Lapset olleet viikon mummolassa(3v ja 5v) Tulevat huomenna kotiin...

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Vai joutuvatko toiset olla kotona ja hoitaa lapsensa itse että te saatte rahaa, koska isovanhemmlta ei riitä paukkuja kaikille?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Vai joutuvatko toiset olla kotona ja hoitaa lapsensa itse että te saatte rahaa, koska isovanhemmlta ei riitä paukkuja kaikille?
Joo, olen vähän kateellinen, tuo on ihan sinkun elämää. Käy vaan 8 tuntia töissä ja lopun aikaa makoilee ja sylkee kattoon. Kelpais mullekin joskus.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Vai joutuvatko toiset olla kotona ja hoitaa lapsensa itse että te saatte rahaa, koska isovanhemmlta ei riitä paukkuja kaikille?
Muut lapsenlapset on jo kouluikäisiä, ja eivät ole kuin kerran olleet hoidossa yötä. Niiden vanhemmat eivät ole halunneet antaa ja ei ne muutenkaan paljoa yhteyttä pidä.
Mikäs tässä on ollessa, ihan mukava olla miehen kanssa kaksin kun ehditään tai lähteä aamulla/illalla lenkille tai jumppaan tai shoppailemaan. Ja lapset viihtyy maalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Vai joutuvatko toiset olla kotona ja hoitaa lapsensa itse että te saatte rahaa, koska isovanhemmlta ei riitä paukkuja kaikille?
Muut lapsenlapset on jo kouluikäisiä, ja eivät ole kuin kerran olleet hoidossa yötä. Niiden vanhemmat eivät ole halunneet antaa ja ei ne muutenkaan paljoa yhteyttä pidä.
Mikäs tässä on ollessa, ihan mukava olla miehen kanssa kaksin kun ehditään tai lähteä aamulla/illalla lenkille tai jumppaan tai shoppailemaan. Ja lapset viihtyy maalla.
Kyllähän kouluikäisetkin tarvitsevat hoitoa kesäisin.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Vai joutuvatko toiset olla kotona ja hoitaa lapsensa itse että te saatte rahaa, koska isovanhemmlta ei riitä paukkuja kaikille?
Muut lapsenlapset on jo kouluikäisiä, ja eivät ole kuin kerran olleet hoidossa yötä. Niiden vanhemmat eivät ole halunneet antaa ja ei ne muutenkaan paljoa yhteyttä pidä.
Mikäs tässä on ollessa, ihan mukava olla miehen kanssa kaksin kun ehditään tai lähteä aamulla/illalla lenkille tai jumppaan tai shoppailemaan. Ja lapset viihtyy maalla.
miksi ihmeessä ei voi viedä lapsia aina silloin kuin töihin menee ja hakee sit pois... koko viikko näkemättä niin olet aika tyhmä äiti, joka ei paljon lapsista välitä

korpee!!
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Vai joutuvatko toiset olla kotona ja hoitaa lapsensa itse että te saatte rahaa, koska isovanhemmlta ei riitä paukkuja kaikille?
Muut lapsenlapset on jo kouluikäisiä, ja eivät ole kuin kerran olleet hoidossa yötä. Niiden vanhemmat eivät ole halunneet antaa ja ei ne muutenkaan paljoa yhteyttä pidä.
Mikäs tässä on ollessa, ihan mukava olla miehen kanssa kaksin kun ehditään tai lähteä aamulla/illalla lenkille tai jumppaan tai shoppailemaan. Ja lapset viihtyy maalla.
Kyllähän kouluikäisetkin tarvitsevat hoitoa kesäisin.
Ei tarvi nämä. Ja niiden vanhemmilla on kuiteskin lomaa kesällä, meillä ei.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Vai joutuvatko toiset olla kotona ja hoitaa lapsensa itse että te saatte rahaa, koska isovanhemmlta ei riitä paukkuja kaikille?
Muut lapsenlapset on jo kouluikäisiä, ja eivät ole kuin kerran olleet hoidossa yötä. Niiden vanhemmat eivät ole halunneet antaa ja ei ne muutenkaan paljoa yhteyttä pidä.
Mikäs tässä on ollessa, ihan mukava olla miehen kanssa kaksin kun ehditään tai lähteä aamulla/illalla lenkille tai jumppaan tai shoppailemaan. Ja lapset viihtyy maalla.
miksi ihmeessä ei voi viedä lapsia aina silloin kuin töihin menee ja hakee sit pois... koko viikko näkemättä niin olet aika tyhmä äiti, joka ei paljon lapsista välitä

korpee!!

Välitänhän, ne on hyvässä paikkaa hoidossa missä viihtyvät. Soitellaan päivittäin. Ja en lähde ajaa sataa kilsaa...ja sit takas...
 
