Lapset tarhaan, jos äiti on sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono Omatuntoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono Omatuntoinen

Vieras
Olen tässä miettinyt, että viettekö lapset tarhaan, jos olette sairaslomalla? En nyt tarkoita, että makaisitte vaan sängynpohjalla 40 asteen kuumeessa. vaa jos on vain esim. nuhaa, pientä kuumetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Huono Omatuntoinen:
Olen tässä miettinyt, että viettekö lapset tarhaan, jos olette sairaslomalla? En nyt tarkoita, että makaisitte vaan sängynpohjalla 40 asteen kuumeessa. vaa jos on vain esim. nuhaa, pientä kuumetta?

No enpä todella kehtaisi!

Nykyisin kun poika on niin iso, niin vaikka olisin miten kipeä niin poika on kotona. Hän kuitenkin pystyy itse ottamaan ruokaa kaapista ja muutenkin huolehtimaan itsestään.

Silloin kun poika oli pienempi, niin jos olin TOSI kipeä, mies vei pojan hoitoon. Jos taas flunssassa, niin yhdessä oltiin kotona.

Vähän sairasloman syystä riippuen. Yleisesti ottaen pitäisin lapset hoidossa, saisi levättyä huomattavsti paremmin. (siis lepäämistä ja toipumistavartenhan se sairausloma on, eikä lastenhoitamista)

Mutta parhaillaan olen sairaana ja lapset kotona. Syynä että vatsatauti kyseessä enkä halua sitä päiväkodille levittää.

Alkuperäinen kirjoittaja muistakaa tää:
sairausloma on sairastamista varten, ei lastenhoitoa varten!

Joo, mutta jos pikkunuhassa/lämmössä voisi viedä lapset hoitoon, yhtä hyvin ne voi hoitaa kotona. Näin ainakin oma moraalini toimii, ei antaisi omatunto rauhaa.
Sitten tosiaan asia on eri, jos kuumetta 40 tai jalka/käsi paketissa, niin silloin MIES veisi lapsen hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
riippuen sairaudesta mut mut....
jos jaksaa raahata lapset hoitoon ja takas ni jaksaa raahautua töihinkin :whistle:

Mutta jaksaako sairaana hoitaa niitä lapsia kotona?
Mies voi viedä lapset...ja esim. meillä on päiväkoti ihan vieressä.

jos jaksaa raahata lapset hoitoon ja takas ni jaksaa raahautua töihinkin :whistle:

No, kyllä minulle on helpompi viedä lapset puolen kilometrin päähän päiväkotiin kun hoitaa niitä kotona koko päivä. Töissä katsos kun ei monessakaan paikkaa riitä työpanokseksi se että saa raahauduttua työpaikalle asti... :whistle:

Mutta jos siis sairaana olen niin mieluiten tietty mies vie ja hakee lapset. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Mutta jaksaako sairaana hoitaa niitä lapsia kotona?
Mies voi viedä lapset...ja esim. meillä on päiväkoti ihan vieressä.

niin no mikäs siinä jos mies pystyy kuskailee.ja toinen saa rauhassa sairastaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
vuoropäiväkotiin ei saa viedä,jos ei ole etukäteen sopinut. mutta pph sanoi ainakin että voi tuoda..

Tottakai VOI viedä/tuoda, eihän hoitajan asia ole arvostella hoitoontuomismotiiveja, jos kerran hoidosta on sovittu. Itse en vain kehtaisi viedä lasta ja sanoa että menenpä kotiin makaamaan...

