Lapset vievät perikatoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työäiti

Vieras
Olen ottanut tavoitteeksi ostaa pojalle lähes kokonaan seuraavan vaatekoon alesta ja ensi kesäksi vaatteet myös. Ostaako kukaan muu muuten kanssa etukäteen vaatteita varastoon?

Kun kerralla ostaa niin jotenkin mieleen poratuu paremmin, kuinka paljon vaatteet oikein maksavat. Mies kohta saa sydänkohtauksen kun näytän kuitit... Kun vielä osti vauvalle vaatteen silloin ja tällöin niin tuntui pääsevän kovin halvalla. Toki silloin taisin ostaa edullisempia merkkejä kuin nyt, kun tuo katumuoti pienellä pojalla ei oikein iske (esim perusvaatteet H&M tai Kappahl) . Miksi pojille tehdään suurimmaksi osaksi ihan hirveitä vaatteita? Mutta nneksi jotain kaunista on löytynyt ja nyt sentään saa samat vaatteet sen kolmekymmentä prossaa halvemmalla...

Minä ostan kirppikseltä ja jos mahdollista niin joltain tutulta ennakkoon vaatteita. Sit ku oikeesti tarvin, haen halpis kaupasta tai sitten alesta. Toppapuvun ostan uutena pääsääntösesti alesta ja kuopus perii esikoisen puvun, jos lämpöarvo on tallella. Varapuvut on käytettyjä. Kengät ostan uutena 95 prosenttisesti, kuopus tosin saattaa periä esikoisen vanhoja kenkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja sopivat:
Ei koskaan voi tietää kasvaako lapsi 5 vai 10cm, kuinka sattuvat sopivat vuoden päästä.
Itse ostan käypäsiä, sillon kun tarvitsee.

Housuja ja paitoja, alusvaatteita tarvii ympäri vuoden. Ulkovaatteitä en ole toki ton takia oikein ennakkoon ostanut.

Minäkin kiertelen alet ja kirppikset, ja kyllä meille jotain kelpaa myös noista mainitsemistasi liikkeistä, kengät ovat tämän talouden suurin rahanreikä, samoin tuon 11 v:n vaatteet, joita on tosi vaikea jo löytää edullisesti, enää kun ei mikä tahansa kelpaa.

Mul on tapana ostella pikkuhiljaa käyttöön tai varastoon odottamaan. Eli kiertelen kirppareita ja alerekkejä ja aina ihanan ja tarpeellisen kohdatessa (edullisesti) ostan. Koko summa mitä vuoden aikana pelkkiin vaatteisiin pistän on iso, mutta ei hirvittävä.

Yhteistyössä