Olenkin paska mutsi?
Sinkun elämää? Joopa joo. Olen yh ja lapset ovat kesällä paljon mummolassa. Miksi? Joudumme lähtemään kotoa ennen klo 6, jos ovat kesällä varapäiväkodissa hoidossa. Eikö lapsille ole mukavampaa olla mökillä ja sitten nauttia siellä elämästä ja nukkua pitkään? Käyvät uimassa, maatilalla jne. Risteilevät ja nauttivat kesästä.

Minä teen 10-tuntisia päiviä, jotta voin ottaa kenties jonain kertana kesällä yhden tai kaksi vapaapäivää ylityötuntieni perusteella. Herään aamulla viideltä, olen myöhään kotona. En jaksa muuta kuin nukkua. Opiskelen kesäyliopistossa kotoa käsin, luen kirjatenttiin ne muutamat valveillaolohetket kotona. Puhelimeen tulee kuvia siitä kuinka kivaa lapsilla on.

Minä kun kuvittelin, että lapsille on parempi olla jossain, missä heillä on mukava loma, eikä vieraiden ihmisten kanssa laitoshoidossa tuntikausia päivittäin. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olenkin paska mutsi?:
Sinkun elämää? Joopa joo. Olen yh ja lapset ovat kesällä paljon mummolassa. Miksi? Joudumme lähtemään kotoa ennen klo 6, jos ovat kesällä varapäiväkodissa hoidossa. Eikö lapsille ole mukavampaa olla mökillä ja sitten nauttia siellä elämästä ja nukkua pitkään? Käyvät uimassa, maatilalla jne. Risteilevät ja nauttivat kesästä.

Minä teen 10-tuntisia päiviä, jotta voin ottaa kenties jonain kertana kesällä yhden tai kaksi vapaapäivää ylityötuntieni perusteella. Herään aamulla viideltä, olen myöhään kotona. En jaksa muuta kuin nukkua. Opiskelen kesäyliopistossa kotoa käsin, luen kirjatenttiin ne muutamat valveillaolohetket kotona. Puhelimeen tulee kuvia siitä kuinka kivaa lapsilla on.

Minä kun kuvittelin, että lapsille on parempi olla jossain, missä heillä on mukava loma, eikä vieraiden ihmisten kanssa laitoshoidossa tuntikausia päivittäin. :(
kukin tavallaan :wave:
eikös se ole pääasia että lapsilla on hyvä hoitaja jossa he saa perustarpeensa, ruuan, levon ym ja on turvallista =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Olenkin paska mutsi?:
Sinkun elämää? Joopa joo. Olen yh ja lapset ovat kesällä paljon mummolassa. Miksi? Joudumme lähtemään kotoa ennen klo 6, jos ovat kesällä varapäiväkodissa hoidossa. Eikö lapsille ole mukavampaa olla mökillä ja sitten nauttia siellä elämästä ja nukkua pitkään? Käyvät uimassa, maatilalla jne. Risteilevät ja nauttivat kesästä.

Minä teen 10-tuntisia päiviä, jotta voin ottaa kenties jonain kertana kesällä yhden tai kaksi vapaapäivää ylityötuntieni perusteella. Herään aamulla viideltä, olen myöhään kotona. En jaksa muuta kuin nukkua. Opiskelen kesäyliopistossa kotoa käsin, luen kirjatenttiin ne muutamat valveillaolohetket kotona. Puhelimeen tulee kuvia siitä kuinka kivaa lapsilla on.

Minä kun kuvittelin, että lapsille on parempi olla jossain, missä heillä on mukava loma, eikä vieraiden ihmisten kanssa laitoshoidossa tuntikausia päivittäin. :(
Joo, no tuo on kaikki tuttua työssäkäynti ja opiskelu, ja kyllä se on helppoa ja sinkun elämää. Saa kai sitä vähän kateellien olla. Jos meidän lapsille haluamme tuollaista kivaa, se pitää itse maksaa ja rahoittaa ja itse järjesttää eikä voi olla töissä ansaitsemassa rahaa. Puhumattakaan opiskelusta, johon ei mahdollisuuksia, kun lapset aina kotona pyörimässä.

Olisi kiva, jos meilläkin olisi tuollainen hoitopaikka, saa kai sitä myöntää olevansa kateellinen. Ollaan sitä paljon pienemmästäkin.

Kyllä me jokainen on opiskeltu ja käyty töissä, oli se vaan helppoa aikaa verrattuna tähän lasten kiukutteluun ja 5 kertaa ruokaa eteen, siivoa jäljet ym.
Joo, kyllä tykkään lapsista, mutta loma ei haittaisi.
 
Turkilmas
Älä nyt vaan ap pahoita mieltäs näistä kommenteista. Järkikin sanoo että tuo on hyvä ratkaisu jos ja kun isovanhemmat haluaa lasten kanssa olla.

