Lapset joka lauantai yökylään mummolle, jes!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli vuoden alusta meillä on mummin kanssa sopimus, että ottaa lapset lauantaisin meidän lapset yökylään ja haetaan sitten sunnuntaina iltapäivällä.
On tämä ihanaa!
 
onnea
oon kyllä kade sulle, todellakin! meillä ei tule varmasti koskaan noin hyvä tilanne... ja lapsia ikähaarukalla 2-14v. neljä kappaletta. hyvä jos muutaman kerran saadaan vuodessa hoitoon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli vuoden alusta meillä on mummin kanssa sopimus, että ottaa lapset lauantaisin meidän lapset yökylään ja haetaan sitten sunnuntaina iltapäivällä.
On tämä ihanaa!
Onko teidän lapset päiväkodissa viikot? JOs on niin sitte en kyllä ymmärrä miksi haluatte olla erossa lapsista silloin kun sais olla niiden kanssa? Jos ovat kotihoidossa niin jotenki ymmärrettävämpää.
 
hih
Kuulosta kivalta provolta. Mutta jos ei ole, niin kiva, että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä!

Itse en kaipaa ollenkaan lapsista vapaata, ainoa syy miksi haluaisin lasteni käyävän yökylässä jos haluaisin, olisi se, että saisivat muitaki ihmisiä elämäänsä kuin me. mutta koska isovanhemmat eivät ole hakeneet heitä, tai pyytäneet heitä, olen onnekas. saan itse olla rakkaimpien ja tärkeimpien ihmisten kanssa joita eniten maailmassa rakastan.


Ja meillä lapset ovat rauhallisia ja keskittymiskykyisiä, voin tehdä kaikkea kotona mitä tekisin vaikka lapset olisivat poiskin. tänään olen siivonnut heidän huoneet, pyyhkinyt pölyt ja imuroinut ja eilen leivoin töiden jälkeen.
 
Mä tunnustan, että en raskis antaa lapsia joka viikonloppu yökylään isovanhemmille.

Viikolla ollaan niin vähän aikaa yhdessä työ- ja hoitopäivän jälkeen, että viikonloppua on kiva viettää omalla porukalla.

Meillä lapset on yökylässä harvoin, yleensä vain silloin, kun meillä aikuisilla on joku meno, johon lapsia ei voi ottaa tai jos tehdään remonttia, töitä tms.
 
Mä oon varmaan vähän omituinen, mut en ihan noin usein haluais lastani yökylään antaa :ashamed: Arjet menee päiväkodin, työpaikan ja kaupan väliä juostessa, niin haluan sit viikonloppuisin nauttia perheen seurasta ihan rauhassa.

Tietysti jokaisella on erilainen elämäntilanne ja jos toi on teille hyvä ratkaisu, niin onnea teille, ihanaahan se on että lapsilla on hyvät ja läheiset välit isovanhempiinsa! :flower:
 
Liliana
Todella omituista...siis jos olette viikolla töissä ja lapsenne päiväkodissa. Kerran kuussa oli sopivampi tahti. Jos olette molemmat paljon kotona (kotiäiti? työtön?) voisin ymmärtää tuon kerran viikossa tahdin, mutta muuten on kyllä ihan liikaa lapset hoidossa!
 
vieras
Pääsisvätpä meilläkin. MUn kotiin pääsee nuo koululaiset kerran vuodessa/kahdessa yhdeksi yöksi ja miehen kotiin ei pääse yökylään. Saati sitten että sais kaikki johonkin yhtäaikaa.
 
lisään
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Kuulosta kivalta provolta. Mutta jos ei ole, niin kiva, että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä!

Itse en kaipaa ollenkaan lapsista vapaata, ainoa syy miksi haluaisin lasteni käyävän yökylässä jos haluaisin, olisi se, että saisivat muitaki ihmisiä elämäänsä kuin me. mutta koska isovanhemmat eivät ole hakeneet heitä, tai pyytäneet heitä, olen onnekas. saan itse olla rakkaimpien ja tärkeimpien ihmisten kanssa joita eniten maailmassa rakastan.


