Lapsettomana voi sanoa että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näin meillä

Vieras
Elämä on ihanaa ilman lapsia. Mitä kaduilla, kavereiden lapsia näkee, töissä ohimennen äitien tai isiensäkaa, niiin ei voi muuta kun hymyillä itekseen kun asuu miehen kanssa kahdestaan, saa tehdä koska vaan mitäkin, eikä oo muita huollettavana. Joku varmaan sanoo että mitäs tällä palstalla teen, niin täällä on ihan hyviäkin keskusteluja ei lapsista.

Kiva, että olet tyytyväinen elämääsi ja tilanteeseesi =) Kyllä mullakin joskus käy mielessä, että olisihan se kiva, jos saisi edes joskus nukkua yönsä hyvin tai syödä aamiaista rauhassa jne, mutta kyllä tämä lapsellinen elämä on silti se mun juttu. Elämä on ihanaa lasten kanssa =)

Joo, se on yksi valinta. Mutta varmaan lapselliset ihmiset sanovat sitten vanhana, että onpa mukava kun tulee lapset ja lapsen lapset käymään ja sun täytyy silloin tyytyä vain olemaan tällä palstalla oleviin lapsettomiin keskusteluihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Mutta et voi tietää kuinka ihanaa on kun niitä lapsia on :D

Höh. Mä olen entinen onnellinen lapseton. Sitten tarkemmin selittämättömistä syistä lapsia tuli, enkä kyllä voi sanoa olevani onnellisempi. Enimmäkseen ei minusta ole ihanaa kun on lapsia.

Mun mielestä elämä on ihanaa ja jollain tavoin täyteläisempää kun on lapsia. Ja kaikkea kivaa voi tehdä edelleenkin miehen kanssa kahdestaan. =) Tosin sen kaiken kivan tekeminen vaatii toki valmisteluja kun pitää saada lapsille vahdit.

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä:
Joku varmaan sanoo että mitäs tällä palstalla teen, niin täällä on ihan hyviäkin keskusteluja ei lapsista.

No ei muuten ole. Enkä usko, että kukaan normaali lapseton ja lapsia haluamaton täällä viitsii aikaansa viettää.

Jaa etten ole normaali lapseton? Voi sua, saat ajatella minusta mitä haluat, ei tämä palsta pelkkä lapsi-äiti palsta ole jos olet huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vitsku:
Ettekö tajua, että joku haluaa taas provoilla? :D

Miksi provoilisin? Eikö ihminen saa olla miehensä kanssa onnellisia? Moni ihminen on meille sanonut et voi " kateus " kun saatte olla kahdestaan, mennä ja tulla miten haluatte.

Kyllä mä välillä mietin huonoina hetkinä, että miten olisi ihanaa olla ilman lapsia ja elää vaan miehen kanssa kahdestaan. Se tunne kyllä menee ohi aika pian, kun miettii miten tyhjää elämä olisi ilman lapsia. :heart: Enkä mä olisi tämä sama ihminen joka nyt olen, jos mulla ei lapsia olisi.

en minäkään ole erityisemmin muiden lapsista piitannut,kyllä se oma lapsi on se elämän alku ja juuri ja ihmetys:)
Ei sitä aitoa rakkautta ole kokenutkaan ennenkuin oman lapsen saa,toivottavasti sinäkin joskus,kunhan olet ensin saanut tarpeeksi mammonaa ja omaa aikaa...
elän elämäni ihaninta aikaa,nuoresta asti olen lapsia toivonut enkä ilman heitä olisikaan voinut elää.mutta meitä on moneen junaan,toisille riittää eri huvit kuin toisille:)

Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:
en minäkään ole erityisemmin muiden lapsista piitannut,kyllä se oma lapsi on se elämän alku ja juuri ja ihmetys:)
Ei sitä aitoa rakkautta ole kokenutkaan ennenkuin oman lapsen saa,toivottavasti sinäkin joskus,kunhan olet ensin saanut tarpeeksi mammonaa ja omaa aikaa...
elän elämäni ihaninta aikaa,nuoresta asti olen lapsia toivonut enkä ilman heitä olisikaan voinut elää.mutta meitä on moneen junaan,toisille riittää eri huvit kuin toisille:)

Me ollaan jo yli 30 v, että ei niitä lapsia enään tulee, enkä haluakkaan, se ollaan miehen kanssa päätetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
Joku varmaan sanoo että mitäs tällä palstalla teen, niin täällä on ihan hyviäkin keskusteluja ei lapsista.

No ei muuten ole. Enkä usko, että kukaan normaali lapseton ja lapsia haluamaton täällä viitsii aikaansa viettää.

Jaa etten ole normaali lapseton? Voi sua, saat ajatella minusta mitä haluat, ei tämä palsta pelkkä lapsi-äiti palsta ole jos olet huomannut.

Et ole normaali ensinkään, jos väität että, että elämä on kokonaista ilman lapsia. Sori vaan, sitä saa, mitä tilaa!

MInkä helkatin takia AINA kun joku sanoo oman mielipiteensä, asettuu vastakarvaan teidän valtaosan mielipiteitä, sen pitäisi olla provo???? Eikö täällä suvaita eriäviä mielipiteitä ja keskustelua asioista, jotka eivät ehkä ole mieleisiä. Että pistää vihaksi tämä "provoilun" vetäminen joka paikkaan!

Onhan se mukavan huoletonta elämää, sitä en käy kiistämään. Kuitenkin lapset tuovat niin paljon uusia kokemuksia, elämyksiä, näkökulmaa, nostavat pintaan mitä moninaisimpia tunteita jne., etten todellakaan vaihtaisi sitä kaikkea siihen huolettomaan lapsettoman parin elämään. Side ja rakkaus lapsen ja vanhemman välillä on niin uskomattoman vahva, ettei sitä ymmärrä ennen kuin sen itse kokee. Mielestäni olisi ihanaa, että jokainen sen saisi kokea myös vanhempana, mutta jokainen tietysti tekee elämässään omat valintansa, mikä asia nyt kenellekin on tärkeä.
Jossain vaiheessa olisi myös ikävä todeta, että kaikki ystävät ovat hankkineet perheen ja väistämättä elämäntavat ja puheenaiheet heillä vaihtuneet, ja minä ja mieheni olisimme edelleen jääneet junnaamaan samaa rataa.

Lasten hankkiminen ei todellakaan sovi kaikille ja on hyvä, että sellaiset henkilöt sen itsekin hyvissä ajoin huomaavat.

Miksi provoilisin? Eikö ihminen saa olla miehensä kanssa onnellisia? Moni ihminen on meille sanonut et voi " kateus " kun saatte olla kahdestaan, mennä ja tulla miten haluatte.

Onneks joillakin on mahdollisuus tuohon vaikka lapsia onkin, ei ole vielä koskaan jäänyt yksikään meno menemättä ;)

Yhteistyössä