No onpas soppa. Raskaana, en tosin omalle miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihan pakko tästä on johonkin avautua, kun en kenellekkään voi puhuakkaan.

Olen raskaana vieraalle miehelle, mieheni eikä tämä jolle olen raskaana tiedä asiasta, enkä ajatellut kertoakkaan. Ajattelin hipsiä kaikessa hiljaisuudessa tekemään abortin. Ahdistaa aika lailla. Jos tilanne olisi se, että harrastaisin mieheni kanssa seksiä, saattaisin aivan hyvin pitää lapsen ja olla aivan hiljaa siitä, että mieheni ei ole isä.

ps. Älkää muuten luottako siihen katumuspilleriin, ei toimi.

Mie luulen tuntevani oman mieheni sen verran hyvin, että tossa kohtaa ois vaan paras tunnustaa. Mies voisi asiasta saada vihiä joskus myöhemmin esim. jos tulisi lapsia ja neuvolakortissa olisi merkintä abortista tai jos abortti aiheuttaa jonkun komplikaation. Epäilen, että anteeksi saaminen tunnustuksen jälkeen olisi Datalta todennäköisempää kuin että myöhemmin saisi minut valheesta kiinni.

kuulostaa siltä, että parisuhteesi on kehno (?). Sanoit että saattaisit toisenlaisessa tilanteessa pitää vauvan. Mitä jos lähtisit parisuhteestasi ja pitäisit vauvan.

[QUOTE="...";28290275]Se tosiaan aikanaan näkyy neuvolakortissa....[/QUOTE]

Höpöhöpö mitään näy jos ei itse asiasta siellä kerro! Tai pyytää ettei sitä merkitä. Ei meillä mies tietäis ikäpäivänä mitään mun abortistani jos en itse olisi kertonut. Ei ole kyllä mun äitiyskorttejani lukenutkaan vaikka on neuvolassa mukana välillä ollutkin.

En jaksa nyt murehtia sitä, näkyykö abortti neuvolakortissa vai ei (enkä usko että mieheni niitä edes syynäilee, saatika että tulisi neuvolaan mukaan?), ja olen ymmärtänyt että voi erikseen pyytää ettei abortteja kirjattaisi.

Lutkaksi on helppo haukkua. Rahaa en ole ottanut, enkä "pillua levitellyt", vaan ihan vain rakastellut. En ole uskovainen, joten syntiä en tässä toiminnassani näe.

Ahdistaahan tämä silti, mutta koska ehkäisystä olen huolehtinut (kumi (puhkesi) ja je), ja siitä huolimatta tullut raskaaksi, en myöskään omantunnon tuskia suostu tuntemaan.

• Tykkää
Reactions: Msrko31
En jaksa nyt murehtia sitä, näkyykö abortti neuvolakortissa vai ei (enkä usko että mieheni niitä edes syynäilee, saatika että tulisi neuvolaan mukaan?), ja olen ymmärtänyt että voi erikseen pyytää ettei abortteja kirjattaisi.

Lutkaksi on helppo haukkua. Rahaa en ole ottanut, enkä "pillua levitellyt", vaan ihan vain rakastellut. En ole uskovainen, joten syntiä en tässä toiminnassani näe.

Ahdistaahan tämä silti, mutta koska ehkäisystä olen huolehtinut (kumi (puhkesi) ja je), ja siitä huolimatta tullut raskaaksi, en myöskään omantunnon tuskia suostu tuntemaan.

Aika kylmä ihminen olet. Petit miehesi ja tapat sikiön etkä omantunnon tuskia tunne. Ehkä parempi ettet äidiksi tälle lapselle rupea tuolla tunneälyllä.

mimmi: Alkion, ei sikiön.

saunatonttu-sandra: Niin kai se menee, mutta koen että länsimaissa myös vapaaehtoisesti lapsettomilla on oikeus seksuaalielämään. Tottakai kuuluu huolehtia ehkäisystä, muten kuten tässäkin näemme, sekään ei ole varma. Jos minulla ei olisi mahdollisuuksia tehdä aborttia esim. lainsäädännöllisistä syistä, en sitä tietenkään tekisi, vaan "kantaisin vastuuni". Vastuunsa voi kantaa todella monella tavalla, ja minä teen sen keskeyttämällä raskauden.

Ei ole kulunut kauaa, kaksi viikkoa. Oireista aavistin että jälkiehkäisy oli pettänyt, ja heti ensimmäisenä kuukautisten myöhästymispäivänä tein testin.

ei ehkä liity asiaan mut meil oli muka keskenmeno. toivottu raskaus.. ja veren vuotoo.. tyksin gyne sano mua tapaamatta et km.. ja tossahan se km kellii pinnasängys

Kyllähän tuollaisessa tilanteessa on varmasti parempi tehdä salaa abortti kuin pitää lapsi ja uskotella sen olevan miehen, ainakin omasta mielestäni. :/ Enkä kyllä näe mitään syytä alkaa saarnata moraalista aikuiselle ihmiselle, virheitä sattuu, isoja ja pieniä, eivätkä tuollaiset sattumukset taida olla edes hurjan harvinaisia. Mutta voimia aborttiin, se voi olla raskas käsitellä, jos siitä ei voi edes puhua kenenkään kanssa.

Yhteistyössä