Lapsettoman ystävän näkemisen MAHDOTTOMUUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muu"

Vieras
40v lapseton ystävä haluaisi kovasti nähdä ilman lastani mutta ihme ehdoilla. Pitäisi päästä kahvittelemaan neljäksi arki-iltana, ja hyvä jos mies edes on päässyt silloin töistä. Lapsi ei kelpaa mukaan, mutta ilta-ajatkaan ei kelpaa näkemiseen kun "pitää käydä kävelyllä" tai "kuntosalilla" tai "kaupassa" ja "en jaksa niin myöhään" (kuudelta). Miten voi olla näin vaikeaa löytää jotain sopivaa aikaa kun ei ole lasta??? Itse niin mielellään näkisin, mutta jos vaihtoehdot on sellaisia mitkä eivät vaan ole millään mahdollisia (kun se lapsi EI voi olla mukana), niin tekee mieli antaa olla.

No ei tässä mitään pointtia ollut, mutta kumma tyyppi.

Kommenttina vain tuohon lapsiasiaan, niin todellakin on aivan eri asia nähdä ystävää kahden kesken kuin siten, että minkä tahansa ikäinen lapsi on mukana. Vauva vie huomiota paitsi jos nukkuu, taapero keskeyttää asiat jatkuvasti ja sitä vanhempi kuuntelee korvat hörössä.

Joo, hieman kuulostaa tahalliselta "ongelmalta". Tuskin se kävely tai kuntosalikaan kestää koko iltaa tyyliin viidestä yhdeksään.

Mutta voisitteko tavata kävelyn merkeissä?

Mä en suoraan sanottuna kehtaisi sanoa ettei lapsi saa tulla mukaan. Tai jos ehdottomasti pitäisi olla kahden kesken (jos mulla olisi jotain lapsen korville sopimatonta kerrottavaa tms. ) niin en todellakaan alkaisi ladella tiukkoja vaatimuksia tapaamisajankohdasta.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Minni:)
Rehellisesti sanottuna en ymärrä aloittajan aloitusta, että mitä se ystävän lapsettomuus asiaan vaikuttaa? Olisiko asia ja aloittajan suhtautuminen siihen jotenkn eri, mikäli kyseisellä ihmisellä olisi lapsia?

Ei mustakaan kuulosta kivalta, että ei voi koskaan nähdä ilman lasta ja että sanellaan noin ihmeelliset aikataulut. Miten voi kuudelta olla liian myöhäistä??? En välittäisi olla tuollaisen ihmisen kanssa hirveästi tekemisissä, joka on noin joustamaton, toisen olisi vain joustettava kun toinen sanelee. Ja kuinkahan moni lapsettomistakaan töissäkäyvistä voi tavata neljältä? Lapsen kanssa se on usein mahdotonta, jos täytyy hakea päiväkodissa ja syödä päivällinen.

• Tykkää
Reactions: Helmi Hamina
Ymmärsin ap:n pointin olevan se, ettei lapseton ystävä ymmärrä lapsenhoidollisia ongelmia. Jos lapsi ei saa tulla mukaan, niin tapaamisajan pitäisi olla miehen kotiintulon jälkeen, koska lasta ei voi jättää yksinään kotiin. Näin ymmärsin ja oon ap:n kanssa samaa mieltä - hankala ystävä.

Skun illassa on tunteja töiden jälkeen 15.30-20.00 (jos vaikka haluaa olla ajoissa nukkumassa), niin en voi ymmärtää miten yksi kävely tai kauppa täyttää koko tuon ajan. Kyllä, lapsettomalla voi olla elämää, mutta mielestäni tämä on silkkaa itsekkyyttä. Saatika sitten, kun asumme kilometrin säteellä toisistamme. Ei halua tulla kylään ehdottaminaan ajankohtinaan (kun olen vielä lapsen kanssa kahden, matkaa töistä 500m kotiovelleni), mutta sitten se aika, kun vihdoin pääsisin vapaalle ei kelpaa! Tällä viikolla ehdotin, että ti-to kello viisi, mikään ei käynyt kaupan, kuntosalin tai kävelyn takia. Kun en vain voi tehdä enempää :(

ap
ap

Äidin tai isän on ilmeisen mahdotonta ymmärtää, että "lapsi" on este siinä missä "kuntosali". Teillä tuppaa helposti olemaan ajattelutapa, että teidän syynne on pätevämpi ja TE siksi sanelette kaikki ehdot. Arvaa ihan huviksesi miltä tästä lapsettomasta ihmisestä tuntuu? Hänen harrastuksensa ja muut menonsa on aina tois'arvoista. Koska hänellä ei ole lasta, niin hän on mielestänne ihmisenä vähäpätöisempi.

