Alkuperäinen kirjoittaja edith75:Ootko kysynyt mitä mieltä sun nykyinen on asiasta? Hänen kantansa asiaan ratkaisee varmaan aika paljon.
Tykkää siitä..koska ei voi luultavasti biologisia lapsia saada.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:Ootko kysynyt mitä mieltä sun nykyinen on asiasta? Hänen kantansa asiaan ratkaisee varmaan aika paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Alkuperäinen kirjoittaja edith75:Ootko kysynyt mitä mieltä sun nykyinen on asiasta? Hänen kantansa asiaan ratkaisee varmaan aika paljon.
Tykkää siitä..koska ei voi luultavasti biologisia lapsia saada.
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:Nuo on höpöhöpöä, miesystävä ei ole isi ja parempi olla sellaiseksi kutsumatta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ystäväni lapsi kutsuu isäpuoltaan "koti-isäksi" ja isä on sitten se mies, joka ei enää asu kotona =)
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Lapset on 6v 5v ja 2v7kk ..
uuden miehen kanssa vakavalla pohjalla suhde ja asutaan nyt yhdessä..
Lapset on isällänsä joka toinen vkl ja näkee muutenkin jos tämä ei oo töissä.
Ja hyvät välit on mullakin siihen.
Mun lapset on nyt alkanut sanomaan nykyiselle "sä oot mun isi", ja halailee jne.
Tykkää paljon koska nykyinen puuhailee lasten kans jne.
Tietävät kyllä että isi ei asu tässä ja ymmärtänee asian kuitenkin ettei nykyinen ole niitten isä.Miten menettelisitte.. korjaisitteko asian että tämä on "pekka" ja isi asuu muualla.. vai antaisitteko lasten ite päättää miten sanovat tätä "pekkaa"? Jos niillä on jotain asiaa "pekalle" niin sanovat kyllä esim. "pekka" tuu kattoo jne. Mut sitten usein toistavat tätä "sä oot mun isi"..
Enimmäkseen nuo isommat , mutta nyt pieninkin tietty matkii sitten.
Alkuperäinen kirjoittaja siru:No mun lapset sanoo että niillä on kaks isää. Aviomieheni, lasten isäpuoli, tykkää kun isäksi sanotaan. Eikä myöskään haittaa biologista isää. Itse totesi, että "aika luonnollista" kun tästä kerroin aluks. Ja juu, olen miettinyt miltä tuntuisi jos lapset kutsuis exän avoa äidiks. Toisaalta hyvin kaukaa haettua, kun eivät säännöllisesti ole yhteydessäkään. Ja kun ovat kuitenkin mun kanssani elämänsä jokaisen päivän viettäneet. Mutta äitipuoli sopii hyvin. Ja meidän lapset on kouluikäisiä ja itse ovat päättäneet ketkä kaikki on saaneet isän-kunniamaininnanSitäpaitsi, enemmän tämä mun mieheni on isä kun biologinen; hän on asunut lasten kanssa saman katon alla useamman vuoden kuin exä ja mun kanssani yhteistuumin näitä lapsia kasvattaa.
Alkuperäinen kirjoittaja no haloo!!:En edes lukenut koko ketjua mutta tyrkkään vastaukseni tähän.
Siis keneltä se on pois jos lapsen elämässä on useampi tärkeä ihminen?? mun tilanne tää.. lapsen biologinen isä katosi kuvioista lapsen ollessa 4kk. Sen jälkeen 3 vuotta pois lapsen elämästä kokonaan!! Tapasin uuden miehen puolentoista vuoden yksinolon jälkeen. Lapsi alkoi itse kutsumaan uutta miestäni isäksi kun puhumaan oppi. Ja senki varmaan oppi tarhassa kun toiset lapset huutelivat isiään. Uutta miestä se ei haitannut ja olihan hän ollut jo lapsen elämässä mukana. Noh yllättäen tällä biologisella isällä heräs halut tavata lasta. sen jälkeen siis kun kuuli meidän olevan menossa naimisiiin ja kuuli kun lapsi sanoi uutta miestäni isäksi!! Noh sit käytiin tastelut siitä onko oikein että kun "oikea" isä haluaa tavata lasta nyt heti niin pitääkö mun antaa lapsi viikon varoitusajalla tapaamiseen! En tietenkään antanut koska eihän laspi tuntenut koko ihmistä!
Kumpihan tässä´kin tilanteessa on näyttänyt enemmän isän osaa?? ja nyt tämä että lapseni sanoo miestäni isäksi ei todellakaan ole paha asia!!! Hemmetti vie jos löysin ihmisen joka haluaa huolehtia lapsesta joka ei vielä ole oma ja jos sit pitäs lasta kieltää sanomasta tätä isäksi ja lapsi rakastaa tätä miestä niin miksi kieltäisi???? ja mulle on kuule tässä tilanteessa ihan sama mitä se biologinen isä siitä tykkää!! ite teki ratkaisun häipyä lapsen elämästä ja valitsi viinan, väkivallan ja hauskan pidon ilman vastuuta niin olkoon!! nyt kyllä tapaa lastaan mutta on ihan turha tulla vinkuu jos lapseni sanoo toista miestä isäksi ja biologista isää nimellä!!!
Alkuperäinen kirjoittaja siru:Alkuperäinen kirjoittaja siru:No mun lapset sanoo että niillä on kaks isää. Aviomieheni, lasten isäpuoli, tykkää kun isäksi sanotaan. Eikä myöskään haittaa biologista isää. Itse totesi, että "aika luonnollista" kun tästä kerroin aluks. Ja juu, olen miettinyt miltä tuntuisi jos lapset kutsuis exän avoa äidiks. Toisaalta hyvin kaukaa haettua, kun eivät säännöllisesti ole yhteydessäkään. Ja kun ovat kuitenkin mun kanssani elämänsä jokaisen päivän viettäneet. Mutta äitipuoli sopii hyvin. Ja meidän lapset on kouluikäisiä ja itse ovat päättäneet ketkä kaikki on saaneet isän-kunniamaininnanSitäpaitsi, enemmän tämä mun mieheni on isä kun biologinen; hän on asunut lasten kanssa saman katon alla useamman vuoden kuin exä ja mun kanssani yhteistuumin näitä lapsia kasvattaa.
Ja antoihan exä (meillä yhteishuoltajuus) vaihtaa lapsille mieheni sukunimenkin kun menimme naimisiin![]()