verikoetta ei ole, joka paljastaisi endon.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Jep, en ja ymmärrä mikseivät oo pistäny mangneettikuviin tms. Luulen puhtaasti et kyse rahasta, joka kunnilla vähissä, en muuten ymmärrä.. en vaa enää jaksa tapella siitä, tuntuu että ne on vaa päättäneet että minulla vain extra kova kuukautiskipu kovasta vatsakrampista ja tiputtelusta viis veisataan särkylääkettä sit vaa pitäis popsia. Sitähän menee ja paljon buranaa ja panadolia. Ja gynet joilla yksityisillä aikoinaan endostakin ravasin jokainen sano erillaisen mielipiteen toisten mielestä joo toisten mielestä ei, ja voiko sen nyt sitten pelkällä ultraamisella nähdä..rahaa on menny gyneillä juoksemise, ja sitten ne hoksaa AHAA: Miehen sperma kyllä siinä on vikaa, hänet on tutkittu ei oo mitää vikaa hyvin liikkuu simpat ja on paljon. Ja Toinen ei mut ootte kyl olleet kauan lapsetomia. Nyt vaa hoitoihin äkkiä. Sen lapsen saanti käsiin on kaikilla lääkäreillä ollut se ykkönen, kukaan ei kuuntele oireitani joista haluisin eroon ja joista kärsin. Me ollaa olltu 6v. ilman mitää ehkäsytabletteja..
En enää keksi kuka vois endoa tutkia, ku ees sairaala ei suostu siihen, sanotaa vaan, että sitä saattaa olla. siihen on ollu tyytyminen. Raskautuminenhan sitä auttaisi, mutta tuntuu olevan pirskatin vaikeaa. En ymmärrä miten täällä niillä niin kova hoppu hoitaa. Ei yhtään tutkita oireita ja vasta sitten hoideta.. Vähä sellainen sika säkissä fiilis. Pettynyt oon yhteiskuntaan, kun en saa pyytämääni hoitoa.

Jostakin luin että endoleikkauksen hyöty on parhaimmillaan puol vuotta, en sitten oo siitä ihan sata varma, mut jos sitä on sen poisto voi helpottaa kyl huomattavasti raskautumistakin.. Toivottavasti sun ei tarttis leikauksen jälkee kovin kauaa ootella..ivf hoitoja. Paina päälle siinä.

Viimeksi muokattu:
Sori tuli pitkä ja tylsä tarina...
Tosiaa sairaalassa endolääkäri määräsi vaan verikokeen ja ku siinä ei hälyyttäviä arvoja koholla homma tyssäsi siihen. Tässä kaikki mitä tehtiin, kun pyysin, että tutkivat endoa. No ehkä olisi pitänyt painaa vaa päälle mangeetti kuvalla, mut ei se tullu ees mun mielee, silloin ja siinä hetkellä, eikä ne ainakaa ehdottaneet.. Tuli vaa paasaus, mitä ameriikas tehdää ja mitä täällä suomessa tehdään.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Mun kohdalla lapsettomuus johtuu suoraan endometrioosista, koska kaikki on muuten niin kuin pitää. Laparoskopia tehdään varmaan sen vuoksi ennen ivf-hoitoja, koska vuodan hulluna ja mulla on kipeitä pesäkkeitä ja seksi sattuu ajoittain niin paljon, ettei sitä voida harrastaa.

Ultra antaa viitteitä, mutta ei sillä varmuutta saa. Mulla on kaksi lasta edellisestä liitosta, 12v ja 11v. Tätä yhteistä ollaan tehty yli kaksi vuotta.

• Tykkää
Reactions: esikoinenhaaveissa
onko sinut operoitu ennenkin? mulla ei vielä yhtään lasta, ja ikää alkaa kohta olla liikaa..taas tuli täytettyä vuosia. 27 vuotiaasta aloitettii tosissaa luomuna yrittää, annoin mennä liikaa aikaa, ennen ku rupesin vaatii hoitoja..5v. meni välissä. Mä luulen että mulla ne kiinnikkeet vois olla tuol mahalaukussa, nii kamalia krampeja saan menkkojen aikaa, ihan ku joku pikku synnytys joka kuukausi. Haaveilen aina siitä et sais olla kerranki kivuton menkka, mut se jää haaveeksi..ku makaa kaksinkerroin sängyssä tuskissa. Särkylääkettä napaa ja elämä on..;)

Mulle nyt todettu: saattaa olla endoa, kivuliaat menkat, Selittämätön lapsettomuus, kaikki muu pitäis olla kunnossa. Mies on kunnossa.

