P
"pisara"
Vieras
Olen muutaman kerran nähnyt (mieheni kautta tutustuin) erästä pariskuntaa, joilla ei ole lapsia. Mieheni on heidät tuntenut pidempään ja tietää, että kärsivät lapsettomuudesta. No niin mekin aikoinamme kärsimme, kunnes sitten menimme hoitoihin. Tämä pariskunta ei ole hoitoihin mennyt kuitenkaan. En tiedä miksi. Lapsettomuus on heille arka aihe, mutta ajattelin joskus illanvietossa avautua omasta kärsimyksestämme. Ja kannustaa heitä tutkimuksiin ja hoitoihin. Mun pää räjähtää kun ajattelenkin, että ovat vaan kohtaloonsa tyytyneet eivätkä tiedä miksi lapsia ei tule. Sehän voi olla aivan pienestä kiinni. Ja tilastojen mukaan 80% hoitoihin hakeutuneista saa lapsen. Toisaalta, voihan olla, että tietävät syyn, eivät vain sitä ole kenellekään kertoneet ja väittävät etteivät tiedä... esim. mies voi olla hedelmätön kokonaan tai naisella kohdussa vikaa, voi olla joku lääkitys miksei lasta voikaan hankkia tms.
Onko paikalla niitä, jotka ovat "kohtaloonsa tyytyneet" ja tosiaan eivät ole ottaneet selkoa miksi lapsia ei tule? Miksi ihmeessä? Itselläkin oli niin "pieni" vika, että muutamalla pilleripurkilla saatiin lapsi aikaiseksi. Tuntuu, että mulla on oikeus avautua tästä noille ihmisille. Voi mennä uusi ystävyys hukkaan kylläkin
Onko paikalla niitä, jotka ovat "kohtaloonsa tyytyneet" ja tosiaan eivät ole ottaneet selkoa miksi lapsia ei tule? Miksi ihmeessä? Itselläkin oli niin "pieni" vika, että muutamalla pilleripurkilla saatiin lapsi aikaiseksi. Tuntuu, että mulla on oikeus avautua tästä noille ihmisille. Voi mennä uusi ystävyys hukkaan kylläkin