Lapset kolmeen eri huvipuistoon viikon aikana??!!

Eipä oikein mene jakeluun, nimittäin kaverini perhe käynyt kolmessa eri huvipuistossa nyt viikon aikana. Iältään ovat 4v ja 2,5 v. Hoh, hoijaa. Eiköhän vähempikin riittäis. Lomalla kyl pitääkin reissata mut rajansa kaikella. Ei oo ihme jos muksut väsyneitä. No, kohtahan ne pääsee taas hoitoon "lomalle". :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli:
Eipä oikein mene jakeluun, nimittäin kaverini perhe käynyt kolmessa eri huvipuistossa nyt viikon aikana. Iältään ovat 4v ja 2,5 v. Hoh, hoijaa. Eiköhän vähempikin riittäis. Lomalla kyl pitääkin reissata mut rajansa kaikella. Ei oo ihme jos muksut väsyneitä. No, kohtahan ne pääsee taas hoitoon "lomalle". :kieh:
Mä en oikein tajunnut tota sun hymiötä tossa perässä. Mitä se muutenkaan suo haittaa jos toiset on käyneet kolmena päivänä seitsemästä huvipuistossa.
 
Mekin käytiin pari vuotta sitten viikon sisällä Puuhamaassa, Serenassa, Lintisillä ja Tykkimäellä :D Täältä eteenperältä kun lähtee, niin voi samalla käydä kaikki matkanvarrelle osuvat paikat läpi. Tuo onkin ainut kerta, kun meidän muksut on olleet huvipuistoissa ja ikää heillä 8 ja 6v. Seuraavan kerran mennään ehkä parin vuoden päästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja loru:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli:
Eipä oikein mene jakeluun, nimittäin kaverini perhe käynyt kolmessa eri huvipuistossa nyt viikon aikana. Iältään ovat 4v ja 2,5 v. Hoh, hoijaa. Eiköhän vähempikin riittäis. Lomalla kyl pitääkin reissata mut rajansa kaikella. Ei oo ihme jos muksut väsyneitä. No, kohtahan ne pääsee taas hoitoon "lomalle". :kieh:
Mä en oikein tajunnut tota sun hymiötä tossa perässä. Mitä se muutenkaan suo haittaa jos toiset on käyneet kolmena päivänä seitsemästä huvipuistossa.

no juups, ei mitään haittaakaan. Kadehan mä vaan olen, kun me ei olla käyty yhdessäkään. :kieh: (jokos nyt tajusit) Se hymiö tarkotti just sitä, että nää muksut varmasti pääsee todellakin lomalle, kun menevät taas takaisin päiväkotiin. Saavat ainakin levätä!
 
Tietenkään ei kuulu muille, mitä lähimmäiset tekee. Mutta toisaalta ymmärrän aloittajan pointin, olen joskus miettinyt itse vähän vastaavaa tilannetta. Eli kun tietää, että reissaaminen väsyttää aikuisen niin miksei myös lasta... jos koko loma reissataan, saattaa tosiaan olla tarve uudelle lomalle!
P.S En todellakaan kateuttani :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli:
Alkuperäinen kirjoittaja loru:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli:
Eipä oikein mene jakeluun, nimittäin kaverini perhe käynyt kolmessa eri huvipuistossa nyt viikon aikana. Iältään ovat 4v ja 2,5 v. Hoh, hoijaa. Eiköhän vähempikin riittäis. Lomalla kyl pitääkin reissata mut rajansa kaikella. Ei oo ihme jos muksut väsyneitä. No, kohtahan ne pääsee taas hoitoon "lomalle". :kieh:
Mä en oikein tajunnut tota sun hymiötä tossa perässä. Mitä se muutenkaan suo haittaa jos toiset on käyneet kolmena päivänä seitsemästä huvipuistossa.

no juups, ei mitään haittaakaan. Kadehan mä vaan olen, kun me ei olla käyty yhdessäkään. :kieh: (jokos nyt tajusit) Se hymiö tarkotti just sitä, että nää muksut varmasti pääsee todellakin lomalle, kun menevät taas takaisin päiväkotiin. Saavat ainakin levätä!
tuskin ne lapset kovin suruissaan ovat huvipuistoreissuista :D antakaa ihmisten elää niinkuin elävät ja välillä saa pitää mölyt mahassa =)
 
Vieras
Kyllä me viime kesänä käytiin kaikki mahdolliset samalla kertaa kun täältä pohjoisesta etelään mentiin tosin lapset oli 9 ja 10 vanhoja. Puuhamaa, linnanmäki, serena, särkäniemi, wasalandia ja powerpark tuli kierrettyä
 
Lapset varmaan tykkää mutta itse en kyllä jaksaisi. Mutta niinkuin jotkut jo kirjoittikin että jos asuu kauempana, niin tietty on kätevää käydä kerralla useammassa paikassa, ja sitten olla pidempään taas kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä me viime kesänä käytiin kaikki mahdolliset samalla kertaa kun täältä pohjoisesta etelään mentiin tosin lapset oli 9 ja 10 vanhoja. Puuhamaa, linnanmäki, serena, särkäniemi, wasalandia ja powerpark tuli kierrettyä
Kuulostaa ihanalta, jos meilläkin antaa joskus lompakko periksi, niin tehdään myös noin. Ei täältä pohjoisesta niin vain lähdetä yhtä paikkaa varten usean sadan kilometrin päähän. Meillä yleensä kolme eri juttua lasten kesälomalla, laiva, huvipuisto ja kylpylä tms.
 