Ja tuota on turha alkaa järkeilemään ja selittämään sitä sun tätä.. "etkö nyt ymmärrä" jne. Kyllä lapseton ihminen asian varmasti ymmärtää, mutta hän ei halua jäädä aina siihen vähäpätöisempään rooliin, jonka elämässä ei ole mitään tärkeää - toisin kuin sinulla.

Todennäköisesti sinua jopa ärsyttää pelkästään jo se, että ystäväsi haluaa tavata ilman että sinulla on lapsi mukana. Eikö ärsytäkin? Sitten kun ystävä vielä "kehtaa" laittaa omat menonsa samalle prioriteetille kuin sinun menosi, se on mielestäsi sitten jo pöyristyttävää.

Oli lapsia tai ei, mutta kyllä ihmisiä ja ystäviä pitää pitää tasavertaisina itsensä kanssa. Se että sinulle on siunaantunut lapsia ei tarkoita että olisit heti jumalasta seuraava.

• Tykkää
Reactions: dipt
Ja kyllä, 2,5-vuotias on myös minun mielestäni erittäin huono kahvilaseuraa enkä halua mukaan, mutta en vain yksinkertaisesti pääse ajankohtina, joita ystävä ehdottelee ja sitten on jatkuvasti närkästynyt kun tapaaminen ei onnistu.

ap

Ja enhän minä tässä mitään ehtoja sanele, en vain yksinkertaisesti PÄÄSE ajankohtina jotka hänelle sopisi. Koska olen yksin lapsen kanssa kotona. En vain pääse ilman lasta, se ei onnistu vaikka kuika haluaisin ja olisin siihen henkisesti valmis. Jos haluaa nähdä, niin olisi mielestäni ihan asiallista tulla vähän kellonajassa vastaan eikä olla silleen "että ei sitten, ilmoita kun sulle sopii nää mun ajankohdat". Ymmärrän, että toki lapsettomillakin on menoja, mutta asumme tosiaan erittäin lähellä toisiamme ja se kauppakin on siinä samassa puljussa missä pikainen kahvittelu hoidettaisiin.

ap

Onpa ihmeellistä toimintaa. Ymmärrän kyllä, että ystäväsi haluaa nähdä ilman lasta. Mutta tuota että vain yksi kellon aika sopii ja noin ihmeellisillä verukkeilla, niin en ymmärrä. Kun olin töissä (nyt äippälomalla) minulla ei olisi ollut lapsen hoidosta hakujen kanssa mitään mahdollisuukdia nähdä ketään neljältä. Kyllä mun mielestä kävelyllä käynnit, kuntosalit ja kaupassa käynnit joustaa silloin kuin sumplitaan ystävän kanssa yhteistä aikaa (oli lapsia tai ei).

[QUOTE="kenkku";29018635]Äidin tai isän on ilmeisen mahdotonta ymmärtää, että "lapsi" on este siinä missä "kuntosali". Teillä tuppaa helposti olemaan ajattelutapa, että teidän syynne on pätevämpi ja TE siksi sanelette kaikki ehdot. Arvaa ihan huviksesi miltä tästä lapsettomasta ihmisestä tuntuu? Hänen harrastuksensa ja muut menonsa on aina tois'arvoista. Koska hänellä ei ole lasta, niin hän on mielestänne ihmisenä vähäpätöisempi.

Ja tuota on turha alkaa järkeilemään ja selittämään sitä sun tätä.. "etkö nyt ymmärrä" jne. Kyllä lapseton ihminen asian varmasti ymmärtää, mutta hän ei halua jäädä aina siihen vähäpätöisempään rooliin, jonka elämässä ei ole mitään tärkeää - toisin kuin sinulla.[/QUOTE]
Tämä on täysin käsittämätöntä. Olisin varmaan töissä neljään-viiteen, enkä silti ehtisi näkemään ystävää vaikka olisin lapseton itsekin. Jos sopii yksi kellonaika arkisin ja se on neljältä heti töiden jälkeen, niin voi olla näkemiset aika vähissä. Kuten sanottu, pääsisin vapaalle ehkä viideltä, viimeistään kuudelta. "Työpäiväni" loppuu silloin, niin kuin loppuisi palkkatyössäkin.

No mutta onhan tuo aloittajan kaveri todella hankala, jos ei kerran mikään muu aika käy kuin klo 16. Aloittaja sen sijana on ehdottanut useampia aikoja, vaikka hänelläkin on varmaan muitakin "menoja" kuin lapsi ja kaupassakäynti....

