Kun kaverin/lapsen kummin käytös loukkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VIERAS"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"VIERAS"

Vieras
Pitkäaikainen kaverini ja esikoiseni kummi on alkanut käyttäytyä ikävästi.

Asumme eri paikkakunnilla, joten kummi ei näe lastaan kovin usein. Laitankin siis usein valokuvia sinne päin tai vastaavasti kummi katsoo ne vaikkapa naamakirjan kautta. Useimmiten valokuvia katseltuaan hän sitten löytää kaikenlaista epäkohtaa, joista täytyy sitten huomauttaa.

Huomauttelu on sellaista… miten sen nyt sanoisi? Esimerkiksi jos joku kuvan taustalla oleva esine on vinossa, lapsen tukka pörrössä, poskessa punaista, kuvausympäristö vieras tms., niin siitä on kyllä huomauttamassa heti.

Koskaan ei tunnu olevan mitään positiivista sanottavaa kuten puolestaan sukulaisillani, ystävilläni ja tuttavillani. En tarkoita, että vauvani pitäisi kehua maasta taivaaseen, mutta sen sijaan että on aina huomauttamassa jostain, voisi joko jättää sanomatta mitään tai sanoa jotain oikeasti positiivista.

Ehkä olen liian herkkänahkainen, mutta tuntuu ihan tahalliselta kiusanteolta tuollainen, ja tuo mulle pahan mielen. Tosin tuollainen tuo kyseinen kaverini on muutenkin mua kohtaan; useinkaan ei tunnu löytävän mitään hyvää sanottavaa ja aiheesta kuin aiheesta tulee jotain ilkeää kommenttia milloin puhelimessa tai milloin tuolla ah, ihanassa naamakirjassa.

Tekisi mieleni sanoa tyypille jotakin, mutta en millään viitsisi alkaa riitelemään. Riita siitä nimittäin tulee; tuo ihminen on sellainen, ettei hänelle saisi sanoa edes asiasta mitään, ettei hän vain suutu ja loukkaannu verisesti. Lisäksi hän on tosiaan lapsen kummi, joskaan ei ole siitä tehtävästään tähän mennessä välittänyt vielä tippaakaan (edes sen vertaa, että olisi tullut ristiäisiin).

Mitä tehdä ja miten jatkossa suhtautua tuollaiseen ihmiseen?

Joku valitti täällä pari päivää sitten miten hänen kaverinsa laittaa aina naamakirjaan kuvia lapsesta jolla on ihan selkeesti poskipunaa kun on niin punaiset posket. Olikohan tää sun kaverisi :D

Oli tai ei, niin sinuna katkaisisin tuollaisen "ystävyyssuhteen".

Mietin kyllä itsekin, miksi ko. ihmisen kanssa koetan ystävyyttä pitää yllä, kun en siitä tunnu saavan muuta kuin pahan mielen. Suurimmaksi osaksi siis. Tässä ko. ihmisessä on kyllä paljon hyvääkin, mutta juuri nuo asiat, joista kerroin, eivät todellakaan kuulu niihin positiivisiin asioihin.

Oli jotenkin helpottavaa kuulla, että tekin kysytte samaa - tai mietitte, että ystävyyssuhteen voisi katkaistakin. Mietiskelin nimittäin, olenko tosiaan liian herkkänahkainen ja turhan helposti loukkaantuva... mutta näköjään muitakaan ei moinen miellyttäisi.

Joo, ei meillä ihan niin punaiset posket ole kuvissa että poskipunan käyttöä tarttisi epäillä :P

Mietin kyllä itsekin, miksi ko. ihmisen kanssa koetan ystävyyttä pitää yllä, kun en siitä tunnu saavan muuta kuin pahan mielen. Suurimmaksi osaksi siis. Tässä ko. ihmisessä on kyllä paljon hyvääkin, mutta juuri nuo asiat, joista kerroin, eivät todellakaan kuulu niihin positiivisiin asioihin.

Oli jotenkin helpottavaa kuulla, että tekin kysytte samaa - tai mietitte, että ystävyyssuhteen voisi katkaistakin. Mietiskelin nimittäin, olenko tosiaan liian herkkänahkainen ja turhan helposti loukkaantuva... mutta näköjään muitakaan ei moinen miellyttäisi.

Joo, ei meillä ihan niin punaiset posket ole kuvissa että poskipunan käyttöä tarttisi epäillä :P

Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että vietetään vapaaehtoisesti aikaa ihmisten kanssa, jotka tuovat elämään enimmäkseen vain negatiivisia asioita. Kyllä mun ystävien vaikutuksen pitää olla mun elämään enimmäkseen positiivinen. Mun mielestä sulla on tässä kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa, joko katkaiset välit tai sitten opettelet olemaan välittämättä hänen kommenteistaan. Ei ole mitään järkeä ylläpitää ihmissuhdetta, josta tulee vain paha mieli.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Sirkkeli";25299258]No, älä nyt ainakaan enää laita niitä kuvia sille. Mitäs sinä ittees kiusaamaan. Voisko kamu olla kateellinen sulle sun kauniista vauvasta?[/QUOTE]

Tuota olen miettinyt, että olisiko jonkinlaista kateutta, joka sitten purkautuu tuolla tavalla. (Ja tosiaan siis muissakin asioissa, kuin tässä.) Samaa sanoi eräs ystäväni, jonka kanssa asiasta myöskin keskustelin. Mistäpä sitä ikinä tietää, vaikka on hänellä kyllä itselläänkin soma pallero. :)

Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että vietetään vapaaehtoisesti aikaa ihmisten kanssa, jotka tuovat elämään enimmäkseen vain negatiivisia asioita. Kyllä mun ystävien vaikutuksen pitää olla mun elämään enimmäkseen positiivinen. Mun mielestä sulla on tässä kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa, joko katkaiset välit tai sitten opettelet olemaan välittämättä hänen kommenteistaan. Ei ole mitään järkeä ylläpitää ihmissuhdetta, josta tulee vain paha mieli.

Olet oikeassa. :)

Rteen kanssa kyllä samaa mieltä. Ja ehkäpä kaverisi siis kokee, että sulla on elämä paremmalla mallilla ja on kateellinen. Kertoisin kyllä kaverille, että sattuu tuo negatiivinen asenne. Ja sitten lakkaisin pitämästä yhteyttä, jos ei muutosta tule.

[QUOTE="Sirkkeli";25299274] Kertoisin kyllä kaverille, että sattuu tuo negatiivinen asenne. Ja sitten lakkaisin pitämästä yhteyttä, jos ei muutosta tule.[/QUOTE]

Peesi tälle. Ottaisin asian nätisti mutta selkeästi ja suoraan esille ja puhuisin asiat halki. Jos ysätävsi siitä suuttuu eikä kykene käsittelemään asiaa rakentavasti antaisin ehkä ihmissuhteen olla. Minusta läheisissä ihmissuhteissa pitää voida kyetä keskustelemaan myös hankalista tunteista ja teemoista.

Tsemppiä asia käsittelyyn.

Yhteistyössä