No onpas soppa. Raskaana, en tosin omalle miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis ihanko totta joku ihmettelee ap:n saamat "tuomiot"? Ap ei pidä pettämistä vääränä ja voisi tilanteen tullen jopa ryhtyä suurempaankin petokseen, eli salaamaan isyyden mieheltään, lapselta ja lapsen biologiseltä isältä. Tosi julma temppu olisi. Eri asia katua virheitään kuin olla sitä mieltä, ettei ole tehnyt mitään väärää ja olla täysin välittämättä muista kuin itsestään.

Elä elämää. Olet niin mustavalkoinen - vielä.

keskeytys huomenna. Sivusuhde katkaistu, en pysty salaamaan tälläistä asiaa ja jatkaa tapaamisia

Miehen kanssa tilanne sama. On jotenkin helvetin lohdutonta, että ei voi puhua näin isosta asiasta sille ihmiselle, jonka kanssa on tottunut kaiken jakamaan, eikä voi luottaa "siihen omaan kallioonsa"

Joo, on helvetin lohdutonta ettei miehesi pysty olemaan se kallio jonka kainalossa voit itkeä sivusuhteesi menetystä ja sivusuhteesi tulosta eli aborttia.

Pisteriville:

En tietenkään ole sitä mieltä että sivusuhde olisi tavoittelemisen arvoinen asia, ja en ole sivusuhteeseen ajautunut sen takia että pitäisin pettämistä itsearvoisesti tavoiteltavana asiana. Tottakai haluaisin elää parsisuhteessa, joka toimisi kaikilla osa-alueillaan.

En ole miehestäni taloudellisesti riippuvainen.

Blue: Niin. Kohtuutonta, julmaa ja käsittämättömän raakaa olisi se, että kaataisin nämä asiat mieheni niskaan. Kyse on ennenkaikkea henkilökohtaisista tuntemuksistani tässä. Tottakai toivoisin että voisin puhua asiasta sille ihmiselle, jonka kanssa olen elämäni vuosia jakanut.

Tässä tilanteessa on vaikea nähdä sitä, mikä on vastuullista toimintaa ja oikein ketäkin kohtaan. Tiedostan kyllä tehneeni vääryttä sekä itselleni, miehelleni että sivusuhteelleni, ja siksi koen että nämä tunteet ja taakka on vain itseni kannettavana.

Elä elämää. Olet niin mustavalkoinen - vielä.

Päinvastoin: sinun kaltaisellasi ajatusmaailma on jäänyt hyvin kypsymättömäksi, jos se hyväksyy moista moraalittomuutta, vastuuttomuutta ja lapsen sekä isien oikeuksien polkemista. Isyyden salaaminen on aivan vihoviimeinen asia. Aikuisen ihmisen on myönnettävä virheensä ja kannettava vastuunsa.

Viimeksi muokattu:
Miehelläsi on oikeus tietää, että olet pettäny ja myös sen, että oot raskaana sille panoseuralle. Miehelläsi on oikeus päättää siitä, että miten elää tulevaisuudessa, joko yksin tai sun kanssa. Mutta sulla, ei ole oikeutta tehdä päätöstä miehen tulevaisuudesta yksin ja vielä sen jälkeen, että häntä olet pettäny. Vaan tunnekylmä ihminen, pystyy salaamaan ja vehkeilemään toisen seläntakana, ilman omantunnontuskia.

Miehelläsi on oikeus tietää, että olet pettäny ja myös sen, että oot raskaana sille panoseuralle. Miehelläsi on oikeus päättää siitä, että miten elää tulevaisuudessa, joko yksin tai sun kanssa. Mutta sulla, ei ole oikeutta tehdä päätöstä miehen tulevaisuudesta yksin ja vielä sen jälkeen, että häntä olet pettäny. Vaan tunnekylmä ihminen, pystyy salaamaan ja vehkeilemään toisen seläntakana, ilman omantunnontuskia.

Ap.lla vielä paljon opittavaa elämästä.