Pidän peukkua sun operaatiolle ja sille pikku kolmoselle. Oisin kyllä jo onnessani noista kahdesta jotka oot saanu.. oisin kyllä vain yhdestäkin pikkuisesta onnellinen...jos oisin avioliiton alussa muutaman vuoden sisää tehny, jos tietysti ees ois onnistunut. ois kans nyt 10v. lapsi. Mut silloin en heti halunnut. Halusin olla miehen kanssa kaksin.

Kiitos samoin :)

Sama täällä, onneksi särkylääkkeet auttaa. Jos teidän ivf-hoidot ei nyt onnistu, niin vaadit päästä tähystykseen.

Ei ole operoitu aikaisemmin, olen vasta saanut diagnoosin. 24-vuotiaana kun sain ensimmäisen lapsen, ei endosta ollut tietoakaan ja toinen muksu tuli heti perään.

Viimeksi muokattu:
On tää kyl ihan yhtä shaibaa tällee 22 vee myös. Ihan sama mitä tutkitaan nii sanotaan vaan et "mut tehän ootte vielä nuoria!" Niih... Onneks tutkittiin nyt tällee nuorena nii on vaa mikroadenooma eikä makroadenoomaa!! Plaah :( Oon ihan loppu..

voih, Spukka Saat kuulla tuota viel päälle kolmekymppisenäkin.. Meilläki hoetaan et ootte viel nii nuorii kyl ehditte.. Joo välillä ylämäkeä ja välillä reipasta alamäkeä nää tunteet tässä matkassa. Mutta yritetää vielä..
Kovasti voimia myös sinulle jaksaa käydä hoidoissa! :hug:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Outoo kyllä kun paasataan, et lapset pitäis _tehä_ nuorempina ja sit ku koettaa löytää apua lasten_tekemisen_ suhteen, nii sit onki yhtäkkiä maagisesti sitä aikaa ja turha huolia. Vois nuo lääkärit ja tutkijat jo pikkuhiljaa jonkun mukavan kultasen keskitien löytää noissa opastuksissaan.. :D

Täällä eka progekoe otettu.. seuraavassa käyn keskiviikkona.

Tänään ois dpo4 mikäli ovis+ teki oviksen.. lämmöt on sen jälkeen ollut 36.4-37 kun normi on 35.8.

Gyne kirjottanut kp18 eli 2pvää ennen o+ näin.. limis 1cm, ei selvää keltarauhasta näkynyt, cavumissa jotain nestettä.

Sain tietää että cavum on kohtuontelo ja siellä voi olla nestettä oviksen ja menkkojen aikaan.. menkkoja ei kyl oo näkynyt.

hannuliini meillä naikkarilla ainakin sanottiin, että mies mukaan suunnittelukäynnille. Molempien piti myös sitä ennen hoitaa verikokeet pois alta, jotta kaikki oli valmista ja tiedossa kun oli suunnittelukäynti. Loppupeleissä ei siellä mitään sellaista tapahtunut suunnittelukäynnillä missä miestä varsinaisesti olisi tarvinnut, mutta oli se kiva että oli mukana niin hänellekin selvisi mitä kaikkea toimenpide pitää sisällään.

Ensimmäinen inssi ei tuottanut meillä toivottua tulosta, sillä tänään lähti uus kierto käyntiin. Argh. Uimareita oli toivottua pienempi määrä siirrettäväksi, toivotaan parempaa onnea tähän kiertoon, vaikka oonkin aina ollu sitä mieltä, että en haluis lapseni syntyvän joulukuussa. :D Nooh, kai se on yhdentekevää milloin syntyy, kunhan nyt vaan tärppäis joskus! Miten monta inssiä ootte käyny läpi ennen kuin ivf-hoidoista on alettu puhua? Voinkohan pyytää jonoon pääsyä jo ens käynnillä?

Yhteistyössä