[QUOTE="kenkku";29018635]Äidin tai isän on ilmeisen mahdotonta ymmärtää, että "lapsi" on este siinä missä "kuntosali". Teillä tuppaa helposti olemaan ajattelutapa, että teidän syynne on pätevämpi ja TE siksi sanelette kaikki ehdot. Arvaa ihan huviksesi miltä tästä lapsettomasta ihmisestä tuntuu? Hänen harrastuksensa ja muut menonsa on aina tois'arvoista. Koska hänellä ei ole lasta, niin hän on mielestänne ihmisenä vähäpätöisempi.

Ja tuota on turha alkaa järkeilemään ja selittämään sitä sun tätä.. "etkö nyt ymmärrä" jne. Kyllä lapseton ihminen asian varmasti ymmärtää, mutta hän ei halua jäädä aina siihen vähäpätöisempään rooliin, jonka elämässä ei ole mitään tärkeää - toisin kuin sinulla.

Todennäköisesti sinua jopa ärsyttää pelkästään jo se, että ystäväsi haluaa tavata ilman että sinulla on lapsi mukana. Eikö ärsytäkin? Sitten kun ystävä vielä "kehtaa" laittaa omat menonsa samalle prioriteetille kuin sinun menosi, se on mielestäsi sitten jo pöyristyttävää.

Oli lapsia tai ei, mutta kyllä ihmisiä ja ystäviä pitää pitää tasavertaisina itsensä kanssa. Se että sinulle on siunaantunut lapsia ei tarkoita että olisit heti jumalasta seuraava.[/QUOTE]

2-vuotiasta lasta EI VOI jättää yksin, mutta kävelylle tai kuntosalille tai kauppaan VOI mennä vaikka tunnin-pari myöhemmin. En näe tässä yhtään sellaista, että ap olisi asettamassa omat menonsa etusijalle, vaan sen että hänellä ei ole vaihtoehtoja, koska ap:n vastuu lapsesta kun on olemassa halusi lapseton ystävä sitä tai ei.

Mikä ystävä on sellainen, joka ei yhtään voi ottaa huomioon toisen elämäntilannetta? Tuskin voi kutsua ystäväksi noin itsekkäästi asennoituvaa ihmistä. Itsekin olen ollut lapseton, kun parhailla ystävilläni oli lapsia. Ja rajoittihan se tapaamista ja muutti tapaamisten luonnetta. Mutta sille ei vaan mahtanut mitään. Olisivat olleet pian entisiä ystäviä, jos olisin alkanut sanella heille tuollaisia aikatauluja.

Nnin miksei se ystäväs mee neljältä sinne salille tai kävelylle, ja näätte sen jälkeen? Noin esimerkiksi. Kun se sali ja kauppa ja lenkkipolku kyllä pysyvät siellä paikoillaan odottamassa. Tuntuu että kaverillasi on nyt joku muu ongelma..

Alkuperäinen kirjoittaja No höh;29018690:
Nnin miksei se ystäväs mee neljältä sinne salille tai kävelylle, ja näätte sen jälkeen? Noin esimerkiksi. Kun se sali ja kauppa ja lenkkipolku kyllä pysyvät siellä paikoillaan odottamassa. Tuntuu että kaverillasi on nyt joku muu ongelma..
No sanopa se. On ilmeisen urautunut omiin toimintatapoihinsa eikä ole valmis päivärytmiä muuttamaan.

Oli lapsia tai ei, mutta kyllä ihmisiä ja ystäviä pitää pitää tasavertaisina itsensä kanssa. Se että sinulle on siunaantunut lapsia ei tarkoita että olisit heti jumalasta seuraava.[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä! Itselläni on kolme lasta ja ymmärrän täysin, etteivät minun lapseni ole muiden elämän keskipiste.

[QUOTE="vieras";29018696]Olen täysin samaa mieltä! Itselläni on kolme lasta ja ymmärrän täysin, etteivät minun lapseni ole muiden elämän keskipiste.[/QUOTE]
Minä ymmärrän myös, mutta en ymmärrä että ei sitten nähdä ollenkaan jos "joudun" vielä olemaan lapsen kanssa kaksin kotona :O Kutsuin myös tänne kahville, mutta ei halua tulla? :O

Mielestäni "lapsi" on kyllä este lapsettomiin tapaamisiin silloin jos lapselle ei ole hoitajaa, ap:n tapauksessa siis niin kauan kunnes miehensä on kotiutunut töistä.

