Lapseton ystäväpiirissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Termiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Termiitti

Vieras
Olen siis lapseton enkä ainakaan tällä hetkellä lapsia halua. Kuitenkin ystävilläni lapsia on ja siksi tarvitsen teidän apuanne äidit ja isät.
Ystävälläni on alle vuoden vanha lapsi ja ymmärrän että hän innoissaan. Emme näe usein ja silloin kun näemme keskustelut ovat vain aiheesta lapset.
Voiko mielestänne sanoa tai vihjata, että muitakin aiheita on? Tai onko liian "rajua" sanoa, että lapsiaiheet riittää? Välillä olisi kiva olla vain kaksin ilman lasta paikalla tai ainakin aiheena keskusteluissa.

voisitko vähän itse ohjailla keskustelua toiseen suuntaan. et olisi niin kiinnostunut lapsen asioista vaan siivuuttaisit ihan lyhyillä nyökkäyksillä tai jotain..rupee säkin puhumaan lapsettomien vapaudesta ja yllärimatkusteluista ja ppitkään nukkumisesta, ehkä tämä kaverisi sitten huomaa että voisi olla muitakin yhteisiä aiheita kuin lapsi.
itse en kyllä koskaan ole ollut sellainen että paapatan lapsista jatkuvalla syötöllä, varsinkaan sellaisille kavereille joilla lapsia ei ole.

Kauheeta. Minä oon taas semmone et mun suurin osa ystävistä on lapsettomia ja en kyllä puhu lapsesta :D Jos lapsi on mukana, harvemmin kun käyn kahvilla, nii sillon lasta huomioidaan ja hälle jutellaan mutta lapsi ei silti ole juttujen aihe numero yksi, eikä vielä kymmeneskään. Rakas ihana lapsi on, mutta silti, maailma on jänniä juttuja täynnään :D yleensä nään kaverit niin että lapsi on pari tuntia hoidossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja eri meininki:
Kauheeta. Minä oon taas semmone et mun suurin osa ystävistä on lapsettomia ja en kyllä puhu lapsesta :D Jos lapsi on mukana, harvemmin kun käyn kahvilla, nii sillon lasta huomioidaan ja hälle jutellaan mutta lapsi ei silti ole juttujen aihe numero yksi, eikä vielä kymmeneskään. Rakas ihana lapsi on, mutta silti, maailma on jänniä juttuja täynnään :D yleensä nään kaverit niin että lapsi on pari tuntia hoidossa :)

Tähän lisäten että lapsi on 1½ vuotias.

Varmasti lapsi on kaverillesi maailman tärkein ja rakkain asia niin ei ihme, ettei oikein muusta osaa puhua, mutta ymmärrän sinua täysin. Voisit vaikka ehdottaa joskus,että mitä jos viettäisitte aikaa kaksistaan tai kaveriporukalla ilman lapsia esim. lähtisitte viihteelle. Varmasti kaverisikin kaipaa irrottautumista arjesta. Ei ehkä kannata vielä mitään sanoa siitä, että lapsi aiheet riittää sillä jos lapsi on vasta vuoden vanha ja esikoinen niin äitiys on vielä kaverillesi niin uusi ja ihmeellinen juttu, että todennäköisesti se vain loukkaisi häntä.

Itselläni oli äidiksi tultuani aluksi vaikea identiteettikriisi, kun tuntui että äitinä olo tarkoittaa sitä, että ei enää voi tehdä niitä normi-juttuja ja jos ei hetkeen ajatellut omaa lasta esim. jos kävi ystävien kanssa jossain niin heti tuli kamala huono-äiti fiilis.

Luulen, että lapsen kasvaessa tilanne muuttuu.

mä ainakin haluaisin jutella kavereitten kanssa aikuisten asioista, mutta koska oon vauvan kanssa kotona kaikki päivät ei itellä paljon muita asioita ole... siks toivonkin että kaverit ois alotteellisia ja puhuis muita juttuja....

Mitäs jos ehdottaisit tyttöjen iltaa/päivää, sisältäen shoppailua, hemmottelua ja muuta mukavaa. Tuoretta äitiä voi joskus joutua vähän tuuppimaan, mutta kun sen tekee hienotunteisesti äitikin huomaa että elämään mahtuu vielä muitakin juttuja. Ehkä kannattaa aloittaa jostain muusta kuin yhteisestä baari illasta, itsellä ainakin se kavereiden järkkäämä ilta oli suuri floppi.

Ymmärrän hyvin, jos lapsetonta ärsyttää lapset jatkuvana puheenaiheena. Mutta sitähän tuon ihmisen elämä nyt on täynnä. Eihän armeijassakaan olevat puhu _mitään_ muuta, kuin inttijuttuja. Totta kai asiasta voi mainita, mutta en kyllä ihmettelisi, jos ystäväsi loukkaantuisi..

Yhteistyössä