XXS
pienelle lapselle on huvipuistossa niin paljon nähtävää, erilaisia ääniä, erilaisista laitteista puhumattakaan, että yhden reissun sulatteluun menee jo aikaa. Jos lapsat raahataan puistosta toiseen, ei hän luultavsti enää hahmota yhtään, mitä kaikkea tapahtuu ja missä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
pienelle lapselle on huvipuistossa niin paljon nähtävää, erilaisia ääniä, erilaisista laitteista puhumattakaan, että yhden reissun sulatteluun menee jo aikaa. Jos lapsat raahataan puistosta toiseen, ei hän luultavsti enää hahmota yhtään, mitä kaikkea tapahtuu ja missä.
Samaa mieltä! Olipa hyvä että joku osasi perustella näin fiksusti asian.
ja sit ku lapset on oikeasti siinä iässä et jaksaisivat enemmänki huvipuistoja kiertää niin ihmetelläänki, et missähän me voitais käydä ja mitä tehdä kun kaikki huvipuistot, kylpylät sun muut on jo nähty ja koettu. *nostaa valkoisen lipun pystyyn*
 
kokemus
Tänä päivänä on niin valtavasti mahdollisuuksia ja paikkoja minne mennä ja missä olla lasten kanssa, että ei ihme että siinä menee vähän sekaisin. Tulee ajatus, kuvitelma, että lapsille "täytyy" tarjota kaikkea mahdollista ja mahdollisimman varhain. Ettei ole mitään lapsuutta eikä mitään kesälomaa, jos ei käy siellä sun täällä..


Viime kesänä viisastuimme, vajaa 3 v lapsen kanssa reissatessa. Lapselle suurin elämys ja riemu oli ihan tavallinen leikkipuisto ! Ja uimaranta.
Reissasimme asuntovaunulla, ja elämys ja ilo oli jo olla asuntovaunulomalla.
Me kaikki pidämme automatkasta, levottomia kun olemme. :) ja asuntovaunun raahaaminen on se paras tapa, silloin kun voi pysähytä yöpymään tai vaikka syömään silloin kun itseltä hyvältä tuntuu..

 
no me taidetaan olla miehen kanssa lapsellisiä,mutta ollaan nautittu täysin rinnoin särkänniemessä ja puuhamaassa tänä kesänä....eikä noi lapsetkaan ole valittaneet.särkänniemeen mentiin koska me aikuiset halusimme hurvittelemaan ja lapset oli pakko ottaa mukaan.ja kyllä nautittiin koko sakki.
 
Mun mielestä se on jokaisen ihan oma valinta mitä lomallaan tekee, ihmiset on erilaisia. Jotku pitävä sponttaanista matkailusta ja toiset ahdistuvat jo pelkästä ajatuksesta. Ootko ap ajatellu niinpäin, että sä saatat sun ystävän mielestä olla aikamoinen nysväke, koska sehän saattaa ajatella susta ihan päinvastoin kun sä siitä. Tottakai matkailu väsyttää, mutta ainakin meillä se on aina ollut myös sen arvoista. Asenne on se mistä kaikki lähtee.
 
viime kesänä mun sisko perheineen reissas autolla vkon ja kierti huvipuistoja.Lapsille jäi kuitenkin 3 vkoa aikaa "levätä" kotona..että kyl mekin voitas,jos ois auto ja rahaa sen verran,et vois yöpyy hotelleissa+ syömiset.. =)
 
Keittiönoita
Mä pyrin lasten ollessa pieniä tekemään lomalla sen, mitä arkisin ei ehdi. Olihan meillä kuitenkin joka vuosi 51 viikkoa aikaa möllöttää kotona. Jos yhden viikon ravasikin lomalla erilaisissa kinkereissä, niin eipä nuo mun lapseni siitä kamalasti näytä kärsineenkään.
 
vieras
Joskus käy niin että vanhemmat "suorittavat" lomansa työtyyliin, eli jatkuvaa menoa ja räsikettä, kun taas pienet lapset taas haluaisivat olla lomalla ihan vaikka kotona. Omasta lapsuudesta muistuu mieleen satunnaiset huvipuistoreissut, mutta vielä enemmän muistan retket lähiympäristöön, mummot ja serkut :)
 

Yhteistyössä