Toki lapsettomallakin voi olla menoja ja kiireitä, aikatauluja mitä ei voi muuttaa. Mutta jos kyse on lenkillä, kaupassa tai kuntosalillakäynnistä niin ystävä joka oikeasti haluaa tavata toista pystyy varmaan hoitamaan tuollaiset jutut vaikka heti työpäivän jälkeen jotta on vapaa siinä vaiheessa kun kaveri saa lapselleen hoitajan, vai kuinka? Tai jopa joku kerta jättää tuollaisen menonsa väliin tai suostua "myöhäiseen" (oliko se kl18?) tapaamiseen.

En pidä lapsia maailmannapoina mutta kyllä tässä kuulostaa siltä että ap on se joka on valmis joustamaan (vaikkei lastaan yksin kotiin jätäkään) ja ystävä keksii näitä (teko)syitä sille miksi mikään aika ei sovi.

Minkäs teet, jos tuolta tuntuisi en varmaan jaksaisi hirveästi nähdä enää vaivaa tapaamisten suunnitteluun. Sanoisin ajankohdat jotka käy ja jos ne ei toiselle sovi niin ei sitten, aina ei kaikki vaan onnistu. Jos ystävä sitten valittaa kuinka "sun lapsen takia ei olla voitu tavata" niin varmaan muistuttaisin kuinka tapaamiset eivät ole onnistuneet hänen lenkkien/kaupassa käyntien/kuntosalien takia.

Ps. Yksi tapa viettää aikaa yhdessä voisi olla juuri tuo yhteinen lenkilläkäynti, jos ystävä sitä harrastaa juuri silloin kun ap:n mies olisi kotona.

• Tykkää
Reactions: Minni:) ja Millenia
Henk koht minulla käy kyllä jokaikinen ajankohta viikossa klo 17 jälkeen, joten en usko että tässä on nyt kyse minun joustamattomuudesta tai lapsen etusijalle laittamisesta. Myöhäiset siiderit, kahvit, lenkit (menee kuulemma miehensä kanssa)...

Ap

[QUOTE="vieras";29018696]Olen täysin samaa mieltä! Itselläni on kolme lasta ja ymmärrän täysin, etteivät minun lapseni ole muiden elämän keskipiste.[/QUOTE]

Eli jätät pienet lapsesi yksin kotiin kun lapseton ystäväsi haluaa lapsivapaan tapaamisen juuri silloin kun miehesi on vielä töissä eikä muita lastenhoitajia ole käytössä?

(Joskus on kuitenkin hyvä pitää lapsia sen verran oman elämän keskipisteenä että hoitaa omia menojaan silloin kun lapsille on hoitaja saatavilla)

[QUOTE="vieras";29018686]2-vuotiasta lasta EI VOI jättää yksin, mutta kävelylle tai kuntosalille tai kauppaan VOI mennä vaikka tunnin-pari myöhemmin. En näe tässä yhtään sellaista, että ap olisi asettamassa omat menonsa etusijalle, vaan sen että hänellä ei ole vaihtoehtoja, koska ap:n vastuu lapsesta kun on olemassa halusi lapseton ystävä sitä tai ei.

Mikä ystävä on sellainen, joka ei yhtään voi ottaa huomioon toisen elämäntilannetta? Tuskin voi kutsua ystäväksi noin itsekkäästi asennoituvaa ihmistä. Itsekin olen ollut lapseton, kun parhailla ystävilläni oli lapsia. Ja rajoittihan se tapaamista ja muutti tapaamisten luonnetta. Mutta sille ei vaan mahtanut mitään. Olisivat olleet pian entisiä ystäviä, jos olisin alkanut sanella heille tuollaisia aikatauluja.[/QUOTE]

Eikös aloittaja todennut, että "mies on hädin tuskin tullut töistä". Eli kyse on enemmänkin siitä, ettei mies voi hoitaa lasta heti kotiuduttuaan?

Mielestäni aloittajan ja hänen ystävänsä syyt ja tarpeet ovat aivan samalla viivalla. Eli joko ne ymmärtää, tai sitten ei. T:Kolmen lapsen äiti

Ainiin ongelma oli se, että hän ei jaksa yhden "ilta-aktiviteetin" jälkeen enään toista (ihmisten näkemistä), eli jos käy salilla tai kaupassa ja lenkillä, niin sitten ei jaksa nähdä.

[QUOTE="muu";29018694]No sanopa se. On ilmeisen urautunut omiin toimintatapoihinsa eikä ole valmis päivärytmiä muuttamaan.[/QUOTE]

Aivan kuten aloittajakin! Eli pata kattilaa soimaa, musta kylki kummalakin... :D

Yhteistyössä