Mitä jos kuitenkin kertoisit sille miehellesi/asuinkumppanillesi? Jos häntä vaikka kiinnostaisikin alkaa leikkimään perhettä? Oottehan ymmärtääkseni menestyksekkäästi leikkinyt parisuhdettakin jo pitemmän aikaa? Vaikka päätyisitkin aborttiin, saattasit silti saada jopa tukea kumppaniltasi.

Jos koskaan tulen lapsia tekemään, haluan heidät vakituiseen parisuhteeseen ja vakituiseen elämäntilanteeseen.

En koe olevani valmis äitiyteen, vaikka olenkin jo lähemmän 30 vuotias, enkä ole varma haluanko omia lapsia koskaan, vaikka rakastankin lapsia ja työskentelen heidän kanssaan.

Mies, jolle olen raskaana, ei halua lapsia, enkä pysty näkemään meitä vakituisessa parisuhteessa. En pysty näkemään itseäni vakituisessa suhteessa kenenkään muun kuin mieheni kanssa.

No jopas oot tosiaan sopan keittänyt! Muuta niin kuin vanha sanonta; itse olet itsellesi tämän tilanteen "pedannut". Tyhmyyttä, itsekkyyttä.

Ensinnäkin; jos et enää rakasta miestäsi, miksi et lopeta suhdetta? Roikut selvästi hänessä vaikka rakkaus ei ole enää ajankohtaista.
"En pysty näkemään itseäni vakituisessa suhteessa kenenkään muun kuin mieheni kanssa." TODELLAKO? Oletko selvännäkijä? Nimittäin, jos et ole, niin et voi tietää tulevaisuudesta. Sinulla on naiivi ja itsekeskeinen näkemys elämästä, ja tulet vielä kärsimään sen takia uudestaan ja uudestaan.

Olet selvästi keskellä 30-kriisiä, et tiedä mitä haluat elämältä, et edes tiedä haluatko lapsia? Kannattaisi erota, ja keskittyä vain itseesi, eikä hakea onnellisuutta parisuhteista jotka eivät onnistu. Peilaamisen aika. Luulisi että raskauden keskeyttäminen herättäisi sinut tajuamaan minkälaisista asioista on kyse.

Itse vastaavassa tilanteessa keskeyttäisin raskauden. Mutta en myöskään jatkaisi kulissiliittoa miehen kanssa, vaan ottaisin puheeksi, että en jaksa tällaista elämää, joko ryhdytään molemmat tekemään jotain liiton pelastamiseksi taikka lähdetään eri teille.

En jaksa nyt murehtia sitä, näkyykö abortti neuvolakortissa vai ei (enkä usko että mieheni niitä edes syynäilee, saatika että tulisi neuvolaan mukaan?), ja olen ymmärtänyt että voi erikseen pyytää ettei abortteja kirjattaisi.

Lutkaksi on helppo haukkua. Rahaa en ole ottanut, enkä "pillua levitellyt", vaan ihan vain rakastellut. En ole uskovainen, joten syntiä en tässä toiminnassani näe.

Ahdistaahan tämä silti, mutta koska ehkäisystä olen huolehtinut (kumi (puhkesi) ja je), ja siitä huolimatta tullut raskaaksi, en myöskään omantunnon tuskia suostu tuntemaan.
Hei minun puoliso tuli raskaaksi vieraalle kertoi minulle annoin anteeksi puoliso halus lapsen olen pojan isäpuoli pojan isä kuvioissa hällä oikeus lapseensa

Hei minun puoliso tuli raskaaksi vieraalle kertoi minulle annoin anteeksi puoliso halus lapsen olen pojan isäpuoli pojan isä kuvioissa hällä oikeus lapseensa
Moikka, ollaan vaimon kanssa oltu naimisissa 25 v,ja ollaan 44 vuotiaita....vaimolla ollut suhteita Afrikkalaismiehiin jo 15 v,meillä on 6 lasta,joista 4 jo täysikäisiä.....me ei edes olla rakasteltu moniin vuosiin vaimoni kanssa.....nyt hän on 5 kk raskaana jollekkin mustalle miehelle😳😭😥

• Vau!
Reactions: Johnny Appleseed

Yhteistyössä