Meillä on poika ollut useampana kesänä isovanhempiensa luona jokusia viikkoja. Siellä kelpaa olla silmäteränä ja hemmoteltavana. Isovanhemmat haluaa pojan sinne ja poika viihtyy siellä. Me ollaan sitten miehen kanssa välillä käyty poikaa moikkaamassa mutta muuten he ovat yhdessä menneet ja tehneet.

Mun mies on pienenä ollut suunnilleen koko kesän isovanhempiensa luona ja aina on tullut iso itku kun on pitänyt lähteä kotiin. Ihan vaan siitä syystä että isovanhemmat on olleet (ja on edelleen) äärimmäisen tärkeät miehelle.

Sehän tuossa on nyt pointti sunkin lastesi tapauksessa. Lapset ja isovanhemmat saavat luotua läheisiä suhteita ja tulee olemaan myöhemmällä iällä lapsille niitä "parhaita lapsuusmuistoja" nuo viikot. Se on vain ja ainoastaan rikkaus jos ja kun lasten elämässä on paljon rakastavia ihmisiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Älä nyt vaan ap pahoita mieltäs näistä kommenteista. Järkikin sanoo että tuo on hyvä ratkaisu jos ja kun isovanhemmat haluaa lasten kanssa olla.

Meillä on poika ollut useampana kesänä isovanhempiensa luona jokusia viikkoja. Siellä kelpaa olla silmäteränä ja hemmoteltavana. Isovanhemmat haluaa pojan sinne ja poika viihtyy siellä. Me ollaan sitten miehen kanssa välillä käyty poikaa moikkaamassa mutta muuten he ovat yhdessä menneet ja tehneet.

Mun mies on pienenä ollut suunnilleen koko kesän isovanhempiensa luona ja aina on tullut iso itku kun on pitänyt lähteä kotiin. Ihan vaan siitä syystä että isovanhemmat on olleet (ja on edelleen) äärimmäisen tärkeät miehelle.

Sehän tuossa on nyt pointti sunkin lastesi tapauksessa. Lapset ja isovanhemmat saavat luotua läheisiä suhteita ja tulee olemaan myöhemmällä iällä lapsille niitä "parhaita lapsuusmuistoja" nuo viikot. Se on vain ja ainoastaan rikkaus jos ja kun lasten elämässä on paljon rakastavia ihmisiä.
Juurikin näin!! :) :heart:

Kaikilla ei tietenkään ole isovanhemmat tai kummit läsnä lapsen elämässä, mutta ne joilla on niin se on maailman suurin rikkaus lapselle. Näin ajattelen minä. :) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti isovanhemmilla riittä jaksamista yhtä paljon muillekin lapsenlapsille.
Ootko ajatellut että ei kaikilla isovanhemmilla ole useita lapsenlapsia?

Meillä on ainoat lapsenlapset niin meidän puolelta ja ainoat lapsenlapset anopin puolelta. Mun ja miehen sisaruksilla ei ole kenelläkään lapsia ja tuskin ihan vähään aikaan tuleekaan.

Ja samaa mieltä lumihiutale82:sen kanssa :)
 
meillä
meillä lähtee lapset kans mummolaan viikoksi parin viikon päästä. Must on ihanaa kun saavat hiukan kesälomaa, kun vanhemmilla sitä ei oikein ole. Ja näkeepä siinä mummotkin lastenlapsiaan. Kuuluvatpa mummotkin perheeseen.
Ikävä tulee hiukan, mut musta on ihanaa olla hetken aikaa ihan miehen kaa kahdestaan kotona. Wau, siitä tulee hienoa!
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
ja sunnuntaina lähtevät taas mummolaan ja tulevat perjantaina:)
Onpa omituinen hoitojärjestely, säälin lapsiasi :(

Omia lapsia en antaisi viikoksi mummolaan hoitoon. Päivähoitopaikkoja on myös auki kesälläkin, jos hoitoa tarvitaan. 3v. ja 5v. ovat pieniä. Viikon ero vanhemmista on leikki-ikäisille kohtuuttoman pitkä. Viikon aikana tulee ikävä sekä lapsille että vanhemmille :( Lapsille on parempi olla päivät päivähoidossa kuin laittaa mummolaan viikoksi.

Ja lastenlasten hoito ei kuulu isovanhemmille ollenkaan. Vanhemmathan voivat pitää ainakin osan lomistaan eri aikaan. Laman aikana monella työpaikalla on lomautuksia kesän aikana. Moni äiti ja isä voi siis hoitaa lapsensa kotona. Näin lapset saavat levätä kotona ja päivähoitoon saadaan pitempi kesätauko.
 

Yhteistyössä