Ja meillä lapset ovat rauhallisia ja keskittymiskykyisiä, voin tehdä kaikkea kotona mitä tekisin vaikka lapset olisivat poiskin. tänään olen siivonnut heidän huoneet, pyyhkinyt pölyt ja imuroinut ja eilen leivoin töiden jälkeen.
mutta hei, myönnän että kotiäitiaikana minullekin olisi kelvannut järjestely. nyt en todellakaan nauttisi tilanteesta.
 
viiru
meillä on poika usein yökylässä mummolassa ollut jopa yli viikon mummolassa, kun me kesällä töissä ja joulukuussa oli 9 pv, kun olimme miehen kanssa kahdestaan lomalla.
En tiedä mitä tossa on outoa. No meillä on molemmat osapuolet olleet tyytyväisiä.
Minä en taas jaksa aina ja joka hetki olla lapseni kanssa. En vain ole äitityyppiä kuten
se aina ymmärretään.
Kyllä muuten olen paras äiti omalla lapselleni.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
meillä on poika usein yökylässä mummolassa ollut jopa yli viikon mummolassa, kun me kesällä töissä ja joulukuussa oli 9 pv, kun olimme miehen kanssa kahdestaan lomalla.
En tiedä mitä tossa on outoa. No meillä on molemmat osapuolet olleet tyytyväisiä.
Minä en taas jaksa aina ja joka hetki olla lapseni kanssa. En vain ole äitityyppiä kuten
se aina ymmärretään.
Kyllä muuten olen paras äiti omalla lapselleni.
no tuota, tällaisissa perheissä kasvaa järkyttäviä ihmisiä. Lapsi pitää kasvattaa niin että sen kanssa jaksaisi olla 24/7 vuosia putkeen.

juuri tällaisisa perheissä Joissa lapset hoidossa ja mummoloissa lapset opetetaan että koko ajan pitää olla keskipisteenä ja saa riehua jos ei joku vanhempi viihdytä koko ajan.

kenenkään ei tarvitse olla lapsen kanssa. lapsen kuuluu viihdyttää itse itsensä ja osallistua perheentöihin.
 
onnea
Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
oon kyllä kade sulle, todellakin! meillä ei tule varmasti koskaan noin hyvä tilanne... ja lapsia ikähaarukalla 2-14v. neljä kappaletta. hyvä jos muutaman kerran saadaan vuodessa hoitoon...
juu, mä olenkin siis ollut kotiäitinä vuodesta -95...
 
hahhaa
Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
oon kyllä kade sulle, todellakin! meillä ei tule varmasti koskaan noin hyvä tilanne... ja lapsia ikähaarukalla 2-14v. neljä kappaletta. hyvä jos muutaman kerran saadaan vuodessa hoitoon...
juu, mä olenkin siis ollut kotiäitinä vuodesta -95...
aha. jos on noin rankkaa vaikka on ollut 15 vuotta kotiäitinä ja lapsilla noin suuret ikäerot, ja noin usein hoidossakin vaikka lapsia monta, niin oletko kuullut ehkäisystä?
 
ap
eli: järjestely tilapäinen. Yritämme elvyttää (pelastaa) avioliittomme.
Molemmat töissä. Lapset koulussa arkisin. Itse teen lyhennettyä työpäivää lasten iltapäivähoidon järjestymiseksi. Lapset saa runsaasti siis aikaa (ainakin minulta) viikolla ja perjantaisin tehdään aina jotain kivaa koko perhe kuten myös sunnuntaisin.
 
Onnittelut :flower: :flower:
Itse en saa enää neljää lasta mihinkään hoitoon edes yhtä yötä(no ei olla kysyttykään vielä kun vauva vasta 2kk, mutta luulen että miehen äidilläkin ahtaaksi käy majoittaa 4 lasta..)

Mutta tosi hienoa teille =)
 

Yhteistyössä