Mutta ei varmaan tehdä töitä siellä... Kyllä meillä muksu menee päiväkotiin, jos vanhemmat jää sairastamaan kotiin, toinen kuskaa. Paranee paremmin, kun voi levätä koko päivän eikä juosta mukulan perässä. Se käy minusta ihan täysin töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:

Joo, mutta jos pikkunuhassa/lämmössä voisi viedä lapset hoitoon, yhtä hyvin ne voi hoitaa kotona. Näin ainakin oma moraalini toimii, ei antaisi omatunto rauhaa.
Sitten tosiaan asia on eri, jos kuumetta 40 tai jalka/käsi paketissa, niin silloin MIES veisi lapsen hoitoon.

minä en edes jää kotiin sairastamaan minkään pienen flunssan takia, eli kun jään sairastamaan kotiin olen sitten ihan oikeasti kipeä. Ja jos todellakin on sairaana niin kovin pientä lasta en silloin hoitaisi, sillä se ei ole mielestäni turvallistakaan, sillä sängynpohjalta esim räkätaudissa ja kovassa kuumeessa tms ei varmasti vilkasta pari vuotiasta kyllä valvota, jos siihen kykenee niin ei ole kyllä kipeäkään! ja jos ei ole kipeä niin töihin vaan =)

ja pääaiheeseen, veisin joko hoitopaikkaan tai todennäköisemmin mummi tulisi joko hoitamaan tai veisi lapsosen luokseen, jotta saan rauhassa, ja nopeammin, parantua.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
vuoropäiväkotiin ei saa viedä,jos ei ole etukäteen sopinut. mutta pph sanoi ainakin että voi tuoda..

Tottakai VOI viedä/tuoda, eihän hoitajan asia ole arvostella hoitoontuomismotiiveja, jos kerran hoidosta on sovittu. Itse en vain kehtaisi viedä lasta ja sanoa että menenpä kotiin makaamaan...

Mä taas en kehtaisi maata kotona koko päivää sairaana, ja antaa lasten olla oman onnensa nojassa, sisällä, ulkoilematta....Hoidossa pääsevät ulos ja saavat muutenkin ansaitsemaansa huomiota, mitä kipeä ja lepäävä äiti ei kykene antamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:

Mutta ei varmaan tehdä töitä siellä...

Ja työkaverit tykkää kun tulee kipeänä töihin... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja minerva:

minä en edes jää kotiin sairastamaan minkään pienen flunssan takia, eli kun jään sairastamaan kotiin olen sitten ihan oikeasti kipeä.

No en jäisi minäkään, mutta ap tuntuu jäävän/jääneen... Olen ollut töissä ihan kuumeessakin. Työhistoriaa nykyisessä työpaikassa 7 vuotta, sisältäen 3 sairaslomapätkää, joista 2 raskaana ollessa...

No en jäisi minäkään, mutta ap tuntuu jäävän/jääneen... Olen ollut töissä ihan kuumeessakin. Työhistoriaa nykyisessä työpaikassa 7 vuotta, sisältäen 3 sairaslomapätkää, joista 2 raskaana ollessa...

työkaverit varmaan tykkäävät kun menet töihin tartuttamaan taudit kaikkiin muihinkin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja minerva:

minä en edes jää kotiin sairastamaan minkään pienen flunssan takia, eli kun jään sairastamaan kotiin olen sitten ihan oikeasti kipeä.

Eli olet suoraan sanottuna idiootti. Mitä järkeä on mennä kuumeisena töihin? Ei kukaan ole niin korvaamaton, etteikö voisi jäädä kotiin sairastamaan. Lisäksi kuumeisena pitäisi levätä, tai pian on sydänlihastulehdus, keuhkokuume, tai jotain muuta mukavaa joka voi koitua jopa kuolemaksi.

kumma että vedetään tämmöiseenkin asiaan omantunnon tuskat tai moraali mukaan! Hitto jos saa sairauslomaa eli ei voi tehdä työtä, niin miksi pitäisi jotenkin hävetä sitä, että jää jopa ihan YKSIN kotiin hoitamaan ITSENSÄ terveeksi. Pienten lasten kanssa kun se lepääminen ei onnistu ja sairastelu pitkittyy ja tulee jälkitauteja. Ei siinä ole mitään moraalitonta tai tarvi huonoa omaatuntoa potea tuon takia. Hiukan vaan järkeä kehiin, leidit.

Yhteistyössä