Lapset ja uusi mies.. isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Mä sanon mun äidin miestä isäksi, hän on myös lasteni pappa! Siittäjääni kutsun nimellä ja lapseni myös. Näin siksi koska isä-titteli ansaitaan, ei panemalla, vaan olemalla ISÄ! Näin meillä... Muuten en osaa neuvoa, ehkä antaisin kutsua isäksi, jos kutsuvat.

Nousee seisomaan ja hurraa!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja iätiäiti:
Haluan perustelua miksi uusi "heila" äidin/isän ei voi lapselle olla "äiti" tai "isä".
Miksi ei?
Mitä isäksi kutsuminen on pois biologiselta isältä, olisi lapsen elämässä mukana tai ei..Entä mitä se on pois äidiltä?
Mitä sinulta olisi pois, jos lapsesi kutsuisi jotakin toista naista lisäksesi äidiksi?
Kieltäisitkö lastasi jyrkästi, silläkin uhalla, että se loukkaisi hänen(lapsen) tunteitaan?

Mä olen tyttöni äiti ja exä on hänen isänsä. Piste.

Exän nykyistä tyttö kutsuu lempinimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Mä sanon mun äidin miestä isäksi, hän on myös lasteni pappa! Siittäjääni kutsun nimellä ja lapseni myös. Näin siksi koska isä-titteli ansaitaan, ei panemalla, vaan olemalla ISÄ! Näin meillä... Muuten en osaa neuvoa, ehkä antaisin kutsua isäksi, jos kutsuvat.

Nousee seisomaan ja hurraa!!!!!!!

Täällä myös!
:wave:

Haluan perustelua miksi uusi "heila" äidin/isän ei voi lapselle olla "äiti" tai "isä".
Miksi ei?
Mitä isäksi kutsuminen on pois biologiselta isältä, olisi lapsen elämässä mukana tai ei..Entä mitä se on pois äidiltä?
Mitä sinulta olisi pois, jos lapsesi kutsuisi jotakin toista naista lisäksesi äidiksi?
Kieltäisitkö lastasi jyrkästi, silläkin uhalla, että se loukkaisi hänen(lapsen) tunteitaan?

Totta hitossa kieltäisin jos lapsi alkais kutsua äitipuoltaan ÄIDIKSI!!
Pitäskö olla muka tyytyväinen vai, älä viitsi!! :headwall:

Kyllä minä olen ainoa äiti, ja äitipuolta kutsutaan etunimellä. Kuten on ihan normaaliakin. :)

Luulen, että lapset toivoisivat että isäpuoli olisi oikea isä, että olisitte oikea perhe, eikä eroperhe.

Näin omani toivoivat, kun heidän elämäänsä tuli ex-mieheni. Sanoivat aina että "isä eikuin matti".
Omani tapasivat omaa isäänsä harvoin. Ja kun sitten olivat tapaamisella, sanoivat vahingossa että "matti eikun isi". Lasten isä suuttui tästä ja hermostui lapsille.

Ja lapseni olivat kuitenkin vanhempia kuin ap:n lapset, koululaisia !! Ja olin ollut erossa heidän isästään kauan, eikä siis ollut epäselvyyttä että kuka on isä ja kuka ei..

Ajan ja vuosien saatossa isäpuoli omalla toiminnallaan etäännytti lapset itsestään ja lapset kutsui isäpuolta etunimeltä ja sittenpä me jo erottiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Miksi ei?

Totta hitossa kieltäisin jos lapsi alkais kutsua äitipuoltaan ÄIDIKSI!!
Pitäskö olla muka tyytyväinen vai, älä viitsi!! :headwall:

Kyllä minä olen ainoa äiti, ja äitipuolta kutsutaan etunimellä. Kuten on ihan normaaliakin. :)

Mulla on kaksi veljeä, jotka eivät ole mitään sukua minulle, minulla on biologinen äiti, ja vara-äiti. Joita molempia sanon äidiksi. Minulla on 3 siskoa, jotka eivät myöskään ole sukua minulle. Toisille perhe vain on laajempi käsite...

Oon varmaan tosi outo, mutta en olis moksiskaan, jos lapseni sanoisivat jotain muutakin naista äidiksi, kuin minua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Oon varmaan tosi outo, mutta en olis moksiskaan, jos lapseni sanoisivat jotain muutakin naista äidiksi, kuin minua.

Joo, no outo oot. Suoranainen hippi. Peace! :xmas:

Ja sunkin varmaan kannattais vetää pää pois puskasta, saattais maailmankuva "hiukan" avartua :flower: :flower: :flower:

:attn: huom ! ketjua sen enemmän lukematta, isä on lapselle aina isä, eikä mikään uusi miesystävä.vaikka lapset teijän kanssa asuukin,mikään uusi miesystävä ole isä kun ei biologinen ole ja biologinenkin olemassa,on lapsia ja biologista isää kohtaan väärin että miesystäväsi olisi isä,kun kerran ei ole,vaikka lapset ovat pieniä heille nyt puhuttava niinkuin asiat ovat,eikä kun ne kasvavat niin ihmettelevät miksi isä ei ole isä,sinun pidettävä asiat oikeudenmukaisina sellaisina kuin ne ovat eikä vääristellä kuka on isä olet aikuinen ja luulisi sinun tietävän mikä on oikein teille kaikille sinun lapsillesi ja biologiselle isälle,mitä jos teidän suhde ei kestäkkään , onko seuraavakin miesystävä isä,lapsesi menevät ihan sekaisin,sitäkö haluat,heillä on 1 isä eikä sitä muuta mikään

Tuttavaperheessä äiti oli tosi tarkka ettei tyttö1,5v sano isän uutta avokkia äidiksi. Ja hänen mielipidettään kunnioitettiin ja äitipuolesta käytettiin aina etunimeä, sanotaan vaikka Maija, kun hänestä puhuttiin lapselle. Lapsen mielessä Maija muuttui yleisnimeksi, joka tarkoitti naispuolista ihmistä, joka huolehtii hänestä. Siispä hän kutsui äitiään maijaksi. :ashamed:

Yhteistyössä